mike21 Opublikowano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany, tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i inne choc i mi sie wydaje na chlopski rozum ze co ma piernik do wiatraka hmmm osobiście by mi sie 200Amperowka przydała NO tak ale taki altek 300A przeładuje standardowy aku np 55Ah a jest to tak samo grozne dla aku jak głebokie rozladowanie. No montuja serynie w danym aucie w zalezności od silnika,komp,elktryki itp. Wątpie że by włożyli tak mocny altek do auta który go nie wykożysta nawet w połowie strata mocy i pieniedzy. A koszty altka 90A a 300A to spora różnica. Ja pierwszy raz słysze by wiekszy altek miał negatywny wpływ na instalacje w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 to niezdrowe dla instalacji w aucieprzeciez alternator posiada regulator napięcia..... a każdy odbiornik w aucie pobiera sobie sam żądaną moc, alternator nie "ciśnie" mu jej na chama.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 j.w przeiceż wziąść to na prosty chłopski rozum. Jak alternator by pakował nonstop swoją moc to by wsyzstko poszło z dymem. Przeciez np klima,szyby elektroczne itd nie chodzą cały czasz. Pobierają tylko prąd wtedy kied chcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 LOL a po co to brać na chlopski rozum jak to bylo w gimnazjum na fizyce,alternator odda pradu tyle ile sie z niego pobierze obciazenie bardzo upraszczajac podlaczajac zarowke o mocy 65W/12=5,41A i w tym momecie tyle i tylko tyle odda alternator.Niema czegos takiego ze zrodlo pradu nie majac odpowiedniego obciazenia oddaje jakis prad,ono ma X wydajnosc pradowa ktora mozna wykorzystac.W przypadku alternatorow zalezy to tez od obrotow bo chyba nie myslicie ze powiedzmy taki alternator 300A odda wam taki prad na biegu jalowym.Wzieliscie chyba tez pod uwage ze taki alternator nie jest maly i pobierajac z niego duzy prad na biegu jalowym to niewiem czy taki silniczek 1.6 bedzie sobie dawal z tym rade. pytanie czego nie montują takich altków seryjnie tez przeciez było by lepiej raz dwa i aku naładowany Heh troche dziwne pytanie bo zaden konstruktor auta nie przewiduje tego ze Ty bedziesz wykorzystywal swoje auto do takich zabaw,zwiekszaja sie koszta produkcji,zwieksza sie spalanie i cala masa innych rzeczy a w uproszczeniu dla zwyklego zjadacza chleba niema to zadnego zastosowania,a akumulator w przypadku wykorzystywania auta zgodnie z zamyslem konstruktora i tak by sie ladowal w tym samym czasie. tylko czego juz u dwóch elektroników samochodowych mowi ze to niezdrowe dla instalacji w aucie komputery i innetaaa ale zalozenie akumualtora/akumulatorow o X razy wiekszej wydajnosci pradowej to co?cos sie psuje?komus padl komp po instalacji drugiego aku itp? NO tak ale taki altek 300A przeładuje standardowy aku np 55AhNic nie przeladuje bedzie tak samo ladowany jak bys mial alternator 90A.Sprawdzone w praktyce. W aucie w przeciwienstwie do prostownika wazne dla ladowania aku jest to zeby napiecie bylo utrzymywane na poziomie 13,8-14,4V. Bardzo duzy alternator + maly/sredni aku to nie jest recepta na wszystko bo male aku pracujace z duzymi obciazeniami szybko sie zuzywa i mimo tego ze bedzie mocny alternator to pradu i tak moze brakowac,problemy z rozruchem itp.Trzeba wybrac kompromis. gadałem z Dzikim i ma w swoim reno załozoniy "standardowy" altek 320Aa jakie auto i silnik z ciekawosci No a tak wogole to czekam az wkoncu ktos zalozy do swojego auta te alternatory 200-300A + 3 aku i te bedzie cisnol te kilowaciorki bo narazie na obietnicach sie konczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike21 Opublikowano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 "No a tak wogole to czekam az wkoncu ktos zalozy do swojego auta te alternatory 200-300A + 3 aku i te bedzie cisnol te kilowaciorki bo narazie na obietnicach sie konczy." Wszystko w swoim czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 mike21, heh wiadomo nie kierowalem tego do ciebie tylko do ogolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike21 Opublikowano 7 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 mike21, heh wiadomo nie kierowalem tego do ciebie tylko do ogolu Luzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeX Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Ale dla silniczka poniżej 2.0 l ( tak około 100 km) to taki altek to już spore obciążenie. Jakoś niedawno u siebie w b3jce miałem okazje sprawdzić jak chodzi silnik gdy altek działa i odwrotnie no i nie sądziłem że to aż takie obciążenie dla silnika( a w tym czasie nic prądu nie pobierało np. swiatła itp) więc tak się zastanawiam jakie obroty bedzie musiał mieć silnik na postoju , bo przy pełnym obciążeniu na bank na tych 800 obrotach nie pociągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 LukeX, zależy czy masz elektroniczne ustawianie obrotów czy nie. Nie wiem jak to jest w b3 ale pewnie jest elektroniczne i obroty wraz będą ok 800 