Skocz do zawartości

Kilka pytań odnośnie bi-ampingu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na zawodach w Tychach podsunięto mi pomysł przerobienia mojego systemu przedniego w bi-amping. Czyli tak wyrzucić z tyłu Sinuslive i uzyskanymi kanałami zasilić tweetery oddzielnie. Zestam do zasilenia to Dego SP-650 a piecyk u-Dimension RM V41. Nie chciał bym dłubać w zwrotkach bo po pierwsze nie znam się na tym a po drugie planując późniejsze starty w zawodach CA musiał bym startować w dużo wyższej klasie ze sprzętem zmodyfikowanym gdzie przegrał bym z kretesem. Wymyśliłem, że midibasy puszczę przez zwrotkę a tweeterom obetnę pasmo na wzmacniaczu. Czy ktoś mógł bym mi podpowiedzieć jakie odcięcie zastosować? Jaką impedancję będą miały odzielnie tweeteru i midibasy? Jakie korekcje czasowe zastosować przy założeniu że kanały przednie zasilą tweetery a tylne midibasy? No i czy w ogóle dobrze kombinuje - czy takie podłączenie jest możliwe i poprawi mi jakość (rozpiętość, odległość od sceny)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czyli jakis Activ sie szykuje :kwasny:

 

Tez ostatnio sie do tego zabieram i zbieram info , z tego co sie dowiedzialem to ze tweetery puszczasz przez zwrotke

a wofery tniesz na wzmaku ja planuje cos takiego pod Stegiem K4.01 ale znowu Ty piszesz ze wofery przez zwrotke a tweetery tniesz na wzmaku,

wiec ja juz sam tego nie rozumiem, moze najlepiej niech ktos sie wypowie kto juz stosowal takie rozwiazania lub wie jak powinien prawidlowo wygladac Activ.

Zeczywiscie idzie zyskac na tym lepsza jakosc?

 

Ja na poczatku myslalem ze wofery i twetery podpina sie bez niczego do wzmaka a wszystko tnie sie na wzmacniaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o ile to poprawi jakość dźwięku. Na pewno korzyść jest taka, że można sobie dopasować głośność tweeterów bez zmieniania wartości rezystorów w zwrotnicy (które jakby nie było również decydują o przesunięciu fazowym tweetera). Co do innych zalet, to musiałby się wypowiedzieć ktoś inny. W każdym razie jeśli już decydujesz się na ten bi-amping to nie możesz dać tweetera bezpośrednio pod wzmacniacz, bo filtr górnoprzepustowy we wzmacniaczu odetnie Tobie pasmo co najwyżej przy 300Hz, a przeciętny tweeter powinien być cięty duuużo wyżej ( ze względu na bezpieczeństwo również). Radzę Tobie zostawić zwrotnicę do tweetera a do woofera:

1)zrobić swoją o takich samych parametrach co w oryginale

2)kupić dodatkowe zwrotnice

3)wyjąć elementy z fabrycznej i zlutować na osobnych płytkach

4)rozseparować zwrotnice.

Szkoda że nie możesz sie pobawić w pomiary i zrobienie własnych zwrtonic. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli rozdłubiesz zwrotnice to nie będziesz musiał wcale startować w wyższej klasie :kwasny:

Zwrotnice pasywne możesz dłubać dowoli i startować w klasie experienced. Jeżeli chcesz robić mimo to activ, to jednak lepiej jakbyś wyposażył się w odpowiednią jednostkę sterującą albo procesor, bo na wzmacniaczu bardzo ciężko jest ustawić odpowiednie cięcie, bo jeżeli gałkę masz ustawioną np. w 3/4 skali wcale nie znaczy że właśnie tam będzie cięcie. Ogólnie activ też wcale nie jest taką łatwą sprawą, nie ma uniwersalnych cięć, ustawień opóżnień czasowych. Wszystko musi Ci ustawić jakiś pan "złotouchy" i więdzący co jak i kiedy i też najlepiej wszystko wspomagając się pomiarami. Ja bawiłem się dosyć długo z ustawieniami (na dex p99) i jak pojechałem na strojenie z pomiarami to zrobiłem o tak :) , to mój sprzęcik potrafi tak zagrać, byłem w szoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, active i bi-amping to dwie różne sprawy, choć do activa niezbędny jest bi-amping :kwasny: Jak wyżej, filtrami we wmacniaczu nie ma się co bawić. Najlepiej pociąć pasmo jeszcze przed wejściem na wzmacniacz. Ostatnio słyszałem taki active na p-88rs i nie powiem, grało to świetnie. Czy Twój alpine ma jakiekolwiek filtry?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mukade, filtry ma ale bardzo niedokładne tzn. od 60 do 200 Hz ze skokiem chyba co 20 Hz.

