Skocz do zawartości

OT o stosowności podłaczenia masy


bury22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Panowie ale wytłumaczcie proszę dlaczego niby nie powinno się podłączać masy do karoserii ??

 

można podłączyć, bez żadnego problemu, ale skoro podłączamy masę pod budę przy wzmacniaczu, to warto zwielokrotnić połączenie aku-buda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można podłączyć, bez żadnego problemu, ale skoro podłączamy masę pod budę przy wzmacniaczu, to warto zwielokrotnić połączenie aku-buda.

Dlatego pytam bo nie uważam tego za bzdurę , sam mam tak zrobione i słyszałeś że na brak prądu nie mogę narzekać :) . Zomer musisz troszkę poczytać żeby wiedzieć że połączenie masy bezpośrednio do aku nie jest najlepszym rozwiązaniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zomer musisz troszkę poczytać żeby wiedzieć że połączenie masy bezpośrednio do aku nie jest najlepszym rozwiązaniem .

:szok: Sam może napisz jakie masz argumenty skoro Twoja teoria jest jedyna właściwa.

 

Ja CI tak piszę , jeśli masz inne zdanie niż to co wyżej napisałem ja lub Morfi to możemy podywagować

Nie zauważyłem żeby ktoś wyżej oprócz Ciebie pisał że połączenie masy bezpośrednio przewodem było kiepskim rozwiązaniem :wink2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może coś w tym jest ,, wielokrotny punkt masy " strona nr 4 http://civic4g.pl/ft...okablowanie.pdf A tak na marginesie na ME kabel masowy nie może być tylko ori, a wzmaki zasilane masowo z budy, musi być ,, puszczony " dodatkowy od aku jeśli tak nie jest - 5 punktów co mnie właśnie na ME spotkało co skutowało ustratą ME.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę wam więc tak , vo przetestowane jest już w kilku/kulkunastu autach . Pociągnięcie prądu bezpośrednio z aku skutkowało większymi spadkami i większą ilością śmieci . Biorąc masę z budy , skracamy możliwość "wejścia" nam w sygnał zakłóceń i dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki.

Sam może napisz jakie masz argumenty skoro Twoja teoria jest jedyna właściwa.

 

Czekam na twoje argumenty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę wam więc tak , vo przetestowane jest już w kilku/kulkunastu autach . Pociągnięcie prądu bezpośrednio z aku skutkowało większymi spadkami i większą ilością śmieci . Biorąc masę z budy , skracamy możliwość "wejścia" nam w sygnał zakłóceń i dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki.

Łatwiejszą drogą dla prądu jest popłynięcie całą budą (często nie pierwszej świeżości) ? czy miedzianym przewodem o odpowiednim przekroju ?

zbadać należy ich oporność chyba ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie na ME kabel masowy nie może być tylko ori, a wzmaki zasilane masowo z budy, musi być ,, puszczony " dodatkowy od aku jeśli tak nie jest - 5 punktów

 

tzn. ? bo za bardzo nie rozumiem ...

 

co mnie właśnie na ME spotkało co skutowało ustratą ME.

 

egzekwo jak coś ... egzekwo ...

 

Pociągnięcie prądu bezpośrednio z aku skutkowało większymi spadkami i większą ilością śmieci .

 

hmmm dziwne ... ja u siebie nie miałem nigdy śmieci, a kable wiecznie od aku szły i + i -

 

dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki.

 

masy ? mit, hit czy kit ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzcie panowie jak są projektowane obwody wysokoprądowe - czy to w instalacjach energetycznych, obwodach drukowanych czy audio - wszędzie występuje wymóg użycia wspólnego punktu masowego. Czyli wszystkie urządzenia powinny być podłączone do jednego punktu. Chodzi o zapewnienie tego samego potencjału masy. Przykład - radio [ plus i masa z aku ] - potencjał 12V , wzmacniacz [ plus z aku, masa z karoserii ] , wystąpi spadek napięcia na kablu plusowym ale inny spadek wystąpi na karoserii - albo będzie mniejszy od spadku na kablu, albo przez niepewne połączenie większy - potencjał 11.5V . Radio i wzmacniacz połączone kablami RCA . Jak myślicie - którędy wyrówna się różnica potencjałów? Dlaczego tak często doradzam w takich przypadkach łączenie osobnym przewodem masy radia i wzmacniacza ? Dlaczego wymyślono taki kabelek przy kablach RCA ( przez większość uważany za remote ) ? Czy jakikolwiek elektryk wykona instalację używając np. rury CO jako przewodu neutralnego? O wiele łatwiej zapewnić dobry kontakt i pewność połączenia przewodem. A spadki napięcia każdy może sobie obliczyć używając stosownych wzorów czy gotowych kalkulatorów i odpowiednio dobrać przekroje by uzyskać najlepszą relację cena/spadek.

