luk9753 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witam. Z racji tego ze w mojej instalacji pojawiają się małe ubytki prądowe także postanowiłem zrobić następujący manewr. Posiadam altek 120A i aku bosch 65Aha ( w całkiem dobrym stanie, lepiej się sprawuje niż nowa futura). Z racji tego ze robię przy elektroinstalacjach mam sporo akumulatorów całkiem sprawnych aku żelówek po-serwisowych. I teraz zastanawia mnie jedno chciał bym taki aku wrzucić do bagażnika żeby troszkę niwelował mi spadki napięć i odciążył główne aku. I teraz pytanie wiecznie uczono mnie w technikum i z tego co zrozumiałem na studiach słabsze aku będzie rozładowywało mocniejsze z biegiem czasu, a wiem że sporo osób ma tak zrobione i stąd moje pytanie jak to jest z tym naprawdę przy połączeniu równoległym akumulatorów o różnych pojemnościach i konstrukcjach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Mam ten sam problem ze spadkami napięcia. Chciałem kupic mała zelowke ale koleś w sklepie mi odradził montaz 2 aku o roznych konstrukcjach bo bedzie to prowadziło do ich samorozładowania i polecił albo duza zelowke albo 2 mniejsze. [ Dodano: 2010-03-02, 11:50 ]jak wyjde z siankiem na prostą do chce kupić 60-70 ah Hollywood albo 35 i 45ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Mam ten sam problem ze spadkami napięcia. Chciałem kupic mała zelowke ale koleś w sklepie mi odradził montaz 2 aku o roznych konstrukcjach bo bedzie to prowadziło do ich samorozładowania i polecił albo duza zelowke albo 2 mniejsze. [ Dodano: 2010-03-02, 11:50 ]jak wyjde z siankiem na prostą do chce kupić 60-70 ah Hollywood albo 35 i 45ahA skąd wiesz, że to właśnie akumulator jest przyczyną spadków napięcia u Ciebie ?Diagnozowałeś już cały układ ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 altka mam 120A a aku 52 jakiegoś boscha. i jak bede miał siano to wymienie go na coś leszczego. a co do spadków to musze kabelki pod maską wszystkie wymienić na grubsze bo od tego idzie sporo w łeb. i wtedy zobaczy sie co i jak. [ Dodano: 2010-03-02, 12:53 ]no i aku juz chyba nie jest w pełni sprawny bo po 6 dniach (w cieplym garazu) juz autko nie chciało odpalic. pobor na postoju sprawdzony 0,04. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Jeśli to jest ten sprzęt z Twojego podpisu to zaczął bym od weryfikacji kabli i połączeń oraz diagnostyki alternatora. 105 Amper powinno w zupełności wystarczać instalacji CA (15 Amper "odłożyłem" na instalacje samochodu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 ale co Masz na myśli z ta diagnostyką. altek ładuje ok 14,2V a i na wiosne kable beda wymieniane od altka aku budy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 a i na wiosne kable beda wymieniane od altka aku budyZacznij od tego. Jeśli to nie pomoże należało by zweryfikować czy nadal alternator wytwarza 120 Amper prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puchacz786 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 aha. juz wszystko wiem dzieki wielkie. jak sie zrobi ciepło to zaczne grzebac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niunius Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 ... Z racji tego ze robię przy elektroinstalacjach mam sporo akumulatorów całkiem sprawnych aku żelówek po-serwisowych. a nie masz czasem po tych elektroinstalacjach (nei wiem w jakiej branży robisz) czasem aku niskopradowych ? (niski amperaż przy długim czasie jego oddawania). bo jeśli tak, to one na nic sie zdadzą. Myślę tu o aku z instalacji alarmowych or something takiego ... pozdro!marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 I teraz pytanie wiecznie uczono mnie w technikum i z tego co zrozumiałem na studiach słabsze aku będzie rozładowywało mocniejsze z biegiem czasuPo pierwsze co to znaczy słabsze, po technikum i roku studiów powinieneś umieć sprecyzować o jaki parametr dokładnie chodzi.Po drugie rozładowywanie akumulatorów zależy od prądu upływu samego akumulatora (bardzo niewielkie) oraz prądu czerpanego z reszty instalacji. Ja nic nie słyszałem o rozładowywaniu połączonych ze sobą akumulatorów, inaczej sprawa wygląda przy kondensatorach i faktycznie słabszy (w tym przypadku o większych stratach w dielektryku czyli większym prądzie upływu) będzie dodatkowo rozładowywał dołączony do niego równolegle kondensator o mniejszym prądzie upływu. Akumulatory z UPSów, Alarmów średnio nadają się do pracy w instalacji Car Audio gdzie pobierany prąd ma duże wartości i pobierany jest w krótkich impulsach. Takie akumulatory mają całkiem duży opór wewnętrzny a co za tym idzie przeciętne parametry prądowe (prąd ciągły i chwilowy) i niemałe spadki napięć pod obciążeniem.One mają pracować buforowo, tzn przez 99% swojej żywotności są stale doładowywane a rozładowanie trwa jedynie w stanach awaryjnych (spadek napięcia w sieci poniżej normy, zanik napięcia w sieci, przepięcie w sieci). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 To są aku żelowe z instalacji alarmowych, 7Aha i 12Aha 17Aha. Fakt prądem impulsowym szału nie robią ale zawsze coś tam pomagać będą dając tam kilka dodatkowych amperów które napewno pomogą. No aku w instalacjach alarmowych ładowane są małym prądem przez cały czas ( 500mA 750mA zależy od centrali) no i zgromadzony w nich ładunek używany jest tylko w chwili zaniku napięcia sieciowego, czyli tak jak pisze kolega LordWiader Chodzi mi o to ze aku o większym stopniu zużycia większym zasiarczeniu płyt i nizszym napięciu i wydajności prądowej będzie rozładowywało aku nowe, ładunki będą dążyć do wyrównania potęciałów. Choć zawsze można rozwiązać taki problem wstawiając w tor połączeniowy akumulatorów np przekażnika SSR i odpowiednio rozwiązać sterowanie kiedy działają oba aku i kiedy tylko jedno. Chyba coś przy tym podłubie przy okazji przebudowy 3-way i zobaczę czy pomoże Takich 7-demek to mam zatrzęsienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 W sumie, ja po oberwaniu cel w akumulatorze dostałem nowy (chciałem kase), jednak w międzyczasie kupiłem nowy. Doładowuję ten akumulator raz na 2-3 tygodnie, aby mu się nic nie stało, jednak zastanawiam się, czy nie dać go do tyłu. Aku mają taką samą pojemność, jednak jeden z nich ma większy prąd rozruchowy. Czy będzie dochodziło w takiej sytuacji do samorozładowania? Altek 100A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 luk9753, pytanie podstawowe jakie konkretnie te akumulatory masz (producent) bo jeżeli to najtańsza chinszczyzna to nie polecam jakiś czas temu robiłem test ze znajomym i taki nowy chiński tani aku 17Ah tak naprawdę miał trochę ponad 10Ah Ja kiedyś na "siedemnastce" KOBE jeździłem maluchem A cztery lata temu włożyłem do motocykla 17Ah EROPOWER-a, dwa sezony przelatałem bez żadnego problemu potem moto sprzedałem i aku do dziś kręci W chwili obecnej w Corsie mam jako bufor dla A6 2 x 17Ah EUROPOWR i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halam Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 nie ma problemu (albo jest zbyt maly aby zauwazyc golym okiem) z rozladowywaniem aku przez aku "slabsze", przekaznik stosuje tylko miedzy instlacja samochodu a zasilaczem ( stinger podukuje 200A z 12V cewka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Kobe robi jedne z najlepszych aku żelowych, ale mimo wszystko pod użytek CA warto poszukać chociaż optimy albo zainwestować w cos stworzonego do CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk9753 Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Firmy mam akurat różne są chińczyki które już wcale nie trzymają napięcia a niektóre (te które były w jakiś większych sklepach, bankach, urzędach itp) są całkowicie sprawne i niezłe zostały wymienione tylko i wyłącznie ze względu na okresowe przeglądy i wymiany zawartych w umowach. Tak że zobaczę jak to się będzie sprawowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 witam!! panowie mam pytanie czy po załozeniu dodatkowego altka silnik moze ciezej pracowac? i czy da rade jakos przerobic altek zeby dwa aku ładował u mnie to wygląda inaczej bo mam aku 75Ah no i jak sobie pozwole na dłuższe granie to pada mi aku i w zwiazku z tym chce zrobic taki manewr drugim aku tylko do audio.dodam ze aku chce załozyc pod maska bo akurat mam na tyle miejsca dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 witam!! panowie mam pytanie czy po załozeniu dodatkowego altka silnik moze ciezej pracowac? Oczywiście, większe obciążenie to i większe zużycie paliwa. i czy da rade jakos przerobic altek zeby dwa aku ładował Raczej nie trzeba nic przerabiać, wpinasz go w instalację i są ładowane jednocześnie. u mnie to wygląda inaczej bo mam aku 75Ah no i jak sobie pozwole na dłuższe granie to pada mi aku i w zwiazku z tym chce zrobic taki manewr drugim aku tylko do audio. To raczej nie wiele ci da, dodanie drugiego aku bez wymiany altka nie bardzo ma sens. Może aku już masz padakę, widzę w podpisie że nie masz nawet suba, coś musi być nie tak z aku skoro ci pada. Ile to dla ciebie dłuższe granie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 około 1h juz pada ale aku mam jakies pół roku [ Dodano: 2010-04-18, 20:57 ]To raczej nie wiele ci da, dodanie drugiego aku bez wymiany altka nie bardzo ma sens. zgadzam sie ale ktos mi kiedys mówił na taki tamat ale niebardzo mu wierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Około godziny na postoju?? Chłopie..to ile ty chcesz?? Drugi aku to duże obciążenie dla alternatora. Zależnie jaka ma wydajność i ile prądu ssie cała instalacja - ale to już musisz zmierzyć. Jeśli po prostu wrzucisz drugi aku może się okazać ze braknie Ci prądu i oba akumulatory bedą niedoladowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Jeśli po prostu wrzucisz drugi aku może się okazać ze braknie Ci prądu i oba akumulatory bedą niedoladowane. Tak będzie raczej napewno Ale i tak twierdziłbym że masz z aku coś nie tak, godzinę grając na postoju bez suba, na samym przodzie to coś krótko... Jak się zapomniałem kiedyś i z kolesiem sprawdzaliśmy mój sprzęt to sprzęt grał ponad dwie h zanim mi się przypomniało żebym odpalił auto i było już za późno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 czyli nie zakladac ale kupic lepsze aku takie 100AH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@riusz Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 A jaki masz altek ? Ile amper ? Jeśli wstawisz mocniejsze aku a sprzęt naprawdę sporo prądu ci bierze to nie doładujesz dobrze aku co wiąże się zimą problemami z odpaleniem a ogólnie ze skróconą żywotnością aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 altek mam 90A ładuje na 14.4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Braknie Ci prądu na naladowanie aku 100Ah. Ps - carpc, sam T400-4, połowa glosnosci i 55Ah aku po 40min mówi u mnie papa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.