Skocz do zawartości

Samochod dla brata.


audica44
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mi sej tez potrafi lyknac jak sie garuje :) ale mnie szkoda pieniedzy na paliwo wiec jezdze spokojnie to 6 literkach sie mieszcze, ale jesli chodzi o utrzymanie no jest tansze bez porownania

no to Ty masz chyba pojemnosc 700ccm tego seja.. ja jak jezdze mega eko po miescie to do 7,4 zjechalem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak mialem cienkiego 700 to nie wiele mniej mi palil przy normalnej jezdzie bo auto z tym silnikeim sie meczy niestety wiec i pali wiecej. a sejem w miescie malo jezdze bo wiekszosc po drogach powiatowych, krajowych. dobra koniec OT. Mozna usunac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, z całym szacunkiem dla seja, bo zajebiste autko, jezdziłem kilkoma, sam kiedyś miałem przez 2 lata w firmie i dawało rade ;), ale jednak braciak nie szuka czegos typowo miejskiego. Powaznie go zainteresowało e36 320 w benzynie ;p Dzwiek 6garnków jest nie zastapiony ;p

 

No i tylny naped daje duzo radosci w zimie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wybral to niech kupuje :D JA uwazam ze BMW to fajne auta ale bez 20tys-30tys bym sie do BMW nie zabieral , bo albo kiepsko wygladaja wewnatrz i zewnatrz , sa stare i zajechane w wiekszosci , a jak bym mial z 25 to bym szukal ladnej siodemki z lat 1999:D , ale tak jak wspomnialem skoro nawet malo pochlebna wypowiedz wlasciciela takiego samochodu nic nie zmienia to znaczy ze decyzja podjeta , tylko dodam 320 z 94' roku ma moj kuzyn i.... od 3 miesiecy walczy z tym samochodem zeby doprowadzic go chociaz do takiego stanu zeby komus to sprzedac bo sypie sie wszystkoi co sie da ( poza karoseria ale to malo wazne gdy samochod nie chce jechac ;)

 

A co do podawania spalania w miescie to z calym szacunkiem prosze pisac jak duze to miasto czy cos powyzej 300 tys mieszkancow czy miasto 50tys gdzie o korkach mozesz zapomniec ( o prawdziwych korkach jak w Warszawie , Poznaniu czy Krakowie , nawet ostatnio spedzilem sporo czasu w Bydgoszczy w korkach ) Trasa tez trzeba uwzglednic czy jest to zwykla droga po ktorej jedziesz 100km/h czy autostrada po ktorej mozesz pojechac ile fabryka dala.... Na tej podstawie moge powiedziec ze moja Viki pali 14litrow LPG w trasie i 14 litrow w miescie lub przy jezdzie rowniez dostosowanej do warunkow 8litrow w trasie i 10 w miescie , kwestia godzin jazdy i trasy )

 

 

Poznan - Warszawa 11litrow w trasie

Poznan - 3Miasto 8,5litra w trasie

Poznan - bez korkow 10litrow

Poznan - z korkami 12-14litrow

 

Wymiany eksploatacyjne olej 55zl 4 litry , filtr orginalny oleju 14zl , filtr powietrza 3-? ( kupuje za 13zl ) , klocki hamulcowe komplet 200zl , tuleje zawieszenia tylnego ( typowa bolaczka tego modelu ) 120-250zl , Wiecje cen nie znam bo przez 1,5 roku nic wiecej nie robilem

 

 

Ten samochod to Vectra B 1.8 LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem sejem i to czym mnie to autko zaskoczyło to hamulce :przestraszony:

 

Nie wiem czy każdy sej tak ma, ale ten mojej ciotki miał drogę hamowania niewiele większą niż bolid F1 :rotfl: Jeździłem cały wieczór i bawiłem się heblami, coś wspaniałego :)

 

Ja polecam od siebie Volviacza S70... one nie występowały ze słabymi silnikami, no i komfort jest na wysokim poziomie, a cena na niskim :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz wyskoczy jakiś staruszek co to przejeździł 125p albo Poldasem na letnich wiele zim i to ostrych i nic mu nie było:)

 

Ale jak tej zimy widziałem, co sąsiad musiał kombinować swoim RWD to ja dziękuję. Wszystko można, niby się jakoś wyjedzie, jakoś dojedzie. Jednak nawet z FWD w tym roku bywało ciężko mi podjechać a co dopiero RWD.

