nakamichi Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Czyli sugerujesz, że obudowa, zabudowa, wygłuszenie, zabudowanie w tubie, blachy auta mogą inaczej wpływać na różne głośniki. No możliwe. Hehepack też napisał w tym tonie o różnym wpływie obudowy na różne głośniki. Pisałem o otoczeniu . Głośnik, jego efektywność i wytwarzane ciśnienie jest definiowane dla mocy 1 W w otwartej przestrzeni i dla std ciśnienia atmosferycznego . Ale to nie opisuje ( lub nie musi ) automatycznie tego co będzie się działo gdy cała zabawa będzie odniesiona do warunków ekstremalnych . W sprzęcie estradowym stosowane są rozwiązania które potrafią zapewnić względnie spójne pole dźwiękowe na poziomie pow 120 dB , tyle , ze w odległości np 50 od źródła dźwięku. Aby to osiągnąć stosuje się zestawy składające się pojedynczych ogniw o skuteczności 103-107 dB z 1 W . Do tego dochodzi procesor który wyrównuje czoło fali dźiękowej . To wszystko w otwartej przestrzeni lub obiekcie wielkości stadionu. Czym innym w porównaniu z tym jest maleńka przestrzeń zamknięta jaką stanowi samochód.Tu w związku z ekstremalnym ograniczeniu przestrzeni i szybko rosnącemu ciśnieniu dochodzimy do punktu , gdzie potrzeba znacznie większych sił poruszających membrany.Dla przykładu był kiedyś w USA samochód , który osiągał ciśnienie w okolicy 170 dB , na głośnikach o absolutnie audiofilskim rodowodzie , efektywności około 85 dB i niższym od średniej X max - 8 a może jeszcze mniej mmm , ale zapewniające ekstremalną "liniowość ". Ale fizyki nie da się oszukiwać bez końca , postaw Rysiu swoje auto z głośnikiem 10 kW i zmierz wytwarzane ciśnienie z odległości 50 m w otwartej przestrzeni i zobaczysz co ta "pierdziaweczka" zdziała , system koncertowy pozamiata nim że pyłek nie zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiu Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 postaw Rysiu swoje auto z głośnikiem 10 kW i zmierz wytwarzane ciśnienie z odległości 50 m w otwartej przestrzeni i zobaczysz co ta "pierdziaweczka" zdziała , system koncertowy pozamiata nim że pyłek nie zostanie Nie napisałem że jestem w posiadaniu auta z głośnikiem 10kWSkoro to forum o tematyce CA skupmy się bardziej na tym, ciekaw jestem jak ten zachwalany przez Ciebie system koncertowy zachowałby się podłączając każdy głośnik z osobna pod wzmacniacz/wzmacniacze samochodowe o mocy 10kW i kto kim/czym w tedy pozamiata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Skoro to forum o tematyce CA skupmy się bardziej na tym, ciekaw jestem jak ten zachwalany przez Ciebie system koncertowy zachowałby się podłączając każdy głośnik z osobna pod wzmacniacz/wzmacniacze samochodowe o mocy 10kW i kto kim w tedy pozamiata To już było , system audio i jego przeznaczenie W naturze mało który system CA potrzebuje takiej mocy , a dokładnie żaden do słuchania muzyki Nie napisałem że jestem w posiadaniu auta z głośnikiem 10kWWyprostuj mnie jeśli się mylę , ze o takim właśnie marzysz , a jeszcze lepiej 20 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiu Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Wyprostuj mnie jeśli się mylę , ze o takim właśnie marzysz , a jeszcze lepiej 20 kW Jeśli taki głośnik sprawiałby mi frajdę, miałbym czym go wykarmić to czemu nie cyferki i tak nie zagrają więc równie dobrze głośnik mógłby być 53kW jak i 150W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Jeśli taki głośnik sprawiałby mi frajdę, miałbym czym go wykarmić to czemu nie cyferki i tak nie zagrają więc równie dobrze głośnik mógłby być 53kW jak i 150W No jasne , wszystko jest ciągłym eksperymentem , a niesforny umysł nie weryfikuje nawet ram tej zabawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygrek Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Czym innym w porównaniu z tym jest maleńka przestrzeń zamknięta jaką stanowi samochód.I na tą chwilę to tłumaczenie wyższości głośników "mocowych" nad "sprawnościowymi" w zastosowaniach CA dBdrag mnie przekonuje najbardziej. Głośnik dBdrag radzi sobie lepiej w ograniczonej objętości. Estrada jest przeznaczona nawet nie do pomieszczeń tylko na otwarte przestrzenie. Otwórzmy drzwi auta podczas pomiaru ciśnienia i jesteśmy w d*#ie. Pomiar leci na pysk. To jest trochę taka sytuacja jakbyśmy dokonywali pomiaru ciśnienia wewnątrz obudowy bandpass, gdzie jedną komorą obudowy BP jest skrzynka głośnika, a drugą cała reszta wnętrza samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rysiu Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Otwórzmy drzwi auta podczas pomiaru ciśnienia i jesteśmy w d*#ie. Pomiar leci na pysk.Z tego co pare osób pisało przy otwartych drzwiach (bardziej raczej nie domkniętych) wynik był wyższy o ~1dBO ile pamiętam to tak działo się m.in. w fiacie 126p z 2x15' yakuzami pod 990ATX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Z tego co pare osób pisało przy otwartych drzwiach (bardziej raczej nie domkniętych) wynik był wyższy o ~1dBO ile pamiętam to tak działo się m.in. w fiacie 126p z 2x15' yakuzami pod 990ATXPrzypadek , czy zamierzony efekt Jak to sobie interpretujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 W B3 przy uchylonym szyberdachu miałem 0.6dB więcej, co ciekawe przy dociśniętej klapie wynik niższy, gdzie zazwyczaj jest więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Wiele jest dostepnych filmow z pomiarow gdzie na otwartych drzwiach uzyskuja chlopaky duuuzo wieksze wyniki TL'ki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.