Skocz do zawartości

Ford mondeo MK3 2.0 TDCI 115 KM


pawellaby
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I znów temat wyższości silników ON i Benzyna/LPG :) Wg mnie bezpośrednie starcia powinno się wykonywać autom które są tej samej marki, posiadają tą samą pojemność lub moc/moment :) Co z tego że porównuje ojca Escorta mk7 1.6 16V LPG do swojego MB... dwa inne auta, dwie inne klasy itd :) Porównujmy te same auta :) Jeżeli już to 406 coupe z silnikiem diesla (to był chyba 2.2HDI 136KM) z jakimś 2.0 16V który ma 135KM. Osiągi tych aut są zbliżone, już nie rozwodźmy się nad tym że 0.5sek w przyspieszeniu i 5km prędkości czy coś. Ale nawet na głupim autocentrum sprawdźmy spalania sobie i koszt rocznie/miesięcznie na paliwo :)

Dodam że do LPG doliczyć można koszty eksploatacji ze względu na kable do świec, świece, benzyna do odpalania i regulacja instalacji (nie kosztuje to tak dużo wszystko nie licząc benzyny, a napraw nie dokonujemy cały czas tylko po np 10tys km czy jak kto tam woli)

 

Dużo ludzi mówi że kupuje diesla bo załatwić sobie może paliwo taniej i tu jest plus, ale minus jest taki że raz możesz gówna zalać i taki HDI TDI DTI i inne śmierdziele staną :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ricola, tak się składa, że mam do czynienia z BMW od jakiegoś czasu i jak dla mnie to ta marka skończyła się w 2006 roku kiedy skończyli produkować E46. Jakość materiałów w E60 i E65 to jest po prostu tragedia. O ile w serii 1 i 3 nie powinna dziwić ekoskóra, o tyle w aucie za 400tys. zł wygląda to tragicznie. Kolejna sprawa to wycierające się plastiki w E65. Wygląda to koszmarnie. Auta z realnymi przebiegami 250-300tys. i listwy progowe, słupki, plastiki na kierownicy są powycierane, w takim razie gdzie jest ta jakość BMW?

Audi A8 D3 bije na głowę jakością wykonania BMW 7 E65

 

 

Co do silników przygotowanych pod gaz to wierutna bzdura. Prawda jest taka, że większość silników na pośrednim wtrysku spokojnie znosi instalacje sekwencyjne(kiedyś na temat fordów pisali, że jest problem z plastikowymi kolektorami, tyle, że w przypadku sekwencji nie ma problemów z wybuchami takich jak przy 2 generacji) i nic się nie dzieje, a te twoje ubóstwiane BMW samo dało ciała stosując materiał na cylindry w swoich V8 który nie wytrzymywał marnego amerykańskiego paliwa, więc jak mieli w 7er przygotować silnik pod LPG ?

 

Co do diesla to kumpla ojciec miał astrę H 1.9 CDTI 150KM(to praktycznie JTD w Fiatach i Alfach). Auto kupione z realnym przebiegiem 146tys.km, w Polsce w 1,5 roku zrobiło jakieś 70tys. km praktycznie bezawaryjnie(zatkany EGR i problem z wiązką na wtryskach, wystarczyło wymienić krótkie odcinki przewodów i problem ustał). Gdyby nie to, że gościu mi wymusił i wydachowałem ją to zapewne aktualnie licznik wskazywałby wartość bliską 250tys.km

 

 

Wielu ludzi drwi z takich samochodów jak BMW 750i z lpg itp. Zapominają tylko o tym, że to co oszczędzi się na paliwie można włożyć w samochód i jeździć zadbanym egzemplarzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety 90% przeciwnikow i tych ktorzy oczerniaja LPG nigdy w zyciu z gazem stycznosci nie miala, Zawsze bali sie ze plotki o tym ze LPG bedzie w cenie beny okaza sie realne, a ja od 10 lat od kiedy te plotki sa nagminne smieje sie im w twarz jezdzac samochodami z LPG...

TO zazwyczaj Ci ktorzy zawsze uwazali ze instalacja sie im nie zwroci... I Ci któzy nie maja odwago przeliczyc tego co mogli by zaoszczedzić jezdzac samochodem z instalacja...

