Skocz do zawartości

Chromowanie - kogo polecacie?


K@mil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

u nas w rawiczu można to załatwi daleko nie masz do nas o tylko 60 km :D a robią to tanio i niekiedy opłaca się iść nawet na legalu zanieść żeby zrobili niż na lew:D ostatnio planoałe głowice u nich to gosciu chiał 30 zł a normalnie ja spytałem to 40 i masz papier i wszystko i nik sie nei czepia zero sresu:d i gwarancja wykonanej usługi na papierku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz wrzuce pare fotek jak wyglada metal przed i po cynkowaniu. Ja to robie, wiec koszt bedzie jedynie za przesylki w dwie strony, nic dla mnie :)

 

przed cynkowaniem:

http://images35.fotosik.pl/543/cef10e0dbf22ffa7med.jpg

po cynkowaniu:

http://images40.fotosik.pl/709/093ca038d2f3a41amed.jpg

http://images45.fotosik.pl/729/cda92ea5dd6d072emed.jpg

http://images50.fotosik.pl/728/de16cac07309b4b5med.jpg

 

wiem, ze we wroclawiu tez maja cynkownie, u nas biora za kg od indywidualnego klienta do 2zl, wiec moze taniej bedzie oddac na legalu jak placic za przesylke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiac to ładniej bedzie wyglądało po chromowaniu lub niklowaniu:d

 

bo to cynkowanie ogniowe (jak widac, wkaldanie do rozgrzanej wanny z cynkiem elementow)

 

polecam dla wizerunku cynkowanie galwaniczne (tak samo jak chromowanie, tylko metal inny, jest ladniejsze od ogniowego, ale nie tak trwale)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odgrzeję kotleta i trochę postaram się naświetlić sprawę:

 

Cynkowanie ogniowe nie nadaje się do "renowacji" pojazdów to pierwsza sprawa, a czemu?? Grubości powłoki od 60 mikron w górę mogą nawet zalać gwinty, a po drugie znacznie zwiększyć masę własną pojazdu ;) Cynkowanie elektrolityczne (które ja wykonuję) jest dużo estetyczniejsze pod warunkiem zachowania reżimu technologicznego (brak zacieków, chmur, opalescencji), grubość 5-20mikron. Estetyka w głównej mierze wynika z jakości powierzchni, w przypadku rys, wżerów, cynkowanie elektrolityczne tylko je uwydatni. Reasumując cynkowanie zarówno ogniowe jak i elektrolityczne są powłokami technicznymi antykorozyjnymi i nie nadają się do odrestaurowywania elementów (no chyba że są to jakieś elementy mechanizmów pod maską, w drzwiach, zamki itp itd). Przy renowacji w grę wchodzi generalnie chrom dekoracyjny, przy czym ważne by był podkład z np niklu matowego, potem z warstwy miedzi (warstwa miedzi zabezpiecza przedmiot przed korozją, wyrównuje mikroporowatości, daje możliwość dodatkowego przepolerowania przed finalnym niklowaniem i chromowaniem), potem nikiel a na końcu chrom (najtwrdsza z powłok).

 

się rozpisałem, pozdrawiam Al-chemik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cynkowanie elektrolityczne (które ja wykonuję) jest dużo estetyczniejsze pod warunkiem zachowania reżimu technologicznego (brak zacieków, chmur, opalescencji), grubość 5-20mikron. Estetyka w głównej mierze wynika z jakości powierzchni, w przypadku rys, wżerów, cynkowanie elektrolityczne tylko je uwydatni.

 

Podaj lepiej ceny :)

 

śrubki , podkładki i inne podobne elementy jak najlepiej cynkować ?

widziałem też złoty cynk ............

 

 

POzdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rzecz biorąc, cynkowanie elektrolityczne może by z pasywacją w kolorze srebrnym/białym z CrIII+ (zwykła lub grubopowłokowa o podwyzszonej odporności antykorozyjnej), można na to zastosować uszczelniacz polimerowy (nie zalecany dla elementów przewodzących prąd), co do pasywacji złotej - tak jest jak najbardziej, my posiadamy z Cr VI+, bardzo mocna pasywacja o bardzo dobry odpornościach antykorozyjnych, przy czym zaznaczę, że na duzych powierzchniach potrafi opalizować i przechodzić z żółtej w róż.

 

Śrubki i podkładki najlepiej cynkować na biało z uszczelniaczem lub na żółto, co do cen.... ile masz tego?? w jakim stanie to jest?? Z reguły takie rzeczy jak przywożą ludzie (10 litrowe wiaderko części) robi się jako wsad technologiczny ok 50-100PLN, ale zależy to jeszcze od tego ile trzeba poświęcić czasu na przygotowanie powierzchni... np niektóre odlewy żeliwne trzeba cynkować po kilka razy bo jest tak zanieczyszczony stop, że elektroliza nie chce zachodzić (mimo, że detal został dostarczony wypiaskowany - BTW my nie piaskujemy), jak chcesz wiedzieć coś więcej i szczegółowiej to pisz na PW, bo wiadomo ilości hurtowe całkiem inaczej się liczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cynkowanie super sprawa zobaczcie sami:

 

http://wsk.audiobas.pl/foto/95.jpg

 

http://wsk.audiobas.pl/foto/96.jpg

 

http://wsk.audiobas.pl/foto/97.jpg

 

http://wsk.audiobas.pl/foto/98.jpg

 

http://wsk.audiobas.pl/foto/99.jpg

 

http://wsk.audiobas.pl/foto/100.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/113.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/114.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/115.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/116.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/117.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/118.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest standardowy zestaw elementów, które ludzie przywożą do cynkowania :) jeśli natomiast chodzi o elementy typu błotnik, zderzak, obudowa reflektora, listwa ozdobna to tylko nikiel/chrom ;)

 

P.S. W niezłej kondycji są utrzymane te elementy przed cynkowaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprychy przygotowane do ocynkowania:

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/418.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/419.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/420.jpg

 

I efekt jak dla mnie BOMBA!!!!!!

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/421.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/422.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/423.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/424.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/425.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/426.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/427.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/428.jpg

 

 

 

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/385.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/386.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/387.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/388.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/389.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/390.jpg

 

No i efekt:

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/391.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/392.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/393.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/394.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/395.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/396.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/397.jpg

 

http://www.wsk.audiobas.pl/foto/398.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrom techniczny po dobrej polerce też ładnie wygląda, ba ten z goleni w amortyzatorach to jest właśnie techniczny i jest mega twardy :).

Kamil - ciekaw jestem jak będzie ten ocynk wyglądał po roku... przecieraj często miękką szmatką z kurzu to powinno byc ok:) Mam nadzieję, że motocykl będzie tylko na niedzielny LANS :) aha, o ile to możliwe to przy skręcaniu stosuj klucze z nakładkami teflonowymi żeby nie uszkodzić powłoki, albo oklej je taśmą. Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, ja tylko cynkuje elektrolitycznie, wiem gdzie chromuja (Zory), ale slono kroja, dlugo się czeka 3-4tyg. i slyszalem sprzeczne opinie co do jakosci:/ co do cynkowania to dla forumowiczow mogę to zrobic za darmo, oczywiscie w rozsadnych ilosciach;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...