martinpoz Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Wiesz u mnie sprzęt wart tyle co auto w 2008 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marbella Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 a moje nowe nie było chyba tyle warte! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dB Drag Racing Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Tak z doświadczenia nawiązując do początku tematu powiem, że rzeczywiście nie warto mieszać aku kwasów z żelami, czy AGM w zasadzie. To z pewnością zmniejsza żywotność obu akumulatorów i do dragu daje niekorzystne efekty, chociażby na różną rezystancję wewnętrzną obu akumulatorów i co za tym idzie różny czas ładowania. W praktyce aku o większej rezystancji będzie spowalniał cały proces przepływu prądu. Zawsze lepiej w tym przypadku dać jeden większy aku. To oczywiście z dragowego pkt. widzenia bo do codziennego jeżdżenia i hałasowania można dać drugi aku jako bufor przed wzmakami i też będzie dobrze (lepiej niż z kondensatorem, który przecież też daje jakiś efekt) Jestem poważnie zainteresowany głośnikiem Rockford Fosgate RFR3110 który wisi na allegro, jego jeszcze dam radę zasilić bez ingerencji w alternator i aku. Myślę że on już całkiem fajnie ruszy powietrzem, a narazie chyba jednak odpuszczę te 2kW.Kolejne pytanie, co myślicie o tym głośniku? Głośniczek bardzo fajny ze starej dobrej szkoły RFa. Zamieszanie na pewno robić będzie bo ta seria dawała taki mięsisty basik, a i cena zdaje się nie jest wygórowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matum Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 To oczywiście z dragowego pkt. widzenia bo do codziennego jeżdżenia i hałasowania można dać drugi aku jako bufor przed wzmakami i też będzie dobrze (lepiej niż z kondensatorem, który przecież też daje jakiś efekt) Bardziej o codzienne słuchanie tutaj chodzi. I nad tym się zastanawiam, ale to po wypłacie Głośniczek bardzo fajny ze starej dobrej szkoły RFa. Zamieszanie na pewno robić będzie bo ta seria dawała taki mięsisty basik, a i cena zdaje się nie jest wygórowana Głośniczek jest już tydzień u mnie i jestem zadowolony, tylko dostaje słabe 750W RMS, rzeczywiście troszeczkę zamieszania robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michallll Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 ja juz kilka dni jezdze z dwoma aku ,oba kwasiaki pod maska 53ah i w bagazniku 26ah , altek 70A , i kond 1F kable 20mm2 CCA, zero problemow z ladowaniem , oba aku doladowane zawsze , kond sie zalacza dopiero jak juz osiagne swoje maksimum , maks spadek 12.1 na wyłączonym silniku ,ogolna moc okolo 800 RMS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Troszke mnie dziwi - masz 2 aku jeden z nich to 53 Ah a 2 26 Ah - lacznie to 79 Ah altka masz 70A - czy to oby nie za malo ? Nie zdziwie sie jak po paru dniach moze miesiacach napiszesz temat ze ci altek nie laduje. Po za tym piszesz ze wszystko super doladowane A ja smiem twierdzic ze chyba raczej nie.Poczytaj troszke ile trzeba pojezdzic autem aby altek naladowal spowrotem acu po zwyklym odpaleniu silnika z tym ze to pisali goscie ktorzy maja 65 Ah aku i 80A alternatory - takze roznica jest. Bycmoze ktos sie ze mna nie zgodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Z tym ładowaniem to nie tak do końca, cały czas przecież nie słuchasz muzyki na maxa więc pobór prądu jest zróżnicowany. Jeśli masz 2 aku to jeden (załóżmy oryginalny) jest obciążony przez odbiorniki, światła itd a drugi (np w bagażniku, blisko wzmacniaczy) daje prąd tylko na audio. Wiadomo że nie mówimy tu o dużych różnicach typu: altek-80 A a aku 200 Ah.U siebie mam Altek 160 A i 2 aku - razem 200 Ah i nie mam żadnych problemów z ładowaniem a jeżdżę tak od kilku dobrych miesięcy. Poczytaj troszke ile trzeba pojezdzic autem aby altek naladowal spowrotem acu po zwyklym odpaleniu silnika z tym ze to pisali goscie ktorzy maja 65 Ah aku i 80A alternatory - takze roznica jest. Z tym się do końca nie zgodzę, w Stratusie zimą rozrusznik ledwo kręcił a po odpaleniu i jakiś 5 minutach kręcił już normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 cały czas przecież nie słuchasz muzyki na maxa więc pobór prądu jest zróżnicowanydokładniemam 2x140A altki a w sumie w akumlatorach PCA czyli zwarciowy to ok 10kA (w sumie ok 670Ah)nawet dając w palnik w 2 ohm prąd nie spada ponzej 12,5v na odpalonym (piszemy tu o zestrojonej skrzyni na 32hz czyli dość nisko a co za tym idzie prądożernie...)U siebie mam Altek 160 A i 2 aku - razem 200 Ah i nie mam żadnych problemów z ładowaniem a jeżdżę tak od kilku dobrych miesięcy.przypuszczam ze jakbyś dołożył jeszcze jeden aku ok 150Ah nic by sie nie stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.