Skocz do zawartości

Corsyka C :)


mares
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 263
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

po to zeby wyplacic sporo pienaidzy i nie odniesc takich efektow jak by sie chciało : ) a i przy okazji po oklejeniu całego auta zyskac jakiegos "dodatkowego pasażera"

te twoje ostatnie posty to prowokacja, że wywołać dyskusję czy tylko tak sobie piszesz?

 

mares dobra robota!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam ze nawalenie bitumu na kazdy skrawek samochodu nie przyniesie takich korzysci jak zastosowanie materialow dzwiekochlonnych a nie usztywniajacych , kupe kasy na to poszlo bo zostaly zastosowane drogie maty ale czy przeznaczeniem takich mat jest pochlanianie dzwieku ?

 

 

p.s kawal roboty wykonany i tego nie neguje ale jak chce w studiu zrobic pomieszczenie odciete od dzwieku a przy okazji nie nekac sasiadow muzyka to bym nie wykladal scan bitumem , tylko wytlaczanki gabki itp. moze sie myle jezeli tak to mnie poprawcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec wystarczylo poroso jakies moim zdaniem. jezeli dla ciebei waga auta to zaden problem i nie robi Ci to róznicy to spoko nic do tego nie mam, to przeciez tylko moje zdanie, rozmawialem z kilkoma osobami na temat bagaznika, podlogi czy dachu : ) moim zdaniem placebo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s kawal roboty wykonany i tego nie neguje ale jak chce w studiu zrobic pomieszczenie odciete od dzwieku a przy okazji nie nekac sasiadow muzyka to bym nie wykladal scan bitumem , tylko wytlaczanki gabki itp. moze sie myle jezeli tak to mnie poprawcie

widziales zdjecia disastera z bagaznika?

zgadnij gdzie ta cała woda by sie wchłonęła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec wystarczylo poroso jakies moim zdaniem. jezeli dla ciebei waga auta to zaden problem i nie robi Ci to róznicy to spoko nic do tego nie mam, to przeciez tylko moje zdanie, rozmawialem z kilkoma osobami na temat bagaznika, podlogi czy dachu : ) moim zdaniem placebo.

czego sie nie robi dla lepszego dzwieku

sluchalem kilku aut calkowicie wygluszonych i zdecydowanie jest poprawa

wg mnie jak ktos ma kase i checi to tylko trzeba kibicowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem gabke zamknieto komorkowa w drzwiach i nic nie nasiakalo...

A fabryczne wygluszenie u mnie w aucie to 10mm matrialu i na to okolo 2mm gumy o ile dobrze pamietam i wygluszony jest tak ze diesla nie slychac w kabinie i nie sadze ze sama guma by tak wygluszyla bez tego materialu zaraz napisze do czego jest podobny bo wylecialo mi z glowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to zeby wyplacic sporo pieniędzy i nie odniesc takich efektow jak by sie chciało : ) a i przy okazji po oklejeniu całego auta zyskac jakiegos "dodatkowego pasażera"

Wiesz chcieć to ja bym chciał żeby było jak w nowej s klasie ale wiem że takiego efektu nie osiągnę. Ogólnie ciężko przy wygłuszaniu samochodu określić dokładnie efekt jaki by się chciało osiągnąć. Szumy docierające do samochodu nie pochodzą z jednego źródła dlatego staram się pokolei je eliminować na tyle ile się da. Poprostu chcę żeby było ciszej. NIektórzy wolą cały samochód wyłożyć poroso i też jest ok. Wydaje mi się że dyskusja na ten temat jest taka sobie bo każdy ma inną wizję i nikt nikogo nie przekona. Ja uważam moje działania za słuszne a jeśli któs ma inne zdanie to nie mam zamiaru go przekonywać. A no i jeszcze nie skończyłem z wyciszaniem także nie wiem dlaczego zakładasz że nie odniosę zadolawalających mnie efektów???

 

mares, to tak dla siebie, czy wybierasz się na jakieś zawody? Zamiast tego splenu mogłeś użyć mikrogumy. Wydaje mi się, że trochę lepsza, choć nie używałem, a zastanawiam się.

