Skocz do zawartości

Focal iBus 2.1 vs Alpine PWD-x5 do Porsche 964


Elberoth
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zainstalować prosty system w klasycznym Porsche 911 z 1991 roku (typ 964). Niestety, w tym modelu nie ma miejsca, aby wcisnąć jakikolwiek sub - jedyna sensowna opcja to płaski sub pod fotelem pasażera (ew. same 16-ki w drzwiach, bez suba). 

 

Instalacja suba pod fotelem automatycznie pozbawi mnie miejsca na osobny wzmacniacz, więc w grę wchodzą tylko modele ze zintegrowanym wzmacniaczem na kanały przednie.  

 

Opcje które rozważam to Focal iBus 2.1 lub Alpine PWD-x5. 

 

Nie mam tu jakiś preferencji. Zaletą Focala jest na pewno mocniejszy wzmacniacz 2x 55W RMS na kanały przednie. Zaletą Alpine'a jest wbudowane DSP oraz aż 4 kanały, choć o mniejszej mocy (4x 25W RMS; można zrobić bi-amping i wywalić pasywna zwrotnicę). 

 

Głośniki to na jakie się zdecyduję to najprawdopodobniej Morel Hybrid 62.

Radio to Blaupunkt Frankfurt RCM 82 (najnowszy retro-look od Blaupunkta).

 

Nie słucham głośno. Jestem typowym audiofilem, a nie head-bangerem. Szukam przyjemnego, pełnopasmowego dźwięku, a nie decybeli i ekstremalnego basu.

 

Będę wdzięczny za wszelkie opinie osób, które miały okazję montować rzeczone suby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ew. mogę wrzucić same 16-ki Morela w drzwi. Gdzieś w 1997 miałem taki system 17-ki Vifa Discovery (obecnie Scan Speak Discovery) w drzwiach, tweetery Scan Speaka w desce, plus Audison VR209 Evo i całkiem fajnie to grało. 

 

Mógłbym poszukać takiego Audisonona do recapu, albo jakiegoś starego Genesisa Dual Mono czy coś podobnego. Ew. coś aktualnego, ale tu zupełnie nie mam rozeznania. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie idź w stronę popierdułek pod fotel, tym bardziej w tej chorej kwocie. Za ~3500 PLN dostaniesz pełnowartościowy wzmacniacz z dsp.

Zerknij na produkty ESX, za ~3300 PLN masz 8x80 W z możliwością mostkowania. To w razie jak byś dał radę upchać wzmacniacz gdzieś indziej a pod fotel  wsadzić subwoofer, który na to miano zasługuje lub wzmacniacz pod fotel i frontsub.

 

Nie wiem czemu się utarło- „jestem audiofilem, nie potrzebuję basu i nie słucham głośno”. W samochodzie cicho to słucha się wiadomości a nie muzyki;)

W domu tez nie słucham głośno, nie ma takiej potrzeby ale w samochodzie zawsze gdy jest ku temu okazja. 
 

Masz zamiar montować i stroić sam?

Ile masz miejsca pod fotelem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie wiele jest tam miejsca. Myślałem o subach JL, ale te mają 140 mm wysokości.


Ja bym na Twoim miejscu poszedł w stronę 2 lub 3 Way i w razie potrzeby myślał nad subem w nogach pasażera jeśli te nie jest używane i będzie zapotrzebowanie na dolne rejestry.

 

Edit: ciulowy słownik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, szymin89 napisał:

Czyli... 

Razy 2. 

Miałem "przyjemność" słuchać trzech takich pudełek pod fotel i jedynym który choć trochę zbliżył się do tego żeby nosić miano Suba był Audison APBX, ale ten był minimum dwa razy większy od tego focala i siedział w busie pod kanapą. Reszta więcej psuła niż wnosiła coś dobrego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię. Może faktycznie wrócę do opcji 2-way z 165mm i lepszy wzmacniacz w miejscu tego suba. 

 

Zastanawiam się jeszcze, czy nie pożyczyć tych wynalazków (DLS, Alpine, Focal) i nie wypróbować tego u siebie w domu. Musiałbym tylko jakieś stare kolumny kupić, aby móc wkręcić do jakiś skrzynek te zestawy 165mm.  Akumulator i klemy mam, CTEKa do ładowania mam, a sygnał sobie z domowego DACa wypuszczę. 

 

Wtedy mógłbym przynajmniej ocenić, ile warte są te wbudowane wzmacniacze. Jeżeli będzie kibel, to wrócę do opcji 2-way + do tego np. DLS Signature S2 (projekt Gordona Taylora).  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiele mniej niż ja robię swoim po mieście. 

Pytałem bo takim samochodem nie jeździ się dużo i w sumie sama jazda sprawia najwięcej frajdy a audio to raczej skromny dodatek i nie musi być priorytetem.

 

Montuj ten 2-way i testuj czy Ci wystarczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w Porsche 964 ale w bagażniku 992 ,zmieścisz bez problemu 3 sztuki Steg A classe na stelażu alu i dsp więc jeśli chcesz małe i tanie wzmacniacze,tym bardziej. Co do subów ,to jest w sieci wiele projektów . Na priv  ,wysłałem link takiego projektu .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem - priorytetem jest OEM look. Niestety do wczesnych Porsche nie ma dobrych, dyskretnych projektów subów. To są znacznie mniejsze auta niż późniejsze 996, nie mówiąc już o aktualnych 992. 

 

Wzmacniacze w bagażniku montuje Singer, ale nie chcę iść w tę stronę. 

 

Porsche 911 Singer 1993 - SPRZEDANE - Giełda klasyków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...