Skocz do zawartości

A jak z Waszym odpalaniem na mrozie?


Cobra20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 219
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

tbrek jedź do mechanika niech ci sprawdzi układ kierowniczy u mnie maglownica była przyczyną stukania.

 

Już to zrobiłem, zapobiegawczo rozebrali, wymienili uszczelniacze i zmontowali :) przy okazji wyszło że vectra ma podobną budowe i te same gumy :)

 

Moze najpierw zobacze te preparaty do gum moze to podziala. Jak nie to kupie nowe uszczelki nie ma przepros bo innej opcji nie widze.

 

Poszukaj pochłaniacza do wigoci, w sklepach wysyłkowych jest taka torebka za 30zł, ja mam to w aucie i nawet szyby za bardzo nie parują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie cos Pochłaniacz wilgoci HUMISTOP 4 urządzenia 4 wkłady (2038338848) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ?

 

lub cos takiego ale nie ma zdjecia http://allegro.pl/samochodowy-pochlaniacz-wilgoci-stop-parowaniu-sz-i2040701973.html

 

BTW. dlatego tez przy takich mrozach widać różnice pomiędzy dieslem a benzyniakiem, chociaż dzisiaj rano jak chciałem pojechać to miałem trochę stroboskopów na desce :D ale odpalił od razu, za to wajcha od skrzyni biegów to chodziła jakby chciała a nie mogla. W sumie chyba ze 3 lata temu zmieniałem olej w skrzyni....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo to zbiera w pojemnik a potem go wylewasz, mam to w pracowni, idealnie się spisuje ale w domu. tamto to zwykła poduszka a5 z granulatem, jak naciągnie wilgoci to do piekarnika na 20 min i suche.

 

tak na marginesie, wsadz na szybko po gazecie ale papierowej (wyborcza) pod dywaniki i zobacz co się dzieje, przeważnie wilgoć w dywanie siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zamawiają swój skład, wiec mają takie jakie zamówią, tak jak BP, Shell i Statoil, chyba nie wierzysz że te stacje mają swój import

 

Nie wierzę że te stacje mają swój import, ale nie wierzę też że Orlen sprzedaje do konkurencji paliwa lepsze niż sam oferuje swoim klientom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma znaczenia, ważne jest to, kto ile zamówił i ile jest w stanie zapłacić, a że "ich" paliwo miesci się w normach to takie sprzedają, ja nie pisałem że różnice są kosmiczne, ale jednak są zauważalne, szczególnie to widać na wymagającym paliwie jakim jest LPG, troszkę mniej dać butanu i juz masz inną cenę oraz wyższe spalanie.

Niemcy podchodzą inaczej do sprawy, zimą mają gaz bardziej kaloryczny 60/40 a latem 40/60 - a cena bez zmian

 

Najlepsza do tego jest Polska Norma odnośnie autogazu, w mieszance nie może znajdować się mniej jak 18% i nie więcej jak 55% propanu, tak więc pole manewru masz, a butan jest 30% więcej kaloryczny w przypadku jego spalania, tak więc daj 18/72 a 55/45 :) a wszystko zmieści się w normie i jest zgodne z przepisami. Zapewne w paliwach jest poodbnie jak chodzi o dodatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo to zbiera w pojemnik a potem go wylewasz, mam to w pracowni, idealnie się spisuje ale w domu. tamto to zwykła poduszka a5 z granulatem, jak naciągnie wilgoci to do piekarnika na 20 min i suche.

 

tak na marginesie, wsadz na szybko po gazecie ale papierowej (wyborcza) pod dywaniki i zobacz co się dzieje, przeważnie wilgoć w dywanie siedzi.

 

nie bede sie pierdzielił jak babka z łobuzem :P kupiłem od razu to http://allegro.pl/samochodowy-pochlaniacz-wilgoci-zimowy-wys-0zl-2-1-i2063869388.html mam nadzieje ze ze wtorek przyjdzie (wsadze go do garazu zeby odtajał niech wciąga wilgoć :P:D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dresik klęknął wczoraj ale jak się robi jakieś 6 kilometrów dziennie bez podładowania, to i tak długo się opierał.

 

Aku jest póki co ten sam od lat , umarł jakieś 5-6 razy totalnie do zera i chyba kolejny raz powstanie ;)

 

Za to radio czyta od dotknięcia, wczoraj brakowało kicka ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze cie nie badz smieszny z tym oryginalnym aku...... z 2003 roku.

 

Bo...

 

Mój ojciec buja się T4 z 2003 roku , salon Polska,i dopiero w tym grudniu 2011 zmienił aku. Brat Sprinterem jeździ od 2003 roku.auto przytargane z niemcowni i aku do dzisiaj chodzi.Dalej...Peugeot 206 ojej matki z 2002r,Hdi, salon Polska,Aku wymienione w 2011.Mam pisać dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jest tu na forum mechanik co kuma dobrze zawieszenia.