Mikroguma - kategoria -Mikroguma [Płyty+Klej] samoprzylepne

Hm ogólnie szukałem sporo i zdecydowałem sie na splen ale nie twierdzę że twoja propozycja jest zła, nawet mnie zaciekawiłeś i gdzieś to pewnie zastosuje.

 

czego sie nie robi dla lepszego dzwieku

sluchalem kilku aut calkowicie wygluszonych i zdecydowanie jest poprawa

wg mnie jak ktos ma kase i checi to tylko trzeba kibicowac

O widzę znalazł się ktos pozytywnie nastawiony

dzieki pzdr

 

Ja uwazam ze nawalenie bitumu na kazdy skrawek samochodu nie przyniesie takich korzysci jak zastosowanie materialow dzwiekochlonnych a nie usztywniajacych , kupe kasy na to poszlo bo zostaly zastosowane drogie maty ale czy przeznaczeniem takich mat jest pochlanianie dzwieku ?

 

 

p.s kawal roboty wykonany i tego nie neguje ale jak chce w studiu zrobic pomieszczenie odciete od dzwieku a przy okazji nie nekac sasiadow muzyka to bym nie wykladal scan bitumem , tylko wytlaczanki gabki itp. moze sie myle jezeli tak to mnie poprawcie

Zastoswałem M1 +splen ponieważ patrzyłem jak robią różne osoby, ogólnie wyciszenie i wytłumienie samochodu, jeśli chodzi o jak najlepsze to zastosowanie różnych materiałów z czego każdy ma inne właściwości. Bardziej bym powiedział że odizolowanie poszczególnych rzeczy od siebie tzn. samochód-otoczenie, komora silnika-kabina. Jak już powiedziałem nie badałem sam działania poszczególnych materiałów tylko kieruje się innymi instalacjami. Jeśli chodzi o ściany to wg nie troche inna sprawa, 1- w aucie nie dasz rady nawalić ile chcesz gąbki, 2- ściany nie są metalowe, 3- powierzchnia ścian jest gładka. Także porównywanie wyciszenia domu i auta to trochę jak porównywanie domowego systemu i audio w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz tylko usystematyzuje swoja wypowiedzi to o co mi chodzi , przekonywac nie mam zamiaru bo to nie moje auto i kazdy podchodzi do sprawy indywidualnie.

 

Chodzi mi to to ze w moim aucie fabryczne wygluszenie sklada sie z czegos na wzor filcu cos jak tutaj http://allegro.pl/maty-z-filcem-wygluszajace-bitum-mata-filcowa-i2098031897.html , w aucie nie mam wilgoci i szron na wzmaku czy subie sie nie pojawia , takie wygluszenie uwazam za skuteczne nie tylko dlatego bo tak jest fabrycznie ale uwazam ze filc lepiej pochlania dzwiek niz sama mata typu STP vibroplast , jej zastosowanie w drzwiach jest zrozumiale blacha jest cienka i trzeba pogrubic jej powierzchnie zeby nie wpadala w rezonans i byla ogolnie sztywniejsza ale podloga w samochodzie nie jest z tak cienkiej blachy i zastanawia mnie ile w przypadku sztywniej blachy daje bitum? Wracajac do przykladu drzwi dlaczego lepiej i sztywniej jest dac na otwory technologiczne blache 2mm niz 2 warstwy maty ? Bo blacha bedzie zdecydowanie sztywniejsza , a ile mm ma blacha na podlodze ? Ile by trzeba dac takich mat zeby podwoic jej sztywnosc ? No i wracam do pytania czy STP pochlania dzwiek ? W jakim stopniu ? Moze ktos przeprowadzil eksperyment jak pochlania dzwiek taka mata jak dalem w linku w porownaniu do np. STP vibroplast ?

