mastah22 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 nie chodzi o klase tylko o spalanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 nie chodzi o klase tylko o spalanie...To może ja do listy dorzucę Corsę A 1.5TD Isuzu? Spali to 7l w mieście, spokojnie na trasie można zejść poniżej 5l. Pytanie tylko czy takie porównanie ma sens.Jak chcesz robić porównanie spalania to porównuj auta w jednej klasie(np. passat b4, mondeo i vectra wtedy to ma sens.Omega jakby nie patrzeć jest wygodniejszym autem od gofra, utrzymanie auta tej i wyższych klas do najtańszych nie należy Jak chcesz robić porównanie to może porównaj passata 1.9 TDI i vectrę B 2.0 DTi. Wtedy takie porównanie ma sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koka Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 2,5 tds bardzo przyjemny motor, jak jest zdrowy to mozna nie nadazyc ze zmiana biegow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 nie chodzi o klase tylko o spalanie. Jakby nie patrzec omega jest ciezsza od bety 3 i to zauwazalnie ciezsza wiec co sie dziwic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEju_THC Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Dobra jestem juz prawie zdecydowany. Wybor padl na Vectre B. Tylko teraz mam dylemat, czy wybrac 2,0 czy 2,5 v6. Samochod raczej bedzie zagazowany wiec spalanie bedzie porownywalne. Ktory silnik mi mozecie polecic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 jak zagazowany to 2.0Jakos tak gaz do V6 to dla mnie swietokradztwo http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gifI gratuluje wyboru Jak bedziesz robil w niej audio to zrob fotorelacje zebym mial jakis poglad jak bede swoja vectre realizowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEju_THC Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 FUBU, a ja wlasnie myslalem nad 2,5 Moze i swietokradztwo ale napewno miala by wieksze pier...cie niz 2,0 ale poczekamy na opinie innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 X20XEV będzie na pewno tańszy w utrzymaniu(mniej oleju potrzebuje, rozrząd tańszy itd.)Jeśli chodzi o v6 to sztrzeż się 2.6, te silniki to porażka. W porównaniu do x25xe o części trudniej, elektronika jest bardziej skomplikowana(2.5 ma tylko 2 lambdy, a 2.6 już 4). W obu przypadkach jedyna opcja to sekwencja, tyle, że w przypadku 2.5 moim zdaniem lepiej szukać wersji bez gazu i samemu go założyć, chyba, że trafisz na prawdę zadbany egzemplarz. . Samochod raczej bedzie zagazowany wiec spalanie bedzie porownywalneJakoś w to niewierze. Co najmniej 2l więcej musisz liczyć. Sam osobiście jakbym miał kupować vectrę B to szukałbym tylko i wyłącznie x25xe(2.5 V6).W tej wersji silnikowej nie trudno o skóre, klimę, pełną elektrykę. Silnik bez problemu daje sobie radę z uciągnięciem takiej budy. Pamiętaj tylko o jednym, 2.5 nie lubi pałowania. Jak chcesz sobie często kręcić do rejonów maks mocy to lepiej kupić 2.0 i je podłubać. W pałowanych 2.5 już kilka razy spotkałem się z przekręconą panewką.Co nie znaczy, że viki z tym silnikiem to auto dla emeryta. Kręcąc silnik do 4,5tys. obr. Niejedno auto zostaje w tyle. Moment obrotowy w tym silniku jest praktycznie na podłodze. Omegą z tym silnikiem można swobodnie ruszać z 1tys. obr.Za v6 przemawia jeszcze jedno - brzmienie silnika i kultura pracy(jałowe obroty to 500rpm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 przy sekwencji 2 litry max wiecej gazu niz pb, jak pojemnosc w okolicach 1.8-2.0 i gaz dobrze wyregulowany a auto w dobrym stanie technicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeX Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Ja powiem tak mój następne auto jakie kupię będzie przynajmniej z silnikiem 2.5 do tej pory taczam się taczkami o mocach 90-120 km brat ma 80 b4 2.8 v6 ze zwykłą intalacją gazową. Każdy kręcił nosem pff zwykła a nie sekwencja będzie strzelał w kolektor itp ... bzdura totalna auto przejechało już ładnych parę km i ani razu nie strzeliło itp. Gazu pali w trasie przy 130 km/h średnio 9-10 w mieście przy dynamicznej jeździe ok 15-16 .Jak dla mnie to wynik super w zamian nie taczamy się aby do przodu tylko elegancko się śmiga Wiadomo że wydatki jak wspomniał cursor, większe przy eksploatacji ( wymiana rozrządu itp) Co do vectry z 2.6 dużo osób narzeka ale nie wiem jaka jest prawda . Wiem jedno napewno kupując vectre wybierał bym którąś z większym silniczkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcer Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 LukeX, b4 z v6 pod maską to bardzo dobre rozwiązanie. W rodzinie miałem dwie 2,8 na quattro, jedna na zwykłej druga na sekwencji. Zwykła po mieście ok 15l, sekwencja ze 2l mniej, z tym, że jednak na sekwencji spadek mocy znacznie mniejszy. Jeśli ma się na utrzymanie takiego motoru to warto się zainteresować, bo mocy 180km i spalanie w przeliczeniu jak w benzynie 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukeX Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 balcer, dokładnie nawet jak moc na elpidżi z tych 174km spadnie do 150 ale to i tak duża frajda bo auto nie ciężkie i całkiem śmiało pomyka. U siebie w b3jce mam 1.8 i jeżdze na beni to łyka mi jej średnio 8 