SynDmx Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Witam, niestety borykam się cały czas ze zbyt dużymi spadkami napięcia w mojej e39.Przy wyłączonym sprzęcie ładowanie jest około 14 volt, a podczas grania spada nawet do 11 volt i Steg się wyłącza. Teraz doszedł jeszcze JL więc już całkiem będzie lipa. Co już mam:Altek 140 AAku Centra Plus 95 Ah (kupiony parę miesięcy temu)Kabel plusowy do aku 50 mm2 (masa z budy)Kable z aku do konda (HW Energetic 6F) 50 mm2 HW EnergeticKable od konda do piecy 20 mm2 tez od HWE Myślę nad tym żeby połączyć masę altka grubym kablem do karoserii (możliwe że jest słabe połączenie)Jeśli to nie pomoże to co wymienić? Dać jeszcze mocniejszy altek czy dołożyć żelówkę? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Darecki Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Sprawdź jak idzie masa z aku , może tu tkwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Masa z aku jest połączona z karoserią na 2 kablach po 10 mm2, długość tych kabli to jakieś 10cm, zaprasowane konektory oczkowe i przykręcone śrubą do blachy (styk porządnie przeczyściłem) więc tutaj raczej nie leży przyczyna.Nie sprawdzałem tylko połączenia masy z altka do karoserii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Jest taki kabelek? Altek jest "masowany" poprzez silnik i musisz zadbać o dobre połączenie silnik> masa aku(buda) , bo czasem tylko tak cienka plecionka jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 No właśnie nie ma takiego kabla i chce go założyć, altek był niedawno wymieniany przez mechanika więc możliwe że nie zadbał o zapewnienie dobrego styku. Takie zaplecze prądowe jakie mam chyba powinno wystarczyć do tego sprzętu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal6661 Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 regulator napięcia w altku może być już do wymiany i te kableki które były CCA to też słabe ogniwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Ale przewód między altkiem a aku jest pełne OFC, a CCA są tylko od aku do konda i do rozdzielaczy zasilania, więc na krótkim odcinku (około 2 metry). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaczorJunior85 Opublikowano 19 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Wez miernik w dlon i sprawdz podczas grania:+ altek -> aku -> rozdzielacz -> wzmacniacz- altek -> silnik -> aku -> buda -> rozdzielacz -> wzmacniacz Ja przy altku 120A, przy tym JL i Soundstreamie 1002 spadki maksymalnie byly do 13,5-13,8V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Ok jutro zrobię pomiary. A więc:Na aku 14,1 volt, podczas uderzenia basu spada do 12,1 voltaKond 14 volt spada do 12,1 voltaRozdzielacze 13,9 volt spada do 11,7 voltaZaciski wzmaka 13,9 volt spada do 11,7 volta Nie mogłem dojść miernikiem do kabla plusowego przy samym alternatorze, bardzo ciasno jest Mam kabelek 20mm2 więc dzisiaj połączę obudowę altka z karoserią i napiszę co wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaczorJunior85 Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Weź lepiej pomierz napięcie pomiędzy plusem na wzmaku a plusem na altku, możesz użyć jakiegoś kabelka na przedłużenie, tak samo zrób na minusie,wtedy będziesz wiedział ile traci ci się na wszystkich połączeniach. Ja miałem różnicę ok 0,04V, dla mnie wynik bardzo dobry, ale wszystkie kable od altka do wzmaka miałem nowe, nowe oczka, zaciski, wszystko polutowane i bardzo mocno skręcone i na przesadnie grubych kablach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Tak zrobię, muszę go wyjąć bo nie ma dojścia do kabla plusowego, ale przy okazji połączę jego obudowę z karoserią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Masa z aku jest połączona z karoserią na 2 kablach po 10 mm2 Przewód plusowy i minusowy musi być tego samego przekroju.Płynie przez nie ten sam prąd!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Ale weź pod uwagę na jakim odcinku, plusowy ma ponad 5 metrów, a masowe 10 cm. Poza tym oryginalny przewód masowy w e39 ma przekrój około 8-10mm2. Konstruktorzy raczej wiedzieli co robią dając na plus 50mm2 a na masę taki cieniutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suzuki.gsx Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Volta, Ampera i Ohma to nie interesuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 21 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Zobaczymy jutro jak skończę zabawę z "masowaniem" Jeśli dalej będzie lipa to założę na próbę też 50tke na masę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Witam, trochę się to przeciągnęło ale postanowiłem zrobić to porządnie i zamówiłem kabel 50mm2 pełne OFC. Dzisiaj wszystko założyłem i niestety nic nie pomogło, spadki jakie były, takie są. Zrobiłem kilka fotek do wglądu: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebccda060d1ecda1.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1671576484e966c4.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/783cb4497b357206.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/308f0476db920dae.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d3daeefe27f5229.html Nie wiem co dalej robić bo połączenie masowe jest chyba zrobione porządnie. Jednak dzisiaj pytałem mechanika który mi zmieniał alternator na mocniejszy i powiedział ze regulator napięcia został ten sam (od słabszego altka). Czy może to mieć wpływ na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 daj male( albo wieksze) agm przy wzmaku , twoj steg przy walnieciu pobiera 180A:) centra nie daje rady i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 ja bym regulator wymienił koszt nie wielki a moze pomudz i rozwiązać problem a mierzyłeś napięcie na samym alternatorze ? na biegu jałowym i przy uderzeniu basu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 4 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Niestety nie dało się dojść miernikiem do samego alternatora, ale na pokrywie silnika jest śruba z nakładka + więc jutro zmierzę tam napięcie i zobaczymy co wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Na tej śrubie napięcie tak samo spada jak na aku. Więc chyba będzie coś z altkiem... Mam gdzieś jeszcze szukać przyczyny czy pozostaje wyciągnięcie i "przebadanie" altka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 pozostaje wyciągnięcie i "przebadanie" altka? dokładnie odp na swoje pytanie jak spada ci na srubie to problem leży po winie alternatora wymien ew zregeneruj obecny i problem rozwięzany ew zamien na większy nie wiem jak tam w bmw jest czy sa większe ale jak nie ma to regeneruj tego i będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Ten altek ma 140 Amper więc jest aż nadto. Kolega Łukasz z Democar stwierdził ze jedynym rozwiązaniem jest dołożenie żelówki.Jednak sprawdzę ten altek dla świętego spokoju.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 lepiej sprawdz tego altka wczoraj przyjechalo domnie 3 pacjętów własnie juz z alternatorami zakfalikowanymi do wymiany bo w żadnym nie bylo właśnie ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.