Skocz do zawartości

JL 10W3v3-2 vs RE Audio SE-10 D4 vs RF P3SD210


M@riusz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Poszukiwania subwoofera zostały zawężone do wymienionych w temacie subów. Jednak nie potrafię wybrać któregoś z nich bo po prostu ich nie słyszałem i nie mam takiej opcji. Więc zwracam się do was o pomoc. Jak już wiecie auto to Mondeo MKI sedan. Litraż skrzynki ok. 15, 18 litrów(zabudowa w boczek, oczywiście closed). Muzyka przeważnie rock, pop, reggae i hh. Wzmacniacz do suba będzie DLS A6 (4ohm: RMS 1x500W, 2ohm: RMS 1x870W, 1ohm:RMS 1x1200W). Narazie będzie jeden sub, jak będzie za mało to ewentualnie kiedyś zostanie zakupiony drugi. Stawiam bardziej na jakość, ma być głównie uzupełnieniem pasma aczkolwiek jak pomasuje nerki czasami to też będzie miło. Reszta zestawu w podpisie. Pozdro.

 

JL Audio - 10W3v3-4

Dane techniczne: 

Moc RMS: 300 W

SPL: 84,87 dB

Pasmo: - Hz

Re: 3,567 Ω

Fs: 31,49 Hz

Qes: 0,523

Qts: 0,485

Qms: 7,017

Vas: 32,23 L

X max: 14 mm

średnica montażowa: 230/267 mm

głębokość montażowa: 151 mm

zalecana obudowa zamknięta: 17,7 litra

zalecana obudowa BR: 35,4 litra

 

RE Audio SE-10 D4

- membrana: podwójna z kompozytów celulozy,

- zawieszenie: Rubatek,

- 8-warstwowa aluminiowa cewka (3”),

- odlewany aluminiowy kosz,

- potrójny układ magnetyczny,

- bardzo niskie i kontrolowane brzmienie w obudowach 

 zamkniętych i wentylowanych





moc RMS: 600W

moc max.: 1500W

impedancja: 2x4Ω



średnica: 25cm (10”)



Fs: 26,6Hz   Qts: 0,42   Vas: 31,0L

Xmax: +/-18mm, SPL: 83,2dB (W/m)

 

 

 

Rockford Fosgate Punch P3SD210

Specjalna, płaska konstrukcja do zastosowania w instalacjach na ograniczonej przestrzeni

Moc RMS	300 Wat

Moc max	600 Wat

Impedancja	2 x 2 Ω 

Fs (Hz)	44 

Re (Ω)	3.4 

Le (mH)	2.4 

Qms	4.5 

Qes	0.77 

Qts	0.66 

Vas (L)	10.4 

Sd (cm^2)	310 

SPL (1w/1m)	83 dB 

Xmax (mm)	10.8 

Głębokość montażowa	889 mm

Waga	6.078 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RE na wstępie sobie odpuść w closed jak dla mnie mulił strasznie, tym bardziej w tak małym litrażu, przetwornik idealnie

nadaje się do osiągnięcia konkret zejścia oraz do pompowania, czyt. tworzenia ciśnienia :padam:

P3 nie najgorszy wybór, chociaż cena trochę odstrasza, z jakością raczej nie będzie źle, aczkolwiek nie wiem jak zachowa się on w tak małej budzie ?

JL słyszałem tego samego suba tyle, że w wersji 12" w closed, naprawdę dawał radę, masował nereczki, a także potrafił uzupełnić pasmo.

Z tych 3 to chyba najlepszy wybór, ale wiadomo najlepiej samemu posłuchać, każdemu podchodzi co innego do gustu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie RE w closed to zamulacz, taka jest moja subiektywna opinia, tak jak to określiłem wcześniej.

Sam się zastanawiałem żeby właśnie SE w wersji 12" wrzucić w closed, ale nie podchodził mi on w ogóle.

JL jest jakby stworzony do takich małych budek, a dobrze pogoniony odwala dobrze swoją robotę.

Szczerze zamiast RE SE do closed, wolałbym wybrać RF T1, bardziej mi odpowiadał w zamkniętej budzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie RE w closed to zamulacz, taka jest moja subiektywna opinia, tak jak to określiłem wcześniej.

