Skocz do zawartości

Jaki kondesator dobrać?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko taktyczne a mianowicie mam w planach zakup kondensatora do mojego audio

[mój samochód przy większych poziomach głośności jest prawie jak choinka]. Generalnie planowałem Dietza 1F z elektroniką w cenie 179pln, sprzęt wypróbowany i dobry jednak w odniesieniu do mojego sprzętu [Alpine MRV 1005+Carpower Sonic12] może być to za mało... domyślam się że powinno być minimum 1,5 Farada, wiec rozkminiałem dalej i znalazłem kondensator firmy „Toxic” 2,0F w cenie 229pln i teraz pytanko czy ten toxic rzeczywiście będzie miał te 2,0 F? Czy to tylko jakaś ściema im niewarto kasy na niego łożyć? przykładowo kondensator Dietza tej samej pojemności kosztuje około 350pln.

I niech ktoś mi powie w czym tkwi haczyk?

post-1-1202112660.jpg

post-1-1202112661.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Moim zdaniem sprawa wyglada tak :)

 

Toxica sobie od razu daruj :)

 

a nad tym Dietzem bym sie zastanowil :D

Duzo dobrego o nich slyszalem, zresztą zakupiłem takiego ostatnio :)

 

Co dalej, mowisz choinka... no u mnie na luzie tez tak było.

Po wymianie alternatora na nowy poprawilo sie, ale do tego tez zrobilem nastepujace rzeczy:

poprawilem istniejace kable masowe idące od silnika do karoseri i z akkumulatora do karoserii i dodalem jeden kabel masowy z silnika do karoserii po drugiej stronie silnika.

plus jeden kabelek poprowadzilem bezposrendnio od silnika do akku.

dalej kabelek plusowy idacy od alternatora do akku zostal ale dodałem drugi kabelek.

 

 

Strzelam ze ogolnie styklo by porobic to z tymi kabelkami a alternatora nie wymieniac, ale znajomy mechanik powiedzial ze alternator siada to go wymienilem

 

przed dodaniem kondensatora swiatelka przygasaly ale juz duzo mniej niz przed zabawą z kablami. jak podłączyłem kondensatorek... sprawa sie nie zmieniła, przygasaja tak jak ostatnio :D wiec kondensator chyba specjalnie nie ma wplywu na przygasanie swiatelek

 

Pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shit to ja już nie wiem...

 

liczyłem że kondensator rozwiąże problem w końcu od tego jest by uzupełniać spadki zasilania,ale słyszę różne opinie z tym

czy jest potrzebny czy nie...najchętniej bym pożyczył i poprostu sprawdził czy bedzie lepiej czy nie,niestety nie mam od kogo....wiec lipa, a w ciemno szkoda hajsu wywalac jak nie wiadomo czy pomorze..

 

toxic wiem że dupna firma

ale jak już wspomniałem mi zależy na pojemności a nie mam tyle kasy na Dietza który ma 1,5-2,0F

już nie mówię że te testy różnych kondensatorów z tego niemieckiego forum też daje do myślenia...

 

napewno nie chce mi sie bawić też w nowy 2 aku do samego audio bo to pociąga nowy alternator...

choć podobno rozwiązało by to sprawę duzo lepiej niż kondensator.

 

patent z kablami to dobra myśl i do przetestowania,muszę tylko zakupić odpowiednie i jazda.

 

lecz moje pytanko co do kondensatora nadal pozostawiam jako otwarte i czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

unihilator, to ze samochód wyglada jak choinak to nic t ci grubsze kable zasilające wzmaka niedadza bo one od tego niesa , byłyby potrzebne w przypadku gdyby wzmacniacz ci sie wyłaczał przy mocniejszym graniu co by oznaczało że braknie prądu.w twoim przypadku albo dajesz drugi aku do bagaja lub wymieniasz ten co masz na wiekszy, wszytko zalezy ile A masz altek??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że grubsze kable do wzmaka nic nie dadzą to wiem.ale jak dam np.grubszą mase od aku do karoserii

to może moje światełka przestana grać w rytm basu.

a akumulator mam niestety tylko 45 ah wiem że to mało,ale nie chce nowego aku o wiekszej pojemności bo planuje furacza niedługo zmieniac więc szukam alternatywy w postaci kondensatora ale jak narazie każdy mówi że to h** daje.

ewentualnie drugi aku 45 do baga [nawet po przełożeniu do innej fury sie przyda]ale jaki musi być do tego alternator by sie to kupy trzymało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kabel akumulator-karoseria sprawdź/wymień na grubszy.

