dawid WM Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 uwazam ze najlepsza opcja dla omegi to 2.5 V6 w LPG bo laczy dynamike oraz ekonomicznosc Silnik ma kiepską renomę, gorszą ma tylko TDS. Więc jeśli komfort i coś pod prawą nogą to tylko 3.0/3.2 i ewentualnie LPG odpowiedniej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Silnik ma kiepską renomę, Napisz cos wiecej bo znam kilku posiadaczy tego silnika i w porownaniu z moja opinia o 1,6 i 1,8 to dobrze wypadaja te silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Silnik ma kiepską renomę, gorszą ma tylko TDS. Więc jeśli komfort i coś pod prawą nogą to tylko 3.0 A co za różnica pomiędzy felernym 2.5 a tym 3.0, jak to ten sam silnik tylko większa pojemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 felernym 2.5wiesz czego najbardziej brakuje nowszym silnikom (np. Z32SE)?Metalowych pokryw pod pokrywy zaworów. W nowszych silnikach są plastikowe i lubią się wyginać od temperatury. Sam się o tym przekonałem jak silnik "pluł" olejem po kolektorze wydechowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Czasami diabeł tkwi w szczegółach. 2,5 V6 ma niezbyt opinię wśród użytkowników i nie tylko. MV6 to jednak nieco inna konstrukcja, znacznie mniej awaryjna, mocniejsza i spalanie na tym samym poziomie. p.s. Pamięta ktoś poloneza z silnikiem Rovera? wystarczyło nieco inne ułożenie jednostki by silnik nabrał zupełnie innej kultury pracy i mocy. o polonezach krążyły legendy, a o rover'ze ktoś słyszał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Ja tylko źle wspominam wymianę rozrządu w 3.2 Omega miała 12k km jak ją kupiłem i jeździłem do 150k cieknąć nic nie ciekło, ale rozrząd nas rozwalił W każdym razie jakbym miał kupić opla jeszcze raz, to tylko tego 3.2, nie zapomnę powrotu z Mainz jadąć na banie 180/200 non stop po jakimś czasie lekko mnie zamuliło od tej spokojnej i stonowanej jazdy.Miałem fajną wersję, sedan, na pełnym pakiecie Steinmetza, z 18 alu i 4cm zglebiona, do tego sportsitze, w pełnej elektryce, automat, nawi kolor, telefon itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Czyli tak wychodzi że 2.0 i 2.2 jest za słabe w omie na 3.0 mnie nie stać w użytkowaniu więc lipa ostateczna decyzje podejmę jak sie taka przejade no nic . Za to interesuje mnie vectra b z silniiem 2.0 to taki jak w omie ?? Bo jak ktoś pisał na c mnie nie stac a przynajmniej na taką jak bym chciał szkoda no ale trudno. Alfy jakie mogą mnie interesować jakoś nie znam się na modelach są jakieś kombi ? Może faktycznie nie jest tak zle w tych nowszych ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 ze starą alfą weź sobie do serca moje ostatnie podsumowujące zdanie - taka moja rada. A Omega 2.2 do normalnej jazdy wystarcza, najpierw się przejedź zanim zmienisz zdanie na inne auto w tych pieniądzach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 13 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Też tak myśle dlatego mówie że muszę się przejechać najpierw . Te silniki 2.2 są chyba mało dostępne jakoś mało ich widziałem . Nie chce starej alfy ale są w ogóle jakieś modele które mogły by mnie zainteresować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Zamiast sluchac stereotypow poprostu przjedz sie Alfa romeo 156 sportwagon ( kombi ) , przejedz sie tez vectra i omega i zobacz jak wiele dzieli te auta , wybor jest twoj wiec nie daj sobie ladowac do glowy czyjegos zdania , masz kilka aut i poprostu pojezdzij nimi. ja juz wiele razy pisalem ze mi nie zalerzy zeby duzo ludzi kupowalo alfy i zeby mialy uczciwa opinie na rynku bo ja bede je kupowal i nie mam zamiaru robic tego drogo... Mnie tylko bawi jak kumple mowia mi wprost po tym jak sie przejada ze zazdrosza mi takiego auta ( posiadacz 206 , golfa IV i A4 ) bo kazdemu sie to auto podobalo ale ta opinia ich zniechecila a teraz jezdza autami drozszymi , starszymi , gorzej wyposazonymi