Który niby? Ani RE, ani SR, ani SE w dedykowanej skrzynce nie muliły, a wiesz, że sam na to jestem wyczulony.

 

To właśnie JL audio nie nazwałbym demonem szybkości(przy jl to RE Audio nim właśnie jest). 10W4 w closed 20l był dosyć szybki, ale grał kluskowato trochę. Mocy mu nie brakowało na pewno(podpięty pod zeusa). Świetnie zgrał się z moimi Etonami Pro.

RE Audio SE w closed kopały rewelacyjnie w pewnym audi TT w czeladzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz Patryk, ja jednak obstaję za JL niż RE

Bardziej mi ten przetwornik podchodzi do gustu w closed i tyle.

A tak w ogóle to wybrałbym i tak jakiegoś RF'a dla siebie, przynajmniej.

Z braku laku, czyli HX2, wziąłbym T1 i zapakował go w closed.

Każdemu pasuje co innego i nie będziemy więcej nad tym dywagować.

W tym TT nie słyszałem suba, tylko przód w Czeladzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz Patryk, ja jednak obstaję za JL niż RE

Bardziej mi ten przetwornik podchodzi do gustu w closed i tyle.

A tak w ogóle to wybrałbym i tak jakiegoś RF'a dla siebie, przynajmniej.

Z braku laku, czyli HX2, wziąłbym T1 i zapakował go w closed.

Każdemu pasuje co innego i nie będziemy więcej nad tym dywagować.

W tym TT nie słyszałem suba, tylko przód w Czeladzi :)

Gust to jest jedno, a pisanie o szybkim głośniku, że jest mułowaty to co innego.

RE w closed zagra twardo z wykopem, a jl będzie grał miękko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jl będzie grał miękko.

 

To napewno.

 

RE Audio SE w closed kopały rewelacyjnie w pewnym audi TT w czeladzi :)

 

To tez bylo dobre :) Chociaz nie pod moj gust, ale do rocka itp byly klasyczne http://localhost/strefa/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchałem JL 10 i 12 W3V3-4 w closet'ach i jak dla mnie to RE SR-10D2 jak i SE-10D2 ktore miałem biły je na łeb jesli chodzi o uniwersalnosc, szybkosc, i wykop.

JL piescił ucho ale był jak dla mnie troszke "za miekki" (az za bardzo). U mnie w sedanie odpadł w przedbiegach (zasilany najpierw Us Ampsem 800.2 pozniej 1600.2 a pozniej mostkiem z DCX'a 1000.4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem Rockforda można sobie odpuścić tak ? I orientujecie się może jaką tą JL ma membranę ? ż czego jest zrobiona ? Bo jakoś papierowo podobne mi bardziej podchodzą, tzn. dźwięk który się z nich wydobywa. Jak wygląda sprawa mocy, JL ma 300 a RE 600 watt jakie to ma przełożenie na samo granie ? Pamiętajmy że autko to sedan.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie RE w closed to zamulacz, taka jest moja subiektywna opinia, tak jak to określiłem wcześniej.
Miałem co prawda SR a nie SE w zamkniętej budzie i jakoś nie zamulał NIGDY, a muza na nim różna leciała, choć najczęściej drum&bass.
Gust to jest jedno, a pisanie o szybkim głośniku, że jest mułowaty to co innego.

RE w closed zagra twardo z wykopem

Tak właśnie - z dużym wykopem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe też szukam takiego suba :) Mi, mimo że nie jest to wysoka półka podoba się sub z u-dimension seria RM, potrzebuje dobrego napędu (taki masz), a odwdzięczy się dużą dynamiką, zejściem i pomasuje plecy.Nie wiem jakie auto, ale jeżeli masz okazję posłuchaj 10" albo 12" może naprawdę zaskoczyć pozytywnie.Co do RE słuchałem zarówno serii SR jak i SE i mi się nie podoba, zdecydowanie to spl i styl takiego grania mi nie odpowiada, łupacz i tyle Na pewno nie jest wolny (nie gubi się), dobry napęd i br i wygina dach aż miło.Specjalnie testowaliśmy u znajomego SR chyba 10 w br pod jakimś bardzo szybkim kawałkiem techno, nie ma takiej opcji żeby się gubił - warunek dobry napęd,dużo mocy i łoi niesamowicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...