facebook

Skocz do zawartości


REKLAMA

:)

Zdjęcie

Jaki kondesator dobrać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#1 unihilator

unihilator
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Lokalizacja:Wołomin

Napisano 04 luty 2008 - 09:10

Mam pytanko taktyczne a mianowicie mam w planach zakup kondensatora do mojego audio
[mój samochód przy większych poziomach głośności jest prawie jak choinka]. Generalnie planowałem Dietza 1F z elektroniką w cenie 179pln, sprzęt wypróbowany i dobry jednak w odniesieniu do mojego sprzętu [Alpine MRV 1005+Carpower Sonic12] może być to za mało... domyślam się że powinno być minimum 1,5 Farada, wiec rozkminiałem dalej i znalazłem kondensator firmy „Toxic” 2,0F w cenie 229pln i teraz pytanko czy ten toxic rzeczywiście będzie miał te 2,0 F? Czy to tylko jakaś ściema im niewarto kasy na niego łożyć? przykładowo kondensator Dietza tej samej pojemności kosztuje około 350pln.
I niech ktoś mi powie w czym tkwi haczyk?

Załączone pliki

  • Załączony plik  2.jpg   68,58 KB   40 Ilość pobrań
  • Załączony plik  1.jpg   158,1 KB   36 Ilość pobrań


#0 Reklama

  • 1234 postów
    Lokalizacja: SCA

Napisano przed chwilą

:)

#2 bbartasswlkp

bbartasswlkp
  • Użytkownik
  • 664 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 04 luty 2008 - 09:41

Polecm przeczytać ten temat http://strefacaraudi...ora-2f-vt94.htm oraz poszukać wybrane kondensatory w niemieckich testach>> http://www.profihifi...hp?threadid=280

Najgłośniejsza Astra Alpine CDA /2xGroundZero GZTA1.1200DX/4x RE SE15/Hollywood SPV-45 i SPV-100/zas 4x50mm2 Vice Mistrz Polski dBL Unlimited 2010, Mistrz Polski dBL Unlimited 2011, Mistrz Polski dB Race Ekspert 2011, Mistrz Polski dBL Maxi 2012  Live record 152,6dB


#3 bigmaxx

bigmaxx
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 04 luty 2008 - 10:31

Moim zdaniem sprawa wyglada tak :)

Toxica sobie od razu daruj :)

a nad tym Dietzem bym sie zastanowil :D
Duzo dobrego o nich slyszalem, zresztą zakupiłem takiego ostatnio :)

Co dalej, mowisz choinka... no u mnie na luzie tez tak było.
Po wymianie alternatora na nowy poprawilo sie, ale do tego tez zrobilem nastepujace rzeczy:
poprawilem istniejace kable masowe idące od silnika do karoseri i z akkumulatora do karoserii i dodalem jeden kabel masowy z silnika do karoserii po drugiej stronie silnika.
plus jeden kabelek poprowadzilem bezposrendnio od silnika do akku.
dalej kabelek plusowy idacy od alternatora do akku zostal ale dodałem drugi kabelek.


Strzelam ze ogolnie styklo by porobic to z tymi kabelkami a alternatora nie wymieniac, ale znajomy mechanik powiedzial ze alternator siada to go wymienilem

przed dodaniem kondensatora swiatelka przygasaly ale juz duzo mniej niz przed zabawą z kablami. jak podłączyłem kondensatorek... sprawa sie nie zmieniła, przygasaja tak jak ostatnio :D wiec kondensator chyba specjalnie nie ma wplywu na przygasanie swiatelek

Pozdrowka
Radio - JVC KD-SH77R
Przód - Seria... Renaul Laguna II
Amp. - brak
Sub - Lanzar MAX12
Amp. - Ground Zero GZTA 2.500tx
Cap - Dietz Silver 1F
Kable - 20mm2

Prace trwają...