 

Biorąc masę z budy , skracamy możliwość "wejścia" nam w sygnał zakłóceń i dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki.

 

Naprawdę nie chcę się czepiać ale to totalna abstrakcja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. chce powiedzmy zrobic autko pod zawody db. pociagniete sa 4 kable o przekroju 50mm2 z + od acu do + wzmak. dodam ze auto to audi a4 powyzej 2002r. Bardzo ciezko szlo upchac te kable z miejsca w ktorym znajduje sie sielnik do srodka. Po dlugich staraniach sie udalo ale niestety brak jes miejsca jakiegokolwiek na puszczenie - od wzmaka do - acu. Wszystkie drogi zajete - tak oto zbudowane jest to auto. Skad wziac mase ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wóz albo przewóz... Naweircasz grodź, przepuszczasz wszystkie a do baga po podłodze pod cała tapicerka i pod fotelem... Nie znam samochodu w którym było by tyle miejsca zeby 8x50mm2 zmiescic w progach, tym bardziej zeby mialy takie wielkie zaslepki w grodziach...

 

Poza tym troszke mnie smieszy fakt ,ze ktos nastawiajac sie na droge DB zadaje takie pytania... Na co liczysz szczerze mowiac? Ze ktoś Ci doradzi zebyś wział mase z karoserii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Czy Was wszystkich to pogięło (tak się teraz chyba mówi) ?

Proszę zwolenników masy z kabla jak i masy z karoserii o odpowiedź na pytania :

1) Skąd średnio inteligentny elektron wie którędy ma płynąć i kto go "uczy" jaką drogę wybrać ?

2) Jeśli długość przewodu wynosi 5 metrów to ile czasu zajmie elektronowi przepłynięcie tego odcinka przewodem miedzianym a ile czasu zajmie karoserią (obok też 5 metrów) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Skąd średnio inteligentny elektron wie którędy ma płynąć i kto go "uczy" jaką drogę wybrać ?

ON już wie :rotfl: ma taki charakter i wybiera najłatwiejszą drogę.

2) Jeśli długość przewodu wynosi 5 metrów to ile czasu zajmie elektronowi przepłynięcie tego odcinka przewodem miedzianym a ile czasu zajmie karoserią (obok też 5 metrów) ?

Czas ten sam, ale za to ile elektronów poniesie śmierć w drodze do odbiornika po karoserii. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd średnio inteligentny elektron wie którędy ma płynąć i kto go "uczy" jaką drogę wybrać ?

 

Żaden elektron nie grzeszy inteligencją :)

Jeśli chodziłeś do szkoły to powinieneś wiedzieć, że bateria wytwarza napięcie poprzez różnicę potencjałów na biegunach. Ujemnie naładowane lektrony dążą do wyrównania tychże potencjałów i podążają w stronę bieguna dodatniego. Tak jak z magnesem. Biegun północny przyciąga biegun południowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba bedzie zaladowac sie pod auto z daniem dodatkowych minusow. Swoja droga wydaje mi sie to czy podlaczy sie pod karoserie czy tez pod aku nie ma zbytniej roznicy bo i tak to wszystko nie ma dalej ujscia no chyba ze na karoserii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele lat wbijano mi do głowy, że prąd płynie od plusa do minusa a elektrony od minusa do plusa.

Było to za "komuny" wiedziałem że to bzdura i nie dałem się ogłupić. :ok:

Elektrony nie są inteligentniejszy od Neo-dzieci, więc najczęściej i najdłużej przemieszcza się od plusa do plusa i od minusa do minusa.

Jego IQ jest takie samo jak Neodziecka -> jeśli nie wytyczysz mu drogi i nie kopniesz w dupę to będzie wściekły (na Ciebie) błądził i uprzykrzał życie przykład .

a) Elektron i pętla masy ;

b) Neodziecko i jego temat na forum np. o wyborze radia z alle... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobra sprawe jak mamy to wszustko podlaczone ? Od alternatora minus do blachy i plus do aku. Z aku plus w urzadzenia i minus do blachy z urzadzen plus z acu i minus do blachy, jednak nieliczne minus gdzies indziej - gdzie ? Zakladajac przewody u siebie w aucie widzialem duzo takoch mas do blachi i metr dalej znow do blachy. Czy bedzie roznica wielka jesli chodzi o bezpieczenstwo i bycmoze nie tylko jak doda sie kolejna mase do blachy.

Na forum takze bylem uczony ze plus jak i minus do akumulatora i tej wersji sie trzymam.

Ale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...