matm115 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Hej mam mały problem, otóż akumulator na amen rozładowuje mi się po niecałej godzinie postoju, kiedy wszystkie sprzęty są wyłączone a ja siedzę np w domu u kolegi;p przyczyną jest po prostu popsuty aku, czy raczej szukać przyczyny w instalacji auta. Myślałem o jakimś zwarciu, ale wszystko działa prawidłowo, a tak by chyba nie było gdyby gdzieś zwierało? Ładowanie też ma napewno bo wystarczy się parę minut przejechać normalnie i potem można zostawić na to 20 minut i odpali jako tako. Dziwi mnie tylko że padł tak z dnia na dzień;/ jednego dnia zostawiłem drzwi niedomknięte więc lampka na noc nie zgasła ale odpalił normalnie, kolejnego cały dzień jeździłem wszystko git, trzeciego wymiana klocków i tarcz, i były kluczyki w stacyjce, więc radio włączone, ale volume na zero, dopiero na ostatnie dwie godziny roboty cichutko muzyczkę włączyliśmy i dokładnie po tym nie odpalił i od tamtej pory kiszka, dzisiaj piąty dzień, jest coraz gorzej wcześniej nie miał takich problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Wymień aku , ile ma lat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matm115 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 heh ciężko na to odpowiedź, na pewno więcej niż 4 lata bo wtedy kupowaliśmy golfa, ale jak kupowaliśmy to już kwalifikował się do wymiany podobno( golf kupowany od mechanika znajomego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Przede wszystkim musisz zmierzyć pobór prądu.Następnie poziom i gęstość elektrolitu, napięcie aku i ładowania. Nową baterię zawsze zdążysz kupić, ale co zrobisz jak po nocy znowu nie odpali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matm115 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 właśnie muszę jutro jakiś woltomierz ogarnąć, dzisiaj dolewałem destylowanej do aku i włączyłem na prostownik, rozładowany na zero nawet nie zabulgotało po 5 minutach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thegameer Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Aku ma się ładować a nie gotować. Jak będzie się tak gotował, to wkońcu go załatwisz na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matm115 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 mówię że nie zabulgotał;p jak go zreanimować jeszcze można prawidłowo;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nicekt Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Do wymiany. Nie masz co kombinować. Przechodziłem to ostatnio. Miernik w łapę, ustaw na amp, oczywiście czarny kabel w mierniku przełóż w gniazdo 10 amp. Odepnij kleme z plusa. Jeden kabel z miernika do plusa w aku drugi do klemy plusowej. Oczywiście klema ma nie dotykać plusa w aku. Tak zmierzysz pobór pradu. Jak będziesz mierzył wszystko powylaczaj, zamknij drzwi i poczekaj z min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thegameer Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 mówię że nie zabulgotał;pA ja ci mówię tak na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Mozesz wyslac go do Niemiec gdzie robia akumulatory Pure Power na regeneracje. Ale watpie aby ci sie oplacalo. Maszyna taka to koszt okolo 10 tys. I to jak dobrze poszukasz, zadkosc w polsce. Nie lepiej zakupic nowy akumulator ? Tydzien temu tak zrobilem bo mialem podobna syt do twojej z ta roznica ze moj aku trzymal 2 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matm115 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 heh dobra jeszcze upewnię się czy to aby na pewno nie jakieś zwarcie coś ale wątpie raczej bym zauważył jakby coś poprawnie nie działało, szczególnie że masę tego to nie ma a co myślicie o kupnie używanego aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Używany aku.... Skomentuje to tak: http://img32.imageshack.us/img32/4066/japierdoleg.