Ricola Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 ---->link do instalacji wodorowej do auta: http://aukcjewp.wp.pl/samochod-na-wode-cela-generator-hho-do-5l-min-i2048066792.html Czy ktos mial z tym stycznosc?? juz pare razy o tym slyszalem ale nigdy nie widzialem na oczy, teoretycznie jest to mozliwe. moze lepiej w to zaiwestowac jak w gaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaczorJunior85 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Może jest w tym jakiś sens, ale wolę poczekać aż ktoś spróbuje zanim ja bym spróbował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrsaint Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Jak rozumiem zapominamy o kwestiach bezpieczenstwa i dopuszczenia takiego pojazdu do ruchu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwekzz Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Dużo ludzi juz próbowało, słyszałem o tym wczesniej. Poczytajcie komentarze pod filmem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Aż dziwie się, że dopiero teraz tak sie ludzie srają tym wodorem. Ja czytałem o tym już 3 lata temu - pamiętam, że czekałem na pizze w lokalu i przeglądałem gazetki Pożniej zainteresowałem się tym tematem.Instalacja daje oszczędność maksymalnie na poziomie 10%. Ale: tylko i wyłącznie w sprawnym silniku i przy naprawde spokojnym stylu jazdy. Inaczej nici z oszczędności. Poza tym ile trzeba jeździć, zeby ten, liczmy średnio, tysiak złotówek nam się zwrócił. To co widać na aukcji z pierwszego posta to tylko jedna część całej instalki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 tak, to tylko czesc instalki, calosc do silnikow od 1.4 do 2,8 to koszt rzedu 2800zl. Mowa jednak tutaj o silnikach sterowanych z komputera na wtrysku. Zastanawia mnie fakt jesli by manualnie sterowac takim ustrojstwem poprzez gaznik moznaby osiagnac duzo lepsze oszczednosci (spalanie okolo 80-90% wodoru a reszta paliwa). Koszt tej instalki jest taki jak gazowek i oszczednosc mysle podobna badz lepsza ze wzgledu na wlasciwosci spalania wodoru.Jesli chodzi o bezpieczenstwo, to nie mamy na pokladzie groznego zbiornika ze sprezonym wodorem, tylko wytwarzamy go na bierzaco w malych niegroznych ilosciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 spalanie okolo 80-90% wodoru a reszta paliwa Jeszcze oszacuj proszę trwałość tak zasilanej jednostki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Jeszcze oszacuj proszę trwałość tak zasilanej jednostki na samym gazie (LPG) auto chodzi dlugie tys km, wiec i na tym pojedzie tyle ze, za naprawde znikome groszeza wode, wiec zarobi na siebie,na podroze i na ewentualna wymiane jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 I że niby wybuch LPG i wodoru z powietrzem ma taką samą siłe i temperature?Pamiętaj, że w silniku musisz osiągnąć odpowiednią siłe wybuchu przy zachowaniu odpowiedniej temperatury w komorze spalania. Mieszanina piorunująca, Wikipedia: wybuchowa mieszanina gazowa wodoru z tlenem (2:1 objętościowo, 1:8 wagowo) lub powietrzem (2:5 objętościowo) Odpowiedz mi jak i gdzie chcesz przechowywać wyprodukowany wodór dla zachowania ciągłości pracy? Dane z aukcji: Produkcja gazu: 2LPM do 5LPM ( zaleznosci od odpowiedniego stezenia dodatkow w wodzie i natezenia) * pracuje w przedziale 10 do 30v, 3amp do 50amp. 2L gazu czy skroplonego wodoru? Zaczyna się robić wesoło ;) Moim zdaniem bezpieczniej i taniej (tak z 10-20 razy) będzie zamontować magnetyzer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bizon25 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 A ciekawe ile jest stacji w polsce tankujących wodór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 omg.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 A ciekawe ile jest stacji w polsce tankujących wodór. Jak dobrze kumam, to tankujesz wode i ona pod wplywem przylozonego napiecia wytwarza wodor.