#4 unihilator

unihilator
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Lokalizacja:Wołomin

Napisano 04 luty 2008 - 10:54

shit to ja już nie wiem...

liczyłem że kondensator rozwiąże problem w końcu od tego jest by uzupełniać spadki zasilania,ale słyszę różne opinie z tym
czy jest potrzebny czy nie...najchętniej bym pożyczył i poprostu sprawdził czy bedzie lepiej czy nie,niestety nie mam od kogo....wiec lipa, a w ciemno szkoda hajsu wywalac jak nie wiadomo czy pomorze..

toxic wiem że dupna firma
ale jak już wspomniałem mi zależy na pojemności a nie mam tyle kasy na Dietza który ma 1,5-2,0F
już nie mówię że te testy różnych kondensatorów z tego niemieckiego forum też daje do myślenia...

napewno nie chce mi sie bawić też w nowy 2 aku do samego audio bo to pociąga nowy alternator...
choć podobno rozwiązało by to sprawę duzo lepiej niż kondensator.

patent z kablami to dobra myśl i do przetestowania,muszę tylko zakupić odpowiednie i jazda.

lecz moje pytanko co do kondensatora nadal pozostawiam jako otwarte i czekam na opinie.

#5 bbartasswlkp

bbartasswlkp
  • Użytkownik
  • 664 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano 04 luty 2008 - 11:29

unihilator, to ze samochód wyglada jak choinak to nic t ci grubsze kable zasilające wzmaka niedadza bo one od tego niesa , byłyby potrzebne w przypadku gdyby wzmacniacz ci sie wyłaczał przy mocniejszym graniu co by oznaczało że braknie prądu.w twoim przypadku albo dajesz drugi aku do bagaja lub wymieniasz ten co masz na wiekszy, wszytko zalezy ile A masz altek??

Najgłośniejsza Astra Alpine CDA /2xGroundZero GZTA1.1200DX/4x RE SE15/Hollywood SPV-45 i SPV-100/zas 4x50mm2 Vice Mistrz Polski dBL Unlimited 2010, Mistrz Polski dBL Unlimited 2011, Mistrz Polski dB Race Ekspert 2011, Mistrz Polski dBL Maxi 2012  Live record 152,6dB


#6 unihilator

unihilator
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Lokalizacja:Wołomin

Napisano 04 luty 2008 - 12:14

to że grubsze kable do wzmaka nic nie dadzą to wiem.ale jak dam np.grubszą mase od aku do karoserii
to może moje światełka przestana grać w rytm basu.
a akumulator mam niestety tylko 45 ah wiem że to mało,ale nie chce nowego aku o wiekszej pojemności bo planuje furacza niedługo zmieniac więc szukam alternatywy w postaci kondensatora ale jak narazie każdy mówi że to h** daje.
ewentualnie drugi aku 45 do baga [nawet po przełożeniu do innej fury sie przyda]ale jaki musi być do tego alternator by sie to kupy trzymało?

#7 greg-si

greg-si
  • Użytkownik
  • 2178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ze wschodu

Napisano 04 luty 2008 - 12:44

kabel akumulator-karoseria sprawdź/wymień na grubszy.
Wiele osób o tym zapomina daje do wzmacniacza zasilający 50mm2 a masa aku-buda jest 10mm2 bigmaxx to przetestował i wie o czym pisze dlatego na razie kondensator bym sobie darował. Posprawdzaj łączenia masy jeżeli nadal będzie źle to wtedy możesz pomyśleć o kondensatorze. Nawet bufor w postaci kondensatora może nie pomóc jak kable będą za cienkie. A tak w ogóle to jakie masz kable zasilające?
Pozdrawiam

#8 wachcio

wachcio
  • Użytkownik
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rypin, Flekkefjord

Napisano 11 luty 2008 - 00:56

to że grubsze kable do wzmaka nic nie dadzą to wiem.ale jak dam np.grubszą mase od aku do karoserii
to może moje światełka przestana grać w rytm basu.
a akumulator mam niestety tylko 45 ah wiem że to mało,ale nie chce nowego aku o wiekszej pojemności bo planuje furacza niedługo zmieniac więc szukam alternatywy w postaci kondensatora ale jak narazie każdy mówi że to h** daje.
ewentualnie drugi aku 45 do baga [nawet po przełożeniu do innej fury sie przyda]ale jaki musi być do tego alternator by sie to kupy trzymało?


Mylisz się i to bardzo.

