Skocz do zawartości

Mocniejszy altek do Civic V hb 1,3


Ricola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

musze wymienic altek i zastanawiam sie z jakiego auta zrobic dawce, myslalem o nissan primera 1,6 16v, albo 2.0, tylko nie wiem jakie maja wartosci pradowe, z uchwytem sobie poradze, kolko tez sie wymieni na to od altak z hondy :)

 

mieszkam w zaglebiu handlarzy wiec z wyborem problemu nie bedzie, musze tylko wiedziec mniej wiecej jak mocny powinien byc altek zeby podolal temu co mam w aucie

 

jakie wasze sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetl postUżytkownik sanders156 dnia 12 listopad 2010 - 01:00 napisał

Zeby podolac temu co masz w aucie wystarczy z 60-70A

 

 

lepiej jak będzie mieć zapas i te 80A

 

Nie mowie ze nie ale na zapas.... to mozna jeszcze sporo wiecej dodac niz te 80A narazie ma jakies 300Wat a jak doda suba 300wat to bedzie z 600-700wat jezeli zrobi to w klasie AB to nie ma co ukrywac lekko 100A by sie przydalo "na zapas" ;) JA mam 100A i co prawda na codzien mi nic nie mrugnie ale jak wysteruje stega na 100% mozliwosci to jest dyskoteka na wlanczonym silniku fakt ze jest to okolo 1kW i to w klasie A/B wiec pobor spory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze civic 1.8 mial np 80A, del sol 96-99 tez, ale Ty od 94-2002 masz 70A w aucie z tego co widze dla silników 1.3, 1.4, 1.6 Nie jest to az tak mało znó w złomedze tez seryjnie takie wrzucali (o zgrozo)...

 

Jak lubisz sie bawic to mam 95A z TDS'a za 100zł odddam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95A z TDS'a

 

az sie lezka w oku kreci jak przypomne sobie mojego TDS'a :(

 

szczerze mowiac nie wiem jaki mam altek w hondzinie, musze sie tym tematem zainteresowac jutro :) w omedze C mam dosc dobry altek, ale pojemnosci nie wiem, bo tamto auto mam do chuchania, a honde do zabawy w CA.

 

Hmm... przemysle propozycje jesli innej mniej pracochlonnej nie dostane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabszy nie koniecznie odczuwalnie dla nogi ale palił będzie więcej.

Mój z audio pali litr PB więcej niż z wyłączonym. Urok małego silnika.

 

To zalezy jaki masz altek i jakie obciazenie mu dajesz. Jezeli zaczyna wiecej palic to znaczy, ze traci na mocy. Proste i logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy jaki masz altek i jakie obciazenie mu dajesz. Jezeli zaczyna wiecej palic to znaczy, ze traci na mocy. Proste i logiczne.

 

silnik nie traci mocy przy wiekszym altku, traci tylko na efektywnosci jej przeniesienia na kola :) ma poprostu ciezej i tyle. Jak kon ciagnie woz z 20 workami kartofli jakos mu idzie, ale jak dolozysz mu z 10 wiecej sily miec bedzie tyle samo, ale juz efektywnosc wykorzystania swojej sily zatraci na pokonanie sily bezwladnosci ciezszego wozu-taka mala dygresja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest miejsce to Merc ML , lincoln town car czy tez którys z wranglerów ma 200a :)

Duzo nowych aut grupy VAG jezdzi z 180A, tylko ze to nie sa altki za 100zł niestety...

 

I tu jest pies pogrzebany. Mi też tak jeden koleś doradził i kupiłem alternator 180A od Craftera za 350 złotych.

Podjechałem do elektryka, tylko, żeby go sprawdził a on się mnie pyta, co Craftera kupiłeś ja na to, że nie, że to do

mojego samochodu będzie tylko trzeba uchwyty przerobić i zakładamy a on w śmiech i mi tłumaczy,

Wszystkie alternatory 180/200 Amper są pobudzane przez komputer a ty masz przecież pobudzany przez żarówkę :zabawa: .

Także alternator od ML i innych wynalazków, które podałeś nie mogą być stosowane do starszych typów samochodów,

chyba, że kolega ma Civic'a po 2005 roku produkcji.

Kupiłem teraz drugi alternator 120A od Audi 100, który jest wzbudzany przez kontrolkę/żarówkę i dziś będę spawał

TIG'iem uchwyty od mojego oryginalnego alternatora do tego drugiego i zobaczymy co z tego wyjdzie.