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bizon25 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Aha.Ale gafa :-).Ale i tak jestem sceptyczny co do tego LEJESZ WODE I JEDZIESZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ache Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Na tym caly trik polega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 I że niby wybuch LPG i wodoru z powietrzem ma taką samą siłe i temperature?Pamiętaj, że w silniku musisz osiągnąć odpowiednią siłe wybuchu przy zachowaniu odpowiedniej temperatury w komorze spalania. Mieszanina piorunująca, Wikipedia: wybuchowa mieszanina gazowa wodoru z tlenem (2:1 objętościowo, 1:8 wagowo) lub powietrzem (2:5 objętościowo) Odpowiedz mi jak i gdzie chcesz przechowywać wyprodukowany wodór dla zachowania ciągłości pracy? Dane z aukcji: Produkcja gazu: 2LPM do 5LPM ( zaleznosci od odpowiedniego stezenia dodatkow w wodzie i natezenia) * pracuje w przedziale 10 do 30v, 3amp do 50amp. 2L gazu czy skroplonego wodoru? Zaczyna się robić wesoło ;) Moim zdaniem bezpieczniej i taniej (tak z 10-20 razy) będzie zamontować magnetyzer Zastanawia mnie fakt jesli by manualnie sterowac takim ustrojstwem poprzez gaznik moznaby osiagnac duzo lepsze oszczednosci kwestia dopracowania, pierwsze silniki spalinowe tez mialy duzo przeciwnikw , ze kon jest lepszy i kropka zauwaz tez ze myse nad zastosowaniem tego do 2 razy mniejszego silnika (do mojego potwora: cc700) niz jest to w aukcji podane. Automatycznie wodoru moglbym miec 2x wiecej jak pisza w aukcji do t3go silnika. Jednak nie popadam w jakies zadowolenie, bo bardziej wyglada mi to wszystko na doprowadzenie pary wodnej do cylindra, ktora rozbi za "wypelniacz". Na drugim filmiku z aukcji jest poprowadzony wezyk igielitowy (bez dodatkowych uszczelnien) do przewodu zasysajacego powietrze i odziwo wodor nie wybucha a glowe daje, ze mialby szanse polaczyc sie z tlenem (nawet w tym przewodzie) i wybuchnac w nim. Wodor powinien byc doprowadzony prosto do cylindra i tam dopiero wymieszany z powietrzem co da nieporownywalnie wiekszy wybuch od mieszanki paliwowo-powietrznej. Japonczycy maja juz model auta zasilanego wodorem+powietrzem+woda i rozpedza sie to ustrojstwo do 180km/h, ale nie pamietamna jakiej stronce o tym czytalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 manualnie sterowac takim ustrojstwem Czyli jak? Suwakiem od nawiewów? Sznurkiem? Wodor powinien byc doprowadzony prosto do cylindra i tam dopiero wymieszany z powietrzem co da nieporownywalnie wiekszy wybuch od mieszanki paliwowo-powietrznej. Ciepło, ciepło... Jednak nie popadam w jakies zadowolenie, bo bardziej wyglada mi to wszystko na doprowadzenie pary wodnej do cylindra, ktora rozbi za "wypelniacz". Na drugim filmiku z aukcji jest poprowadzony wezyk igielitowy (bez dodatkowych uszczelnien) do przewodu zasysajacego powietrze i odziwo wodor nie wybucha a glowe daje, ze mialby szanse polaczyc sie z tlenem (nawet w tym przewodzie) i wybuchnac w nim. Cieplej... zauwaz tez ze myse nad zastosowaniem tego do 2 razy mniejszego silnika (do mojego potwora: cc700) niz jest to w aukcji podane. Automatycznie wodoru moglbym miec 2x wiecej jak pisza w aukcji do t3go silnika. Gorąco.Czyli jak to sam napisałeś 2x więcej pary-wypełniacza Żebyś sobie nie myślał, że ja w to nie wierze, bo wierze w silniki na wodór, ale próbuje dać Ci do zrozumienia, że allegro nie jest dla mnie wyznacznikiem osiągnięć naukowych i coś co będzie zamiennikiem takiej potęgi jaką jest ropa napewno nie będzie kosztować 2, 5 ani nawet 10k zł Japonczycy maja juz model auta zasilanego wodorem+powietrzem+woda i rozpedza sie to ustrojstwo do 180km/h Patrz ich szwagier Ja uważam, że takie projekty są już dawno gotowe do