Skocz do zawartości

Stabilizacja elektrowni - końcowy etap z audio na dłuższy czas


slimdejvid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

W skrócie co jest:

-Altek 180A (oryginał w Cytrynie)
-Aku Bosch 2 letni (zabijcie, ale zapomniałem pojemność)
-BIG3 (kable 50mm2 Simplex)
-Plusowy 50mm2 Simplex do bagażnika
-Rozdzielacz Pride Sapphire 1x50mm2 ---> 2x25mm2
-Plusowe 25mm2 Simplex do wzmacniaczy z rozdzielni
-Minusowe 25mm2 Simplex    wzmacniacz ---> buda

-Pride Quattro Plus
-4x Audio System R165 Evo
-70 Hz -12db/oct
-4x RCA - Kicx RCA06

-Pride Mezzo
-Pride Junior Pro 15"
-80 Hz -18db/oct
-2x RCA Pride Sapphire

-Kenwood KMM-BT305

Cięcia na odsłuch w kabinie + poprzez aplikację Frequency Generator - poszczególne wartości + tryb Sweep Generator    30-120 Hz w czasie 3-7 sekund
Więc bez krytyki tutaj co do nakładania czy zboczy :P Ładnie się zlewa, bez chamskich przeciwfaz w małych zakresach. Takie cięcia są najbardziej optymalne dla tej budy.

Pytanie moje - jakie kroki ku stabilizacji prądu?

Napięcie sprawdzałem "fizycznie" i zgadzało się porównując z DiagBox (moduł do kompa auta), więc kieruję się teraz wskazaniami oprogramowania serwisowego ( podłączam też zobaczyć czy nie ma jakiś błędów auta czasami :P )

- napięcie w temp poniżej 5*C (sprężarka klimy automat off)  14.04-14.10V   obroty silnika ~700-720
- napięcie w temp powyżej 5*C (klima sprężarka klimy automat on)  14.40 - 14.46V   obroty silnika ~780-800

Światła nie przygasają do momentu hmm, 20/26 w skali radia tak sądzę. Jednak skoki natężenia dźwięku od 21-26 już są największe (26 bezpieczne max bez kwadratu, 95% przy 27 też ok, ale zdarza się, że tu już poleci kwadrat, więc przyjąłem za max 26). Im dalej od ~21 tym bardziej światełka widać jak przygasają. Do tych 19-20 spokój.

Zdaję sobie sprawę, że pobór przy dobrym wysterowaniu + spadkach + stratach na przesyle mogą być większe niż nawet zabezpieczenia na wzmacniaczach czy rozdzielni, więc rodzi się oto pytanie.

Co zrobić, żeby doposażyć elektrownię? 

Najbardziej się kłaniam ku paczce 500F (ewentualna zmiana auta i idzie wszystko ze mną).

Artur (2loud4you - polecam i pozdrawiam) ma czasami w ofercie też Altki 260-280A (coś takiego) z regulacją, ale tu potrzebna rzeźba mocowań i niezbyt mi się to widzi.

Sama zmiana aku nawet na AGM nie wiem czy ma głębszy sens.

Więc w co najlepiej brnąć, albo co da najlepsze rezultaty w stosunku cenowym + mobilnym (ewentualna przeprowadzka sprzętu kiedyś)?

Głównie to stabilizacja napięcia przy kickbasie przy natężeniu w skali 21-26. Tam najgorzej sobie to radzi. Znacznie lepiej znosi decaf (o zgrozo).

P.S Dodam, że gram tylko na włączonym aucie. Nieważne czy słucham cicho czy czasami parę minut full - zero problemów z rozruchem czy niedoładowaniem aku. Jak chcę max sobie wrzucić to tylko na dziennych led. Diag na wyłączonym wskazuje zawsze dobre napięcie aku w spoczynku. Bez wtop.

Jestem otwarty na poprawę mojego ewentualnego błędnego myślenia, innych opcji czy też tych powyżej. Wiedzy nigdy za mało.
Pozdrawiam





 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...