 

Mówię tutaj o sytuacji gdy autem się jeździ troszkę więcej niż pod dyskę czy po bułki. Jakbym miał się tyle grzebać codziennie co sąsiad jadąc po hurtowaniach różnych to dziękuję:)

 

Jakiś fajny stary merc albo bmka jako drugie auto - fajny pomysł:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak tej zimy widziałem, co sąsiad musiał kombinować swoim RWD to ja dziękuję. Wszystko można, niby się jakoś wyjedzie, jakoś dojedzie. Jednak nawet z FWD w tym roku bywało ciężko mi podjechać a co dopiero RWD.

Marcin, w myśl tego o czym na GG gadaliśmy, to twój sąsiad "miętka rura" jest a nie kierowca :P

Jak się wie kiedy i jak zakręcić kierownicą to zima niestraszna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac że decyzja już została podjęta ja jestem szcześliwym posiadaczem e36 2,0 benzynka z 92r podam Ci koszty z jakimi musisz sie liczyc

Spalanie 7litrow jak nauczysz sie jezdzic :)) reszta zalezy od Twojej nogi a raczej niżej nie da rady zejść.

Naprawy wymiana tarczy, tylnich i przednich jakieś 700-800zł (mam na uwadze średniej klasy tarcze), nowe klocki koszt okolo 200zł. wymiana oleju boli najbardziej :Pp ponieważ do tego silnika przy wymianie wchodzi 6,5l oleju jesli pelen syntetyk to 3 stowki nie Twoje. Tylejki sworznie itp nagminnie jesli "zabawa zima" nie jest Ci obca :D sredni koszt jednej tulejki to 50zł. Dalej juz bedzie zalezalo od Twojego gustu co bedziecie robili z autem :)

 

Jesli moge cos doradzic. Jesli szukacie takiej bmki skuscie sie na kupno auta jeszcze nie rejestrowanego w Polsce. Sam po sobie i znajomych wiem jak bmki dostaja po tyłeczku przez nasze cięzkie stopy :D i z naszych wszechobecnych autostrad :)

 

PS: w pl powinni wprowadzic poduszkowce :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac że decyzja już została podjęta ja jestem szcześliwym posiadaczem e36 2,0 benzynka z 92r podam Ci koszty z jakimi musisz sie liczyc

Spalanie 7litrow jak nauczysz sie jezdzic :)) reszta zalezy od Twojej nogi a raczej niżej nie da rady zejść.

 

 

To nawet mniej niż Seicento kolegi wyżej, podziwiam :ok: Bardzo oszczędne te 6 cylindrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miał ktoś z Was styczność z 3,2 V6 Vectra C?

 

Jak się ma esploatacja? Drogie w utrzymaniu? Jedni piszą, że nic, tylko jeździć, inni, że tylko nie w automacie, jeszcze inni, że przekładnia kierownicza jest do d... i co jakiś czas czeka nas jej naprawa. Poważnie zastanawiam się nad zakupem V C właśnie z tym silnikiem. Wiadomo, że nie ma co patrzeć na wszystkie opinie. Zawsze znajdzie się ktoś zadowolony i ktoś, komu dany model napsuł krwi. Chcę kupić auto ~200 KM, nie ważne diesel, benzyna tak gdzieś do 30000 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o Audi 1,8t quattro 180km? potem chip na 200 spokojnie. A6 C5 albo A4 B5. Autka fajne tylko wiadomo jak jest z zawieszeniem. Za to jaka trakcja z 4x4:)

 

O Vectrze C ogólnie opinie są dobre, o 3.2 też. Tyle, że pali ale to wiadomo, że musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że pali ale to wiadomo, że musi.

 

kupując takie auto, a rekreacyjnie śmigając STI wiem, co to znaczy spalanie pod 30 litrów na 100 KM :P

 

 

No właśnie nie mam jakoś przekonania do Audi. 3,2 V6 spali mi średnio 10 (bardzo dużo jeżdżę po trasie - np. do pracy jadę autostradą 25 KM w jedną stronę). Tak więc spalanie będzie poniżej 10 L bez szaleństw. Takie 1,8 T spali mi około 12-15 L w trasie (jak to auto z turbo). Chipa do 3,2 V6 zrobię gdzieś na 230 KM, na 1,8 T na jakieś 200-205 KM. No i większa radość (dla mnie) z V6, niż z blow off (nasłuchałem się go w STI). Poza tym z takiego 1,8 T zrzut nie brzmi tak jak z 2,5 boxer. Poza tym A6 (A4 nie lubię) + blow off to takie hmm dziwne + to musiałoby być niezłe ciśnienie ładowania, aby go usłyszeć. A tu pomruk V6 z GTSa będzie ciekawszy. Poza tym auto i tak będzie wygłuszone, ma się nie rzucać za bardzo w oczy.