 

Nie mam dostepu do pomiarow ani sie na tym nie znam tak sobie poprostu kombinuje i chetnie poznam wasze zdanie i odpowiedzi na powyzsze pytania bo byc moze jestem w bledzie i moje fabryczne wytlumienie mozna by znaczaco poprawic dajac na podloge i sciane grodziowa silnika jeszcze jakas warstwe GMS lub STP , boje sie to robic bo koszta duze a mam duze obawy czy poprawa byla by slyszalna. Najwazniejsze ze nie neguje samego wygluszenia calego samochodu bo mialem tak zrobiona Fieste kilka lat temu i po wygluszeniu byla roznica ale jak na sciane grodziowa i pod dywaniki poszla mata z filcem wtedy uslyszalem poprawe dosc znaczaca tak jak wtedy gdy do vectry wpakowalem gabke zamknieto komorkowa w drzwi nagle na zewnatrz byla muzyka duzo mniej slyszalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sanders156

Co miałeś dokładnie na myśli nawalenie bitumu w każdy skrawek? Które miejsce w aucie? Jeśli chodzi o drzwi tylne to mata miała na celu zamknięcie otworów. W przypadku podłogi bagażnika i części nad podłogą napewno pójdzie jakiś dodatkowy materiał, tylko się zastanawiam jaki.

 

a jaki silnik masz w tej corsie ?

NIestety 1,7Di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co miałeś dokładnie na myśli nawalenie bitumu w każdy skrawek?

 

Mialem na mysli przedewszystki mpodloge w STP i sciane grodziowa.

 

Jakie miales fabryszne wygluszenie pod dywanikiem w aucie ? Ja w Vectra B mialem pod dywanikiem fakt ze grubym ale odrazu blache i tylko w niektorych miejscach kawalki czegos na wzor APP w alfie 147 mam dywanik i pod nim 2mm gumy a pod tym filc okolo 1cm a jak u ciebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja powiem tak, jestem pelen podziwu pracy o : ) bo fajną rzecz robisz, ale dla mnie waga auta teraz ma duze znaczenie, ja jak robilem polo 1.4 75 KM po wrzuceniu subufera w bagaznik , obklejeniu drzwi matami i zrobienie ich jako pancerne przez blache (1mm oraz 2mm) auto juz nie bylo taka "rakietą" jak przed instalacja , a corsa jest podobnych rozmiarow do mojej bylej polowki, a jeszcze dodatkowo masz slabszy silnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'sanders156'

Widzisz jeśli chodzi o podłogę czy dach, to praktycznie mam spokój. Narazie z silnikiem nie skończyłem i kto wie czy nie zastosuję tam jeszcze dodatkowo jakiegoś filcu czy czegoś podobnego. Jeśli znasz jakieś ciekawe materiały do wygłuszania możesz podesłać na pw, chętnie sprawdzę sam.

 

ja powiem tak, jestem pelen podziwu pracy o : ) bo fajną rzecz robisz, ale dla mnie waga auta teraz ma duze znaczenie, ja jak robilem polo 1.4 75 KM po wrzuceniu subufera w bagaznik , obklejeniu drzwi matami i zrobienie ich jako pancerne przez blache (1mm oraz 2mm) auto juz nie bylo taka "rakietą" jak przed instalacja , a corsa jest podobnych rozmiarow do mojej bylej polowki, a jeszcze dodatkowo masz slabszy silnik.

MOja corsa mało tego że ma mało koni, to jest jeszcze wysłużona, także dawno odpuściłem szaleństwa, jestem bardzeij że tak powiem nastawiony na spokojną jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz jeśli chodzi o podłogę czy dach, to praktycznie mam spokój. Narazie z silnikiem nie skończyłem i kto wie czy nie zastosuję tam jeszcze dodatkowo jakiegoś filcu czy czegoś podobnego. Jeśli znasz jakieś ciekawe materiały do wygłuszania możesz podesłać na pw, chętnie sprawdzę sam.

 

uzywalem tylko najtanszej gabki zamknieto komorkowej z allegro od APAMA i kilu mat z filcem chyba identycznych jak w linku , nie mam super doswiadczenia w tym jakich materialow uzywac i naszczescie aktualnie nie czuje potrzeby zmniejszyc halasu w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota fajna + brawo za nakład pracy jak i finansowy ...

Ale jak pisze Sanders - bynajmniej myślę że o to mu chodziło.

Każda mata na swoje właściwości, co za tym idzie swoje zastosowanie (już opisał to wyżej).

