Skocz do zawartości

Helix SPLX 12


nikos151
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czyli sugerujesz, że obudowa, zabudowa, wygłuszenie, zabudowanie w tubie, blachy auta mogą inaczej wpływać na różne głośniki. No możliwe. Hehepack też napisał w tym tonie o różnym wpływie obudowy na różne głośniki.

 

Pisałem o otoczeniu .

Głośnik, jego efektywność i wytwarzane ciśnienie jest definiowane dla mocy 1 W w otwartej przestrzeni i dla std ciśnienia atmosferycznego .

Ale to nie opisuje ( lub nie musi ) automatycznie tego co będzie się działo gdy cała zabawa będzie odniesiona do warunków ekstremalnych .

W sprzęcie estradowym stosowane są rozwiązania które potrafią zapewnić względnie spójne pole dźwiękowe na poziomie pow 120 dB , tyle , ze w odległości np 50 od źródła dźwięku. Aby to osiągnąć stosuje się zestawy składające się pojedynczych ogniw o skuteczności 103-107 dB z 1 W . Do tego dochodzi procesor który wyrównuje czoło fali dźiękowej . To wszystko w otwartej przestrzeni lub obiekcie wielkości stadionu.

Czym innym w porównaniu z tym jest maleńka przestrzeń zamknięta jaką stanowi samochód.

Tu w związku z ekstremalnym ograniczeniu przestrzeni i szybko rosnącemu ciśnieniu dochodzimy do punktu , gdzie potrzeba znacznie większych sił poruszających membrany.

Dla przykładu był kiedyś w USA samochód , który osiągał ciśnienie w okolicy 170 dB , na głośnikach o absolutnie audiofilskim rodowodzie , efektywności około 85 dB i niższym od średniej X max - 8 a może jeszcze mniej mmm , ale zapewniające ekstremalną "liniowość ".

Ale fizyki nie da się oszukiwać bez końca , postaw Rysiu swoje auto z głośnikiem 10 kW i zmierz wytwarzane ciśnienie z odległości 50 m w otwartej przestrzeni i zobaczysz co ta "pierdziaweczka" zdziała :wink: , system koncertowy pozamiata nim że pyłek nie zostanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

postaw Rysiu swoje auto z głośnikiem 10 kW i zmierz wytwarzane ciśnienie z odległości 50 m w otwartej przestrzeni i zobaczysz co ta "pierdziaweczka" zdziała , system koncertowy pozamiata nim że pyłek nie zostanie

Nie napisałem że jestem w posiadaniu auta z głośnikiem 10kW

Skoro to forum o tematyce CA skupmy się bardziej na tym, ciekaw jestem jak ten zachwalany przez Ciebie system koncertowy zachowałby się podłączając każdy głośnik z osobna pod wzmacniacz/wzmacniacze samochodowe o mocy 10kW i kto kim/czym w tedy pozamiata :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to forum o tematyce CA skupmy się bardziej na tym, ciekaw jestem jak ten zachwalany przez Ciebie system koncertowy zachowałby się podłączając każdy głośnik z osobna pod wzmacniacz/wzmacniacze samochodowe o mocy 10kW i kto kim w tedy pozamiata :wink:

To już było , system audio i jego przeznaczenie :)

W naturze mało który system CA potrzebuje takiej mocy , a dokładnie żaden do słuchania muzyki :D

 

 

Nie napisałem że jestem w posiadaniu auta z głośnikiem 10kW

Wyprostuj mnie jeśli się mylę , ze o takim właśnie marzysz , a jeszcze lepiej 20 kW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprostuj mnie jeśli się mylę , ze o takim właśnie marzysz , a jeszcze lepiej 20 kW

Jeśli taki głośnik sprawiałby mi frajdę, miałbym czym go wykarmić to czemu nie :P

cyferki i tak nie zagrają więc równie dobrze głośnik mógłby być 53kW jak i 150W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli taki głośnik sprawiałby mi frajdę, miałbym czym go wykarmić to czemu nie :P

cyferki i tak nie zagrają więc równie dobrze głośnik mógłby być 53kW jak i 150W

No jasne , wszystko jest ciągłym eksperymentem , a niesforny umysł nie weryfikuje nawet ram tej zabawy :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym innym w porównaniu z tym jest maleńka przestrzeń zamknięta jaką stanowi samochód.

I na tą chwilę to tłumaczenie wyższości głośników "mocowych" nad "sprawnościowymi" w zastosowaniach CA dBdrag mnie przekonuje najbardziej. Głośnik dBdrag radzi sobie lepiej w ograniczonej objętości. Estrada jest przeznaczona nawet nie do pomieszczeń tylko na otwarte przestrzenie. Otwórzmy drzwi auta podczas pomiaru ciśnienia i jesteśmy w d*#ie. Pomiar leci na pysk. To jest trochę taka sytuacja jakbyśmy dokonywali pomiaru ciśnienia wewnątrz obudowy bandpass, gdzie jedną komorą obudowy BP jest skrzynka głośnika, a drugą cała reszta wnętrza samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwórzmy drzwi auta podczas pomiaru ciśnienia i jesteśmy w d*#ie. Pomiar leci na pysk.

Z tego co pare osób pisało przy otwartych drzwiach (bardziej raczej nie domkniętych) wynik był wyższy o ~1dB

O ile pamiętam to tak działo się m.in. w fiacie 126p z 2x15' yakuzami pod 990ATX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...