 

Boję się jedynie, mimo, że mam opcoma, że mnie błędy komputera zjedzą. Strach trochę kupić auto, a potem wpakować w nie 10k PLN bo kolumna kierownicza do wymiany, skrzynia na 1 i 2 szwankuje, albo ktoś przypalił sprzęgło (też tanie nie jest). No i ten zawias. Nie wiem, czy np. nie lepiej popatrzeć zamiast na Vectre C na Signum. Niby ta sama płyta podłogowa, to samo pod względem elektroniki, nawet światła przód te same. Tylko takie jakieś to auto mniej spotykane jest właśnie z tym silnikiem. No i wolałbym niegazowaną. Jak dla takiego silnika ktoś włożyłby coś innego, niż markowa sekwencja, to kłopoty murowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego sądzicie ,ze e36 to zły samochód i bardzo drogi w eksploatacji? Zawiecha ,hamulce to w kazdym samochodzie z czasem trzeba wymienić i koszty są różne .Po zakupie samochodu każdy chyba chce poprawic wszelkie błędy niedoróbki więc rzeba sie liczyc z nastepnymi kosztami chyba ze zakupisz auto doinwestowane to wtedy trzeba duzo wiecej kasy wylożyć. Ale moim zdaniem lepiej kupic auto i widziec co jest do jakiś poprawek i zrobic to samemu i wiedzieć że jest dobrze :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są droższe w eksploatacji od e36... Jak się dba, tak się ma.

 

Zawieszenie to normalne, że się w Polsce wymienia często w większości samochodów. Np. Jeden znajomy w Punto II zmienia komplet na niecałe dwa lata, nie ważne czy oryginał czy drogi zamiennik, czy tańszy, wszystkie lecą tak samo. Drugi kumpel - passat b5, wiadomo, że jest tam wielowahaczowe, tak samo jak w punciaku.

Nie wiem jak jest z e36, w e39 znajomemu rodziny zawieszenie trzyma się bardzo dobrze, jedynie jakieś tam tulejki wymieniał.

Ja mam mojego AX'a od 9 lat, a pół roku temu było wymienione całe zawieszenie, samochód z roku 1999 i po 11 latach pierwsza wymiana zawieszenia, tylne amorki jeszcze całkiem dobrze trzymają. Jeżeli ktoś nie wierzy, mam je w domu, zapraszam do wglądu. W C5 ojca to samo, od 5 lat nic się nie dziele, pneumatyka działa jak trzeba i wcale nie jest awaryjna.

Sorry za offtopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, to może z innej beczki:

 

według mnie tak powinien wyglądać opis każdej aukcji na allegro. Same prawdy gość pisze:

 

Saab 9 3 nie od kobiety, nie od dziadka:

http://moto.allegro.pl/1-9-tid-nie-od-kobiety-nie-od-dziadka-211km-405nm-i1444706273.html

 

Witam! przedmiotem sprzedaży jest Saab 1.9 TiD z19dt seryjnie 120KM ( modelowy rok 2006 )

 

Może najpierw napiszę co ten samochód ma a później kilka zdań od siebie:

 

-Moc zmierzona na hamowni podwoziowej- 211KM, Moment 405Nm

-NOWY Dwumas i NOWE kompletne sprzęgło i nie dlatego że był popsuty jak w 90% saabach które są na allegro ale dlatego że był wymieniony pod modyfikacje. ( koszt to ok 4000-5000zł )

- Usunięty Katalizator ( turbo szybciej wstaje i 100 innych zalet dla których warto to coś wyrzucić z wydechu w silnikach turbo no chyba że ktoś jest proekologiczny ), usunięty EGR - kolejny dziwny wymysł ekologów - jak ktoś się orientuje w silnikach saaba i innych jtd sprawia wiele problemów jego usunięcie jest zalecane przez serwis fiata ( zaślepienie ) u mnie jest zaślepiony i usunięty programowo.

- Kompletny remap systemu u jednego z najbardziej cenionych tunerów a wg mnie i wielu innych guru od JTD - Marcina z firymy CINSOFT.

-NOWA Turbosprężarka z z19dth ( 150KM ) 15000KM przebiegu, na gwarancji. i była wymieniona pod modyfikacje żeby móc bezpiecznie podać na nią 1,5b,

 

To te ważniejsze z modyfikacji tego auta mających na celu poprawę mocy i momentu w jednostce napędowej która legitymuje się naprawdę sporym zapasem i to co jest zrobione z niego teraz to naprawde niewiele.

