MB Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Sam juz nie wiem jak prostym językiem trzeba operować Ilośc wydzielonego ciepła nie zalezy od mocy opornika , ale od mocy strat wydzielonej w tym obwodzie. Dlatego dla opornika o mocy 5 W i 10 W wydzielona ilość ciepła będzie taka sama . Tajemnica pozostanie jedynie temperatura samego rezystora . Te stosowane fabrycznie zazwyczaj zakładają dość szerokie spektrum dźwięku , ale jak ktoś nie na co robić z rękami , to może sobie wymieniać rezystory na "chłodne ". Dziękuję za te piękne wytłumaczenie, ale to chyba Ty nie zrozumiałeś co miałem na myśli. Lepiej żeby rezystor był ciepły, czy kupić za 25gr taki sam o większej mocy i mieć 'z głowy' ? (tak, to było pytanie retoryczne) poza tym nie ma co dyskutować o grzaniu się zwrotnic bo to zupełnie bez sensu. W pierwszej kolejności SynDmx powinieneś wziąć do łapy miernik i udać się z nim do auta, sprawdzić czy głośnik nie jest spalony, pochechłać licami przy membranie bo może nie kontaktują, sprawdzić czy cewka nie jest zakleszczona oraz czy kabelkologia nie zrobiła Ci kiepskiego żartu z okazji prima aprilis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Lepiej żeby rezystor był ciepły, czy kupić za 25gr taki sam o większej mocy i mieć 'z głowy' ? (tak, to było pytanie retoryczne)Jaka temperatura musiałaby się wydzielić na rezystorze, żeby miało to jakiś wpływ na pozostałe elementy? Kolejna sprawa, nie tylko rezystor jest elementem zwrotnicy, który posiada opór, cewka i kondensator też ;) .A tak na poważnie zestaw był ścięty hpf-em i grał o 120Hz. O przesterze nie było mowy.Co znacznie ograniczyło ruch membrany, a przez co cewka była słabiej chłodzona niż w momencie gdyby HPF byłby 50Hz/12dB/okt ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Dziękuję za te piękne wytłumaczenie, ale to chyba Ty nie zrozumiałeś co miałem na myśli. Lepiej żeby rezystor był ciepły, czy kupić za 25gr taki sam o większej mocy i mieć 'z głowy' ? (tak, to było pytanie retoryczne) poza tym nie ma co dyskutować o grzaniu się zwrotnic bo to zupełnie bez sensu. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxJaka temperatura musiałaby się wydzielić na rezystorze, żeby miało to jakiś wpływ na pozostałe elementy? Kolejna sprawa, nie tylko rezystor jest elementem zwrotnicy, który posiada opór, cewka i kondensator też ;) To jednak można wyciągać prawidłowe wnioski.Napisałem poprzednio , ze moc strat nie zależy od mocy opornika , zatem ilość ciepła wydzielona w obudowie zwrotnicy jest stała , bez względu na moc opornika. Ilość wydzielonego w zwrotnicy ciepła decyduje o wewnętrznej temperaturze jaka w niej panuje, co po części ma wpływ na parametry pozostałych komponentów ( najbardziej kondensatorów bipolarnych ).Zatem kolego MB , w jaki sposób chcesz zmianą wielkości opornika zmienić ilość wydzielanego ciepła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perez Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Co znacznie ograniczyło ruch membrany, a przez co cewka była słabiej chłodzona niż w momencie gdyby HPF byłby 50Hz/12dB/okt ;) Z tym że u mnie cewka się nie spaliła. Jak pisałem wcześniej nie było styku między plecionką i początkiem uzwojenia cewki. Głośnik po małym zabiegu działa i ma się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 w jakiej pozycji i gdzie jest zamontowana ta zwrornica ,woda może się skraplać np w czasie zimowym i w tym dolnym rogu na torze woffera może tam po prostu plumać sobie woda ,i zwierać w trakcie jazdy co nieco.. Zwrotnica jest zamocowana (jak widać na zdjęciu) na plastiku który przykręcony jest do podłogi, czyli miejsca pomiędzy pedałem sprzęgła a uchwytem do otwierania maski. Czy tam mogła dojść woda... W pierwszej kolejności SynDmx powinieneś wziąć do łapy miernik i udać się z nim do auta, sprawdzić czy głośnik nie jest spalony, pochechłać licami przy membranie bo może nie kontaktują, sprawdzić czy cewka nie jest zakleszczona oraz czy kabelkologia nie zrobiła Ci kiepskiego żartu z okazji prima aprilis. Sprawdziłem to od razu, cewka padła. Miernik nie pokazuje nic, ruszałem membraną- chodzi dobrze, nic nie ociera. Konektory również ok. Jest jeszcze inna sprawa, pamiętam że jak kupiłem zestaw, to właśnie ten woofer miał odklejone(od nowości) górne zawieszenie od kosza. Podkleiłem je jakimś klejem, więc możliwe że wada fabryczna woofera... Naprawa raczej mi się nie opłaca więc będę szukał innego zestawu, teraz z nieco łagodniejszym tweeterem Wybór prawdopodobnie padnie na X-IONy z AS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.