i zal im dupe sciska jak golf ostatnio z wlasciciela wyciagnal prawie 3tys zl , 206 poszly wtryski po 170tys km a A4 zaczyna podgryzac rdza. Ja nie ukrywam ze tez mialem chwile zwatpienia i chcialem kupic inne auto , malo tego juz szukalem gofra , Ibizy i Stilo ale jak wsiadlem do alfy... to ja kupilem. Clarkson mial racje ze kazdy fan motoryzacji musi w swoim zyciu miec Alfe Romeo Ale tansze w ekspolatacji bedzie napewno Vectra oczywiscie w gazie bo benzynowe maja ogromny apetyt na paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Clarkson mial racje ze kazdy fan motoryzacji musi w swoim zyciu miec Alfe Romeo Ja wyznaję zasadę, że nie kupuje się aut na F Fiat-drogie części, we francuzach nie podoba mi się myśl techniczna, a ford, bo ford Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Populizm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 PopulizmZnam to z autopsji, żaden populizm czy też uleganie sugestiom. p.s. Na giełdzie gra się z trendem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bizon25 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Ja wyznaję zasadę, że nie kupuje się aut na F Fiat-drogie części, we francuzach nie podoba mi się myśl techniczna, a ford, bo ford Ferrari też byś nie kupił ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Prośba do adminów, dajcie bana temu czemuś co się "ettrettmont" nazywa, bo sieje zamęt spamowy.A żeby nie było OT, to w alfę bym się nie pchał, opinia opinią, ale szwagier miał 147 w benzynie i tak jak już ktoś tu pisał "modlił się czy zapali rano czy też nie", do tego co rusz jakieś świecące się bez powodu kontrolki... po 2 godzinach gasły i samochód palił... auto było kupione jako bezwypadkowe roczne z salonu AlfaRomeo/Fiat... kolega w 166 widział tylko jedno słowo "mechanik", a kupił ją od prezesa jednego z koncernów włoskich który ma fabrykę na Śląsku, auto bezwypadkowe serwisowane w ASO do końca... Opla Astrę II kombi 1.6 benzyna miał ojciec od nowości, zrobił 120 kkm i jedyne co siadło to manetka od kierunkowskazów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Ja wyznaję zasadę, że nie kupuje się aut na F Fiat-drogie części, we francuzach nie podoba mi się myśl techniczna, a ford, bo ford http://moto.onet.pl/1659792,1,samochody-na-litere-f-mit-czy-prawda,artykul.html?node=13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Z tym drogim fiatem to bym nie przesadzał, ale jak robiłem palio weekend czy punto I i II to myślałem, że mnie trafi. 45minut stałem w sklepie i dobieraliśmy linkę sprzęgła do Palio weekend 1.2. W oplu są 3 rodzaje na krzyż. Alfa to fiat, więc części nie są wcale drogie, tyle że awaryjność na podobnym poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Ja wyznaję zasadę, że nie kupuje się aut na F Fiat-drogie części, we francuzach nie podoba mi się myśl techniczna, a ford, bo ford Podpisuję się pod tym , Ferrari też Tak mi przyszło do głowy. W firmie w której pracowałem były dni że jechałem 4 samochodami dziennie - samochodami klientów - diagnostyka drogowa + montaż / regulacja LPG Paleta rozmaitości , z rana Seicento , przed śniadaniem A8 , po południu Primera , przed końcem pracy C5. A do domu A4. Więc mam swój obraz motoryzacji wypracowany. Ogólnie poznałem - najmniejszy Tico największy Hummer i Escalade najsłabszy Tico najmocniejszy Escalade i SL 55 AMG Szukaj Omy 2.2 bo z Vką są nieraz za duże schody. A w co drugiej ciężko sobie poradzić ze stojącym olejem w świecach.Pomyśl nad Audi A6 Avant C4 albo Audi 100 Avant C4 - to prawie jedno i to samo - 100 C4 po lifcie to już A6 C4 Artykuł o Audi 100 C4 - Audi 100 C4 - ostatni z rodu • • Redakcja2.0 • AutoCentrum.pl Audi forever . