Skocz do zawartości

Jaki samochód


Lebex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam kupić sobie swój pierwszy samochód.

Uzbierałem 15 tys kasy.

Moje pytanie jest takie . Jaki samochód polecacie.

Samochód ma być tani w utrzymaniu , aby części nie były bardzo drogie .

Chciałbym aby samochód był z rocznika minimum 2002

 

Na początku zastanawiałem się nad Audi a3 ale doszly mnie słuchy iż jest to drogi samochód do utrzymania :(

Teraz zastanawiam się nas Seatem Ibizą .

 

Co wy byście polecili mi ?

Czekam na propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ford Focus po 2003r w 1.8 TDCI Polecam. Opel Astra 2,

Jeśli masz zamiar brać Ibizę to weź VW Polo 6N2 2001r będziesz miał to samo w lepszym i tańszym wykonaniu.

Dlaczego piszesz focus po 2003 roku ? Od 2001 szły te same silniki ? 115 i 100 km.

Jeśli kupisz zlochanego Tdci to strach mysleć o koszach naprawy.

Na nasze dzisiejsze czasu moim skromnym zdaniem nie opłaca się diesla. Sumując wszysko (filtry które w dieslu raczej czesciej trzeba wymieniac to i z natury czesci do diesla sa droższe, ). Kupiąc auto i gazując go wyjdziesz lepiej niz miałbyś kupic diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeden problem rozwiązany na pewno bede chciał benzynę , zastanawiałem się właśnie nad dieslem ;p

Ale co do samochodu dalej nie wiem jaki :(

Chciałbym aby w miarę miał ładny wygląd typ Audi A3 , Seata Ibizy

Silnik nie musi być duży max 1,8 ( lepiej maly silnik z większa ilością koni )

No i aby blachy za szybko nie rdzewiały ;/

 

Wiem że mam duze wymagania :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego piszesz focus po 2003 roku ? Od 2001 szły te same silniki ? 115 i 100 km.

Jeśli kupisz zlochanego Tdci to strach mysleć o koszach naprawy.

Na nasze dzisiejsze czasu moim skromnym zdaniem nie opłaca się diesla. Sumując wszysko (filtry które w dieslu raczej czesciej trzeba wymieniac to i z natury czesci do diesla sa droższe, ). Kupiąc auto i gazując go wyjdziesz lepiej niz miałbyś kupic diesla.

 

w 2003r był lifting ;p i zmiana kilku detali dość uciążliwych w mk1 po 2 1.8 tdci ma 115km i jest cholernie oszczedny (wiem bo mam)4.5-L-5L na 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lebex moim zdaniem lepiej jest miec większy silnik z wiekszą mocą którym bedziesz dynamicznie jezdził, natomiast gdy ta poj bedzie mnie co zarazem KM to trzeba bedzie bardziej go rozbujac.

@Młody01 lifting był z początkiem 2002 (jak nie pod koniec 2001)- ja mam 2002 115 koni w kombi i ze spalaniem nie jest tak rewelacyjnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lebex moim zdaniem lepiej jest miec większy silnik z wiekszą mocą którym bedziesz dynamicznie jezdził, natomiast gdy ta poj bedzie mnie co zarazem KM to trzeba bedzie bardziej go rozbujac.

@Młody01 lifting był z początkiem 2002 (jak nie pod koniec 2001)- ja mam 2002 115 koni w kombi i ze spalaniem nie jest tak rewelacyjnie :D

 

Ty masz rację ;| aż mi głupio... ja mam 2003r i całe życie byłem przekonany, baa... wręcz brałem go z przekonania, że w 2003r był lifting i jest lepszy niż poprzednie.

Co do awaryjności :D u mnie(tzn mojej matki) też kilka rzeczy padło Dwumasa+całe sprzęgło (2000zł), pompka pedału sprzęgła(500zł). Ale spaleniem się spłacił już i to x2.

Odpuść Ibizę. Co do silników o małej pojemności, Ja od dawien dawna wyznaję zasadę ,,im większy silnik tym mniejsze spalanie''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi a3 ale doszly mnie słuchy iż jest to drogi samochód do utrzymania :(

 

bzdury !

 

Kupiąc auto i gazując go wyjdziesz lepiej niz miałbyś kupic diesla.

 

to chyba w przypadku tego forda

 

 

audika a3 z 1,9 TDI i będzie pan zadowolony, spalanie w okolicy 6 litrów, na trasie na się zejść poniżej 4 nawet, silniki mało awaryjne, auto nie gnije, co chcieć więcej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówie na przykłądzie forda tylko wszystkich diesli które sa sprowadzane z przebiegiem 300+ a poźniej w pl cofane. Turbina i pompa wtryskowa czy tez pompowtryskiwacze mają kiedyś swój koniec. Ci którzy dużo jeżdża dieslem wiadomo ,że to sie zwróci ale robiąc mało km jest to raczej nieopłacalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja też jestem zdania, że lepiej benzyniaka i zgazować go. :) sam jestem przykładem 1.8 16v 113km pali mi 10L gazu w MIEŚCIE(gaz sekwencja) w trasie 8L. Tu pada też pytanie jakie trasy jeździsz czy długie po 15-20 km dziennie w 1 stronę (np do pracy) czy 1-2km w jedną stronę (np do pracy). Trasy krótkie są dla disla zabójstwem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A3 po 2002r w TDI za 15tys może i da się kupić ale zespawane z trzech i zajechane przez przysłowiowego dresa. Na auto w dobrym stanie trzeba wyłożyć więcej. Jeśli masz odłożone 15 tysi to szukaj auta do 12-13 tys a reszta Ci pójdzie na wydatki związane z kupnem auta i ew. naprawami, tematów takich jak ten było już wiele i każdy ma swoje racje a co niektózy uważają że ich racja to właśnie tak jedyna słuszna...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem niedawno Galanta SE i jestem mega zadowolony :) Najwazniejsze moje wymagania (duzy, szybki i w miare tani) spelnia. Tez szukalem auta do max 15k. Jedyna wada to oczywiscie tylne nadkola jak to w japoncach..

