Karolo Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Jak ktoś szuka dobrego altka to niech kupi takiego z 4.2 TDi Audi albo V10 5.0 TDI z VW.Cenowo nie miażdy, za to parametrami już tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi_2006 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) Jak ktoś szuka dobrego altka to niech kupi takiego z 4.2 TDi Audi albo V10 5.0 TDI z VW.Cenowo nie miażdy, za to parametrami już tak. No właśnie taki alternator jak proponujesz nie nadaje się na podmiankę do starszych typów samochodów.Jest taka Amerykańska firma PowerMaster, która produkuje alternatory uniwersalne i do samochodównowego i starego typu, cenowo wychodzą nie ciekawie ale parametrami to miażdżą te, które podałeś.Robią na zamówienie alternatory jakie tylko sobie życzysz, ostatnio widziałem nawet 320 Amps 14 VoltageTeraz nadchodzi kijowy sezon i nie za bardzo mam no to środki ale na wiosnę ściągam sobie taki alternator. W poniższym linku alternatory Powermaster. http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=powermaster&_sacat=33573&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=&_osacat=33573&bkBtn=&_trksid=m270 Jest jeszcze druga firma Powerline, robi jeszcze mocniejsze niż Powermaster Altek Powerline:http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=powerline&_sacat=33573&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_odkw=&_osacat=33573&bkBtn=&_trksid=m270 Edytowane 13 Listopada 2010 przez dzidzi_2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 150A byly montowane dla silnikow 2.5 TDS Ano ja tez tak myslalem i kupiłem w ciemno nie pytajac nawet sprzedajacego... Altek z Omegi TD/ BMW 2.5 TDS i jakież bylo moje zdziwienie kiedy zobaczyłem nadruk 95A :O A ze jest nienacznie mocniejszy od mojego to odpuscilem rzezby a juz mialem do niego potoczone tulejki i praktycznie szedłem z nim do auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duber Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 (edytowane) dając mocniejszy altek nic nie odczujesz na silniku.zero spadku mocy.przeciez nie wykorzystasz go w 100% nawet dajac 90A nie ma praktycznie szans na to.ile tak naprawde ci CA bierze?moze 20 maxc 30A ciaglego poboru w co i tak nie wierze.moze jak bass uderzy to podskoczy na moment,ale od tego jest kondzior .jak juz to zainwestuj w jakis zelowy akumulator Edytowane 13 Listopada 2010 przez duber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Altek z Omegi TD/ BMW 2.5 TDS to nie sa takie same silniki jak zwyklo sie uwazac opel w porownaniu do bmw zrobil pare innych modow, po za tym silnik tds jest konstrukcja steyer'a. oplowskie mialy inne turbo, szpilki w glowicy inaczej rozmieszczone, wieksze kanaly wodne i chlodnice wieksza, przy tym roznily sie osprzetem i jak widac altkami tez, chociaz wierzyc mi sie nie chce zeby 2.5td z omegi mial 95A, moze sprzedajacy pocianal walka i dal od 1.7 tds jak juz to zainwestuj w jakis zelowy akumulator do tej hondy szkoda kupowac tak drogiego aku, bo ma nietypowy ksztalt i ciezko go w inne auto wmontowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 dzidzi_2006 mogą Ci wyprodukować 500 a nawet 600Amperowy altek, nie ma żadnego problemu, warunkiem jego wydajności jest nie schodzenie z obrotów poniżej 2000obr gdyż poniżej produkuje mniej amper niż np 70A dlatego też kupując taki duzy altek wstawia się np jeden słabszy powiedzmy 250A aby na biegu jałowym nie było odczuwalnie braku mocy Osobiście miałem w civicu 1.6 SOHC 165A altek i podczas normalnej jazdy nie było różnicy ale przy słuchaniu na maxa w rytm basu było mocno odczuwalne szarpanie samochodu na drugim biegu nawet przy 3 tys obrotów!!Obecnie mam 240A i silnik ponad 2x większy i nie czuję żadnej różnicy. Właśnie jestem w trakcie opracowywania mocowania do dodatkowych dwóch altków i zobaczymy wtedy czy będzie odczuwalna różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duber Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Mixhal dlaczego ci szarpal na 2 biegu?przeciez nawet gdyby prądu bylo malo to najwyzej ładowanie by sie zapalilo,prądu na iskre braklo?nie mozliwe,wtedy prad szedl by z aku a poprostu ładowania by nie bylo gdyz bylo by za malo pradu z altka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzidzi_2006 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 (edytowane) dzidzi_2006 mogą Ci wyprodukować 500 a nawet 600Amperowy altek, nie ma żadnego problemu, warunkiem jego wydajności jest nie schodzenie z obrotów poniżej 2000obr gdyż poniżej produkuje mniej amper niż np 70A dlatego też kupując taki duzy altek wstawia się np jeden słabszy powiedzmy 250A aby na biegu jałowym nie było odczuwalnie braku mocy A to Ty mi tłumaczysz o takim altku co ma wydajność 70/180, a ja tu mówię o takim co ma tylko i wyłącznie moc 160 i przy obrotach 800RPM i nic nie będzie żadnego spadku ani szarpania. Na biegu jałowym jest w stanie oddać 160 amper i jak WARN 180km i masz obroty, powiedzmy 5 tysięcy to też masz te 160 amper. Edytowane 14 Listopada 2010 przez mastah22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 duber chodzi o to że silnik był tak mocno obciążony przez altek że aż były mocno wyczuwalne szarpniecia czyli potrzebna była duża moc do napędzenia alternatora ! Nawet wyprzedzanie robiło się problematyczne gdyż diametralnie zwiększył się czas wyprzedzania. Natomiast bez praktycznie żadnego poboru prądu nie zauważyłem żadnej różnicy w porównaniu do stockowego altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben_hil Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 W moim przypadku zmiana altka w golfie 3 z potezna jednosta 1.4 z 70A na 120A objawiła sie w ten sposob ze z właczona głosno muzyka miałem problemy z ruszeniem z miejsca, a jak juz sie udało to szarpal niesamowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.