bury22 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Panowie ale wytłumaczcie proszę dlaczego niby nie powinno się podłączać masy do karoserii ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Panowie ale wytłumaczcie proszę dlaczego niby nie powinno się podłączać masy do karoserii ?? można podłączyć, bez żadnego problemu, ale skoro podłączamy masę pod budę przy wzmacniaczu, to warto zwielokrotnić połączenie aku-buda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Czego jak czego ale fotek to tam narobili ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 można podłączyć, bez żadnego problemu, ale skoro podłączamy masę pod budę przy wzmacniaczu, to warto zwielokrotnić połączenie aku-buda.Dlatego pytam bo nie uważam tego za bzdurę , sam mam tak zrobione i słyszałeś że na brak prądu nie mogę narzekać . Zomer musisz troszkę poczytać żeby wiedzieć że połączenie masy bezpośrednio do aku nie jest najlepszym rozwiązaniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 A gdzie tak piszą? Chętnie przeczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Ja CI tak piszę , jeśli masz inne zdanie niż to co wyżej napisałem ja lub Morfi to możemy podywagować . Czekam na jakiś twój argument Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lupanet Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Zomer musisz troszkę poczytać żeby wiedzieć że połączenie masy bezpośrednio do aku nie jest najlepszym rozwiązaniem . Sam może napisz jakie masz argumenty skoro Twoja teoria jest jedyna właściwa. Ja CI tak piszę , jeśli masz inne zdanie niż to co wyżej napisałem ja lub Morfi to możemy podywagowaćNie zauważyłem żeby ktoś wyżej oprócz Ciebie pisał że połączenie masy bezpośrednio przewodem było kiepskim rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rooski Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Panowie.... offtop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaroo Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 A może coś w tym jest ,, wielokrotny punkt masy " strona nr 4 http://civic4g.pl/ft...okablowanie.pdf A tak na marginesie na ME kabel masowy nie może być tylko ori, a wzmaki zasilane masowo z budy, musi być ,, puszczony " dodatkowy od aku jeśli tak nie jest - 5 punktów co mnie właśnie na ME spotkało co skutowało ustratą ME. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bury22 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Napiszę wam więc tak , vo przetestowane jest już w kilku/kulkunastu autach . Pociągnięcie prądu bezpośrednio z aku skutkowało większymi spadkami i większą ilością śmieci . Biorąc masę z budy , skracamy możliwość "wejścia" nam w sygnał zakłóceń i dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki.Sam może napisz jakie masz argumenty skoro Twoja teoria jest jedyna właściwa. Czekam na twoje argumenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin-real Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Napiszę wam więc tak , vo przetestowane jest już w kilku/kulkunastu autach . Pociągnięcie prądu bezpośrednio z aku skutkowało większymi spadkami i większą ilością śmieci . Biorąc masę z budy , skracamy możliwość "wejścia" nam w sygnał zakłóceń i dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki.Łatwiejszą drogą dla prądu jest popłynięcie całą budą (często nie pierwszej świeżości) ? czy miedzianym przewodem o odpowiednim przekroju ?zbadać należy ich oporność chyba ... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 A tak na marginesie na ME kabel masowy nie może być tylko ori, a wzmaki zasilane masowo z budy, musi być ,, puszczony " dodatkowy od aku jeśli tak nie jest - 5 punktów tzn. ? bo za bardzo nie rozumiem ... co mnie właśnie na ME spotkało co skutowało ustratą ME. egzekwo jak coś ... egzekwo ... Pociągnięcie prądu bezpośrednio z aku skutkowało większymi spadkami i większą ilością śmieci . hmmm dziwne ... ja u siebie nie miałem nigdy śmieci, a kable wiecznie od aku szły i + i - dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki. masy ? mit, hit czy kit ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Popatrzcie panowie jak są projektowane obwody wysokoprądowe - czy to w instalacjach energetycznych, obwodach drukowanych czy audio - wszędzie występuje wymóg użycia wspólnego punktu masowego. Czyli wszystkie urządzenia powinny być podłączone do jednego punktu. Chodzi o zapewnienie tego samego potencjału masy. Przykład - radio [ plus i masa z aku ] - potencjał 12V , wzmacniacz [ plus z aku, masa z karoserii ] , wystąpi spadek napięcia na kablu plusowym ale inny spadek wystąpi na karoserii - albo będzie mniejszy od spadku na kablu, albo przez niepewne połączenie większy - potencjał 11.5V . Radio i wzmacniacz połączone kablami RCA . Jak myślicie - którędy wyrówna się różnica potencjałów? Dlaczego tak często doradzam w takich przypadkach łączenie osobnym przewodem masy radia i wzmacniacza ? Dlaczego wymyślono taki kabelek przy kablach RCA ( przez większość uważany za remote ) ? Czy jakikolwiek elektryk wykona instalację używając np. rury CO jako przewodu neutralnego? O wiele łatwiej zapewnić dobry kontakt i pewność połączenia