Skocz do zawartości

Ile mechanior powinien za to zawolac ?


sanders156
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moze mamy mechanikow na forum lub ludzi znajacych ceny usul , zaznaczam ze nie bedzie to robione w ASO a raczej u zwyklego garazowego mechanika...

 

Do zrobienia jest:

-wymiana oleju razem z filtrami

-wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym

-wymiana uszczelki pod miska olejowa

-wymiana cieczy chlodniczej

 

Czesci dostarczam ja interesuje mnie ile robocizny moze zawolac bo uwazam ze nie jest to bardzo duzo pracy a narazie jeden zawolal mi 300zl czy to uczciwa cena ? Wydaje mi sie ze jak na kogos kto nie placi VAT to sporo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie kupujesz u nich to takie ceny wołają, bo mało kto chce się babrać w to :P

Olej z filtrami oraz płyn chłodniczy wymienili by Ci gratis zapewne, jak byś kupował u nich, co do uszczelek - pewnie ze 200 zł by zaśpiewali za wymianę, bo olejowa jeszcze ujdzie, chociaż jest niewdzięczna, natomiast kolektor lubi się zapiekać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż to potrzeba Ci tylko dostęp do kanału , 2 browce i pół dnia ;) ....aaaaa no i przydałby się jakiś "penetrator w spreyu" bo śruby na kolektorze wydechowym z natury są oporne i przydaje się je na kilka dni przed "właściwą operacją" popsikać np. na noc ;)

 

Co do cen w warsztacie ... policz dokładnie . Jeśli nie masz narzędzi , to wypadałoby je kupić . Koleś kupił i teraz muszą się amortyzować ;) Pół dnia też mu zejdzie (roboczogodzina kosztuje), no i doliczyłbym też późniejsze pranie, bo to czasem ręka się omsknie (olej!) i piękny strumień cieplutkiego oleju ląduje na ubraniu ...czasem trzeba wywalić do kosza cały ubiór .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień sobie sam wspomniane uszczelki to przekonasz się czy to uczciwa cena czy nie.

 

Mechanik musi wziąć poprawkę na to, że dłużej mu zejdzie jeśli szpilka wydechu się ukręci, a o to nietrudno.

Z racji sanek wymiana uszczelki miski olejowej też nie należy do takich co trwają 15min.

 

Co do kupowania części dowiedz się w jakiej cenie ta osoba może mieć dla ciebie wspomniane części.

 

W przypadku np. normalnych warsztatów wiele z nich mają spore zniżki w sklepach w swojej okolicy. Oferują tańszą usługę, ale części w cenach zbliżonych do normalnych(lub po prostu normalnych detalicznych) i na tym też zarabiają.

Jeśli nie masz żadnych zniżek ty w sklepie moto, to tobie wszystko jedno, w tym momencie patrzysz tylko na tańszy koszt usługi.

 

Myślę, że cena jest dobra za tę usługę.

 

Ostatnio z kumplem wymienialiśmy w 1.9CDTI w astrze H uszczelnienie miski(nie ma tam uszczelki tylko masa uszczelniająca). Zeszło nam praktycznie cały dzień. Nie obyło się bez odkręcenia silnika z łap i podniesieniu go.

Jak w tym momencie można wymagać, żeby mechanik zażądał 100zł za wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż to potrzeba Ci tylko dostęp do kanału , 2 browce i pół dnia ;)

 

Tyle czasu nie mam ostatnio pracuje 7dni w tygodniu 6dni po 8 godzin w pracy stacjonarnej reszt czasu wolnego allegro... Wiec niestety skonczyly sie czasy kiedy robie takie naprawy....

 

 

 

Wymień sobie sam wspomniane uszczelki to przekonasz się czy to uczciwa cena czy nie.

 

Mechanik musi wziąć poprawkę na to, że dłużej mu zejdzie jeśli szpilka wydechu się ukręci, a o to nietrudno.

Z racji sanek wymiana uszczelki miski olejowej też nie należy do takich co trwają 15min.

 

Co do kupowania części dowiedz się w jakiej cenie ta osoba może mieć dla ciebie wspomniane części.

 

W przypadku np. normalnych warsztatów wiele z nich mają spore zniżki w sklepach w swojej okolicy. Oferują tańszą usługę, ale części w cenach zbliżonych do normalnych(lub po prostu normalnych detalicznych) i na tym też zarabiają.

Jeśli nie masz żadnych zniżek ty w sklepie moto, to tobie wszystko jedno, w tym momencie patrzysz tylko na tańszy koszt usługi.

 

Myślę, że cena jest dobra za tę usługę.

 

Ostatnio z kumplem wymienialiśmy w 1.9CDTI w astrze H uszczelnienie miski(nie ma tam uszczelki tylko masa uszczelniająca). Zeszło nam praktycznie cały dzień. Nie obyło się bez odkręcenia silnika z łap i podniesieniu go.

Jak w tym momencie można wymagać, żeby mechanik zażądał 100zł za wymianę?

 

 

O ile sie orientuje to w vectrze B nie jest to takie trudne... ze czas sie ceni tez wiem bo swoj cenie...

