Volcik Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 To temacik troche spierdzielił z toru To jeszcze inaczej - czy jest sens kupowac 2 aku nowe centry futury (spokojnie moge sobie pozwolic na taki wydatek rzędu 550zł) czy 1 żelówke jako bufor tez cos w tej kwocie (tylko czy jest sens gdyz sie gryźć mogą - rozładowywanie, po dupie dostanie 1 z nich pewnie kwasiak) Wiem o tyle z DOŚWIADCZENIA mimo ze nie duze to jedno co sprawdziłem na wlasnej skórze !!! ----> Jak mamy 2 aku 1 w stanie juz umierajacym (odpali 10 razy auto i zdechnie mimo ze naladowany full ) a drugi mocny prawie nowy. Po podłączeniu mono na 2 aku spadki napięcia były duzo większe, rzedu 2-2,5V (na odpalonym silniku tez) niz na samym 1 tym mocnym aku ---> Wniosek taki ze ten pierwszy aku "ograniczał/hamował" tego "silniejszego" dlatego od dłuzszego czasu jestem przeciwnikiem mocnego bufora przy paroletnim aku, albo o słabej wydajnosci (chinczyki) Wszystko to przy kablach 50mm2 gdyz z wczesniejszej debaty doszedłem do wniosku ze się to nie kalkuluje dokładac drugie tyle przewodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Mimo że mam tyle lat ile mam to wiem że najlepiej smakuje to co zdobyte jest własnymi rękami, zapracowane itd. Ale odpowiedź pytaniem na pytanie... dla mnie burżujstwo i tyle...Ogólnie nie mam zamiaru dyskutować z takimi osobami bo sensu dla mnie to niema, przeczytam sobie kilka artykułów, użyje szukajki i dowiem się kiedyś tam na pewno jak będę brnął do celu. Oczywiście ....... Panowie schodzicie z tematu dziebko. Czy kolega mysli dobrze? Nie wiem bo nawet nie określił jaki ma alternator skoro 350A w piku chce ciągnąć, co to za piece, czy gra w pikach często i siedzi przy tym w aucie... A może ma piece w A klasie które mają po po 200W na kanał i są 4ch.... To teraz wyjaśnij wszystkim , do czego potrzebna była ta wypowiedz i co wnosi do tematu .W szczególności interesują mnie kwestie :1. Czym różni się spadek napięcia w kablu zasilającym ( określonego przekroju przy określonym prądzie ) w sytuacji gdy energii dostarcza alternator , lub gdy źródłem jest akumulator .2. W czym różnią się spadki napięć w kablach zasilających wzmacniacze pobierające zakładany prąd ( np 100A ) , w zależności od klasy wzmacniacza :A) wzmacniacz klasy ABB) wzmacniacz klasy AC) wzmacniacz klasy DZ odpowiedzią nie spiesz się specjalnie , tak aby zachować właściwą kolejność , najpierw ....., potem .... , gdyż ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volcik Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Przepraszam ale czyli co, ktos sie odniesie do którejś z dróg którą zamierzam kroczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Na początek ( jak zawsze ) najlepiej zrobić pomiary napięć w paru punktach, by określić co mamy a co i gdzie nam ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Przepraszam ale czyli co, ktos sie odniesie do którejś z dróg którą zamierzam kroczyć ? Drogę wybierzesz sam , ja tylko zwrócę uwagę na pewne prawidłowości . Do wartości progowych rzędu 150-180 A , akumulatory ( w tym drugi buforujący ) nie mają najmniejszego wpływu na dystrybucję energiiPrzy tego rodzaju alternatorze , w zasadzie całość zapotrzebowania jest przekazywana za pośrednictwem wspomnianego kabla 50 mm/2 .Obniżenie poziomu dźwięku o 3 dB spowoduje , zmniejszenie zapotrzebowania w energię o 50 % , czyli rozwiąże wszystkie rozterki tej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Obniżenie poziomu dźwięku o 3 dB spowoduje , zmniejszenie zapotrzebowania w energię o 50 % , czyli rozwiąże wszystkie rozterki tej instalacji. Ale te -3dB może spowodować zawalenie misternego planu mianowicie... Volcik... "Ten "FULL" miałbybyć "pokazówką" przed chłopakami z wioski no wiecie o co chodzi czyli ok 5 min raz na tydzien ;P" Choć