Skocz do zawartości

Bioester - czyli jazda z frytkami :)


hehepack
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostanie kilka razy zatankowałem bioester do audi A3 1.9 TDI , głównie z racji że jest tańsze około 50 groszy na litrze.

i odziwo autko jakby się zrywniejsze zrobiło spalanie w normie a może i ciut niższe.

jedyna wada jaką odkryłem to zapach frytek z wydechu :P

 

tankuje ktoś z was takie cuda ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalej tego do prezroczystej butelki i zobacz jakie to fajne ... Ile teraz zarobisz , to potem oddasz przy wymianie filtra . Przy tankowaniu popros obsluge zeby pokazala Ci atest i obostrzenia dotyczace aut ktore to moga tankowac ... wstryskiwacze Cie pokochaja ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sterego Nissana ( wolnossacy diesel ) zimą daję mu trochę wytchnąć i tankuję 2/3 bio, reszta zwykła ropa czasem daje mu się "najeść" małymi kwotami samą ropą, jak były te tegoroczne skrajne minusy to nawet ze 2-3 litry benzynki dolałem na bak.

Latem na chama tylko bio.

Nie wiem na 100% ale wszelkie "turbowce" klękają po jakimś czasie :kwasny: nawet stara mazda tylko z tym ichnim patentem comprex, bodaj to był, który dodawał dwulitrowcowi aż...5 koni :rotfl: tez padła znajomemu i stwierdzion, że to od "szlamu" w baku.

 

P.S. podobno najlepsze na "paliwowe wynalazki" są stare merce tym to nawet olej z biedronki nie szkodził :super: (sprawdzone przez znajomka w czasach jak była "afera" z ropą droższą od benzyny bodaj ze 2 lata temu) w moim japońcu tez nie stwierdzam skutków ubocznych :rotfl: .(oczywiście mówie o bio nie o jadalnym z ...baniaków hi hi).

Kijowe stacje tam masz u mnie w 3-mieście tankowałem ostatnio i była róznica bio- napęd dokładnie 99gr. :cwaniak:

 

Nie wiem co Ci doradzic jak mawia minister zdrowia....

wybór nalezy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do Ducato 99 rok lałem czysty rzepak + 2-3 litry ON na pełny bak i śmigał aż miło i z tego co wiem śmiga dalej.

 

Ogólnie do żadnego z diesli, które mam pod ręką nie leję tego wynalazku bo po prostu szkoda mi silników albo problemów z kompem jak wywali jakiś dziwny błąd... Do starszych silników myślę, że da radę ale do nowszych z CR bym tego nie tankował :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wyczytałem że największą jego wadą jest rozpuszczanie elementów plastikowych w układzie paliwowym, ale że przy mieszance 50:50 z on ten efekt już nie występuje. i zaleca się tankowanie bio tylko w okresie wiosenno letnim , bo zimą robi się gęsty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja cytryna C15 z 96r na tym biodieslu mizernie sie zbiera. Więcej nie będe tego lał. Nie chodzi tyle o oszczędność, ale auto gorzej na tym zapala ( nie od strzału jak na ON ) i rozpędza sie max do 120/h ( ON 140-150 pojedzie ). Tyle ode mnie. Edytowane przez Karolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "iścia" :super: to mój będzie muł czy na ON czy na bio ale kupując diesla nie szukałem strzały :rotfl:

Odpalanie nie zauważyłem różnicy czy zimą (2/3 do 1/3) czy teraz na samym bio.

Miłe jest to , że bio za 150zł zaleję pod sam kołnierz ON to trzeba prawie 200 wypluć.

 

Osobiście nie widze u siebie żadnej różnicy prócz ekonomii :rotfl: wiec po co przepłacać :hurra: . No chyba , że kiedyś mi padnie i mundre stwierdzą, że to bio zrobił, wiesz co wtedy zrobię ? Jezeli "buda" się jeszcze nada po prostu kupie nowy silnik i ...huzia do bólu :wink: .

Aha mój to 2,0 D z 97r

Tak mi sie wydaje ( nawet przy dystrybutorach jest stosowna tabliczka) do tego BIO to trzeba taki samochodowy...old school :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega, z którym pracuję tankuje bio od 1,5 roku. Zrobił na nim już 45tkm.

Auto zbiera się podobnie lun nawet troszkę lepiej niż na zwykłej ON, ze względu na większa liczbę cetanową zawartą w mieszance BIO.

Paliwo tankuje na stacji rafinerii Tzebinia. Auto to Bora 1,9TDI 130KM (AWX) na pompowtryskach.

Też mam AWX'a, jednak obawa przed ewentualnymi awariami układu PD jest silniejsza i leje tylko Ultimate - dla lepszego samopoczucia.

 

Długo studiowałem ten temat w necie, na przeróżnych forach i ni hu hu żadnych wniosków z tego nie wyciągnąłem. Bo większość info to powielanie mitów i zabobonów.

Jeden z mitów dotyczy problemów po zalaniu starszych diesli. Kłopociki pojawiają się przez to, że bioestry mają silniejsze właściwości rozpuszczające i wypłukują syf który siedzi na dnie bakulub w przewodach paliwowych.

 

Przed zalaniem auta bioestrami należy sprawdzić w specyfikacji producenta, czy nie ma przeciwwskazań do używania takiego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wleję litr do butelki przeźroczystej i wkleję tu fotkę , tego "cuda" ... gdyby wąż był przeźroczysty to co drugi odłożyłby pistolet . W środku pływają "śmieci" widoczne gołym okiem ...jakby resztki po smażeniu frytek :)

 

PS: czerwona ropka (redbul) jest o niebo lepsza , a ten kto widział nowoczesny piec na ON , to wie że tam byle co nie można wlać , bo taki TDI , to pikuś przy tych kotłowniach np. Buderusa . Jeżdżąc na redbulu ma się dziwne wrażenie że "autko idzie lepiej" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie go bankę do ursusa c-330 musze kupić i będę oglądał czy co pływa w nim ;P

a trzydziestce nic już nie zaszkodzi ;P nie dawno zmieniałem pół układu paliwowego w polu bo się przy orce zepsuł xD także syfu nie ma co by go wypłukiwało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...