 

Lista wyposażenia dodatkowego:

 

 

-skóra z modelu aero, z podgrzewaniem

 

-ksenon

 

 

- ICM3 to co handlarze w swoich ofertach opisują jako navi które w PL nie działa i działać nie będzie - nigdy. ale bajer fajny, kolorowy wyświetlacz .

 

 

-10poduszek powietrznych

 

- 2stefowy Klimatronik

 

 

- telefon, ( karta sim w bagażniku )

 

 

i takie pierdoły jak to poniżej:

 

ABS,

alufelgi 17 cali,

autoalarm,

centralny zamek z pilotem,

elektryczne lusterka,

elektryczne szyby x 4,

immobilizer,

komputer pokładowy,

skrzynia 6-ciobiegowa,

podgrzewane lusterka,

kontrola trakcji,

radio CD z MP3,

skórzana kierownica,

wielofunkcyjna kierownica,

szyba fotochromatyczna,

przyciemniane szyby,

atermiczne szyby,

halogeny,

tempomat,

elektryczny szyberdach

komplet kluczyków,

komplet dokumentów,

regulacja kierownicy,

wspomaganie kierownicy,

dodatkowo w samochodzie zamontowany jest zestaw głośnomówiący Parrot Mki9200 o wartości ok 800zł a dlaczego? bo saab obsługuję tylko bluetooth 1.5 a taki posiadają tylko telefony antyki:)

 

Samochód jest w kolorze czarnym ma kilka rys, lekko pękniętą dokładke zderzaka i małą wgniotkę i TYLE, technicznie jest idealny.

Samochód jest naprawdę mocno doinwestowany, w teorii miał służyć jeszcze 3 lata niestety/stety firma wyposażyła mnie w służbową kie cee'd i saabem latam tylko w weekendy a to dla diesla średnio dobre.

Nie chciałbym pisać że objeżdża BMW 530D i Audi 3.0TDI bo większość pomyśli że samochód był uzywany do ścigania a tak nie jest tylko po prostu coś mnie strzela jak czytam idealny diesel od kobiety, idealny diesel od dziadka, która kobieta, czy który dziadek myślą o prawidłowej eksploatacji diesla? że silnik trzeba nagrzać, że turbo trzeba wychłodzić czasem nawet 5 min, komu by się chciało? że diesla nie "pałuję" się na zimno itd itp, że wskazówka pokazuję temperaturę wody a dla nas ważniejsza jest temperatura oleju ( turbo) o tym nikt nie myśli byleby pisało że od kobiety :) ( 1% za[ewne dba )

 

Zapraszam pokaże jak moja dziewczyna traktuje służbowego diesla:) i pewnie kiedyś będzie od kobiety...

 

Samochód ma na obecną chwilę 112000km, olej zmieniany co 10000km, tylko MOTUL 8100xcess, nie żaden Mobil czy syfny Castrol., jeździ na letnich 17' pięknych felgach aero ( kolor gunmetal z palety HONDY - niestety teraz nie ma opon chyba że ktoś będzie chciał 3 bo na jednej wyszedł bąbel na boku i trzeba kupić nową ) na zimę ma strukturalne 16' z Vectry C z NOWYMI nokianami wrg2 ( dałem ok 3000zł )

 

Historię można sprawdzić u Kajzerka w Mysłowicach oraz na Grottgera w Katowicach ( 2 jedyne liczące się serwisy saaba na śląsku ) oraz oczywiście w Cinsofcie.

Samochód ma 112000Km i tyle MA!

 

Koszt samych modyfikacji to jakieś 18000zł

 

Ja nie wiem kto jeszcze wierzy w oferty od handlarzy typu ideał z Belgii, Niemiec itd itp żaden z wymienionych nie odda dobrego auta za śmieszne pieniądze żeby ktoś mógł jeszcze sobie zarobić.

Ja igiełki z niemiec darowałem sobie już dawno.

 

Samochód z pełną dokumentacją 2 kompletami kluczyków książką serwisową oraz faktury potwierdzające koszty modyfikacji.

 

 

 

Cena jaka mnie interesuje to 38000zł i tyle chcę jak ktoś chce negocjować przez telefon to niech nawet nie dzwoni, dopuszczam zamianę na mocną benzynę od 300KM

 

Można poczytać o nim na www.saabklub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...