ja zrozumiałem ukryte sedno tej wypowiedzi: Przy tego rodzaju alternatorze , w zasadzie całość zapotrzebowania jest przekazywana za pośrednictwem wspomnianego kabla 50 mm/2 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volcik Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 A jeśli "pokazówka" bedzie odbywała się na wyłączonym silniku ? Chodzi o to ze tez pomijam fakt ze przy altku nawet 5 aku nic nie pomoże jesli chodzi o spadki z 14.4 do 12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Spadki napięcia są zawsze i należy ich unikać.Kiedyś producenci podawali moce wzmacniaczy przy 12,5V i 13,8V . Moce te różnią się w zależności od wzmacniacza o 25-50% (przy 12,5V jest o tyle mniejsza niż przy 13,8V).Od pewnego czasu się to zmieniło, gdyż ....... większość nie do końca wie co to Wat.Dla nich powstały wzmacniacze o mocach PMPO oraz o mocach RMS podawanych przy 14,4 lub 14,5 V.Można to łatwo sprawdzić .... wzmacniacz old ma podaną moc , napięcie przy którym jest mierzone oraz ..... normę według której się mierzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volcik Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Tak to wiem i chyba zdecydowana wiekszosc wie Mi chodziło o to ze do NA OKO 100A (gdy mamy altek 120A) poboru mamy stabilne napięcie 14.4V (pewnie +/- 0.2V), powyzej 100 gwałtownie bedzie spadac ale nie poznizej 12V przy 2 nowych mocnych aku (czyli napięcia znamionowego wzmacniacza gdy jest naladowany) i np przy poborze 150A do 200A spadek powinien oscylować do granic 12V moze tez ciut nizej +/- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Pierwsze "tąpnięcie" masz gdy prąd generowany przez alternator jest niższy niż niż suma poborów prądu przez urządzenia w aucie.Spadek napięcia na przewodach to zupełnie co innego. On zależy od przepływu prądu przez przewodnik.Np.Niezależnie czy będzie 14,4 czy 12,5 C przy 100 Amperach spadek na przewodniku wynosi 1V.Czyli na "końcu" przewodnika masz przy poborze prądu z alternatora 13,4V a przy poborze prądu z akumulatora (jak nowy i naładowany to około 12,5V) 11,5V .Drugi spadek napięcia jest przy czerpaniu prądu z akumulatora. To , że ma on np. 12,5 i prąd rozruchowy 300A nie oznacza najczęściej, że pobierając 300Amper będzie na klemach napięcie 12,5V. Najczęściej jest to obecnie wartość obliczeniowa dla której producent gwarantuje, że przy danym poborze prądu nie dojdzie do trwałego uszkodzenia ogniw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volcik Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 O to 1 świetnie ująłes "Pierwsze "tąpnięcie" masz gdy prąd generowany przez alternator jest niższy niż niż suma poborów prądu przez urządzenia w aucie." wlasnie o to mi chodziło mniej wiecej. Ale spadku raczej nie powinno byc na przewodniku skoro jest drugi aku w bagazniku (tak mi sie wydaje). " To , że ma on np. 12,5 i prąd rozruchowy 300A nie oznacza najczęściej, że pobierając 300Amper będzie na klemach napięcie 12,5V. " Zgadza się Dlatego zakładam ze przy 2 mocnych aku 200A nie powinno napięcie jakos bardzo skakac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 To nie do końca jest tak jak byś chciał.Akumulator nie jest monolitem. Składa się z szeregu cel. Pomiędzy dwoma ogniwami jednej celi jest napięcie.Aby akumulator miał 12V łączy się te cele szeregowo. połączenia są w uproszczeniu rezystorem czyli przy przepływie prądu generują ciepło z powodu posiadanej rezystancji.Zresztą najlepiej sam sprawdź. Mierz napięcie przy jednym podłączonym akumulatorze gdy "kręci rozrusznik". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volcik Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 czyli tak w skrócie 2 aku kwas to i tak lipa Dla instalki pobierajacej 300A ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.