litrów więc wole zagazować większy silnik i nim śmigać .Nie wspominam o gazowaniu małych silników bo to opcja dla oszczędnych dlatego wywaliłem ze swojego auta gaz bo z tych benzynowych 90 kucyków za dużo na gazie mi się rozpraszało ) Pewnie zaraz odezwą się zwolennicy lpg i zaczną pisać o sekwencji i że wtedy nie ma różnicy... ja jednak przy małym silniku wole żeby pił benie niż dusił się gazem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zgredex4 Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Ja Polecam Civica V gen 1.6 VTI 160KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 a ja jestem zwolennikiem lpg 9*3,95 = 3612*1,48 = 17 mniej jak 2 razy taniej i spadek mocy pomimo ze go czuc to podejrzewam ze nie wiecej jak 10% mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEju_THC Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 zgredex4, dobra to znajdz nie zajezdzonego civica do 11tys.... wiem ze to fajna fura ale jak juz mowilem chce miec ciag juz od samego dolu, nie chce krecic furki do tych 7-8tys obrotow....Co do vectry to rozgladam sie powoli nad tym 2,5 v6. jak znajde w dobrym stanie z gazem to go wezme ewentualnie zaloze sekwencje na wlasna reke. No chyba ze nie znajde jakiegos ciekawego egzemplarza to ewetualnie bede szukal 2,0.Ale to juz w ostatecznosci : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 jak ma ciągnąć od dołu to dieselwszystkie silniki 16V trzeba wkręcić żeby złapać te kilka koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LEju_THC Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 greg-si, ale v6 ma tez swoja kulture pracy ktora mi sie podoba. Diesla raczej nie biore pod uwage, moze i tansze w eksploatacji ale nie lubie klekotow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 wszystkie silniki 16V trzeba wkręcić żeby złapać te kilka koni"Nic nie zastąpi dużej pojemności, chyba, że większa pojemność"Adam Opel Wszystko zależy od charakterystyki silnika. Kiedyś czytałem porównanie scorpio 2.0 8V i omegi A 2.0 8V. Omega maks moment ma przy 2800rpm, a mondeo przy 4500, gdzie wartość momentu jest praktycznie taka sama. W przypadku X20XEV jest podobnie, jest to 16V o charakterysce typowej dla 8V(maks moment przy 3,5tys. obr.). Przykładowo starszy(i wg mnie lepszy) C20XE maks moment ma już przy 4,5tys. obr., ale 170NM ma już przy 2800, a co za tym idzie do 2.8 silnik zachowuje się jak 8V, powyżej jest już coraz lepiej.W przypadku vectry, 2.0 ma moment na takim poziomie, że można bez obaw na autostradzie wyprzedzać, bo zrobi się to sprawnie. 2.5 to silnik, który ciągnie już od samuśkiego dołu(pojemność robi swoje), a jakby nagle się okazało, że komuś 170KM to za mało, to żaden problem przeszczepić x30xe z omegi i mieć 210KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 U mnie przy 3tys mam juz blisko 200niuta i rosnie,maks jest w okolicach 4,5-5tys - ok 260-270Nm engine skromne 1.8 Generalnie w trasie nawet nie redukuje z 5 przy wyprzedzaniu chyba ze mocno zwolnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 4 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 engine skromne 1.8Ta, dodaj tylko pss pss.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Leju_thc, cursorpewnie że macie rację. Tylko w przypadku opla ciężko o zdrowy samochód po pierwsze silnikowo a po drugie blacharsko. Zresztą na temat opla mam swój pogląd i ja osobiście nie ładowałbym się w tą markę.Na pewno wolałbym coś z palety hondy czy właśnie S13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebring Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 A ja dalej jestem za mniejszym wozem, vectra to spora landara... Co do diesla to szkoda ze ci nie pasuje bo 1.9 po lekkim modzie zrobi ci na swiatelkach niespodzianke jak kupisz chodzby 2.5 U nas i tak nie ma gdzie jechac 180 no chyba ze rozpedzic do 2 paczek i zaraz chamowanie u mnie 3 braci ma same diesle, wczesniej benzyny i ON daje rade ;];] Ja dalej obstawiam ibize, polo cos w tym stylu bo naprawde czesci w brut modyfikacji silnika jest bez liku (wystarczy odwiedzic vwzone) Postaraj sie przejechac roznymi autkami znajomych i bedziesz mial lepszy poglad na sprawe...Co do vectry to wolałbym s40 t4 ;] tyle ze za 11 to ciezko bedzie znalesc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Tylko w przypadku opla ciężko o zdrowy samochód po pierwsze silnikowoZ tym to bym się kłócił. Kumpel ma omegę 2.0 16V. Silnik ma przebieg ponad 350tys. z czego 100tys. na gazie(sekwencja) i nadal nie łyka oleju i trzyma kompresje. a po drugie blacharskoSpytaj powalli jak wygląda blacha na jego kadecie. Kumpel ma 2 vectry B, jedną przedliftową, drugą poliftową, na żadnej nie ma nawet plamki rdzy Więc jak się chce to się da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 vectra to spora landara... No to ty chyba w mazdzie 6 nie siedziales http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Vectra B wcale taka wielka nie jest Kumpel ma 2 vectry B, jedną przedliftową, drugą poliftową, na żadnej nie ma nawet plamki rdzy Popieram, mimo braku ocynku nie mam rdzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 moja 3 ma 17 lat i zero rdzy jak dotad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.