Skocz do zawartości

Rozładowany akumulator - radio Alpine


miniu211
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, kupiłem nowy akumulator, wszystko było ok. Po tygodniu postoju auta, nie chce odpalic. Mam podłaczone radio Alpine CDE-9882 i coś mnie tykło aby sprawdzic podłączenie radia i okazało się. źe źle zostało podłączone ( rutyna ). Kabel remonte do wzmacniacza był podpiety pod kabel "zasilania anteny" przy radiu, czytając instrukcje radia doczytałem się, że kabel remonte powinien byc podłączony pod kabel "zdalne sterowanie" . Czy te złe podłączenie mogło spowodować rozładowanie akumulatora????????? Radio nadal działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyciagniesz kluczyk ze stacyjki i radio gra a remote od wzmacniacza masz podlaczone pod kabel zasilania anteny to radio wylaczysz a wzmacniacz itak bedzie dzialal wiec jak auto nie bylo uzywane tydzien i to wszystko bylo wlaczone to moglo nie odpalic... Gdyby bylo podpiete pod to zdalne sterowanie to niewiem byc moze dopiero po wlaczeniu radia wlaczal by sie wzmacniacz... Ja mam wszystko za kluczykiem wiec nie mam z tym problemu :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???

Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień :D i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tyle ze alpine nie ma podtrzymania pamieci i po odlaczemu kopletnie traci wszystkie ustawienia i za kazdym razem po wlaczemiu trzeba bedzie wszystko ustawiac na nowo :D

:D że co przecież tam jak i w większości radyiek są dwa przewody zasilające (czerwony i żółty) jeden od pamięci drugi od załączania radia i wystarczy tylko to odpowiednio podpiąć i po kłopocie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to dziwne bo mialem kilka alpin ale one mi nie podtrzymywaly kolws ma tez i ma to samo hmm moze sprawdzcie tak dla ciekawosci o ile mozecie bo naprawde jestem troszke zaskoczony ze wam trzyma aha czasem trzymalo mi jak grzebalem cos i rozlanczalem przez okolo godz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???

Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień :D i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy :D

 

Zgadza się, radyjko podłączone "na stałe". Czyli powinienem podłączyć +12 przez stacyjkę?? :D Radio gra dopiero przy włączonym zapłonie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie przy prawidłowym podłączeniu radyika (zgodnie z instrukcją) radio powinno grać dopiero po przekręceniu kluczyka (w różnych samochodach jest to realizowane na różnych pozycjach położenia kluczyka stacyjki)

Ale nie podpina się obydwu przewodów zasilających (czerwony i żółty) pod zapłon. Na kostce iso zasilającej na pinie nr. 4 jest podtrzymanie pamięci i ten przewód musi być podpięty na stałe do +12V natomiast na pinie nr. 7 mamy zasilanie radia po przekręceniu stacyjki. jeżeli tak podepniemy radyjko to nie będzie traciło pamięci ani też rozładowywało akumulatora :P

Co do innych radyjek co nie mogą pracować 'na stałe” to na pewno jest to sony (z moich doświadczeń z tą marką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Tak dokładnie przy prawidłowym podłączeniu radyika (zgodnie z instrukcją) radio powinno grać dopiero po przekręceniu kluczyka (w różnych samochodach jest to realizowane na różnych pozycjach położenia kluczyka stacyjki)

Ale nie podpina się obydwu przewodów zasilających (czerwony i żółty) pod zapłon. Na kostce iso zasilającej na pinie nr. 4 jest podtrzymanie pamięci i ten przewód musi być podpięty na stałe do +12V natomiast na pinie nr. 7 mamy zasilanie radia po przekręceniu stacyjki. jeżeli tak podepniemy radyjko to nie będzie traciło pamięci ani też rozładowywało akumulatora :)

Co do innych radyjek co nie mogą pracować 'na stałe” to na pewno jest to sony (z moich doświadczeń z tą marką)

 

Czy może orientujesz się jak wygląda sytuacja z radyjkami pioneera np. DEH- 70BT, czy ma ta sama przypadłość co Alpine seria CDE.????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???

Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień :) i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy :)

 

Wszystkie radia jakie miałem, miałem podpięte na stałe czyli radio grało nawet jak nie miało przekręconej stacyjki ani włożonego kluczyka i nigdy mi się nie zdarzyło aby radio nawet kiedy mało jeździłem rozładowało mi akumulator.

W radiu zaś po włączeniu świateł drogowych, zapala się podświetlenie pokręteł i przycisków.

Może nie trafiłem na taki egzemplarz radia, aby podłączenie na stałe miało taką wadę?