 

Sam kupuje czesci bo od Stachowiaka mam pewnosc co kupuje ale oczywiscie mechanior tez moze kupic dobre nie neguje... 500zl z czesciami i plynami to nie jest tak duzo biorac pod uwage ze to tylko takie poprawki na teraz bo silnik i nie tylko bedzie remontowane i przerabiane w przyszlosci gdy juz wrocimy do stanu prawie fabrycznego :D

 

Ok wiec jeszcze zapytam jednego znajomego ktory swoja droga wymienil mi tuleje plywajace tylnego zawieszenia za 60zl za komplet i zrobil to dobrze tylko niestety samochodu potrzebuje na codzien i nie ma kto jechac do niego prawie 120km zawiesc samochod , takie czasy albo mam czas ale kasy brakuje i musze robic sam albo kasy nie brakuje ale czasu nawet nie ma zeby samochod odstawic do mechaniora :zdegustowany:

 

Dzieki za wypowiedzi nie czuje sie okradany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena jest w miare ok, tak jak piszą wyzej miska to lajt, olej wiadomo ale uszczelka pod kolektorem dokładnie szpilki czasami lubią sie zrywać a to zeliwo i ciężej nawet potem przyspawać .....

 

ja mam za free, robię wszystko sam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko juz zrezygnowalem bo glebszej analizie z robienia teraz uszczelki od kolektora , zrobie tylko czesci eksploatacyjne + uszczelka miski i bede myslal co chce osiagnac w samochodzie , czy potrzebuje wiecej mocy czy tylko niezawodnosci i wygody , a moze w miedzy czasie znajde jakas i500 i spelnie stare marzenie ... kto to wie :D

 

temat mozna zamknac juz poznalem opinie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500zl z czesciami i plynami to nie jest tak duzo biorac pod uwage ze to tylko takie poprawki na teraz bo silnik i nie tylko bedzie remontowane i przerabiane w przyszlosci gdy juz wrocimy do stanu prawie fabrycznego :D

To nie jest dużo, ale jak ta przyszłość nie jest zbyt odległa, to bym poczekał i w jednym terminie dopiął wszystko na ostatnią śrubkę. Warto też poprosić znajomego mechanika, nawet alcoholika spod sklepu(na pewno jakiegoś znajdziesz), żeby sprawdził czy po regeneracji w zakładzie wszystko jest dobrze np. czy nie urwali jakiejś śruby itp. bo dzisiaj jakość usług mechanicznych jest kiepska(wiem to z własnego doświadczenia i znajomych). Samemu raczej bym się tego nie podejmował(brak wiedzy, brak narzędzi, brak czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszlosc jest nie pewna i zalerzy od wielu czynnikow , plan byl/jest taki zeby doprowadzic vectre do stanu fabrycznego takie hobby a pozniej ja ulepszyc , koszta nie graja roli bo mialo by to byc rozlorzone w czasie , rok - dwa , zobacze cy bedzie mnie stac na dwa samochody jezeli tak to bede polowal na orginalna vectre i500 a aktualna wyremontowana dam dziewczynie na dojazdy do pracy , solarium basen i inne pierdoly na jakie ja ostatnio nie mam czasu ja wozic :D A I500 znowu ta sama historia remont rozlorzony na pare lat i samochod ma miec u mnie dorzywocie , niestety naraie nie ogladalem takiej I500 ktora byla by warta ceny , niestety czesto sa bardzo zmeczone co mi nie przeszkadzalo by tak bardzo gdyby wlasciciele byli rozsadni i nie przesadzali z cenami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dożywociem furki, to raczej będzie ciężko.

"a aktualna wyremontowana dam dziewczynie na dojazdy do pracy , solarium basen i inne pierdoly na jakie ja ostatnio nie mam czasu ja wozic"

Ale Ty jesteś zakochany! :) Gdybym miał inwestować tyle czasu i ciężko zarobione pieniążki, żeby oddać to kobiecie, która raczej tego nie doceni, to by mnie... ale to moje zdanie i gratuluję wybrance takiego faceta. Jeśli jesteś przed ślubem, to czuję się zaproszony :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszlosc jest nie pewna i zalerzy od wielu czynnikow , plan byl/jest taki zeby doprowadzic vectre do stanu fabrycznego takie hobby a pozniej ja ulepszyc , koszta nie graja roli bo mialo by to byc rozlorzone w czasie , rok - dwa , zobacze cy bedzie mnie stac na dwa samochody jezeli tak to bede polowal na orginalna vectre i500 a aktualna wyremontowana dam dziewczynie na dojazdy do pracy , solarium basen i inne pierdoly na jakie ja ostatnio nie mam czasu ja wozic A I500 znowu ta sama historia remont rozlorzony na pare lat i samochod ma miec u mnie dorzywocie , niestety naraie nie ogladalem takiej I500 ktora byla by warta ceny , niestety czesto sa bardzo zmeczone co mi nie przeszkadzalo by tak bardzo gdyby wlasciciele byli rozsadni i nie przesadzali z cenami

Zamiast I500 kup normalną vectrę 2.5 V6(2.6 z racji osprzętu unikałbym) i włóż tam 3.2 z omegi na gratach z 2.5 podczas remontu silnika. Będziesz mieć więcej mocy niż w i30 i moment nieco lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...