produkcji, ale Japcole wolą nie ryzykować wybuchem wojny Co do prędkości to kolega miał 200kmh na LPG. Na czwórce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Co do prędkości to kolega miał 200kmh na LPG. Na czwórce to nic nie znaczy, bo zapewne nie mial odciecia (jak to czesto w gazowkach bywa) doplywu gazu i mogl sobie silnik przekrecic przez swoja wlasna glupote. Z manualnym sterowaniem chodzilo mi o to, ze w starych gaznikowych autach nie ma komputera,gdzie ten zajmuje sie wszystkimi parametrami tak, zeby kierowca mogl tylko cisnac gaz i jechac. Z gaznikiem trzeba miec choc troche pojecia o mechanice, ktore przez 4 lata technikum samochodowego, 9 lat grzebania sie w tym i owym nabylem, wiec nie musisz naprowadzac mnie na czym polega zjawisko poruszane w temacie, to wiem juz sam Jako ze wgazniku jest "opcja" regulacji dawki paliwowo-powietrznej, mozna dozowac iloscpaliwa w stosunku do powietrza. Tutaj oczywiscie trzebaby odrzucic (odciac doplyw) paliwo i zajac sie tylko doprowadzanym powietrzem do cylindra. Malo tego wedlug mnie mozna by pominac suw ssania i sprezania z racji lepszej kalorycznosci wodoru w silnikach z bezposrednim wtryskiem benzyny, jednak tez by musialy miec. bezposredni "wtrysk" powietrza. Zachodzi teraz tylko pytanie jak wyprodukowac wodor na pokladzie auta w dostatecznej ilosci, zeby nie jezdzic zbomba w postaci butli ze sprezonym wodorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 to nic nie znaczy, bo zapewne nie mial odciecia (jak to czesto w gazowkach bywa) doplywu gazu i mogl sobie silnik przekrecic przez swoja wlasna glupote. Cytuję: czwórka, 7300rpm 200 na zegarze. Odcięcie 7400. 4 lata technikum samochodowego I nauczyłeś się tam czegoś? Bo ja nie. Dyplom zrobiłem tylko dla papierka. Jako ze wgazniku jest "opcja" regulacji dawki paliwowo-powietrznej, mozna dozowac iloscpaliwa w stosunku do powietrza. Tutaj oczywiscie trzebaby odrzucic (odciac doplyw) paliwo i zajac sie tylko doprowadzanym powietrzem do cylindra. No okej. Mam tylko nadzieje, że jak dasz w pizde i nagle zamkniesz przepustnice to ta bardziej kaloryczna mieszanka nie rozpierdzieli Ci w najlepszym wypadku tylko gaźnika... Malo tego wedlug mnie mozna by pominac suw ssania i sprezania z racji lepszej kalorycznosci wodoru w silnikach z bezposrednim wtryskiem benzyny, jednak tez by musialy miec. bezposredni "wtrysk" powietrza. Bezpośredni wtrysk powietrza? To chyba awykonalne. Chyba, że zamontujesz sobie pod machą sprężarke i wstrzelisz się jakoś w głowice wężem, do tego jakiś elektrozawór. Ciekawe a na serio to raczej gaz przecyzją nie dogoni cieczy. Zachodzi teraz tylko pytanie jak wyprodukowac wodor na pokladzie auta w dostatecznej ilosci, zeby nie jezdzic zbomba w postaci butli ze sprezonym wodorem Wspomniałem już o tym we wcześniejszym poście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 I nauczyłeś się tam czegoś? Bo ja nie. Dyplom zrobiłem tylko dla papierka. ja tam poszedlem z zamilowania, nie dlatego, ze rodzice kazali, wiec cos tam liznalem, zwlaszcza,ze to czego tam uczyli zaraz wykonywalem co mozliwe na samochodzie ojca. Dyplomu nie robilem, bo i tak nie pracuje w tym zawodzie, tylko dorabiam od czasu do czasu w warsztacie znajomego. P.S. Swego czasu nawet do warszawy na olimpiadzie na szczeblu krajowym startowalem Mam tylko nadzieje, że jak dasz w pizde i nagle zamkniesz przepustnice to ta bardziej kaloryczna mieszanka nie rozpierdzieli Ci w najlepszym wypadku tylko gaźnika... Nie bardzo rozumiem, ale:jezeli dasz w "pizde" i puscisz gaz to zamykasz przepustnice w gazniku, gdzie ten podaje tylko poprzez dysze wolnych obrotow taka dawke jaka podaje zaraz przy odpaleniu, zawory uszczelniaja cylinder w trakcie suwu pracy, wiec co najwyzej poprzez zbyt nasterydowana dawke mozna zgubic glowice. Tak postapil by