tylko czy przy puszczeniu gazu silnik Ci nie zgaśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeX Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 W sumie ja się na tym dobrze nie znam ale jeśli to byłby samochód którym by się dużo jeździło to bym tak nie robił .greg-si, racja tam obroty z tego co pamiętam to po załączeniu altka skoczyły w dół ale potem momentalnie wróciły tak jak były ale słychać było że już silnik chodzi pod obciążeniem a to tylko seryjny altek i silnik 1.8 90 km. I jeśli wyobrażę sobie taki 300A pod dużym obciążeniem hmm na pewno to da rade jakoś ale czy sie sprawdzi w codziennej eksploatacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 Taaa jest zgadza sie,umnie jeszcze jak mialem mx-3 i btl na calkowicie seryjnym alternatorze i wolnych obrotach przy full ile sie dalo auto zgaslo a regulacja obrotow przez kompa oczywiscie byla.A to byl wlasciwie standard http://pl.youtube.com/watch?v=2y1FJ3hhnTc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlody1921 Opublikowano 7 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2008 ale miałeś deczko za niskie obroty jak na luzie vałki 1,8 maja 700 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xTrEmE_BaSs Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 @igejaka to muza ? w tym filmiku? fajne masz spadki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 20 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2008 xTrEmE_BaSs, E-40 - I'm Da Man to bylo przejsciowo zreszta i tak juz nie aktualne bo auto inne i sprzet tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo986 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 odosnie spadkow to u mnie bylo kiedys na prowizorycznej instalacji bardzo slabo hehe a tak powaznie to tez zaczynam sie zastanawiac nad wzmocnieniem instalacji altek standard 90A i aku na dzien dzisiejszy 62Ah i 55Ah bedzie ale niestety uzywki, po zimie cos lepszego z aku planuje zakupic tak aby spokojnie starczalo na 2-2.5 kw mlody porusza temat optim yellow i jestem ciekaw jak one sie maja w "stawce" aku do audio wiele osob je chwali ale niech sie wypowie glos starszyzny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 a ja mam pytanko o prądzie wiec nie załadam nowego tematu, jak przelicze (powiazując teorie z praktyka) jaki altek wpakowac do piecyka 4kWz moich "obserwacji" wynika ze alternator 70A wystarcza na piecyk rzędy 1-1,5kW (oczywiscie nierozkręcony na max (do codziennego uzytku ok 70% mocy) tak wiec analogicznie patrzac to czy 180A wystarczy na 4kW codziennego grania??bo na zawodach wiadomo ze jest sie "doładowanym" pytam bo alternatory pow 250A sa juz ciezej dostępne a 180A miałbym za fajna kaske i bez wiekszych przeróbek....ew zmniejszyc rolke zeby podawał jakies 200A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcer Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 alternator 70Ah że co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Prosty rachunek 4kw dla 14,4V+straty powiedzmy 0,4kW... 4400W/14.4V=305A! + cala reszta co ciagnie prad. W uzytku codzinnym powiedzmy ze srednia mocy to bedzie moze w szczytach 1,5-2kW...100-130A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Prosty rachunek 4kw dla 14,4V+straty powiedzmy 0,4kW... 4400W/14.4V=305A! + cala reszta co ciagnie prad. W uzytku codzinnym powiedzmy ze srednia mocy to bedzie moze w szczytach 1,5-2kW...100-130A czyli w sumie 180A powinno wystarczyc bo na zawodach to i tak tylko pierd i po ptakach....a moze w przyszłosci załatwie jakiegos stingerka i bedzie juz wogóle cacy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 tzn moim zdaniem nawet na zawody to 4kW ciezko bedzie osiganac na tym setupie a nawet niemozliwe,amerykanie do 4kW stosuja altki po 200-250A + 4-6aku do ca,a nawet blizej patrz essa czy sej gz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 200-250A + 4-6aku do cano własnie myslałem o optimach yellow maja po 55Ah i bodajze ok 850 rozruchowegowiadomo stingerki wala po 1700 ale troche inna kasa, narazie bede dawał czadu na 2x120Ah zwykłych kwasówkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tenga Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 nero ten altek 180A to pewnie amsz na myśli z silnika 2.0tdi czy mam racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 nero ten altek 180A to pewnie amsz na myśli z silnika 2.0tdi czy mam racjedokładnie - wiesz cos o nim?? Sorki do mike-a za to ze tak w jego temacie sie rozpisałem ale w sumie piszemy o konkretniejszej instalacji do konkretniejszych piecyków.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo986 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2008 Panowie sprawa wyglada tak z pod maski aku wywalilem i tam nie wroci napewno i tera mam dylemat bo mam jeden nowy aku 62ah i niewiem czy dokupic jakis drugi nowy do tego czy ten co mam nowy zastapic jednym np 125ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.