Moją konfigurację masz w pod spodem. Jeszcze niedawno miałem to wszystko na kablach może 6 mm2. Plus od aku minus na karoserię. Jak podkręciłem dobrze miałem stroboskop z reflektorów. Teraz mam kable 20 mm2 obydwa (plus i minus) od aku. Co prawda mam diesla i aku 65 Ah. Na starej instalacji miałem już kondensator 1 F i napięcie przy odpalonym silniku przy dobrym basie spadało nawet do 11 V a na zgaszonym do 8,5 - 9 V. Teraz mam dwa razy mocniejszego suba (miałem PB 1254 250W RMS) i napięcie przy zgaszonym silniku i na prawdę mocnym basie spada maksymalnie 1,5V a na zapalonym o 0,5 V (jak cicho słucham to kondensator w ogóle się nie załącza). Wzmacniacze łącznie mają 750 W RMS i myślę, że mógłbym odpuścić sobie kondensator. Kable odpowiedniej grubości mają ogromne znaczenie i muszą być tego samego przekroju (plus i minus).

VW Vento 1.9 TDI 90KM '94 Audio: wzmacniacze µ-dimension RM V21, Steg K2.02, radio Alpine 9812RB, głośniki Dego SP-650, sub PowerBass ES-12DS-D2 w closed, sygnałówki Stinger Dream, kond. 1F, prąd. 32 mm2

VW Passat 1.9 TD combi 75KM '96 Audio: wzmacniacz µ-dimension RM V41 radio PIONEER DEH-80PRS, głośniki Dego PO-650, sub AudioSystem HX 08 SQ w closed, sygnałówki Stinger, prąd. 32 mm2


#9 Gajos

Gajos
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Lokalizacja:Stolica

Napisano 11 luty 2008 - 11:02

Jeśli tak podchodzisz do tematu zmień altek na wersję od diesla. Są mocniejsze z natury i to powinno pomóc. Dodatkowo przydał by się większy akumulator (który zawsze możesz wymontować przed sprzedażą samochodu).
Seat Ibiza I 1,2 Porsche System 76 KM
Radio - Clarion DXZ 378RPM
Głośniki przód - Helix Dark Blue 62.1
Drzwi - w trakcie tłumienia
Kable sygnałowe - Dietz 2x2,5 OFC
Sub - co wybrać - PB S10 czy MDS08 ??
Wzmak suba - co wybrać ??

#10 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 11 luty 2008 - 18:11

jak cicho słucham to kondensator w ogóle się nie załącza


Niema czegos takiego,kondensator jest na stale wpiety rownolegle do instalacji....nie zalaczac to ci sie moze wyswietlacz.
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#11 unihilator

unihilator
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • Lokalizacja:Wołomin

Napisano 20 luty 2008 - 13:11

Mylisz się i to bardzo.


nie nie mylęsię... a tobie nie siada zasilanie tylko dlatego ze masz aku 65 a ja nedzne 45 wymiana kabla nic mi juz nie da :)

do + po dokonanych pomiarach mam kabelek 20mm2 za to do minus to kabel 50mm2 pod karoserie (dlatego grubszy bo nie bezpośrednio z aku-słyszalem różne opinie ze powinny zarówno +/-być takiej samej srednicy inni mówią ze minus grubszy..)

uwazam ze kable nic mi nie dadzą i 20mm2 jest wystarczające do sprzetu który mam (sub 700W rms,wzmak 600W rms)...
ale prądu żre to co nie miara w tym tyg udało mi się spalić bezpiecznik 70A (już wmontowałem 80A-ciekawe ile wytrzyma...)przy jednym zarzuconym kawałku.

uwazam więc że uwaga :

kabel akumulator-karoseria sprawdź/wymień na grubszy.


jest słuszna i może czesciowo coś zaradzic choć najlepsze rozwiazanie jak już wiem to drugi aku+alternator na co ni mam kasky$
PIONEER DEH-6800MP
CARPOWER SONIC 12 & ALPINE MRV1005

#12 pablokonti

pablokonti
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Lokalizacja:opole

