Skocz do zawartości

alternator a wzmacniacz ...


skola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bo juz mi sił brakuje. Dzis znowu padł mi alternator ( kupiony 2 lata temu nowy, łozyska i regulator wymieniony jakies 4 miechy temu, ŁOZYSKA FAG!!). Moj altek to 70A moj sprzecik to sub 500W MB Quart wzmak do niego to SOUNDSTREAM TRX2.550 niby 550W w rms przód hsk i zasila je Rockford P450 on daje 4x75W w rms. Słucham dość głośno muzyki na dodatek hardstylu czyli szybki głosny bas. Robie dziennie okolo 150km niestety krótkie odcinki bo to miasto. Swiatła ON, muza głośno ja cisne sobie 80km/h czyli jakieś 3 tys obrotów a mi dosłownie przygasają światełka na desce ....

 

Zajechałem nowe lozyska czy moze byc to ze alternator chodzi ciagle na max swojej wydajności przy głosnej muzyce? Regulator tez wytrzymał mi tylko 9 miechow i sie szczotki zuzyły oO

 

Co mam robić kupować nowy większy altek tak 100A - 120 A? Czy moze byc od diesla i czy do benyzniaka będzie ok bo przecież diesel ma mniejsze obroty od benzyny ...

 

jakieś sugestie? Bo mi juz dosłownie brak weny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli chodzi o łożyska do alternatora to tam idą specjalne wysokoobrotowe i mają dodatkową literkę po numerze lecz nie pamiętam teraz jaką.

 

A jeśli chodzi o łożyska firmy FAG to w życiu bym nie kupił i wstawił do żadnego podzespołu w aucie marna jakość.

 

Polecam łożyska SKF gdziekolwiek bym nie wstawił nigdy nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem nowy altek niby 70A ale z certyfikatu wynika ze on wydala tylko 816W a ja mam 1,2KW wiec chyba jednak alternator nie wydala a mówicie ze dużo prądu niby nie bierze moj zestaw ....

 

Dziw mnie tez te obroty do 6000 nikt nie kreci a wtedy daje najwięcej Amper ... chyba ze liczyć trzeba podwójnie przez mniejsze kółko pasowe ...

 

Sugestie

post-329-0-67272700-1300816801_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zniszczenie to odpowiadały łożyska A czemu kondesator bo przygasają mu swiatła na jałowym wiec sa duze spadki napieć a dobry kondesator o wieszej pojemności myśle ze by pomógł a jak nie to to zmiana akumulatora napewno wsadź większy i zobacz co sie stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zniszczenie to odpowiadały łożyska A czemu kondesator bo przygasają mu swiatła na jałowym wiec sa duze spadki napieć a dobry kondesator o wieszej pojemności myśle ze by pomógł a jak nie to to zmiana akumulatora napewno wsadź większy i zobacz co sie stanie.

 

Skoro brakuje prądu to czym naładujesz ten kondensator? Stosuje się go po to żeby szybko oddał prąd do wzmaka jeśli instalacja "nie nadąża"

Kondek u mnie siedzi tylko jako rozdzielacz zasilania i voltomierz, a mam akieś 2 kW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o większy aku i większy kondek lecz o źródło prądu czyli alternator ... 5 postow i faktycznie dziwne teorie :P. kurcze niedlugo podepne nowy akumulator od mojego kolesia sprawdzę czy sa ciągle tak wielkie spadki i czy aku szybko znowu siadzie, moze mam walnięty aku też oO. Zadziwia mnie tez to ze ładowanie na jałowym bez obciążenia wynosi zaledwie 14,3 a pod obciążeniem 14,0 V .....

 

Dzis puscilem dosyć mocno muze i sprawdzałem pomiary przy szybkim bicie jakiego słucham czyli szybkie głosne bum bum bum ze swiatłami ON mimo trzymania przepustnicy na okolo 4000 obrotów spadki napięcia były do 11,8 V ....

 

I niby jak zmierzyć ten pobór prądu zwykłym miernikiem nie da rady max 10A zostaje chyba tylko cegowy pomiar ale kurcze obdzwoniłem duzo warsztatów i nikt tego nie uzywa ... co za dziura ten szczecin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie czyli jak masz słbe aku To lepiej instalacja będzie chodzić na kondesatorze 2f NIŻ 1F BO 2f Odda więcej prądu chyba ma sens nie?

a Twoja istalacja 2kw jak by chodzila bez kondka ? napewno by przygasały światła

 

Ale po co mierzyć prąd z alternatora? zeby sprawdzić czy chodzi wystarcza pomiary woltomierzem a z tego co piszesz to jest dobre ładowanie ile Ah ma akumulator?

14,3 a pod obciążeniem 14,0 V

a jak gra muza to 11,8 więc chyba jednak aku nie trzyma ile ma lat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie czyli jak masz słbe aku To lepiej instalacja będzie chodzić na kondesatorze 2f NIŻ 1F BO 2f Odda więcej prądu chyba ma sens nie?

a Twoja istalacja 2kw jak by chodzila bez kondka ? napewno by przygasały światła

 

a ja myslałem że z pustego to już nie naleje a tu jednak. chyba kupie z 5 kondensatorów.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie czyli jak masz słbe aku To lepiej instalacja będzie chodzić na kondesatorze 2f NIŻ 1F BO 2f Odda więcej prądu chyba ma sens nie?

a Twoja istalacja 2kw jak by chodzila bez kondka ? napewno by przygasały światła

 

Ale po co mierzyć prąd z alternatora? zeby sprawdzić czy chodzi wystarcza pomiary woltomierzem a z tego co piszesz to jest dobre ładowanie ile Ah ma akumulator? a jak gra muza to 11,8 więc chyba jednak aku nie trzyma ile ma lat?

 

oj gubisz sie troszkę widzę napięcie i natężenie, Volty i Ampery mówi ci cos to oO

 

Wstawienie większego kondensatora nic tu nie pomoże przecież on nie wytwarza pradu .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...