 

Wymieniłem całe przednie zawieszenie, kpl. wahacze, łączniki, gumy stabilizatora, drażki wewn oraz zewn, zmieniłem 2 kpl kompletnych mc-pherson'ów i nadal mam charakterystyczny metaliczny stuk przy naciśnieciu pierwszym hamulca (tarcze mają rok i nie ma progów oraz nowe klocki) (wymieniane stopniowo chcąc wyeliminować stukot)

 

zmieniłem ostatnio nawet kpl. kolumny bo myślałem że to amory albo łożyska górne, ale nadal to samo, zdjąłem zaciski i w prowadnice wcisnąłem smar żeby ciasno pracowały, nadal to samo, już mi brak sił, a przyzwyczaić jakoś sie nie mogę, przy hamowaniu kierownica nie szarpie, tak więc gumy trzymają, już sam nie wiem.

 

Plan mam taki, że na wiosnę ściągne sobie drugi cały zestaw zawieszenia + 4 nowe amory, z łożyskami, uszczelkami itd, i jednym rzutem na matę zwale całość, i przod i tył, ale jak to są tłoczki w zaciskach to mnie szlag trafi.... dodam że klocki w jarz(ż)mach* pracują na miedzianym smarze.

 

* podobno obie formy poprawne....

 

U mnie odpowiedzialny za taki stuk był sworzeń zbyt lekko przykręcony do wahacza. Po naciśnięciu hamulca sworzeń się przesuwał wydając chcharakterystyczny dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje babcie pala na dotyk no ale to nie diesle wiec z czym ma byc problem, tym bardziej ze w obydwóch sa nówki aku. :D

Kurde tych z 10letnimi aku chetnie wsadzil bym miedzy bajki bo takich nie znam ,choc kumpel sie chwali ze w starym klekocie ma tez taki 9letni i wszystko z nim ok.

Chcialbym zeby u mnie to tez bylo mozliwe ale 2 lata to maks :D

 

Co innego ze codziennie praktycznie trafia sie jakies polo/golf/seat z zarzyganym silnikiem :D Kretyni z VW nie wyciagneli zadnych wniosków z golfa 3 itp. i tyle lat klepali te durnowate odmy...

 

Ggdzie indziej tez zamarzaja ale w VW to nagminne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na obecną chwile najlepsze jakościowo paliwa ma LUK-OIL (po ostatniej wpadce) potem Lotos i Orlen, Statoil, a dopiero potem Shell i inne stacje a na końcu BP.

 

To jest pewne info? Bo tankuje cały czas na Shell'u, wcześniejsze auto LPG, obecne ON i nigdy nie było żadnego problemu, choć mieszkam z mroźnej krainie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w Golfie 2 (91r 1.3NZ ) były kłopoty z odmą ale puszczenie jej (nieekologiczne strasznie ;) ) luzem rozwiązywało sprawę ,no plus raz na rok wybrać "śmietankę" z odmy.

Co do 8 letniego aku , to mój ojciec miał w Oplu Asconie 1.6 D 8 letni aku i pewnie przetrwał by dalej ale przy stłuczce się uszkodził . No ale to był "kiedyś kupiony w Niemczech" aku , a nie teraz te "jednorazówki" z supermarketu ;)

 

Mój pełnoletni T4 (stoi pod chmurką) wczoraj również zastrajkował ...jednak ani nie silnik , ani aku , ani ropa , a raczej ta mieszanka którą mam w baku lecz przymarzł ... elektrozawór odcinający paliwo na przewodzie z baku (takie zabezpieczenie dodatkowe ;) ). Lekkie puknięcie w niego śrubokrętem pomogło od razu .

 

ON z BP jest z Orlenu , tzn. chodzi o południe Polski . Orlen i BP biorą ON z Boronowa ....zresztą Macro, Tesco również, ba stacje Auchan też ;)

 

Norma na papierze "zimowy ON> zablokowanie zimnego filtra paliwa" w Orlen to -20*C ale po pomiarach to najczęściej -25* (max 27*mieliśmy) . Jak więc widać jak jest 26* mrozu to musi zamarznąć i to zgodnie z prawem ;) Tylko dodanie dodatku (np. xeramic -40) może uratować przed wytrąceniem parafiny. Kierowcy TIRów dolewają od 5 do 10% benzyny i mają spokój ale dla kierowcy osobówki zaproponowanie wlania 2L benzyny do diesla od razu kojarzy się z awarią pompy lub wtryskiwaczy ...chociaż nie wiedzą że auto ciężarowe o lata przewyższa pod względem rozwiązań konstrukcyjnych silniki osobowe (np. normy euro5) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w Warszawie podobno wszystkie stacje benzynowe zaopatrują się w Mościskach

a tam są magazyny Orlenu

dokładnie i to nie tylko w Warszawie:) w większości miast jest tak, że praktycznie wszystkie stacje biorą z jednego miejsca;)

 

pozdrawiam

 

Davidof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...