Wiele osób o tym zapomina daje do wzmacniacza zasilający 50mm2 a masa aku-buda jest 10mm2 bigmaxx to przetestował i wie o czym pisze dlatego na razie kondensator bym sobie darował. Posprawdzaj łączenia masy jeżeli nadal będzie źle to wtedy możesz pomyśleć o kondensatorze. Nawet bufor w postaci kondensatora może nie pomóc jak kable będą za cienkie. A tak w ogóle to jakie masz kable zasilające?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że grubsze kable do wzmaka nic nie dadzą to wiem.ale jak dam np.grubszą mase od aku do karoserii

to może moje światełka przestana grać w rytm basu.

a akumulator mam niestety tylko 45 ah wiem że to mało,ale nie chce nowego aku o wiekszej pojemności bo planuje furacza niedługo zmieniac więc szukam alternatywy w postaci kondensatora ale jak narazie każdy mówi że to h** daje.

ewentualnie drugi aku 45 do baga [nawet po przełożeniu do innej fury sie przyda]ale jaki musi być do tego alternator by sie to kupy trzymało?

 

Mylisz się i to bardzo.

 

Moją konfigurację masz w pod spodem. Jeszcze niedawno miałem to wszystko na kablach może 6 mm2. Plus od aku minus na karoserię. Jak podkręciłem dobrze miałem stroboskop z reflektorów. Teraz mam kable 20 mm2 obydwa (plus i minus) od aku. Co prawda mam diesla i aku 65 Ah. Na starej instalacji miałem już kondensator 1 F i napięcie przy odpalonym silniku przy dobrym basie spadało nawet do 11 V a na zgaszonym do 8,5 - 9 V. Teraz mam dwa razy mocniejszego suba (miałem PB 1254 250W RMS) i napięcie przy zgaszonym silniku i na prawdę mocnym basie spada maksymalnie 1,5V a na zapalonym o 0,5 V (jak cicho słucham to kondensator w ogóle się nie załącza). Wzmacniacze łącznie mają 750 W RMS i myślę, że mógłbym odpuścić sobie kondensator. Kable odpowiedniej grubości mają ogromne znaczenie i muszą być tego samego przekroju (plus i minus).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mylisz się i to bardzo.

 

nie nie mylęsię... a tobie nie siada zasilanie tylko dlatego ze masz aku 65 a ja nedzne 45 wymiana kabla nic mi juz nie da :)

 

do + po dokonanych pomiarach mam kabelek 20mm2 za to do minus to kabel 50mm2 pod karoserie (dlatego grubszy bo nie bezpośrednio z aku-słyszalem różne opinie ze powinny zarówno +/-być takiej samej srednicy inni mówią ze minus grubszy..)

 

uwazam ze kable nic mi nie dadzą i 20mm2 jest wystarczające do sprzetu który mam (sub 700W rms,wzmak 600W rms)...

ale prądu żre to co nie miara w tym tyg udało mi się spalić bezpiecznik 70A (już wmontowałem 80A-ciekawe ile wytrzyma...)przy jednym zarzuconym kawałku.

 

uwazam więc że uwaga :

 

kabel akumulator-karoseria sprawdź/wymień na grubszy.

 

jest słuszna i może czesciowo coś zaradzic choć najlepsze rozwiazanie jak już wiem to drugi aku+alternator na co ni mam kasky$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

To ja mam pytanko odnośnie kondensatorów....

 

Piszecie że macie małe aku, alternatory w diesel'ach są mocniejsze itp. - tu wszystko o to chodzi żeby światełka nie przygasały :D Ale co do mojego pytania - ja mam alternator 100A a akumulator 100Ah i nic mi nie przysiada (mimo że kabel aku - buda jest grubości włosa) to słyszałem cuś takiego że nawet przy niedużym sprzęcie w bagaju warto mieć kondensator bo wtedy bas nie jest taki "suchy" - nie wiem co znaczyć ma to suchy, ale podobno lepiej mieć coś co to napięcie tylko dla car audio stabilizuje. Prawdą jest to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bagaju warto mieć kondensator bo wtedy bas nie jest taki "suchy"

Nie zauwazylem

 

ale podobno lepiej mieć coś co to napięcie tylko dla car audio stabilizuje

kond nic sie stabilizuje tylko magazynuje a to dwie odmienne sprawy

 

to sie może źle odbić na intalacji w aucie

jesli napiecia zostana te same to niby w jaki sposob?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam akumulator 45 i w sumie około 600 RMS do tego kondensator 2F Power Acoustic i światła przy mocniejszym graniu również przygasają :D

 

Mam Kable 35mm2 (+/-) i też nie wiem czy kupic akumulator 55 czy drugi jakiś od motocykla ponoć i takie daja do audio :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrc16- a jakie masz kable od altka do aku, rozrusznika itd ? Jakie masz masy między silnikiem a aku itd itd. Wiekszość zapomina o nich a przewaznie są cieniutkie i nawet jak dasz 50mm2 od aku do wzmaka to nic nie da. Trzeba od samego początku dac dobra gładką droga po które będzie smigał prąd bez większych oporów. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrc16, moim zdaniem to trochę przesadziłeś z kondem :D 1F w zupełności by wystarczył.

 

Wiem o tym ale miałem go w dobrej cenie a na przyszłość planuje mały rozwój systemu o pare RMS :D

 

Większość zapomina o kablach miedzy altkiem a rozrusznikiem i ja też :D

Szczerze to nigdy sie nad tym nie zastanawiałem a jakie kable powinny być?

Mój akumulator ma 45 Amper a samochod to Fiat SC :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj takie jakie są minimum do aku do wzmaka. A najlepiej 50mm2 :hyhy: spawalnicze drogie nie są a świetnie się sprawdzą :D Wtedy będzie lepsze ładowanie i będzie to z korzyścią nie tylko dla audio ale i całej instancji :D Pamiętajmy że prócz audio mamy parę źródeł które tez pobierają sporo cennej energii :rotfl:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrc16, tak jak napisał Gilotyn@ ale powinno się dać minimum taki kabel jaki się równa sumie przekrojów masy która już jest pomiędzy minusem a ramą i Twojego plusa do audio. Czyli innymi słowy najłatwiej dodać do istniejącej masy w samochodzie kabel o przekroju równym plusowi w Twoim CA.

 

Oczywiście ten 'wywód' dotyczy sytuacji kiedy minus w CA masz podpięty pod masą samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
to sie może źle odbić na intalacji w aucie

jesli napiecia zostana te same to niby w jaki sposob?

 

z tego co sie orientuje to jesli dam mocniejszy akumulator to moze sie to skonczyc zle tym ze nasz alternator poprostu go nie doalduje jak trzeba. Przy kupnie aku zwraza sie uwage wlasnie zwlaszcza na jego amperaz diezle maja wieksze dlatego ze potrzebuja wiecej pradu do rozruchu ale za to wiecej pradu mu zaaplikuja aby go doladowac w trakcie jazdy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no to pany....podłaczam sie do tematu...

jutro posprawdzam u siebie kableki pomiedzy silnikiem a karoseria,miedzy altkirm a aku,i mam pytanko?jakie kable tam dac?bo pewnie mam fabryczne jakies.

u mnie przy graniu na maxa,minimalnie swiatelka przygasaja ale to minimalnie,nie mam kondzia ale zamierzam dokupic,bo w przyszlosci zamierzam kupic lepszego wzmaka...

 

te kable to takie jak do wzmaka?(nie chodzi mi o przekroj tylko...no wiecie :) )

aku mam 55Ah a altka podajrze 65A.

myślicie że jak wymienie te kabelki to nie bedzie mi tak szybko padał aku?

bo teraz ta przy mocniejszym graniu 15 min i nie odpale samochodu...:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...