Ricola Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 musze wymienic altek i zastanawiam sie z jakiego auta zrobic dawce, myslalem o nissan primera 1,6 16v, albo 2.0, tylko nie wiem jakie maja wartosci pradowe, z uchwytem sobie poradze, kolko tez sie wymieni na to od altak z hondy mieszkam w zaglebiu handlarzy wiec z wyborem problemu nie bedzie, musze tylko wiedziec mniej wiecej jak mocny powinien byc altek zeby podolal temu co mam w aucie jakie wasze sugestie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bzyku123 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Od vw sharan'a ma 150Asam chcę sobie taki sprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Od vw sharan'a ma 150A jeszcze nie potrzebuje takiej elektrowni ale kto wie co bedzie w niedalekiej przyszlosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Zeby podolac temu co masz w aucie wystarczy z 60-70A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 ale kto wie co bedzie w niedalekiej przyszlosci a od H22 jaki jest Altek ? albo z B18 ? Zeby podolac temu co masz w aucie wystarczy z 60-70A lepiej jak będzie mieć zapas i te 80A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Wyświetl postUżytkownik sanders156 dnia 12 listopad 2010 - 01:00 napisałZeby podolac temu co masz w aucie wystarczy z 60-70A lepiej jak będzie mieć zapas i te 80A Nie mowie ze nie ale na zapas.... to mozna jeszcze sporo wiecej dodac niz te 80A narazie ma jakies 300Wat a jak doda suba 300wat to bedzie z 600-700wat jezeli zrobi to w klasie AB to nie ma co ukrywac lekko 100A by sie przydalo "na zapas" ;) JA mam 100A i co prawda na codzien mi nic nie mrugnie ale jak wysteruje stega na 100% mozliwosci to jest dyskoteka na wlanczonym silniku fakt ze jest to okolo 1kW i to w klasie A/B wiec pobor spory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 pamiętaj, że zawsze może wpaść coś o impedancji 2 ohm z subów i co wtedy ? znów zmiana altka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Jak jest miejsce to Merc ML , lincoln town car czy tez którys z wranglerów ma 200a Duzo nowych aut grupy VAG jezdzi z 180A, tylko ze to nie sa altki za 100zł niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 jak pisalem wczesniej, nie potrzebuje elektrowni ma tylko podolac wdum wzmakom, aparatowi zaplonowemu, swiatlom i radiu na raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Widze ze civic 1.8 mial np 80A, del sol 96-99 tez, ale Ty od 94-2002 masz 70A w aucie z tego co widze dla silników 1.3, 1.4, 1.6 Nie jest to az tak mało znó w złomedze tez seryjnie takie wrzucali (o zgrozo)... Jak lubisz sie bawic to mam 95A z TDS'a za 100zł odddam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Wez rowniez pod uwage to, ze jezeli zmienisz altek z np. 60A na 120A to... im wiekszy altek tym wiekszy bedzie opor, czyli silnik bedzie slabszy gdyz bedzie musial napedzic wiekszy alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Słabszy nie koniecznie odczuwalnie dla nogi ale palił będzie więcej.Mój z audio pali litr PB więcej niż z wyłączonym. Urok małego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 95A z TDS'a az sie lezka w oku kreci jak przypomne sobie mojego TDS'a szczerze mowiac nie wiem jaki mam altek w hondzinie, musze sie tym tematem zainteresowac jutro w omedze C mam dosc dobry altek, ale pojemnosci nie wiem, bo tamto auto mam do chuchania, a honde do zabawy w CA. Hmm... przemysle propozycje jesli innej mniej pracochlonnej nie dostane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Słabszy nie koniecznie odczuwalnie dla nogi ale palił będzie więcej.Mój z audio pali litr PB więcej niż z wyłączonym. Urok małego silnika. To zalezy jaki masz altek i jakie obciazenie mu dajesz. Jezeli zaczyna wiecej palic to znaczy, ze traci na mocy. Proste i logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 To zalezy jaki masz altek i jakie obciazenie mu dajesz. Jezeli zaczyna wiecej palic to znaczy, ze traci na mocy. Proste i logiczne. silnik nie traci mocy przy wiekszym altku, traci tylko na efektywnosci jej przeniesienia na kola ma poprostu ciezej i tyle. Jak kon ciagnie woz z 20 workami kartofli jakos mu idzie, ale jak dolozysz mu z 10 wiecej sily miec bedzie tyle samo, ale juz efektywnosc wykorzystania swojej sily zatraci na pokonanie sily bezwladnosci ciezszego wozu-taka mala dygresja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Prosze Ciebie... Zaloz wiekszy altek i jedz na hamownie. Zrob pomiar przed i po. Wtedy zobaczysz na wlasne oczy o czym mowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi_2006 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Jak jest miejsce to Merc ML , lincoln town car czy tez którys z wranglerów ma 200a Duzo nowych aut grupy VAG jezdzi z 180A, tylko ze to nie sa altki za 100zł niestety... I tu jest pies pogrzebany. Mi też tak jeden koleś doradził i kupiłem alternator 180A od Craftera za 350 złotych.Podjechałem do elektryka, tylko, żeby go sprawdził a on się mnie pyta, co Craftera kupiłeś ja na to, że nie, że to domojego samochodu będzie tylko trzeba uchwyty przerobić i zakładamy a on w śmiech i mi tłumaczy,Wszystkie alternatory 180/200 Amper są pobudzane przez komputer a ty masz przecież