A ten od Craftera położę sobie gdzieś w salonie, patrząc na niego będę miał miłe wspomnienia, jak kolega

potrafi dobrze doradzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze Ciebie... Zaloz wiekszy altek i jedz na hamownie. Zrob pomiar przed i po. Wtedy zobaczysz na wlasne oczy o czym mowie

moc silnika się nie zmieni...zmieni się natomiast jego obciążenie przez co faktyczna moc na kołach może być troszkę mniejsza - ale za to jak pinknie będzie grało :rolleyes:

Mój z audio pali litr PB więcej niż z wyłączonym. Urok małego silnika.

a już myślałem, że mojemu coś jest bo tak jakoś więcej mi wychodzi, może nie aż litr ale około 3-4 MPG...zmierzone dokładnie bo robię cały czas tą sama trasę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest pies pogrzebany. Mi też tak jeden koleś doradził i kupiłem alternator 180A od Craftera za 350 złotych.

Podjechałem do elektryka, tylko, żeby go sprawdził a on się mnie pyta, co Craftera kupiłeś ja na to, że nie, że to do

mojego samochodu będzie tylko trzeba uchwyty przerobić i zakładamy a on w śmiech i mi tłumaczy,

Wszystkie alternatory 180/200 Amper są pobudzane przez komputer a ty masz przecież pobudzany przez żarówkę :zabawa: .

Także alternator od ML i innych wynalazków, które podałeś nie mogą być stosowane do starszych typów samochodów,

chyba, że kolega ma Civic'a po 2005 roku produkcji.

Kupiłem teraz drugi alternator 120A od Audi 100, który jest wzbudzany przez kontrolkę/żarówkę i dziś będę spawał

TIG'iem uchwyty od mojego oryginalnego alternatora do tego drugiego i zobaczymy co z tego wyjdzie.

A ten od Craftera położę sobie gdzieś w salonie, patrząc na niego będę miał miłe wspomnienia, jak kolega

potrafi dobrze doradzić :)

 

 

 

Ooo widzisz... Czyli ku przestrodze... Fakt, w sumie nie widzialem tak duzego altka w autach straszej daty... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy jaki masz altek i jakie obciazenie mu dajesz. Jezeli zaczyna wiecej palic to znaczy, ze traci na mocy. Proste i logiczne.

Już Ci napisali na czym to polega. Mogę jechać na hamownie wsadzić sobie alternator który leży w piwnicy 150A i będę miał moc taką samą bo głupi nie jestem by podczas pomiaru włączać audio, podgrzewanie foteli i inne zjadacze prądu.

 

a już myślałem, że mojemu coś jest bo tak jakoś więcej mi wychodzi, może nie aż litr ale około 3-4 MPG...zmierzone dokładnie bo robię cały czas tą sama trasę :)

Ja dokładnie nie sprawdziłem i zaokrągliłem.

Emerycko z audio jak chciałem przesłuchać sobie płytkę tak do 100km/h wychodzi 7l najmniej. Normalnie to z 7,5l.

Jak jechałem ostatnio do wawy 180km trasa i 70km po warszawie z błądzeniem przez objazdy i wypadki ze sporą ilością wyprzedzeń i prędkościami jak przystało na dobrą drogę wyszło 6,4l.

 

Dlatego z całą stanowczością do małych pojemności odradzam duże alternatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo widzisz... Czyli ku przestrodze... Fakt, w sumie nie widzialem tak duzego altka w autach straszej daty... ;/

 

Niektóre starsze BMW E34/36/38 miały montowane alternatory 150 Amper, tylko tam jest

do tylnego dekla przykręcana plastikowa osłona z wyjściem na plastikowy wąż, służy to

do wymuszonego chłodzenia alternatora, żeby nie to to założyłbym u siebie na pewno 150A od BMW,

no ale niestety nie podeszło :P .

 

Znalazłem też firmę, która przerabia alternatory, przewijają stojan, wirnik, dają

mocniejszy regulator napięcia itp itd, wzmacniają 10-15%. Z mojego 70A mogliby zrobić maksymalnie 80A za 600 złotych,

mówiąc szczerze wymiękłem od razu, zbyt wysokie koszty a wynik znikomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to nie 2.2 to na bank 120A w 2.2 były tez 100

 

moje to 2.2 DTI, nie benzynka :)

 

do wymuszonego chłodzenia alternatora, żeby nie to to założyłbym u siebie na pewno 150A od BMW,

no ale niestety nie podeszło

 

z ta rura sie kiedys zastanawialem o co chodzilo, pozniej sam doszedlem do tego ze moja bumcia potrzebowala wiekszego chodzenia na altek, tyle ze w bmw bylo bardzo duzo elektroniki zarzadzajacej osprzetem, nie wiem jak tam altek jest wzbudzany...

Edytowane przez Ricola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95A z TDS'a

 

o ile sie orietuje to masz altka z 1.7 TDS tak?? (popularnie na bmw oznaczony 318 tds w e36 sedan, combi i hb, w astrach classic oznaczony 1,7 tds)

 

150A byly montowane dla silnikow 2.5 TDS

Edytowane przez Ricola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...