Skocz do zawartości

samochód z bardzo dobrą akustyką


sensati0n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Oglądałem wczoraj primere 2.0 TD niby wszystko wygląda ok, sprawdzony miernikiem i ani grama szpachli czy malowania ale silnik miał jakieś dziwne akcje ponieważ jałowe obroty spadały czasem do ok 500obr/min i samochód telepał sie jak traktor, sprzedawca twierdził że ten typ tak ma, prawda to? Czy po prostu silnik to złom?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem wczoraj primere 2.0 TD niby wszystko wygląda ok, sprawdzony miernikiem i ani grama szpachli czy malowania ale silnik miał jakieś dziwne akcje ponieważ jałowe obroty spadały czasem do ok 500obr/min i samochód telepał sie jak traktor, sprzedawca twierdził że ten typ tak ma, prawda to? Czy po prostu silnik to złom?

Wszystko jest kwestią ustawienia pompy. Regulacja biegu jałowego to podstawowe pokrętło, chyba że już tam była sterowana przez komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to prosta pompa, nie sterowana elektronicznie, to w przypadku moich obu pompach do Vectry bierze się klucz 13, płaski śrubokręt i reguluje się kilka pokręteł.

Z drugiej strony, może to być wina pompy, nie jestem w stanie wykluczyć tego na odległość.

Osobiście wolałbym kupić samochód z pewną blacharką i niepewnym silnikiem, niż na odwrót. Tu wsadzisz nawet 1000-1500 (nie wliczając turbiny, bo to inna bajka, jej niesprawność od razu widać przy przyspieszaniu) i wiesz, że jest OK.

Na modlińskiej koło serwisu Skody jest najlepszy serwis pomp w okolicy. Tani nie są, ale mój sąsiad mechanik w Coca-Coli oddaje je tam od dłuuugiego czasu i polecał mi to miejsce. Ja jestem zadowolony z regeneracji, całkiem inny samochód.

Edytowane przez TomoMadej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy S70/V70 to dobry wybór. Miałem kiedyś Volvo (dawno temu i pokonało mnie finansowo).

W rankingach TUV też nie jest na szczytach pojazdów bezusterkowych. Co prawda średni przebieg podawany w tych rankingach dla tego modelu (auta 10/11 letnie to 200 tys. km a w Polsce możesz sobie zażyczyć z przebiegiem według licznika nawet 15.000 km i ..... też dostaniesz :zawstydzony: .

Dużo mniej "niezniszczalna" Xantia z tego rocznika posiada niższy średni przebieg , wykazuje zdecydowanie mniej usterek nie tylko od równowiekowego Volvo lecz także np. o o połowę młodszą Lagunę z o połowę niższym przebiegiem.

Prawdą jest oczywiście, że go hydrolotów potrzeba mechaników którzy się na nich znają ale w warszawie jest ich dużo nie tylko autoryzowanych.

Nieraz warto nie ufać obiegowym stereotypom.

Kilka lat temu ja jeździłem Fiatem Tipo 1,4 z gazem a moja pani Golfem II 1,6 bez gazu. Przejachałem swoim autem 250.000 km ona niecałe 100.000 i wiem, że na eksploatację i naprawy wydałem dużo mniej na Tipo niż na Golfa.

Teraz ja jeżdżę Xantą ona "japońską" Carismą i sytuacja znów jest podobna. :zawstydzony:

Edytowane przez Grzegorz1969
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bym wziął volvo to tylko dobrze utrzymane z ponoć nieśmiertelnym dieslem przeszczepionym z VW T4 po wizycie auta w serwisie i pełnej diagnostyce, ale wiadomo że potem może być różnie, jak z każdym autem. A propos przebiegów to nieco dziwne że V70 które ma najechane 350tys jest w lepszym stanie (kierownica, fotele) niż to które wg. właściciela ma 170-200 tys :) a te silniki podobno mogą przejechać nawet 800tys km. bez poważnych usterek.

 

A propos cytryn - miałem dzisiaj oglądać xsarę http://otomoto.pl/citroen-xsara-C17092372.html ale szybko się sprzedała więc szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebiegi rzędu 350 tys. km to nie wyczyn jeśli silnik na regularnie wymieniany rozrząd , olej i filtry.

