Skocz do zawartości

Ulepszenie instalacji car audio: Subwoofer/wzmacniacz/głośniki


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.
 
Jestem nowicjuszem w temacie ulepszania systemu audio w osobówkach. Zastanawiam się nad dorzuceniem do mojego samochodu (Renault Megane 2 CC) subwoofera i dwóch zwykłych, trochę lepszych od oryginalnych, głośników. Na ten moment w samochodzie zamontowane jest oryginalne nagłośnienie, ale zostało zmienione radio na Kenwood BT CD/R-2P2 z wyjściem 4x50W, podłączone do czterech głośników.
Chciałbym wymienić 2 z tych głośników na nowe. Mój plan to dokupienie subwoofera ze wzmacniaczem do niego i do wspomnianych 2 głośników. 2 oryginalne głośniki pozostałyby zasilane z radia. I tu mam pytanie: Czy mam możliwość przesłania wzmocnionego już sygnału z radia do wzmacniacza, z którego dalej 3 sygnały (znowu wzmocnione) wychodziłyby do dwóch nowych głośników i subwoofera. Czy przy tym rozwiązaniu dwa głośniki oryginalne będą potrzebowały dodatkowego delay'a, żeby grały równo z nowymi?
Chciałbym osiągnąć najlepszy możliwy efekt. Cena nie gra roli - chciałbym, aby wspomniany zestaw: subwoofer, wzmacniacz, 2 głośniki i ewentualnie nowe radio służyły mi również w innych modelach samochodów, dlatego wolę kupić coś naprawdę dobrego. Nie chciałbym natomiast wymieniać całej instalacji elektrycznej w samochodzie.
Jaki subwoofer najlepiej kupić? Są jakieś rozwiązania, nawet dużo droższe, które przy mniejszym poborze prądu są w stanie wydać mocniejszy bass? (nie przekraczając 30cm średnicy głośnika)
Dwa wspomniane przeze mnie głośniki lepiej sprawdzą się dwudrożne, czy zwykłe?
 
Tak jak wspomniałem, jestem nowicjuszem, więc bardzo możliwe, że zapomniałem o jakimś istotnym fakcie. Jeżeli ktoś z Was miały inną propozycję jak mogę uzyskać najlepszy efekt (z naciskiem na bass) to jestem otwarty na dyskusję :) .
PS. Te 2 oryginalne głośniki, które mam zamiar wymienić na nowe, muszę wymienić, bo oryginalne charczą.
 
Pozdrawiam!!
Wysłano 9 min temu