Skocz do zawartości

Sprzęgło do AUDI A4 AFN 110 KONI 1.9


K@mil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie, znajomy ostatnio przerabiał to w passacie TDI. Wymianiał sprzęgło i dwu-mas. Lukasowskie koło udało mu się wyrwać za 1300zł i sprzęgło za lekko ponad 700zł. Kosztów robocizny nie liczył bo robił to kolega który jest troszkę mechanikowaty, ale z tego co się orientuje to za taką usługę biorą najmarniej 300zł :rotfl:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, kuzyn ma A3 1.9 tdi od nowosci ( 98r ) i przy 270 tyś km musiał wymienic oprócz sprzęgła także dwumas. Kosztowało to w sumie 3000 zł na częsciach lukasa ( w tej cenie znajduje sie także wymiana paska klinowego, napinaczy, rolek i robocizna )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak brac pod uwagę to, że jednomas wporwadza pewne drgania w układ. Niekorzystnie odbija sie to najczęsciej na skrzyni biegów.

Przy dwumasie tego nie ma, dlatego, że jego konstrukcja praktycznie w pełni absorbuje takie drgania.

Mimo to ja widze tam tylko jednomas. Jak wejdziesz w dwumas to automatycznie wchodzisz w opcje wydania ok. 2 średniawych pensji na naprawę. Też zwróć uwage, kto to bedzie robił bo są tacy partacze że głowa boli, włącznie z tym, że potrafią uszkodzić koło 2masowe przy montażu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak brac pod uwagę to, że jednomas wporwadza pewne drgania w układ. Niekorzystnie odbija sie to najczęsciej na skrzyni biegów.
wydaje mi się że policzone to jest przez producenta ze sporym marginesem bezpieczeństwa bo tak jak pisałem kolega już naprawdę troszkę kilometrów zrobił a nogi lekkiej nie ma. Jeśli ja osobiście stanął bym przed widmem takiego wyboru poszedł bym w jednomasowe koło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne :D

Jednak na filtrze się nie skończy...

 

Mam błąd 00575 ;-)

Od czasu do czasu przy wysokich obrotach, auto wchodzi w tzw tryb awaryjny.

 

Dziś będę czyścił zawór N75, niedługo wywalę katalizator, oraz wyczyszczę łopatki w turbinie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K@mil, masz tzw. no lauf. i jest to spowodowane prawdopodobnie tym że zapieczone są owe kierowniczki w turbinie i silnik wpada w trub awaryjny. Co go EGR to w AFNie jest to połączenie kolektora wydechowego z kolektorem ssącym. Na kolektorze ssącym masz taką "gruszkę' do której idzie czarny wężyk i to ona odpowiada za otwieranie i zamykanie tego kanału. I dobrze by było jakbyś go zaślepił bo ładuje masę syfu w kolektor.

http://img526.imageshack.us/img526/6278/egr110kmyy5.jpg

Tak wygląda kolektor przy działającym EGR:

http://images30.fotosik.pl/205/e0a95312019ae0c5med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja.

Zacznij od zaślepienia zaworu EGR.

Chociażby na próbę z puszki po piwie dotnij uszczelkę.

 

Wg autodaty, błąd ten oznacza:

Intake Manifold Pressure

A więc problemy z ciśnieniem w dolocie

 

U kumpla w astrze wypluwało błąd nieszczelności w dolocie. Okazało się, że EGR nie zamykał się do końca i puszczał ciśnienie z powrotem w wydech.

Wyczyściłem EGR i auto odzyskało moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cursor, mam styczność z tymi silnikami w w 95% jest to wina kierowniczek a w pozostałych przypadkach uszkodzony N75 lub przewodu podciśnienia :P Nardzo łatwo można sprawdzić podpinając pod VAG i wykonać test można zaobserwować czy sztanga odpowiedzialna za ruch kierowniczek pracuje normalnie. Jak sie ma wskaźnik doładowania to widać co się dzieje, koledze w golfie ładowało ponad 1,5 bara :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DJ_SM, ma racje raczej kirownica spalin w turbo zadkokiedy przemienik (N75) pada. Odrazu wyczys turbo. Jak nie masz VAG zeby sprawdzic w nastawach podstawowych to odepnij gruszke od kierownicy i poruszaj kierownica jak sie tnie choc trocu to do czyszczenia. Nie moze sie przycinac nawet wpolozeniach krancowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...