tylko kompletny debil robiac wszystko na pale. Jesliby mial sie za toktos zabrac trzeba by bylo wziac pod uwage wiele czynnikow, takich jak temp spalania wodowu, cisnienie gazow spalinowych (wytrzymalosc tuleji cylindra na cisnienie) w cylindrze, wytzymalosc szpilek glowicy na rozciaganie/zrywanie ijeszcze paru innych aspektow o ktorych jak mniemem wiesz bez korzystania z googlofona. Bezpośredni wtrysk powietrza? To chyba awykonalne Nie rozsmieszaj mnie prosze.... Powietrze jest gazem (mieszanina kilku), instalacje gazowe sekwencyjne maja wtrysk gazu, wiec co za problem zastosowac to do wpuszczenia powietrza do cylindra (komory spalania)?? na serio to raczej gaz przecyzją nie dogoni cieczy skonkretyzuj bo nie wiem do czego sie konkretnie odnosisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkgustav Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 ja tam poszedlem z zamilowania, nie dlatego, ze rodzice kazali No prosze Cie :D Jesliby mial sie za toktos zabrac trzeba by bylo wziac pod uwage wiele czynnikow... Nie popisuj się. To wszystko wiadomo Nie rozsmieszaj mnie prosze Zmęczony po pracy byłem i wcześniej napisałem niż pomyślałem. Póżniej i tak sam sobie odpowiedziałem co za problem zastosowac to do wpuszczenia powietrza do cylindra (komory spalania)?? Tak jak ze sterowaniem nie widze problemu to już z bezpośrednim podaniem powietrza, czy inaczej wstrzelenie się do komory spalania może być ciut problemowe skonkretyzuj bo nie wiem do czego sie konkretnie odnosisz Tak, wiem, że są wtryski LPG, ale nigdy nie będzie to na tyle trwałe i precyzyjne jak prawdziwy wtrysk paliwa pod ciśnieniem wpuszczony wprost do komory spalania. A tak w nawiasie: my tu sie spuszczamy nad tematem zasilenia, a to jest tylko próba adaptacji silnika, który był stworzony do zasilania benzyną.I tu znów wiem, że LPG... Zamykając błędne koło - wg. mnie jest zbyt wiele przeciw (mowa o adaptacji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Tak się wszyscy podniecają tymi generatorami HHO, jakie to one oszczędności dają itp. A ja się pytam - jak ma się do tego zasada zachowania energii? Uczono mnie, że energii nie da się wytworzyć. Można ją jedynie zamienić. Więc proszę mi powiedzieć ile energii elektrycznej potrzeba do podtrzymania procesu elektrolizy na odpowiednim poziomie i jak to się ma do ilości energii pozyskanej ze spalania HHO? Podpowiem, że energii elektrycznej trzeba spoooro więcej ;) Czyżby wynaleziono perpetuum mobile ? Jeszcze lepszy myk jest z ogniwem Joego .. ponoć też ludzie na tym jeżdżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Uczono mnie, że energii nie da się wytworzyć pewnie uczono cie tez podobnie jak wszystkich innych, ze nie ma nic szybszego od swiatla? Nauka postepuje i jak widac nawet najmadrzejsze glowy nie wiedza wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 większy pobór prądu > większe obciążenie silnika przez alternator > większe spalanie, pytanie czy ilość wytworzonego wodoru będzie wystarczająca by zrekompensować wzrost spalania ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 pewnie uczono cie tez podobnie jak wszystkich innych, ze nie ma nic szybszego od swiatla? Nauka postepuje i jak widac nawet najmadrzejsze glowy nie wiedza wszystkiego A tu proszę - aparat łamiący znane prawa fizyki, na allegro, za grosze pytanie czy ilość wytworzonego wodoru będzie wystarczająca by zrekompensować wzrost spalania ?? Odzyskujemy więcej energii, niż włożyliśmy do układu? ;) No ale...Nauka postepuje i jak widac nawet najmadrzejsze glowy nie wiedza wszystkiego ... perpetuum mobile jak nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 większy pobór prądu > większe obciążenie silnika przez alternator > większe spalanie nic nowego nie powiedziales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.