 

No właśnie chyba bym musiał napisać maila do PASCA lub osobiście się spytać w Olsztynie czy rozdzielenie zwrotki i ewengtualnie delikatny jej tuning sprawia, że lecę klasę wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo po prostu kupić 2gą zwrotkę tak jak ktoś wyżej napisał. Wtedy to na pewno nic Ci nie zrobią, bo przecież nie ingerowałeś w sprzęt

 

Myślę, że nie tak łatwo ją dostać będzie

 

Jeżeli chodzi o to, że dużo osób startujących w expierence ma dłubnięte zwrotki to może i tak tyko, że to przynajmniej w teorii jest zabawa i choć by na pewno tego nie wykryli to po co oszukiwać? Wolał bym w wyższej klasie startować. Nie puchar się tak na prawdę liczy a samozadowolenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w experienced jest najfajniejsza zabawa, bo jest największa konkurencja i jeszcze tak instalacji ostro nie oceniają :kwasny: A co do zwrotek napisałem to bo jestem pewien na 99% że modyfikowane zwrotki są dozwolone w experienced i ciężko byłoby im ukryć że są modyfikowane zwrotki jak leżą w bagażniku odkryte. Pojedź do Olsztyna zobacz jak to wygląda, ja się w Lublinie super bawiłem chociaż nie startowałem, ale byłem przy ocenach znajomych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z regulaminu:

 

Zawodnik ma prawo wystąpić w kategorii EMMA Experienced jeśli spełnia

następujące kryteria:

-Pojazd i/lub zawodnik nie startowali jeszcze na zawodach EMMA w kategorii innej niż EMMA

Entry lub EMMA Experienced/Rookie.

-Pojazd i/lub zawodnik nie zajęli nigdy pierwszego, drugiego lub trzeciego miejsca podczas

finałów krajowych lub międzynarodowych w EMMA Experienced/Rookie.

-Zawodnik nie jest aktywnym lub byłym sędzią jakiejkolwiek organizacji car audio.

-Zawodnik nie jest zatrudniony ani w żaden inny sposób powiązany ani nie otrzymywał wsparcia

finansowego czy sprzętowego od żadnego producenta lub handlowca z branży car audio,

żadnego wydawcy prasy związanej z car audio ani żadnej innej firmy z tej branży.

-Nie otrzymywał ani nie liczył na otrzymywanie żadnego finansowego lub jakiegokolwiek

materialnego wsparcia za promowanie jakiejkolwiek firmy związanej z branżą car audio na

imprezach EMMA bądź poza nimi.

-Sprzęt umieszczony w pojeździe mógł być zakupiony nowy bądź używany. Zawodnik powinien

być przygotowany do okazania dowodu zakupu na wniosek przedstawiciela organizatora

zawodów.

Co więcej:

-Sprzęt mógł być montowany przez profesjonalistę.

-Niedozwolone jest użycie sprzętu modyfikowanego bądź zbudowanego samodzielnie.

-Zewnętrzne (oddzielone od jednostki sterującej) analogowe bądź cyfrowe procesory dźwięku

(DSP, EQ) są dozwolone tylko w klasie Unlimited.

-W kategorii EMMA Experienced rozgrywa się mistrzostwa krajowe i międzynarodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie zwrotnice pasywne są traktowane jakoś inaczej, jako część isntalacji. Bo jakby traktować to tak zupełnie dosłownie to ja ze swoimi samemu lutowanymi kablami rca też nie mógłbym startować w klasie experienced :kwasny: Najlepiej zresztą wysłać maila z zapytaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...