Twoim zamiarem było wyciszenie auta - izolacja od otoczenia czy tam odwrotnie. Więc raczej zastosowanie maty na bazie bitumitu mija się z celem (aczkolwiek np nadkola można tym robić - zniwelujesz efekt odbijających się kamieni) zaś podłodze to nie grozi. Dach owszem wpada w rezonans - ale raczej w dB Dragu ;) - tu raczej by wystarczyła pianka ...

Oczywiście można nawalić wszystkiego wszędzie ale po co ?

itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem na mysli przedewszystki mpodloge w STP i sciane grodziowa.

 

Jakie miales fabryszne wygluszenie pod dywanikiem w aucie ? Ja w Vectra B mialem pod dywanikiem fakt ze grubym ale odrazu blache i tylko w niektorych miejscach kawalki czegos na wzor APP w alfie 147 mam dywanik i pod nim 2mm gumy a pod tym filc okolo 1cm a jak u ciebie ?

Na podlągę od samego początku chciałem dać dwa różne materiały, choćby dletego że mnie słychać wszelkiego rodzaju kamyszki. Ściana grodziowa dlatego została wyklejona ponieważ miałem problem z deską któa wpadała dość mocno w rezonans i postanowiłem wykleić deskę STP BTP i dodatkowo ścianę grodziową żeby mniej drgań docierało do deski.W niektórych miejscach miałęm filc, cienką warstwę (za przedniki fotelami na dole i pod nimi) , natomiast z przodu taka żółta gąbka z warstwą grubej gumy 2-3mm.

 

Robota fajna + brawo za nakład pracy jak i finansowy ...

Ale jak pisze Sanders - bynajmniej myślę że o to mu chodziło.

Każda mata na swoje właściwości, co za tym idzie swoje zastosowanie (już opisał to wyżej).

Twoim zamiarem było wyciszenie auta - izolacja od otoczenia czy tam odwrotnie. Więc raczej zastosowanie maty na bazie bitumitu mija się z celem (aczkolwiek np nadkola można tym robić - zniwelujesz efekt odbijających się kamieni) zaś podłodze to nie grozi. Dach owszem wpada w rezonans - ale raczej w dB Dragu ;) - tu raczej by wystarczyła pianka ...

Oczywiście można nawalić wszystkiego wszędzie ale po co ?

itd

Jeśli piszesz o kamykach w przypadku podłogi, to w przypadku dachu w ogóle nie słychać deszczu. Hm sporo tak piszesz to zaczęło mnie zastanawiać działanie osób których instalacjami się sugerowałem (ponieważ sam nie mam doświadczenia). Może i źle zrobiłem, widziałem że na podłogę STP M1+ Splen, lub poroso, wybrałem opcję 1. Może stosowanie M1 czy dynamata jest rzeczywiście uzasadnione jak piszesz do: drzwi i nadkoli,...to mój pierwszy samochód i całe moje doświadczenia

 

póżniej odpowiem na inne posty

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napisałem że oklejenie dachu wyeliminowało deszcz. Hm musiała by się pojawić osoba która ma wygłuszone i wytłumione całe auto i może za mnie wytłumaczyć (któs doświadczony) bo wychodzi na to że jest kilka instalacji w kraju jak nie kilkanaście które są podobnie jak moja niepoprawnie zrobione.Jak to się mówi temat rzeka ile osób tyle opinii:)

marcin-real

auto nie jest całe zrobione dynamatem, tylko STP M1 a to drobna różnica w cenie (strona 1). :mur:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście porównałbym jazdę samochodem z wygłuszeniem do samochodu bez wygłuszenia do jeżdżenia na motocyklu ze stoperami lub bez.

Eliminuje szumy, drobne hałasy, ale tych głośnych rzeczy nie usunie, przez co jazda jest bezpieczniejsza i przyjemniejsza. Dźwięk to fala mechaniczna, która wprowadza w ruch cząstki powietrza, których zmienne ciśnienie wprawia w ruch "ucho", szybę, karoserię.

Mimo, że silnik w samochodzie jest na poduchach, to i tak słyszymy głównie drgania silnika i jego układów przenoszone na CAŁĄ KAROSERIĘ, dopiero przy wyższych obrotach silnik hałasuje.

Wygłuszenie samochodu trzeba moim zdaniem zacząć od roboty tłumika, dolotu, potem dopiero zająć się grodzią i podłogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...