skola Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Witam bo juz mi sił brakuje. Dzis znowu padł mi alternator ( kupiony 2 lata temu nowy, łozyska i regulator wymieniony jakies 4 miechy temu, ŁOZYSKA FAG!!). Moj altek to 70A moj sprzecik to sub 500W MB Quart wzmak do niego to SOUNDSTREAM TRX2.550 niby 550W w rms przód hsk i zasila je Rockford P450 on daje 4x75W w rms. Słucham dość głośno muzyki na dodatek hardstylu czyli szybki głosny bas. Robie dziennie okolo 150km niestety krótkie odcinki bo to miasto. Swiatła ON, muza głośno ja cisne sobie 80km/h czyli jakieś 3 tys obrotów a mi dosłownie przygasają światełka na desce .... Zajechałem nowe lozyska czy moze byc to ze alternator chodzi ciagle na max swojej wydajności przy głosnej muzyce? Regulator tez wytrzymał mi tylko 9 miechow i sie szczotki zuzyły oO Co mam robić kupować nowy większy altek tak 100A - 120 A? Czy moze byc od diesla i czy do benyzniaka będzie ok bo przecież diesel ma mniejsze obroty od benzyny ... jakieś sugestie? Bo mi juz dosłownie brak weny. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 raczej nie jest to wina obciążenia prądowego, tylko marnych łożysk, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skola Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 łozyska FAG to idzie na pierwszy montaż do większość niemieckich aut .... a przygasanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrik2008 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jeśli chodzi o łożyska do alternatora to tam idą specjalne wysokoobrotowe i mają dodatkową literkę po numerze lecz nie pamiętam teraz jaką. A jeśli chodzi o łożyska firmy FAG to w życiu bym nie kupił i wstawił do żadnego podzespołu w aucie marna jakość. Polecam łożyska SKF gdziekolwiek bym nie wstawił nigdy nie było problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 ja się również pod skf-em podpiszę. przygasanie może być winą marnego aku lub nie do końca poprawnej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skola Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 hmmm instalacja jest na maxa poprawna grube kable, dodatkowe do altka OFC wszystko, masa też aku hmm tez ma moze ze 3 lata to co zostawać przy moim 70A altku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 a przygasanie?Trzeba wziąść miernik do ręki wykonać kilka pomiarów i będzie wszystko jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor10 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 wkladaj alternator od 1.8t tam jest bodajze 120A wiec bedziesz miał zapas. pytanie jaki masz akumulator i ile on ma lat , bo coś mi sie zdaje że aku juz dziod a łożyska najlepiej kupować skf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Sprzęt nie jest aż tak prądożerny by wywołać takie zniszczenia .. Coś ewidentnie jest nie halo - sprawdzić aku, zrobić pare pomiarów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skola Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 kupilem nowy altek niby 70A ale z certyfikatu wynika ze on wydala tylko 816W a ja mam 1,2KW wiec chyba jednak alternator nie wydala a mówicie ze dużo prądu niby nie bierze moj zestaw .... Dziw mnie tez te obroty do 6000 nikt nie kreci a wtedy daje najwięcej Amper ... chyba ze liczyć trzeba podwójnie przez mniejsze kółko pasowe ... Sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 a ja mam 1,2KW A jak to zmierzyłeś ? Zmierz pobór prądu przez system i będziesz wiedział a nawet się zdziwisz ;) Dziw mnie tez te obroty do 6000 nikt nie kreci Jak to nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piooner Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Amasz w tym zestawwie kondensator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Amasz w tym zestawwie kondensator? Jego obecność zmienia coś drastycznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skola Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 mam ale nic nie daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 mam ale nic nie daje No właśnie ;) Do tego zmierzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piooner Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 No gdzieś czytałem ze powyzyje 500RMS ma być