Dlaczego nie bojkotujecie hybryd? Przeciez prad do CA a nie do napedu słyzuc powinien...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sie kupuje sercem to nie patrzy sie na to ile to pali, ile kosztuje, tylko sie kupuje i dba o auto jak mozna najlepiej nie katujac go gazem, tylko jezdzic na paliwie przeznaczonym do tego auta- to tylko MOJE zdanie

 

Ricola, zrobiłem kilkadziesiąt tys na gazie, wtedy zostałem uświadomiony jak mało wiem na temat instalacji LPG. Od tamtego czasu zrobiłem następne kilkadziesiąt tys km i wiem trochę więcej ale nawet z moim zasobem wiadomości widzę, że mgliste masz pojęcie w temacie LPG, tyczy się to nie tylko zaczytowanych słów lecz całości Twoich wypowiedzi na temat gazu w aucie. Gdyby sprawa miała związek z CA, to pewnie dostałbyś link do ciekawej lektury, którą B. Nazar spłodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ricola dlaczego nie mozesz zrozumiec podstawowej kwesti ze kupic auto o mocy 200km ( z mniejszej lub wiekszej pojemnosci ) moze kupic kazdy kto ma prace nawet za marne 2tys ale dlaczego w konsekwencji frajdy z mocnego silnika ma placic o powiedzmy 1/3 wiecej za eksploatacje skoro moze jezdzic na gazie ?

 

Mowimy tu o normalnych Polskich realiach nie o ferari na LPG tylko o 3.0 w aucie za 10-15tys na ktore prawie kazdego stac i dlaczego ma kupic 2.0 w benzynie a nie 3.0 w lpg skoro 3.0 da mu wieksza frajde z jazdy przy tych samych kosztach ( lub podobnych jeszcze sie nie zaglebilem w kalkulacje )

 

Auto do dawania frajdy musi byc drogie w utrzymaniu bo tak ? Bo inaczej ktos jest glupi jak nie jezdzi na benzynie ? Nie kupujcie nowoczesnych diesli nie kupujcie LPG kupcie Fiata CC z silnikiem 700 ;) Bo jak nie jedzie to malo pali czy bo jest tani w naprawach jak sie zepsuje ? A jak nie jedzie i jest tyle warty ze jak pojdzie glowica to dla samej frajdy mozna by z niego zrobic lodz podwodna to nie przyjemniej by bylo gdyby koszt paliwa byl o 1/3 lub wiecej nizszy ?

 

 

Zeby nie bylo ialem auto na gazie , instalacja miala 12lat , zrobilem nim w 2 lata 70tys km , wymienialem filterek co 20tys powinienem czesciej ale tak szybko robilem te kilometry ze nie raz zapomnialem , kable zmienilem raz bo mialem przebicie ( stare kable ) , swiece wymienilem 4 razy , dwa razy na przegladach zaplcilem 60zl wiecej za LPG wiec 120zl to jest moj dodatkowy koszt + 4 razy strojenie po 50zl 2 i 2 razy za friko ale powiedzmy ze 120 + 200zl + 3-4 wymiany filterka ( sam robilem a na strojenie jechalem ) okolo 40zl za filterki wiec mamy 360zl dodatkowych kosztow zwiazanych z LPG ( moze o czyms zapomnialem bo dosc pozno jest ) a ile oszczedzilem przez 70tys km , zazwyczaj roznica pomiedzy benzyna a LPG wynosila okolo 2,3 zl ( wiecej ale nie wazne ) , benzyny palil 9litrow LPG 11litrow czyli 2 litry roznicy koszt przejechania 100km na benzynie powiedzmy 45zl ( benzyna za 5zl za litr ) LPG 30zl ( LPG 2,7zl roznica w cenie byla by jeszcze wieksza ale nie chce przesadzic ;) )

 

Czyli mamy

- 15zl roznicy na 100km

- 150zl roznicy na 1000km

- 1500zl roznicy na 10000km

- 10500 roznicy na 70000km

 

 

Auto kupilem za 10tys zl teraz jest na sprzedaz za 5tys. zl , przez dwa lata dzieki LPG uzbieralem 10000zl na kolejny samochod , czy to jest az takie glupie i nawet gdybym wydal powiedzmy 3tys za nowa instalacje to nadal oszczednosc jest ogromna.