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matm115 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Hah tak też myślałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Chodzi głównie o to że nie znasz historii akumulatora, ile razy był katowany, w jaki sposób ładowany itd. Tym bardziej że szukasz kwasiaka zwykłego a nie AGM które u nas na forum występują czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Co do tego, że padł z dnia na dzień - co w tym dziwnego ? Przerabiam w tym momencie wymianę aku u siebie. Siedział ZAP 74 Ah, trzymał wzorowo 12,6 V (trochę alternator słaby 70A i robiłem krótkie odcinki, więc możliwe, że lekko nie doładowywał), palił od cyknięcia, pierwszego dnia problemów - wsiadam, słabiej zakręcił, ale odpalił, ten dzień jeszcze na nim jeździłem, a następnego ranka już tylko cyknęło, zegarek się zresetował, podłączyłem pod prostownik, odpalił, ale spadek przy rozruchu do 6 ,5 V. Śmietnik, zawsze człowiek się łudzi, że może jakieś zwarcie i rozładowuje, ale to raczej sfera nadziei i marzeń Trzeba wymienić na nóweczkę i będzie lalka - u mnie już siedzi Varta Blue 60 Ah od godzinki i jest jak należy a i alternator trafi mocniejszy, myślę o 120 A z diesla ( lub min. 90 A), chyba nie będzie to przesadą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 chyba nie będzie to przesadą ?im więcej tym lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domator007 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 a czy przypadkiem również od akumulatora nie będzie zależało jak alternator będzie ładował? Możliwe, że się mylę, jak coś, to mnie poprawcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareek Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 był tak z miesiąc temu o tym temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matm115 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 sprawdzone, aku do wywalenia, ładowanie sprawne, szkoda wolałbym ten altek, od razu by się 150 amperów wrzuciło;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Co do tego, że padł z dnia na dzień - co w tym dziwnego ? Przerabiam w tym momencie wymianę aku u siebie. Siedział ZAP 74 Ah, trzymał wzorowo 12,6 V (trochę alternator słaby 70A i robiłem krótkie odcinki, więc możliwe, że lekko nie doładowywał), palił od cyknięcia, pierwszego dnia problemów - wsiadam, słabiej zakręcił, ale odpalił, ten dzień jeszcze na nim jeździłem, a następnego ranka już tylko cyknęło, zegarek się zresetował, podłączyłem pod prostownik, odpalił, ale spadek przy rozruchu do 6 ,5 V. Śmietnik, zawsze człowiek się łudzi, że może jakieś zwarcie i rozładowuje, ale to raczej sfera nadziei i marzeń Trzeba wymienić na nóweczkę i będzie lalka - u mnie już siedzi Varta Blue 60 Ah od godzinki i jest jak należy a i alternator trafi mocniejszy, myślę o 120 A z diesla ( lub min. 90 A), chyba nie będzie to przesadą ? Hehehe. No kolego ja takze nie wiedzialem co kupic altek mam 160 i zakupilem takze Varte Blue ale 80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Mój ma serię vw, czyli 70 A altek, ale jak tylko będzie przypływ gotówki trzeba będzie coś na bas dołożyć - niewiele, jakieś 500 rms dobrej jakości, do tego napęd, a alternator chcę większy, bo często robię krótkie odcinki i chcę mieć aku doładowane, myślę, że 90 A już by stykło, ale jak się trafi 120 z dieselka, to ja tam jestem na TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Nie wiem czy dobrze pojmuje ale... Większy altek to rzecz jasna plus jak chcemy korzystać z większej ilości energii w drodze. Ale większy nie znaczy że doładuje szybciej aku na krótkim odcinku. Jeżeli patrzeć książkowo to chyba 70Ah = że można 70A naładować w godzinę. Przykładowa strata energii podczas rozruchu z rozrusznika 1,3kW to ponad 100A z aku więc potrzeba nam półtora godziny prawie by naładować akumulator z jego straty energii. Czy dobrze rozumuje? Jeżeli nie to mnie poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Akumulator powinno sie ładować prądem stanowiącym ok. 1/10 nominalnej pojemności. Optymalny prąd ładowania dla aku 70Ah to ok. 7A.Stratę w zmagazynowanej energii po rozruchu silnika określa stan aku i jego konstrukcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Akumulator powinno sie ładować prądem stanowiącym ok. 1/10 nominalnej pojemności. Optymalny prąd ładowania dla aku 70Ah to ok. 7A. Podczas ładowania "statycznego" czyli ładowarką/prostownikiem, jednak przy mocno rozładowanym aku, alternator daje znacznie więcej amper do aku... Niż przedział 6A(60Ah)-10A(100Ah aku)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 jednak przy mocno rozładowanym aku, alternator daje znacznie więcej amper do akuMasz całkowitą rację, zapomniałem dodać, że jest to optymalny prąd ładowania prostownikiem. W autach bateria sama reguluje ile prądu przyjmie, poprzez zwiększający się opór wewnętrzny, który jest wprost proporcjonalny ze stanem naładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.