kondensator powyzej 1F a jak masz jakiejś nieznanej marki to jest chu*owy:Di napewno nie ma 1F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Śmiała teza. 2 posty i już takie rewolucje , ciekawe co będzie przy 10-ciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 No gdzieś czytałem ze powyzyje 500RMS ma być kondensator powyzej 1F Czemu tak a nie inaczej ? I co daje taki kondensator ? Czemu miałby on wpływ na zniszczenie/niezniszczenie alternatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piooner Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Za zniszczenie to odpowiadały łożyska A czemu kondesator bo przygasają mu swiatła na jałowym wiec sa duze spadki napieć a dobry kondesator o wieszej pojemności myśle ze by pomógł a jak nie to to zmiana akumulatora napewno wsadź większy i zobacz co sie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Za zniszczenie to odpowiadały łożyska A czemu kondesator bo przygasają mu swiatła na jałowym wiec sa duze spadki napieć a dobry kondesator o wieszej pojemności myśle ze by pomógł a jak nie to to zmiana akumulatora napewno wsadź większy i zobacz co sie stanie. Skoro brakuje prądu to czym naładujesz ten kondensator? Stosuje się go po to żeby szybko oddał prąd do wzmaka jeśli instalacja "nie nadąża"Kondek u mnie siedzi tylko jako rozdzielacz zasilania i voltomierz, a mam akieś 2 kW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skola Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 tu nie chodzi o większy aku i większy kondek lecz o źródło prądu czyli alternator ... 5 postow i faktycznie dziwne teorie . kurcze niedlugo podepne nowy akumulator od mojego kolesia sprawdzę czy sa ciągle tak wielkie spadki i czy aku szybko znowu siadzie, moze mam walnięty aku też oO. Zadziwia mnie tez to ze ładowanie na jałowym bez obciążenia wynosi zaledwie 14,3 a pod obciążeniem 14,0 V ..... Dzis puscilem dosyć mocno muze i sprawdzałem pomiary przy szybkim bicie jakiego słucham czyli szybkie głosne bum bum bum ze swiatłami ON mimo trzymania przepustnicy na okolo 4000 obrotów spadki napięcia były do 11,8 V .... I niby jak zmierzyć ten pobór prądu zwykłym miernikiem nie da rady max 10A zostaje chyba tylko cegowy pomiar ale kurcze obdzwoniłem duzo warsztatów i nikt tego nie uzywa ... co za dziura ten szczecin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piooner Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 No własnie czyli jak masz słbe aku To lepiej instalacja będzie chodzić na kondesatorze 2f NIŻ 1F BO 2f Odda więcej prądu chyba ma sens nie? a Twoja istalacja 2kw jak by chodzila bez kondka ? napewno by przygasały światła Ale po co mierzyć prąd z alternatora? zeby sprawdzić czy chodzi wystarcza pomiary woltomierzem a z tego co piszesz to jest dobre ładowanie ile Ah ma akumulator?14,3 a pod obciążeniem 14,0 V a jak gra muza to 11,8 więc chyba jednak aku nie trzyma ile ma lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 No własnie czyli jak masz słbe aku To lepiej instalacja będzie chodzić na kondesatorze 2f NIŻ 1F BO 2f Odda więcej prądu chyba ma sens nie?a Twoja istalacja 2kw jak by chodzila bez kondka ? napewno by przygasały światła a ja myslałem że z pustego to już nie naleje a tu jednak. chyba kupie z 5 kondensatorów., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skola Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 No własnie czyli jak masz słbe aku To lepiej instalacja będzie chodzić na kondesatorze 2f NIŻ 1F BO 2f Odda więcej prądu chyba ma sens nie? a Twoja istalacja 2kw jak by chodzila bez kondka ? napewno by przygasały światła Ale po co mierzyć prąd z alternatora? zeby sprawdzić czy chodzi wystarcza pomiary woltomierzem a z tego co piszesz to jest dobre ładowanie ile Ah ma akumulator? a jak gra muza to 11,8 więc chyba jednak aku nie trzyma ile ma lat? oj gubisz sie troszkę widzę napięcie i natężenie, Volty i Ampery mówi ci cos to oO Wstawienie większego kondensatora nic tu nie pomoże przecież on nie wytwarza pradu ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Piooner, jakieś dziwne teorie snujesz, nie wiesz o co chodzi ale uparcie trzymasz się swojej wersji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.