Napisano 08 maj 2008 - 22:50

Witam
bigmaxx mam pytanie czy dietz 1f niemiałeś kłopotów z wyświetlaczem bo po podłączeniu nic się niepokazuje na wyświetlaczu brak reakcji ale naładowany jest.
pozdrawiam
audio w mk3:
Pioneer DEH P6000UB
przód power bass es-6c
wzmacniacze Pioneer GM 2000
tył 2*EarthQuake DB-12 push pull
boschmann pch 9000z
przewody 2*2,5mm, 4*4mm

#13 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 22 maj 2008 - 14:00

pablokonti, A podlaczyles REM do kondensatora?
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#14 THIN

THIN
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Lokalizacja:Konstancin

Napisano 20 lipiec 2008 - 22:13

To ja mam pytanko odnośnie kondensatorów....

Piszecie że macie małe aku, alternatory w diesel'ach są mocniejsze itp. - tu wszystko o to chodzi żeby światełka nie przygasały :D Ale co do mojego pytania - ja mam alternator 100A a akumulator 100Ah i nic mi nie przysiada (mimo że kabel aku - buda jest grubości włosa) to słyszałem cuś takiego że nawet przy niedużym sprzęcie w bagaju warto mieć kondensator bo wtedy bas nie jest taki "suchy" - nie wiem co znaczyć ma to suchy, ale podobno lepiej mieć coś co to napięcie tylko dla car audio stabilizuje. Prawdą jest to??

#15 mlody1921

mlody1921
  • Użytkownik
  • 469 postów
  • Lokalizacja:daleko

Napisano 20 lipiec 2008 - 22:21

z tego co gadałem z kolesiem co robi altki rozruszniki i inne pierdoły do aut to każde auto ma przewidziany mały zapas jak masz altka 90 a dasz 150 to sie może źle odbić na intalacji w aucie

#16 ige

ige
  • Użytkownik
  • 1918 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:rrr

Napisano 20 lipiec 2008 - 22:26

w bagaju warto mieć kondensator bo wtedy bas nie jest taki "suchy"

Nie zauwazylem

ale podobno lepiej mieć coś co to napięcie tylko dla car audio stabilizuje

kond nic sie stabilizuje tylko magazynuje a to dwie odmienne sprawy

to sie może źle odbić na intalacji w aucie

jesli napiecia zostana te same to niby w jaki sposob?
Nie udzielam pomocy na PW/Mail/GG. Wszelkie problemy opisujemy na forum.

#17 THIN

THIN
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • Lokalizacja:Konstancin

Napisano 20 lipiec 2008 - 22:46

Czyli jednym słowem olać kondensator??

#18 wrc16

wrc16
  • Użytkownik
  • 85 postów
  • Lokalizacja:Zalipie

Napisano 21 lipiec 2008 - 11:05

Ja też mam akumulator 45 i w sumie około 600 RMS do tego kondensator 2F Power Acoustic i światła przy mocniejszym graniu również przygasają :D

Mam Kable 35mm2 (+/-) i też nie wiem czy kupic akumulator 55 czy drugi jakiś od motocykla ponoć i takie daja do audio :D
-Pioneer DEH-P88RS
-DLS R6A
-Clarion APA 2160
-JBL P1222
-JL Audio e1800D
-Power Acoustik 2F
-35mm2 Dietz

#19 PopaY

PopaY
  • Użytkownik
  • 552 postów
  • Lokalizacja:..: R-m :..

Napisano 21 lipiec 2008 - 12:17

wrc16, moim zdaniem to trochę przesadziłeś z kondem :D 1F w zupełności by wystarczył.
To co fabryka dała ;)

#20 Gilotyn@

Gilotyn@

    Old School

  • Użytkownik
  • 2534 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze...

Napisano 21 lipiec 2008 - 13:00

wrc16- a jakie masz kable od altka do aku, rozrusznika itd ? Jakie masz masy między silnikiem a aku itd itd. Wiekszość zapomina o nich a przewaznie są cieniutkie i nawet jak dasz 50mm2 od aku do wzmaka to nic nie da. Trzeba od samego początku dac dobra gładką droga po które będzie smigał prąd bez większych oporów. :D
Potężny Dźwięk - Sound Quality




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych