truck Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 PS. Na kwasiakach jest słaby kick z wooferów ;P a to wszystko tłumaczy to w takim razie juz zbieram kase na SPV60, bo bez kicka ani rusz Czubki z Was... Aż się przez Ciebie Disaster osmarkałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Może i czubki ale pierwsza cześć mojego posta jest prawdziwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 chciałbym kiedyś mieć taką możliwosc posluchac samochodu najpierw na takim hollywoodzie a pozniej zapiać zwyklego "sprawnego" kwasiaka i sie faktycznie przekonac, ze zrobilem dobrze doplacajac 1k PLN wiecej do SPV bo poki co na razie mnie to nie przekonuje.Nie wiem moze i sie nie znam, ale juz wolałbym swoj altek 100A zamienic na 130A z diesla i kupić zamiast (fabrycznie montowanego ok 60-64ah aku) jakas 80'tke badz 85'tke i poprawić tez wszystkie łączenia o ktorych wyzej wspomnialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Może i czubki ale pierwsza cześć mojego posta jest prawdziwa Wiem inaczej bez sensu byłoby wywalać x3 za AGM względem kwasiaka. poki co na razie mnie to nie przekonuje. Namacalnych dowodów nie mam, ale wychodzę z takiego założenia... To co słyszymy to prąd, czy to się przyjmuje do wiadomości czy nie. Więc im lepsza "jakość"/"ilość" dostępnego prądu tym lepsze granie.Ale i tak najważniejsze jest to co napisałeś, jakość kabli i wszelkich połączeń, bez sensu ładować xxxx w AGM, gdy przez jedno słabe ogniwo np. nie przejrzane czy wymienione połączenie masy z karoserią cała instalka to tylko ładnie wyglądająca droga choinka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 swietna ladoware dla zawodnikow robi kinetiknie mam jej oficialnie w ofercie trzeba pisac @ max podaje 55ama tryb turbo na zawodyi mozna z niej grac na parkingu po podlaczenieu 220v:) https://dl-web.dropbox.com/get/Public/kinetik.12v.55a.220vac.supply.pdf?w=10c6cb60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Ale się czaisz jak 60 latek na dziewicę! Podłączaj Bartek tą ładowarkę , to naprawdę "mądre" maleństwo, aku Ci nie wybuchnie, ładuj i daj znać czy coś ruszyło tą padlinę z pandy. dobra wczoraj naładowałem 2 aku trybem normal, po 12h od skonczenia ładowania1. moj (MOLL 62ah) ma napiecie 12.8V - czyli książkowe w pełni trzyma swoje parametry.2. z Pandy (Centra Plus 44ah) spadło napiecie do 12.4V - czyli padnięty (powinien conajmniej powyzej 12.5V) dzisiaj jeszcze Centre z Pandy potraktuje RECOND'em jak to nie pomoze to po Nowym Roku po nowe aku trzeba isc bo w tym wypadku przy takich temperaturach jeszcze odpala ale powyżej -5*C to stawiam ze zdechnie bo i jego sprawność im niżej tym gorzej bedzie (skoro w temp. 22*C w domu po przerwie 12h od skonczenia ładowania pokazuje 12.4V to jest lipton) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 12.4 v to nie jest jednoznaczne z padnięciem akumulatora.Żeby to sprawdzić to trzeba zrobić test testerem pod obciążeniem do ilu spada, i czy spada cały czas, czy tylko spada do pewnej wartości i potem stabilizuje się a nawet lekko rośnie ( mam na myśli wartość napięcia ). Wartość graniczna to 9.1 - 9.5 V w zależności od testerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 12.4 v to nie jest jednoznaczne z padnięciem akumulatora.Żeby to sprawdzić to trzeba zrobić test testerem pod obciążeniem do ilu spada, i czy spada cały czas, czy tylko spada do pewnej wartości i potem stabilizuje się a nawet lekko rośnie ( mam na myśli wartość napięcia ). Wartość graniczna to 9.1 - 9.5 V w zależności od testerów. zgadza sie, dlatego zrobie mu RECOND'a bo testy te ktore robic CTEK przechodzi a juz wtedy jesli bylby trup to by wywalało error. Badz co badz troche poogooglowalem i generalnie w pelni naladowany aku, ktory trzyma swoje parametry w temp. 20*C powinien trzymac napiecia w ok. 12,75-12.8 i tak trzyma moj z Toyoty bo wczorajszym ładowaniu, bylo tez tam info ze ponizej 12.5V aku kwalifikuje sie do ładowania