przewodem. A spadki napięcia każdy może sobie obliczyć używając stosownych wzorów czy gotowych kalkulatorów i odpowiednio dobrać przekroje by uzyskać najlepszą relację cena/spadek. Biorąc masę z budy , skracamy możliwość "wejścia" nam w sygnał zakłóceń i dzięki krótszemu kabelkowi mamy mniejsze spadki. Naprawdę nie chcę się czepiać ale to totalna abstrakcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 ja tam mam wszystko z aku i jestem happy, no może poza tym, że było mnóstwo babrania się z tym i trochę tych kabli pod maską jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Ja przeszedłem sporo kombinacji "masowych" mając car pc na pokładzie. Wbrew pozorom to bardzo wymagająca instalacja pod tym względem dlatego też teraz nie biorę nawet pod uwagę innego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Ok. chce powiedzmy zrobic autko pod zawody db. pociagniete sa 4 kable o przekroju 50mm2 z + od acu do + wzmak. dodam ze auto to audi a4 powyzej 2002r. Bardzo ciezko szlo upchac te kable z miejsca w ktorym znajduje sie sielnik do srodka. Po dlugich staraniach sie udalo ale niestety brak jes miejsca jakiegokolwiek na puszczenie - od wzmaka do - acu. Wszystkie drogi zajete - tak oto zbudowane jest to auto. Skad wziac mase ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Wóz albo przewóz... Naweircasz grodź, przepuszczasz wszystkie a do baga po podłodze pod cała tapicerka i pod fotelem... Nie znam samochodu w którym było by tyle miejsca zeby 8x50mm2 zmiescic w progach, tym bardziej zeby mialy takie wielkie zaslepki w grodziach... Poza tym troszke mnie smieszy fakt ,ze ktos nastawiajac sie na droge DB zadaje takie pytania... Na co liczysz szczerze mowiac? Ze ktoś Ci doradzi zebyś wział mase z karoserii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rea Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Przy tak grubych kablach i konieczności wiercenia można też puścić pod autem i przewiercić się dopiero do bagaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Witam wszystkich.Czy Was wszystkich to pogięło (tak się teraz chyba mówi) ?Proszę zwolenników masy z kabla jak i masy z karoserii o odpowiedź na pytania :1) Skąd średnio inteligentny elektron wie którędy ma płynąć i kto go "uczy" jaką drogę wybrać ?2) Jeśli długość przewodu wynosi 5 metrów to ile czasu zajmie elektronowi przepłynięcie tego odcinka przewodem miedzianym a ile czasu zajmie karoserią (obok też 5 metrów) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lupanet Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 1) Skąd średnio inteligentny elektron wie którędy ma płynąć i kto go "uczy" jaką drogę wybrać ?ON już wie ma taki charakter i wybiera najłatwiejszą drogę.2) Jeśli długość przewodu wynosi 5 metrów to ile czasu zajmie elektronowi przepłynięcie tego odcinka przewodem miedzianym a ile czasu zajmie karoserią (obok też 5 metrów) ?Czas ten sam, ale za to ile elektronów poniesie śmierć w drodze do odbiornika po karoserii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Skąd średnio inteligentny elektron wie którędy ma płynąć i kto go "uczy" jaką drogę wybrać ? Żaden elektron nie grzeszy inteligencją Jeśli chodziłeś do szkoły to powinieneś wiedzieć, że bateria wytwarza napięcie poprzez różnicę potencjałów na biegunach. Ujemnie naładowane lektrony dążą do wyrównania tychże potencjałów i podążają w stronę bieguna dodatniego. Tak jak z magnesem. Biegun północny przyciąga biegun południowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Czyli trzeba bedzie zaladowac sie pod auto z daniem dodatkowych minusow. Swoja droga wydaje mi sie to czy podlaczy sie pod karoserie czy tez pod aku nie ma zbytniej roznicy bo i tak to wszystko nie ma dalej ujscia no chyba ze na karoserii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 bo i tak to wszystko nie ma dalej ujscia no chyba ze na karoserii. O jakie ujście chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Wiele lat wbijano mi do głowy, że prąd płynie od plusa do minusa a elektrony od minusa do plusa.Było to za "komuny" wiedziałem że to bzdura i nie dałem się ogłupić. Elektrony nie są inteligentniejszy od Neo-dzieci, więc najczęściej i najdłużej przemieszcza się od plusa do plusa i od minusa do minusa. Jego IQ jest takie samo jak Neodziecka -> jeśli nie wytyczysz mu drogi i nie kopniesz w dupę to będzie wściekły (na Ciebie) błądził i uprzykrzał życie przykład .a) Elektron i pętla masy ;b) Neodziecko i jego temat na forum np. o wyborze radia z alle... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Na dobra sprawe jak mamy to wszustko podlaczone ? Od alternatora minus do blachy i plus do aku. Z aku plus w urzadzenia i minus do blachy z urzadzen plus z acu i minus do blachy, jednak nieliczne minus gdzies indziej - gdzie ? Zakladajac przewody u siebie w aucie widzialem duzo takoch mas do blachi i metr dalej znow do blachy. Czy bedzie roznica wielka jesli chodzi o bezpieczenstwo i bycmoze nie tylko jak doda sie kolejna mase do blachy. Na forum takze bylem uczony ze plus jak i minus do akumulatora i tej wersji sie trzymam.Ale.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.