Moim pierwszym "dorosłym" samochodem była Samara którą przejechałem 280.000 km (ja), kupiłem używaną z przebiegiem 70.000 km i sprzedałem.

Praktycznie do końca nie brała oleju (dolewki między wymianami poniżej 1L).

Dobre w tym aucie było to, że licznik przebiegu miał tylko 99.999 km. więc kilka razy wskazał, że mam nówkę bez przebiegu :zawstydzony: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - kiedy zacząłem szukać to okazało się że nie jest tak pięknie jakby się wydawało na początku.

 

Liczy sie przede wszystkim stan auta i to czy nie trapią go jakieś typowe uciążliwe usterki (np. stilo - częste awarie elektryki, pękające sprężyny, focus, mondeo, astra, vectra - padające sterowniki pompy) marka i model schodzą na dalszy plan, stereotypy odstawiam na bok.

Nigdy nie jeździłem turbodieslem ale ostatnio miałem okazję przejechać się kilkoma autami z właśnie takim napędem i zdecydowanie mi to odpowiada więc szukam jakiegoś ropniaczka :) 406 HDI jak najbardziej wchodzi w grę, niestety nie miałem jeszcze okazji w takim siedzieć i się nim przejechać, dzwoniłem do faceta od tego puga http://otomoto.pl/peugeot-406-C16588474.html ale już w rozmowie tel okazało się że cały prawy bok był "robiony" więc sobie odpuściłem fatygę.

Edytowane przez MB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na diesla też radzę patrzeć z pewnej perspektywy gdyż nieraz koszt serwisu przekracza granicę zdrowego rozsądku.

Oczywiście jeśli jeździsz rocznie powyżej 30.000 km to diesel będzie dobrym rozwiązaniem gdyż koszty ewentualnych napraw mogą się zbilansować.

Ja jestem stale pod wrażeniem 3L diesla BMW gdyż przesiadając się z 2L benzyniaka bez turbo do takiego pocisku o ogromnym momencie obrotowym, czujesz jakbyś się przesiadał z roweru do rakiety ale ..... ze mnie już uszła ułańska fantazja na drodze :zawstydzony: więc tego mieć nie muszę.

Stare turbodiesle ... miałem porównanie jak jeździłem Samarą do służbowego Galanta 1.8 TD nie robiły ani na mnie ani na samarze wrażenia :zawstydzony: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem stale pod wrażeniem 3L diesla BMW gdyż przesiadając się z 2L benzyniaka bez turbo do takiego pocisku o ogromnym momencie obrotowym, czujesz jakbyś się przesiadał z roweru do rakiety ale ..... ze mnie już uszła ułańska fantazja na drodze

Te silniki nie bez powodu 2 lata pod rząd miały tytuł silnika roku w swojej klasie.

W E39(seria 5) odpycha się to przyzwoicie, a o e46 już nie mówię. Miałem okazję przewieść się wersją 204KM(nieco nowsze 3.0D) bardzo przyjemnie się to odpychało, a do tego średnie spalanie na poziomie 6,5-8l to bardzo przyjemny widok.

 

Tylko tak jak mówisz. Diesle od dawna są robione z perspektywą klepania kilometrów. Jak ktoś robi 15-20tys. rocznie to taki diesel dla niego może być totalnie nieopłacalny jeśli coś się uszkodzi, a niestety diesle na common rail są czułe na paliwo, z powodu którego padają pompy i wtryski, źle użytkowane padają też turbiny, plus jeszcze standardowy osprzęt, który pada też w benzyniakach. Niestety przez te czynniki i użytkowników, później się biorą mity, że nowy diesel musi zacząć się psuć przy 150-200tys. kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rzecz, że wcześniej pisał o tym, że dużo nie jeździ. A diesel to silnik, którym się sporo jeździ i niekoniecznie spokojnie. Wbrew pozorom, dobrze dla turbiny robi przeciągnięcie czasami silnika do 3500-4000 RPM przy wyprzedzaniu ciężarówek. Niestety, w samochodach o turbinach ze zmienną geometrią łopatek trzeba o tym pamiętać, bo jeśli jeździ się takim samochodem jak niedzielny dziadek jadący do kościoła, to zapiecze się turbina i potem jak będziesz chciał zredukować i wcisnąć pedał w podłogę do wyprzedzenia 2 tirów, dociągasz go do 3000 RPM i samochód zaczyna tracić moc...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...