 

 

p.s az mi sie nie chce wierzyc jak duza to oszczednosc mam nadzieje ze sie nigdzie nie pomylilem

obliczenia nie sa dokladne jezeli nawet poprawne i maja pokazac ze LPG to moga byc bardzo realne pieniadze w kieszeni lub bez wiekszych oszczednosci ale w zamian przyrost mocy i frajdy z jazdy

 

Pozdrawiam

 

p.s Mam JTD :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ricola, tak się składa, że mam do czynienia z BMW od jakiegoś czasu i jak dla mnie to ta marka skończyła się w 2006 roku kiedy skończyli produkować E46.

przesunęła się granica rozpadu bmw do niedawna wioskowa wieść głosiła, że ostatnie bmw to E39 no popatrz, niedługo ktoś powie, że bmw się skończyła na E90:D

Wygląda to koszmarnie. Auta z realnymi przebiegami 250-300tys. i listwy progowe, słupki, plastiki na kierownicy są powycierane, w takim razie gdzie jest ta jakość BMW?

pic na wodę fotomontaż, jakoś wykonania na podobnym poziomie co audi

widać zraziłeś się na bmw, a teraz siejesz ferment i popłoch jak większość takich kaznodziei

jednemu zepsuł się gaz, drugiemu diesel a trzeciemu bmw :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać zraziłeś się na bmw, a teraz siejesz ferment i popłoch jak większość takich kaznodziei

Albo jesteś fanatykiem, albo nie wiesz co mówisz. Sam producent podaje materiał na fotele w E65: "skóra syntetyczna", oczywiście brzmi to lepiej niż ekoskóra(a to to samo). Jakoś w E60, E65 nie widziałem jeszcze skór Nappa, które można było znaleźć w E32, E38, E39. Jakość przełączników itp. też mocno spadła.

 

Siedząc w A8 D3 po lifcie i mając możliwość dotknąć elementów deski, skóry na fotelach to jakoś bardziej przekonują mnie te materiały niż w E65. Na temat S klasy nie wypowiadam się bo siedziałem tylko w W220 to wg niektórych nie jest konkuret E65(mimo wszystko jakością wykonania przebija BMW).

 

Nie jestem fanem żadnej z tych 3 wymienionych marek, ale tandetną eko skórę z E65 potrafię odróżnić od dobrej skóry jaką można było spotkać w E34 i E32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cursor nie powiem ze jestem znawcą BMW ale ostatnio troche sledziłem forum bo bylem zainteresowany i chcialem troche liznac wiedzy na temat E91 i E60 i z tego co wiem to są 2 rodzaje wykonczenia skorzanego , twarda "skóra", ktora jest kiepska w dotyku ale jest trwała i mięciutka "skóra" ktora jest fenomenalna w uzytku ale nie bedzie napewno tak trwala jak ta twarda - ale czy to "eco" czy naturalna to nie wiem badz co zawsze jest tam stawiany do porownania wlasnie jakies audi i CI co od zawsze jezdzili BMW rowno twierdzą ze klasa Premium to Mercedes i BMW a Audi probuję tam cos zgarnąc i wtargnąc ale ciagle czegos brakuje......... Zeby nie bylo nie jestem fanem zadnej z marek (chociaz od zawsze "sikałem" na widok Audi) ale do czasu przejazdzki E90 3.0i i E60 3.0i - łeba straciłem dla szachownicy, normalnie mistrzostwo swiata i taki samochod chcialbym w przyszlosci chociaz nie wiem czy kiedykolwiek mnie bedzie na niego stac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W U.K bardzo popularana metoda jest wymiana starego auta (czyt.3-4 letniego) na nowe lub nowsze,nazywa sie to" trade your car" czyli oddajesz stare i bierzesz nowe a roznice splacasz w ratach.Jest tylko jeden problem nie bardzo chca brac "francuzow" i dawac np Forda ale problemem nie jest wziasc "Francuza" i oddac Forda :P Mysle ze temat jest do zamkniecia i za rok Pawel utworzy nowy temat ; "Peugeot 406 cupe samochod moich marzen" lub "Peugeot 406 cupe ,piekne auto bez duszy..." Jedno jest pewne ze laski na wiosce klamki beda wyrywac :wink: Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...