 

http://otomoto.pl/mitsubishi-galant-sport-edition-C20495578.html

 

Do 15k dostaniesz 2003 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio 15tys na auto i bralem pod uwage jeszcze golfa IV i A3 no i przez moment Ibize i fiata Stilo... nie wazne wazne ze A3 2002 rok za 15tys nie kupisz chyba ze faktycznie benzyne i bedziesz mial sporo szczescia , wiec moze golfa bo wydaje mi sie ze sa pare tys tansze niz audi tak patrzac srednio na cene i stan tych aut a na ogladalem sie troche , ibiza dla mnie za mala ale 130km i 6biegow skrzynia to sama frajda z jazdy w TDI. Wybralem co prawda inne auto bo uznalem ze za mlody jestem zeby kupowac glowa wole sercem wybrac auto. Mam alfe 147 ale nie polecam bo to alfa drogie czesci i sie non stop psuje , drogie w naprawach itd... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem niedawno Galanta SE i jestem mega zadowolony :) Najwazniejsze moje wymagania (duzy, szybki i w miare tani) spelnia. Tez szukalem auta do max 15k. Jedyna wada to oczywiscie tylne nadkola jak to w japoncach..

 

http://otomoto.pl/mitsubishi-galant-sport-edition-C20495578.html

 

Do 15k dostaniesz 2003 r.

 

zanim zdecydował byś się na takie coś, usiądź i naprawdę zastanów sie czy bedziesz mial za co do tego lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego piszesz focus po 2003 roku ? Od 2001 szły te same silniki ? 115 i 100 km.

Jeśli kupisz zlochanego Tdci to strach mysleć o koszach naprawy.

Na nasze dzisiejsze czasu moim skromnym zdaniem nie opłaca się diesla. Sumując wszysko (filtry które w dieslu raczej czesciej trzeba wymieniac to i z natury czesci do diesla sa droższe, ). Kupiąc auto i gazując go wyjdziesz lepiej niz miałbyś kupic diesla.

 

 

Nie mówie na przykłądzie forda tylko wszystkich diesli które sa sprowadzane z przebiegiem 300+ a poźniej w pl cofane. Turbina i pompa wtryskowa czy tez pompowtryskiwacze mają kiedyś swój koniec. Ci którzy dużo jeżdża dieslem wiadomo ,że to sie zwróci ale robiąc mało km jest to raczej nieopłacalne.

 

Piszesz kolego bzdury :) Koszty naprawy diesla wcale nie są jakieś mega wysokie, filtry i inne pierdoły wymieniać się powinno średnio co 10 tys i z natury nie są wcale droższe niż do benzyny :) Bym powiedział że to właśnie w zagazowanym aucie częściej się powinno wymieniać filtry, świeczki itp :) Zgodzę się tylko ze stwierdzeniem że dużo jest aut sprowadzonych z wysokimi przebiegami, ale jak poszukasz to daję sobie reke uciąć że znajdziesz coś ciekawego. W autach grupy VAG najczęściej w turbinach zapiekają się łopatki od zmiennej geometrii, ale można poświęcić jeden dzień na wyjęcie i wyczyszczenie sprężarki, bo to żadna filozofia i z turbiną masz spokój. Pompa wtryskowa ? może się z niej pojawić tylko jakiś wyciek ropy, w większości przypadków na ori uszczelkach razem z robotą mechanik nie weźmie więcej jak 500zł. Pompowtryski lecą prawie wszędzie, ale jest to wina gównianej ropy jaką mamy na stacjach, a nie samych pompek. Zresztą regeneracja pompki np. w Ibizie 1.9 TDI ASZ kosztuje 400zł na ori częściach wraz z nową końcówką. Po takiej wymianie masz nową pompkę, która spokojnie zrobi 300 tys. Dla mnie jazda dieslem jest bardzo opłacalna nawet na małych dystansach. W tej chwili auto przy mocy 195 KM i 400Nm w mieście przy emeryckiej jeździe pali 5,5l natomiast przy dosyć częstym deptaniu 6,5l i wciągam przy tym większość aut, nawet tych mocniejszych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zdecydował byś się na takie coś, usiądź i naprawdę zastanów sie czy bedziesz mial za co do tego lać.

 

 

12 L Pb lub 14 LPG :) Jak dla mnie nie ma zle przy 2.5 V6 i 163 KM.. A jesli chodzi o czesci to sa smiesznie tanie :)

 

w Ibizie 1.9 TDI ASZ kosztuje 400zł na ori częściach wraz z nową końcówką. Po takiej wymianie masz nową pompkę

 

Nie chce pisac glupot, bo nie jestem mechanikiem ale czy w silniku nie sa 4 takie pompowtryski ? Nikt mi nie powie, ze diesel jest tani.. Prosze nie robcie smiechu.. Ostanio juz sie rozpisalem na ten temat w innym watku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...