pobudzany przez żarówkę .Także alternator od ML i innych wynalazków, które podałeś nie mogą być stosowane do starszych typów samochodów,chyba, że kolega ma Civic'a po 2005 roku produkcji.Kupiłem teraz drugi alternator 120A od Audi 100, który jest wzbudzany przez kontrolkę/żarówkę i dziś będę spawał TIG'iem uchwyty od mojego oryginalnego alternatora do tego drugiego i zobaczymy co z tego wyjdzie.A ten od Craftera położę sobie gdzieś w salonie, patrząc na niego będę miał miłe wspomnienia, jak kolegapotrafi dobrze doradzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas82lca Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Prosze Ciebie... Zaloz wiekszy altek i jedz na hamownie. Zrob pomiar przed i po. Wtedy zobaczysz na wlasne oczy o czym mowiemoc silnika się nie zmieni...zmieni się natomiast jego obciążenie przez co faktyczna moc na kołach może być troszkę mniejsza - ale za to jak pinknie będzie grało Mój z audio pali litr PB więcej niż z wyłączonym. Urok małego silnika. a już myślałem, że mojemu coś jest bo tak jakoś więcej mi wychodzi, może nie aż litr ale około 3-4 MPG...zmierzone dokładnie bo robię cały czas tą sama trasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 I tu jest pies pogrzebany. Mi też tak jeden koleś doradził i kupiłem alternator 180A od Craftera za 350 złotych.Podjechałem do elektryka, tylko, żeby go sprawdził a on się mnie pyta, co Craftera kupiłeś ja na to, że nie, że to domojego samochodu będzie tylko trzeba uchwyty przerobić i zakładamy a on w śmiech i mi tłumaczy,Wszystkie alternatory 180/200 Amper są pobudzane przez komputer a ty masz przecież pobudzany przez żarówkę .Także alternator od ML i innych wynalazków, które podałeś nie mogą być stosowane do starszych typów samochodów,chyba, że kolega ma Civic'a po 2005 roku produkcji.Kupiłem teraz drugi alternator 120A od Audi 100, który jest wzbudzany przez kontrolkę/żarówkę i dziś będę spawał TIG'iem uchwyty od mojego oryginalnego alternatora do tego drugiego i zobaczymy co z tego wyjdzie.A ten od Craftera położę sobie gdzieś w salonie, patrząc na niego będę miał miłe wspomnienia, jak kolegapotrafi dobrze doradzić Ooo widzisz... Czyli ku przestrodze... Fakt, w sumie nie widzialem tak duzego altka w autach straszej daty... ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 w omedze C mam dosc dobry altek Jesli to nie 2.2 to na bank 120A w 2.2 były tez 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 To zalezy jaki masz altek i jakie obciazenie mu dajesz. Jezeli zaczyna wiecej palic to znaczy, ze traci na mocy. Proste i logiczne. Już Ci napisali na czym to polega. Mogę jechać na hamownie wsadzić sobie alternator który leży w piwnicy 150A i będę miał moc taką samą bo głupi nie jestem by podczas pomiaru włączać audio, podgrzewanie foteli i inne zjadacze prądu. a już myślałem, że mojemu coś jest bo tak jakoś więcej mi wychodzi, może nie aż litr ale około 3-4 MPG...zmierzone dokładnie bo robię cały czas tą sama trasę Ja dokładnie nie sprawdziłem i zaokrągliłem.Emerycko z audio jak chciałem przesłuchać sobie płytkę tak do 100km/h wychodzi 7l najmniej. Normalnie to z 7,5l.Jak jechałem ostatnio do wawy 180km trasa i 70km po warszawie z błądzeniem przez objazdy i wypadki ze sporą ilością wyprzedzeń i prędkościami jak przystało na dobrą drogę wyszło 6,4l. Dlatego z całą stanowczością do małych pojemności odradzam duże alternatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi_2006 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Ooo widzisz... Czyli ku przestrodze... Fakt, w sumie nie widzialem tak duzego altka w autach straszej daty... ;/ Niektóre starsze BMW E34/36/38 miały montowane alternatory 150 Amper, tylko tam jestdo tylnego dekla przykręcana plastikowa osłona z wyjściem na plastikowy wąż, służy todo wymuszonego chłodzenia alternatora, żeby nie to to założyłbym u siebie na pewno 150A od BMW,no ale niestety nie podeszło . Znalazłem też firmę, która przerabia alternatory, przewijają stojan, wirnik, dająmocniejszy regulator napięcia itp itd, wzmacniają 10-15%. Z mojego 70A mogliby zrobić maksymalnie 80A za 600 złotych,mówiąc szczerze wymiękłem od razu, zbyt wysokie koszty a wynik znikomy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) Jesli to nie 2.2 to na bank 120A w 2.2 były tez 100 moje to 2.2 DTI, nie benzynka do wymuszonego chłodzenia alternatora, żeby nie to to założyłbym u siebie na pewno 150A od BMW,no ale niestety nie podeszło z ta rura sie kiedys zastanawialem o co chodzilo, pozniej sam doszedlem do tego ze moja bumcia potrzebowala wiekszego chodzenia na altek, tyle ze w bmw bylo bardzo duzo elektroniki zarzadzajacej osprzetem, nie wiem jak tam altek jest wzbudzany... Edytowane 13 Listopada 2010 przez Ricola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Valeo CL15 czyli 150A wzbudzany przez żarówkę montowany w silnikach 2.0HDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) 95A z TDS'a o ile sie orietuje to masz altka z 1.7 TDS tak?? (popularnie na bmw oznaczony 318 tds w e36 sedan, combi i hb, w astrach classic oznaczony 1,7 tds) 150A byly montowane dla silnikow 2.5 TDS Edytowane 13 Listopada 2010 przez Ricola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.