Skocz do zawartości

czy silnik 1.9 tdi nie jest za głosny


arturbp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuje kupić sobie golfa IV i tak się zastanawiam z jakim silnikiem kupować.

Cz silnik tdi nie jest za głośny do słuchanie muzyki przy większy prędkościach. Jezdziłem golfem 3 z tdi i było dla mnie zbyt glosno czy IV jest bardziej wyciszona. A możne lepiej kupić benzynke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wygłuszasz lepiej maskę, zakładasz płytę pod silnik, którą usztywniasz jakimiś APP, robisz gródź, ewentualnie błotniki i zmieścisz się w 1k. Jest u mnie w domu Octavia 1,9 TDI 2003 90KM. Jest na pewno sporo cichsza od mojej starej Vectry. 6 lat młodsza Astra F z tym samym silnikiem, ale z turbo też jest cichsza od mojego (chyba nawet nie ma takiego wygłuszenia jak moja miała standardowo).

Dla mnie ten silniczek jest cichy, ale jest wyraźnie głośniejszy od HDI z niedużym przebiegiem (120tyś?) w Peugeocie kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak diesel do miasta to najlepiej jakiś niezbyt wysilony, 80-90 koni napędzi sprawnie autko (w mieście nie jeździ się z dużymi prędkościami) a duży mocny diesel przy częstym ruszaniu sporo łyka o czym się przekonałem na wlasnej skórze - moje 2.5TDI w trasie potrafi spalić średnio 5L przy delikatnej jeździe, a w mieście conajmniej 8-9, a przy dynamicznej jeździe nawet ponad 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak golf IV to tylko 1.8T z dobrym LPG

 

mam kilku znajomych ktorzy maja takie auta - spalanie srednio 11L gazu a 150kucy :) cichy jest

ogolnie dobry silnik, wytrzymały i mało awaryjny

 

ale jesli na samo miasto i tylko miasto i 15tys rocznie to bierz 1.6 albo nawet 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat ma co prawda golfa 3 ale właśnie 1,9 tdi 90 km, ja mam Puga 206 2.0 HDI 90 km i mój jest bez dwóch zdań cichszy, tamten chodzi jak traktor. Nie chodzi o wyciszenie auta tylko o sam silnik, TDI jaki by nie był z tych lat produkcji jest sporo głośniejszy od silników HDI, taką już ma charakterystykę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dobra benzyka to ok 15 tysi trzeba dac plus sekwencja 2,5 tys. to juz sporo

 

A dobry dieselek to 20+ tysi trzeba dać ;) Ludzie nie patrzcie na te najtańższe szroty. Liczysz, że ok 10 letni diesel z Niemiec od dziadka albo kobiety ma 198kkm przebiegu? Wejdź na mobile.de i zobacz jakie przebiegi tam mają te same super igły, które są wystawiane w Polsce po cofce licznika, która kosztuje 50zł i dużym opakowaniu szpachli. Na zachodzie jak ktoś nie robi 30-40kkm rocznie to takiego samochodu raczej nie kupuje, bo koszt nowego diesla jest ok 20% większy od benzyny podobnej mocy. Za 10-12kkzł to możesz sobie kupić jedynie budę w wątpliwym stanie z papierami, bo silnik będzie się nadawał jedynie do robienia zasłony dymnej przy redukowaniu podczas wyprzedzania ;)

 

Co do Golfa 4 w małej benzynie zdecydowanie odradzam. Mam w rodzinie 2, 1.4 HB i 1.6 Variant. Osiągi obydwu niemal identyczne, czyli przyspieszenie do 100 w około jedno popołudnie. Tym 1.4 miałem okazję przejeździć kilka kkm wydaje mi się, że jego moc nawet jak na miasto jest za mała. Przy 3-4 osobach w trasie trzeba się zdrowo naredukować, aby wjechać pod wzniesienie, wjazd na wiadukt kolejowy w mieście na 5 przy prędkości ok 80km/h wymaga redukcji na 4. W tej budzie idealnym silnikiem wydaje mi się 1.8 125km. Powinien już jakoś ogarnąć masę auta, nie jest zbyt wyżyłowany, dzięki czemu i spalanie sytuuje się na rozsądnym poziomie. Co do 1.8T kumpel ma w GTI i z jego relacji wynika, że w jeździ po Krakowie ze sporadycznym przeciągnięciem na obrotach z baku wsiąka około 13-15l PB95 na każde 100km, jak dla mnie to przy tym stosunku mocy do masy to zdecydowanie za wiele. Jeśli się uparłeś na VW to jak wyżej polecam 1.8, czy to Golf, czy Bora, masy podobne, jednak warto by się było zastanowić nad Japońcem, Hondą dla przykładu ;)

Pozdr.

Edytowane przez balcer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przebiegu to się zgodzę niestety prawie wszystkie są kręcone :(

ale miałem okazje oglądać golfa IV tdi z 2000r i nie było się do czego przyczepić cena 15 tys. ( niestety 2 drzwiowy a ja szukam 5-cio )wiec czasem da się trafic rodzynka w dobrej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć posiadam golfika 1.9TDI wersja 115 koni, przy prędkościach 100-110 jest cichutko w środku, drzwi wygłuszone, parę osób wsiadało do środka i się dziwiło bo ich wersje 90konne chodziły głośniej niż mój. Dynamiki jazdy nie brakuje pozwala na swobodne wyprzedzanie, miałem okazję prowadzić golfika 1.4 w benzynce (ten silniczek ciężko się odpycha)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...