ROBSONBERCIK Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Hello.I ja się nie doszukalem u siebie bezpiecznika na drodze altek - aku.Dolozylem 35 mm2 bez bezpiecznika.Na razie nic nie wybuchło :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zientek Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Ja zamierzam w przyszłym miesiącu zabrać się właśnie za Big 3 i zaczerpnąłem troszkę teorii na ten temat. I z tego co wyczytałem - obejrzałem to wywnioskowałem mniej więcej to:Ze źródeł amerykańskich (filmików, tekstów, poradników) wynika, że dosłownie w 90% nikt nie wspomina o bezpieczniku, w dodatku oni robią tak, że masa do silnika idzie z aku a nie z karoserii.Natomiast ze stron europejskich można wywnioskować, że tutaj w większości jednak bezpiecznik jest i masa idzie z aku > karoseria > silnik.Chyba nic nie polątałem. Może jest to zależne od norm bezpieczeństwa w danej firmie.Jestem podobnego zdania, na przykładzie właśnie amerykanców i europejczyków wynika, że oni w tych swoich 5-6 litrowych motorach nie montują takowych bezpieczników. Może to tylko moje spostrzeżenie, ale to zauważyłem korzystając ze źródeł i dość sporo guglująć.Nie mniej jednak, ja mam zamiar zamienić swoje kabelki w aucie na 35mm i dać mimo wszystko bezpiecznik ANL z porządną oprawką ze sprawnością (tak to się mówi?) większą niż alternator (mam 120A). Zapewne jakieś wrażenia zamieszczę. Chyba że spale się razem z autem ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Ja u siebie też zrobie big3 od razu na 50mm2 i się nie będę męczył bo to jak robić to na bogato a że po wpakowaniu sprzętu zaczynam mieć lekki stroboskop ze świateł to trzeba o to zadbać i w kolejnym etapie leci altek od craftera. Ewentualnie poprawie wszystkie styki jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 Ja rowniez mam puszczone 50 i bez zafnego bezpiecznika. I wszystko dziala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 http://obrazki.diyaudio.pl/47/pzw71lwk4dop2rabg9ul_1395771088.jpgfiacik150A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sergio Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Ja rowniez mam puszczone 50 i bez zafnego bezpiecznika. I wszystko dziala.Tak działa i będzie działać do momentu uszkodzenia mechanicznego,nie pożondanego przez Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backonik Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Proponowałbym nauki polskiego. Już nie przesadzajmy z tym zabezpieczaniem zabezpieczania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Witam,Rozebrałem wczoraj swoją instalacje by ocenić jakiej grubości są kable. Jako ze silnik 1.1, kable wyglądają na 10mm2. Wiązka jest porządnie zrobiona i zabezpieczona dluga na około metr. Autor tematu wspomina o dodaniu kabli jedynie przy minusie akumulator->karoseria. Czy wchodzi w grę też dodanie kabla silnik->karoseria i alternator->akumulator do ori?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Wszystkie połączenia w komorze silnikowejalternator>akumulator(+) , blok silnika >karoseria >akumulator(-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Przepraszam, chyba źle się wyraziłem Oczywiście wszystkie do poprawy tylko czy w każdym przypadku można dodać, czy zaleca się dodać aku>masa, a pozostałe dwa zamienić na grubsze? Mam resztkę 35mm2 i to chce dodać obok ori zarówno aku>masa, silnik>masa, altek> aku...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 ori instalacje zostaw w spokoju jedynie dołóż tą 35mm2 na ile ci wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 ori instalacje zostaw w spokoju jedynie dołóż tą 35mm2 na ile ci wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawa88 Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 ori instalacje zostaw w spokoju jedynie dołóż tą 35mm2 na ile ci wystarczyczasami w ori instalkach problemem nie są przewody, a połączenia kabel-konektor. U siebie wywaliłem orginalny konektor(prasowany) i ten sam kabel dałem na nowe oczka itp... Samo to doprowadziło do powrotu napięcia na właściwe tory, dla spokoju potem dołożyłem przewody, jednak nie dało to nic prócz spokoju. Spadki max 0,5 V (klima, komplet świateł: krótkie, długie, przeciwmgłowe przód i tył, ogrzewanie szyby i lusterek, system audio). Mierzone na klemach aku - voltomierz na stałe z sygnałem z klem.Tak więc sprawdziłbym połączenia. Zmierz napięcie jakie daje alternator, a jakie jest na aku. U mnie była różnica prawie 1V,a na obciążeniu do ponad 2,5V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 BIG 3 może wyglądać też tak Ciekawe rozwiązanie jak oddzielić od siebie kable http://www.formaudio.com/images/cars/92NissanSSS/IMGP0141.JPGhttp://www.formaudio.com/images/cars/92NissanSSS/IMGP0161.JPGhttp://www.formaudio.com/images/cars/92NissanSSS/IMGP0166.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deo Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Panowie a wykonywał już ktoś BIG3 w samochodzie wyposażonym w system start/stop? U mnie w Passacie B7 jest pirotechnik na klemie minusowej i zastanawiam się jak to obejść. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
L_U_L_I Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 gdyby ktoś jeszcze nie wiedział jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.