K@mil Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Siemka... Ma ktoś znajomego co chromuje różne rzeczy?Chodzi mi o elementy starego motocykla (kierownica, kolanko, śruby itp?) Wrocławskie ceny pewnie zabijają, dlatego szukam "po znajomych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 u mnie w zakladzie ostatnio gosc reanimowal motor "ruska" (blotniki, lampy i wachacz tylni), tyle ze u mnie sie cynkuje tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Masz fotki tego cynkowania?? Czyli mówisz, że po godzinach za dobrą flachę damy radę się dogadać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin165 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 u nas w rawiczu można to załatwi daleko nie masz do nas o tylko 60 km a robią to tanio i niekiedy opłaca się iść nawet na legalu zanieść żeby zrobili niż na lew:D ostatnio planoałe głowice u nich to gosciu chiał 30 zł a normalnie ja spytałem to 40 i masz papier i wszystko i nik sie nei czepia zero sresu:d i gwarancja wykonanej usługi na papierku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Planowanie głowicy, a chromowanie to dwie różne rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin165 Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 no dałem taki przykład ale są tez tacy co za przysłowiowa flaszke tez to zrobią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 zaraz wrzuce pare fotek jak wyglada metal przed i po cynkowaniu. Ja to robie, wiec koszt bedzie jedynie za przesylki w dwie strony, nic dla mnie przed cynkowaniem:http://images35.fotosik.pl/543/cef10e0dbf22ffa7med.jpgpo cynkowaniu:http://images40.fotosik.pl/709/093ca038d2f3a41amed.jpghttp://images45.fotosik.pl/729/cda92ea5dd6d072emed.jpghttp://images50.fotosik.pl/728/de16cac07309b4b5med.jpg wiem, ze we wroclawiu tez maja cynkownie, u nas biora za kg od indywidualnego klienta do 2zl, wiec moze taniej bedzie oddac na legalu jak placic za przesylke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin165 Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 szczerze mówiac to ładniej bedzie wyglądało po chromowaniu lub niklowaniu:d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 U mnie cynkowanie 2.5 zł kilogram Ale dzięki za namiar ;) Chromowanie meeega droga sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekzx6r Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Z tego co wiem to w Trzebnicy chromują w przystępnych cenach. Tylko warunek do 1,2m i aluminium się nie podejmują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 szczerze mówiac to ładniej bedzie wyglądało po chromowaniu lub niklowaniu:d bo to cynkowanie ogniowe (jak widac, wkaldanie do rozgrzanej wanny z cynkiem elementow) polecam dla wizerunku cynkowanie galwaniczne (tak samo jak chromowanie, tylko metal inny, jest ladniejsze od ogniowego, ale nie tak trwale) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Odgrzeję kotleta i trochę postaram się naświetlić sprawę: Cynkowanie ogniowe nie nadaje się do "renowacji" pojazdów to pierwsza sprawa, a czemu?? Grubości powłoki od 60 mikron w górę mogą nawet zalać gwinty, a po drugie znacznie zwiększyć masę własną pojazdu ;) Cynkowanie elektrolityczne (które ja wykonuję) jest dużo estetyczniejsze pod warunkiem zachowania reżimu technologicznego (brak zacieków, chmur, opalescencji), grubość 5-20mikron. Estetyka w głównej mierze wynika z jakości powierzchni, w przypadku rys, wżerów, cynkowanie elektrolityczne tylko je uwydatni. Reasumując cynkowanie zarówno ogniowe jak i elektrolityczne są powłokami technicznymi antykorozyjnymi i nie nadają się do odrestaurowywania elementów (no chyba że są to jakieś elementy mechanizmów pod maską, w drzwiach, zamki itp itd). Przy renowacji w grę wchodzi generalnie chrom dekoracyjny, przy czym ważne by był podkład z np niklu matowego, potem z warstwy miedzi (warstwa miedzi zabezpiecza przedmiot przed korozją, wyrównuje mikroporowatości, daje możliwość dodatkowego przepolerowania przed finalnym niklowaniem i chromowaniem), potem nikiel a na końcu chrom (najtwrdsza z powłok). się rozpisałem, pozdrawiam Al-chemik ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Darecki Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Cynkowanie elektrolityczne (które ja wykonuję) jest dużo estetyczniejsze pod warunkiem zachowania reżimu technologicznego (brak zacieków, chmur, opalescencji), grubość 5-20mikron. Estetyka w głównej mierze wynika z jakości powierzchni, w przypadku rys, wżerów, cynkowanie elektrolityczne tylko je uwydatni. Podaj lepiej ceny śrubki , podkładki i inne podobne elementy jak najlepiej cynkować ?widziałem też złoty cynk ............ POzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Generalnie rzecz biorąc, cynkowanie elektrolityczne może by z pasywacją w kolorze srebrnym/białym z CrIII+ (zwykła lub grubopowłokowa o podwyzszonej odporności antykorozyjnej), można na to zastosować uszczelniacz polimerowy (nie zalecany dla elementów przewodzących prąd), co do pasywacji złotej - tak jest jak najbardziej, my posiadamy z Cr VI+, bardzo mocna pasywacja o bardzo dobry odpornościach antykorozyjnych, przy czym zaznaczę, że na duzych powierzchniach potrafi opalizować i przechodzić z żółtej w róż. Śrubki i podkładki najlepiej cynkować na biało z uszczelniaczem lub na żółto, co do cen.... ile masz tego?? w jakim stanie to jest?? Z reguły takie rzeczy jak przywożą ludzie (10 litrowe wiaderko części) robi się jako wsad technologiczny ok 50-100PLN, ale zależy to jeszcze od tego ile trzeba poświęcić czasu na przygotowanie powierzchni... np niektóre odlewy żeliwne trzeba cynkować po kilka razy bo jest tak zanieczyszczony stop, że elektroliza nie chce zachodzić (mimo, że detal został dostarczony wypiaskowany - BTW my nie piaskujemy), jak chcesz wiedzieć coś więcej i szczegółowiej to pisz na PW, bo wiadomo ilości hurtowe całkiem inaczej się liczy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Cynkowanie super sprawa zobaczcie sami: http://wsk.audiobas.pl/foto/95.jpg http://wsk.audiobas.pl/foto/96.jpg http://wsk.audiobas.pl/foto/97.jpg http://wsk.audiobas.pl/foto/98.jpg http://wsk.audiobas.pl/foto/99.jpg http://wsk.audiobas.pl/foto/100.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/113.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/114.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/115.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/116.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/117.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/118.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 To jest standardowy zestaw elementów, które ludzie przywożą do cynkowania jeśli natomiast chodzi o elementy typu błotnik, zderzak, obudowa reflektora, listwa ozdobna to tylko nikiel/chrom ;) P.S. W niezłej kondycji są utrzymane te elementy przed cynkowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 25 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 Szprychy przygotowane do ocynkowania: http://www.wsk.audiobas.pl/foto/418.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/419.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/420.jpg I efekt jak dla mnie BOMBA!!!!!! http://www.wsk.audiobas.pl/foto/421.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/422.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/423.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/424.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/425.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/426.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/427.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/428.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/385.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/386.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/387.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/388.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/389.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/390.jpg No i efekt: http://www.wsk.audiobas.pl/foto/391.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/392.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/393.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/394.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/395.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/396.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/397.jpg http://www.wsk.audiobas.pl/foto/398.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 We wrocławiu kumpla wujek zajmuje się takimi rzeczami, tak samo chromem technicznym ;pPogadam z kumplem, żeby coś załatwił, może da radę taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Chrom techniczny po dobrej polerce też ładnie wygląda, ba ten z goleni w amortyzatorach to jest właśnie techniczny i jest mega twardy .Kamil - ciekaw jestem jak będzie ten ocynk wyglądał po roku... przecieraj często miękką szmatką z kurzu to powinno byc ok:) Mam nadzieję, że motocykl będzie tylko na niedzielny LANS aha, o ile to możliwe to przy skręcaniu stosuj klucze z nakładkami teflonowymi żeby nie uszkodzić powłoki, albo oklej je taśmą. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 JacekTDI a zajmujesz się chromem?Na podkładzie z miedzi oczywiście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 Niestety nie, ja tylko cynkuje elektrolitycznie, wiem gdzie chromuja (Zory), ale slono kroja, dlugo się czeka 3-4tyg. i slyszalem sprzeczne opinie co do jakosci:/ co do cynkowania to dla forumowiczow mogę to zrobic za darmo, oczywiscie w rozsadnych ilosciach;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Darecki Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 A co z przygotowaniem np. śrubek ? mam w farbie , lekko zardzewiałe ? usuwacie farbę kwasem ? czy sam muszę przygotować ?Mnie interesuje ocynkowanie śrubek , podkładek i podobnych pierdółek z auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 wrzuc zdjęcie... małe ilości farby powinny w ługach zejść, kwasem nic farbie nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Darecki Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 wrzuc zdjęcie... małe ilości farby powinny w ługach zejść, kwasem nic farbie nie zrobisz. Wszystko jest na aucie , ale chciałem na następny sezon dać nowe życie śrubkom . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@mil Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Za wysyłke w dwie strony zapłacisz tyle samo jakbyś zawiózł gdzieś na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.