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kepke_23 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 To ja sie wypowiem na temat oplów bo z takiej rodziny pochodzę ja Astra II 99r 1.8 CDX wersja ( sprzedana ) żona Tigra 96r 1.4 16V ciagle w użytku, tata Vectra B 97r 1.8 16V CDX wersja na 2 walkach sam ja sprowadzalem z ksiazka z DE. A więc po kolei ja jeździłem 3 lata Astra absolutnie nic sie nie zepsuło lalek paliwo zmieniałem olej, klocki to wszystko ( oczywiście pełny serwis był po kupnie rozrzad itd), Tigra w użyciu 2 rok absolutnie nic sie nie dzieje tez z DE przywieziona tak samo jak w Astrze olej , klocki i lanie paliwa , Vectra B 5 lat u taty żadnych poważnych napraw jedynie czujnik polozenia walka rozrzadu ale to norma w Vectrach i podobno w Omegach normalnie to tarcze , klocki, oleje, opony no i w zawieszeniu jakieś łączniki stabilizatorow ale na PL drogi to norma ogólnie nie mogę złego słowa powiedzieć na Ople bo są to bardzo wytrzymałe auta na nasze drogi itd no i części śmieszne ceny w porównaniu no do VW. Omega jeździł moj kuzyn 2.0 kombi przytargalismy ja z Niemiec także i nie narzekał a fajnie sie tym płynęło po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Strasznie jest ciężko przy kupowaniu muszę tak zrobić przejechać się każdym i wybrać alfe też obejrze ciekawi mnie to auto ogólnie sam już niewiem opinii tyle co aut heh . Vectry i omegi są tanie w utrzymaniu dlatego bardziej się do nich skłaniam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekzx6r Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Jeśli zdecydujesz się jednak na opla 2.0 16v to radziłbym wcześniej poczytać forum omegi lub vectry. Ten silnik jest bardzo awaryjny, o czym możesz poczytać. Sam teraz jeżdżę ojca omegą b z tym, że 2.0 8v. Jechać nie ma czym, ale rekompensuje to wygodna jazda i bezawaryjność. Silnik jest kuloodporny. Też nieustannie poszukuję omegi z tym, że będzie to 3.0 w manualu. Trafić nie zgnitą i nie zajechaną, niestety graniczy z cudem, ale zadbana sztuka potrafi się odwdzięczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcyś Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 To ja sie wypowiem na temat oplów bo z takiej rodziny pochodzę ja Astra II 99r 1.8 CDX wersja ( sprzedana ) żona Tigra 96r 1.4 16V ciagle w użytku, tata Vectra B 97r 1.8 16V CDX wersja na 2 walkach sam ja sprowadzalem z ksiazka z DE. A więc po kolei ja jeździłem 3 lata Astra absolutnie nic sie nie zepsuło lalek paliwo zmieniałem olej, klocki to wszystko ( oczywiście pełny serwis był po kupnie rozrzad itd), Tigra w użyciu 2 rok absolutnie nic sie nie dzieje tez z DE przywieziona tak samo jak w Astrze olej , klocki i lanie paliwa , Vectra B 5 lat u taty żadnych poważnych napraw jedynie czujnik polozenia walka rozrzadu ale to norma w Vectrach i podobno w Omegach normalnie to tarcze , klocki, oleje, opony no i w zawieszeniu jakieś łączniki stabilizatorow ale na PL drogi to norma ogólnie nie mogę złego słowa powiedzieć na Ople bo są to bardzo wytrzymałe auta na nasze drogi itd no i części śmieszne ceny w porównaniu no do VW. Omega jeździł moj kuzyn 2.0 kombi przytargalismy ja z Niemiec także i nie narzekał a fajnie sie tym płynęło po drodze. Podpisuję się w 100%. Niech będzie, że VW jest lepiej w środku wykończony (bolączka Opli) ale ja tam na desce z głową nie śpię za to części śmiesznie tanie a już tak rdza nie bierze:) Fajnym, prostym wozidłem jest Astra II kombi 1,6 8V. Chyba najtańsze części:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Jeśli zdecydujesz się jednak na opla 2.0 16v to radziłbym wcześniej poczytać forum omegi lub vectry. Ten silnik jest bardzo awaryjny, o czym możesz poczytaćA co chcesz przeczytac na forum? Co drugi temat pochwalny? To mnie najbardziej rozp...a... poza tym były 3 silniki na krzyz przy czym 2.5 i 3.0 to pancerniki bo wolnossace FAJKI... a 8v to 20NE po przeróbkach, najtrwalsza jednostka opla... Tak sie skłąda ze mam i audi c4 i omege, ojciec ma paska b4 a tesc b5... Wszycy w kombi i tylko w audi siedzi motor któy potrafi pedzic te bude w miare rozsadnie... Problem w 2.0 jest taki ze