bo jest rozładowany no i tak bylo z tą centrą jak przynioslem do domu i postala troche w cieple to miala 12.3V czyli "troche" za mało. Naładowałem ją i ze 2h po ladowaniu i odlaczeniu ładowarki przed moim pojsciem spac trzymała napiecia 12.8-12.9V , rano jak wstałem i wzialem miernik w łape i bylo 12.4V czyli troche słabo. Dlatego możliwe ze potrzebuje RECOND'a bo nigdy nie miala zeby sie "zresetować" może przywroci to jej pełną sprawność lub nie (stary nie jest bo ma dopiero 3 lata) ale uzytkowany był tak jak pisałem, krotkie odcinki po kilka km i to nie codziennie, wiec pewnie byl uzytkowany na ciaglym niedoładowaniu. Przejrzałem rachunki bo mam cala historie, to kiedy tylko ciocia byla na przegladzie w ASO lub jakas pierdole to na fakturze m.in. bylo zawsze (ładowanie akumulatora) cos tam jednak byl dokarmiany przynajmniej raz w roku (bo raz w roku miala przeglad). Zobaczymy zrobie RECOND'a i sie okaże czy bedzie zył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Podjedź do sklepu/zakładu handlującego akumulatorami (supermarkety odpadają ) i dobry sprzedawca musi mieć tester na badanie pod obciążeniem ...10s i będziesz wiedział co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 tak tez zrobie, najpierw zrobie RECOND'a bo to moge w domu zrobic, jak nic nie pomoże bo też bedzie mi spadało napiecie poniżej 12.5V to podjade do sklepu w ktorym kupie nowy aku i najpierw podlaczymy tester do starego, jesli stwierdzą ze jest git to zostawie, jesli nie to od razu kupie nowy i po temacie. dobra, to jestem po RECOND'zie i pomoc pomoglo ale delikatnie tzn. wczesniej po dobie stania w domu (w cieple po 12h od skonczenia ładowania) wskazywał 12.4V , zrobilem mu RECOND'a wczoraj i po skonczeniu ladowania 12h temu dzisiaj wskazuje 12.5V czyli teoretycznie skoczylo o 0.1V. Pewnie sie dzisiaj gdzies z malzonką rusze a mam niedaleko siebie Norauto, wiec przypuszczam ze tam maja taki tester, podjadę i dam zeby podlaczyli pod ten tester i sie okaze jak to jest pod obciązeniem. BTW. wczoraj jeszcze sprawdziłem w Toyota'cie jak wrzucalem aku napiecie z ładowania jest ksiązkowo dobrze 14.4V, plus na klemie (przy włączonym silniku) , minus na srubie od górnego mocowania amorka, także jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 0.1V to trochę bez rewelacji. Miałem nadzieję, że ten RECOND da coś więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 0.1V to trochę bez rewelacji. Miałem nadzieję, że ten RECOND da coś więcej Napięcie to jedno, zaś zdolność aku do rozruchu (natężenie) to inna bajka, mam możliwość pożyczana od znajomego elektryka, profesjonalnego testera aku( bada napięcia, w spoczynku, w stresie, prąd rozruchowy itp), i czasami mam tak z "padlinami" ,że niby napięcie ma niskie za to amper wypluwa z siebie jak nowy, i na odwrót niby napięcie trzyma ładnie a przy teście rozruchu, tester pokazuje np 20% mocy znamionowej aku...Więc może być tak ,że RECOND niby ruszył chemię aku tylko o 0,1 V ale ogólnie aku nabrało "mocy" rozruchowej( albo i nie ).Reasumując postaram się przy jakiejś okazji zrobić w miarę obiektywny test co może dać RECOND, mając trochę już zmęczone życiem aku, naładuję je standardowo i zrobię test prądu rozruchowego i napięcia, oraz sprawności ogólnej, a następnie wrzucę na noc na recond i ponownie zrobię test, myślę ,że to powinno pokazać czego można oczekiwać, a co jest tylko pobożnym życzeniem i ratowaniem zasiarczonego trupa z opadniętą masą aktywną płyt. Zrobię również dziś lub jutro test między Kinetikiem KHC-1800(mam w Bmce), a ołowiakiem Bosch Silver S5 77AH(mam w babci). Zobaczymy jak trzymają napięcia i dają prądy rozruchowe w tych samych warunkach.Oba aku tegoroczne, Bosch kupiony w styczniu Kinetik na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 rób testy:) ciekaw jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Truck, w styczniu czyli .. dzisiaj ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.