Chyba że coś jest źle podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może orientujesz się jak wygląda sytuacja z radyjkami pioneera np. DEH- 70BT, czy ma ta sama przypadłość co Alpine seria CDE.????????

Wystarczy wpiąć amperomierz i zmierzyć :)

Ostatni sprawdzałem jednego soniaka podpięty na stałe pobierał 0.28A zakładając że mamy niezbyt duży aku i do tego starszawy jeżeli nie będziemy często jeździć to taki pobór jest nam w stanie rozładować ten aku przez dwa dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może orientujesz się jak wygląda sytuacja z radyjkami pioneera np. DEH- 70BT, czy ma ta sama przypadłość co Alpine seria CDE.????????

Wystarczy wpiąć amperomierz i zmierzyć :)

Ostatni sprawdzałem jednego soniaka podpięty na stałe pobierał 0.28A zakładając że mamy niezbyt duży aku i do tego starszawy jeżeli nie będziemy często jeździć to taki pobór jest nam w stanie rozładować ten aku przez dwa dni.

 

Mam fiata seicento , akumulator 14miesięczny bosch 390a/42Ah. Auto stało przez 3 dni, panel od radia nie był zdjęty. W aucie jest alarm. Zmierzyłem napięcie na aku i pokazało mi niecałe 8V.

 

[ Dodano: 2009-12-07, 13:30 ]

Zmierzyłem pobór prądu samego radyjka i tak to wygląda:

Radio wyłączone panel zdjęty: 0,00A

Radio wyłączone panel założony: 0,25A

Radio włączone: 0,87A

 

Z tego wynika, że trochę dużo pobiera tego prądu, nawet jeżeli jest wyłączone a z panelem założonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam miałem taki problem i pytałem sie Was na forum bylo wiele odp, ale ostatecznie sprawdzilem napięcie na aku odłączając rózne elementy które mogły pobierac prąd i padło na radio... ja zrobilem sobie osobny włącznik pod kierownicą, taki ze go niewidac i wcale nie jest niewygodne to w uzyciu kwestia przyzwyczajenia 2-3 dni, zółty dałem na stałe do +12V a czerwony pod przełącznik tego samego +12V, przełącznik "pstryk" i załącza mi sie radio i wzmaki, wszystko działa i hula juz nie mam problemu z rozładowywaniem sie aku po dłuzszym kilkudniowym postoju. :) Nie chciałem podłączac pod stacyjkę boczesto słucham muzyki na postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem tez ktores CDE Alpiny (nie pamietam juz) spiete na stale z aku + i - i nic.. Akumulatora w zyciu nowego nie mialem ( w sensie, ze brat zawsze za darmo jakies uzywki w srednim stanie zalatwial ) i nie mialem takiego problemu.. A auto stalo u lakiernika pare dni i nic.. Odpalilo od strzala :) Potem bylo 9812 i tez nie ciaglo, teraz jest 7893 dalej na stale do aku i tez nic sie nie dzieje..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pewnie radyjko podpięte "na stałe" ???

Jeśli tak to podepnij tak jak powinno być żeby działało po zapłonie poniewarz seria CDE pobiera około 0,6A w momęcie gdy jest podpiete "na stałe" (sprawzone) a taki pobór jest w stanie rozładowac akumulator w tydzień :] i podpiecie REMONTE nie ma tu nic do żeczy

 

 

Mam pytanie czy tak samo może byc z seria CDA a dokładniej modelem 9887R? Bo tez mam tak jakby podobne problemy z aku i nie mam pojecia od czego, może też od radia bo mam podłączone na stałe, nawet zacząłem panel na noc zdejmować bo podobno też ciągnie jakiś prąd :)

Mój problem jest następujący, a mianowicie ostatnio jezdzilem autem w niedziele specjalnie beż radia zeby aku podładować, dziś próbuje odpalic i kicha nie chciał gadac dopiero jak pomogłem mu starym akumulatorem, samochod stoi w garażu gdzie jest ciągle na + wiec nie powinno byc takich akcji... Rok temu wymieniałem akumulator na nowy o takich samych paramertach jakie miał stary.

Wiecie co może powodować takie niedoładowanie akumulatora, niby robie małe dystanse ale nie az tak ze 2 dni i juz nie pali w zime... może aku powinien być troche mocniejszy od seryjnego? Jeszcze mnie zastanawia może kondensator jakos pobiera prąd???

Wszelkie uwagi mile widziane, odkopuje temat bo po co kolejny zakładac.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn odpiąć je całkiem z kostki i sprawdzic tak? Spoko jutro zobacze, a co moze być oprucz radia jak myślicie? Może przez kondensator chociaż wątpie bo ładowałem go przez zarówke to powinno być ok raczej... Jutro zmierze i napisze co i jak.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...