jest słaby, (nie wspominam juz o 8v) i paliwozerny... Jesli masz kupic 2.0 16v w benzynie i lac tam 10l to kup sobie TD w omedze, wciagnie 8l, kulturka pracy swietna, jak zadbany to posłuzy i jakos sie rusza kiedy turbo sie włacza...Silnik 2.0 w viki b a w omedze b/bFL to dwie rozne jednostki, roznica mas i roznica napedów (wał, most) w Viki to juz cos tam jedzie, w omedze to pozwala sie przemieszczac nic wiecej...Ani jednego złego słowa nie powiem na moje 2.0 16v jesli chodzi o awaryjnosc, od 2004 r smiga na gazie i na bank z LPG swoj zywot zakonczy.Nic przy niej nie robie bo nie trzeba, moze dobrze trafilem, ale nigdy mnie nie zawiodla...Ceny czesci to tez fajna kwestia a uzywek jest tyle ze szok... Problem to rdza, w bfl troszke mniejszy ale do 98r w B to po prostu to co w escorcie tyle ze podłogi tak nie żre jak w fiordzie...Wszystko jednak znika kiedy wpadasz w fotel... W audi c4 nie wspominam juz o passacie b4 nie ma takiego komfortu jak w starej, zgnitej ,złopiacej omedze a pasek b5 tescia 98 trzeszczy cztery razy bardziej niz moja babulka...Nie wspomne ze Orion 15 Ci pod rolete do audi c4 avant nie wejdzie bo tam bagaznik to jakas kpina W omie bagaznik to poezja, kłądziesz przednie siedzenie i blisko 3m płaskiej powierzchni.Zrobiła babcia mi juz 3 przeprowadzki, od lodówek po pralki i szafy... Mozna wybrac dobrze wyposazona omege, warto poczytac forum bo sa wersje z ciekawym wyposazeniem... Ale raczej nie ma w nich wtedy silnika 2.0...Ja kiedy pojechalem po omege mialem jeszcze na oku BMW e34 ale finalnie tez okazały sie zgnitkami a ceny czesci duzo wyzsze.Wsiadłem , zapadłem sie w fotel i nawet to ze rakieta nie była nie stanowiło juz problemu, kilka lat temu miala tylko kilka purchli, dzis juz troszke wiecej Po czasie kupilem audi c4 ale juz kolejny raz nie wdepnąłem w za mały silnik do kombi jak w omedze...Pali prawie tyle samo co omega 2.0 a dynamika jazdy to niebo a ziemia.Stoja obie obok siebie i mimo ze po latach do omegi sie juz przyzwyczailem i nie wydaje mi sie juz tak cicha i komfortowa jak zaraz po zakupie to mam czesto mozliwosc jazdy róznymi innymi samochodami i jednak dochodze zawsze do wniosku, ze to ja sie przyzwyczailem a nie omega przetała byc komfortowa. Sanders z ta alfa to sie zagalopowales... 147 czy 156 bardziej komfortowa niz stara oma? Wolne zarty, do tego w dyszlu gdzie drgania motoru przenosza sie jak w 3 cyl VW nawet na daszek przeciwsłoneczny... Nie ma rzeczy niezniszczalnych i wiecznych, kupujesz stary samochód, nie licz na "pewniaka" pewniaki znajdziesz w salonach... Choc w sumie w dzisiejszych czasach to juz nie takie oczywiste... Jesli nie masz za duzo kasy to mozesz popatrzec jeszcze na scorpio w kombi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavliq Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Zamiast sluchac stereotypow poprostu przjedz sie Alfa romeo 156 sportwagon ( kombi ) , przejedz sie tez vectra i omega i zobacz jak wiele dzieli te auta , wybor jest twoj wiec nie daj sobie ladowac do glowy czyjegos zdania , masz kilka aut i poprostu pojezdzij nimi. dzieli je wiele. Alfa to cudowna zabawka, wygodne, szybki i dobrze wyciszone auto. Frajdy daje co nie miara, to może przyciągnąć potencjalnego nabywcę.Niestety sypie się jak stara K. Miałem, też myślałem, że to kwestia wyrwania zadbanej sztuki, ale... 156 i zadbana sztuka - w przyrodzie nie występuje.Nie lubię opla, ale naprawdę już jego bym wolał, przynajmniej spałbym spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek23a Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Mastah mam dokładnie takie samo zdanie o omie jak ty dlatego chce omege jest największą i ma mimo wszystko najlepsze opinie . Rdza nie jest problemem jeśli mi będzie jej za dużo . Napewno nie kupię cytryny . Spokojnie w escorcię też nie wszedł pod półkę więc jeżdżę bez niej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.