Skocz do zawartości

slimdejvid

Użytkownik
  • Postów

    59
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O slimdejvid

  • Urodziny 01.04.1993

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Trn

Ostatnie wizyty

368 wyświetleń profilu

Osiągnięcia slimdejvid

  1. Temat rozwiązany. Dorwałem Deaf Bonce Machette M15D2 Super Sport. Skrzynka bez problemu zaprojektowana
  2. Witam, w poprzednim aucie (C5 Kombi) posiadałem Pride Mezzo + Pride Junior Pro 15" z gotową skrzynią od Artura. Niestety po zmianie na Mazdę 6 2017 sprzęt sprzedałem, gdyż po 1 dniu próby wyciągnięcia sygnału liniowego z radia przed wzmacniaczem Bose się poddałem (co okazało się banalnie łatwe dodatkowo z ominięciem procesowania wzmacniacza Bose...) Aktualnie chcę wrócić do zestawienia Pride Mezzo + jakiś sub i skrzynia robiona przeze mnie z płyty 24mm (akurat mam duży arkusz, trochę przerost formy nad treścią, ale za darmo to uczciwa cena ). Problem mam z dobraniem wymiarów skrzyni pod Pride HP 15" Light. Parametry podane na stronie są w wersji minimum, jednak niezbyt podoba mi się Qts. Sugerowałem się wymiarami bagażnika (max 950mm szerokości, 400mm wysokości najlepiej - do oparcia nie dosunę, gdyż jest zagięcie blachy/półki i minimalnie przed oparciami max wysokość byłaby w okolicach 350mm..., głębokość jako parametr zmienny). Próbuję zaprojektować skrzynię szczelinową strojoną na 29-34Hz, jednak przy założeniu 100-135L netto, charakterystyka ma mega podbicie przy 38-42 Hz (mowa tu o 5-6dB i ogromnym spadku/róznicy między 29/30-33hz, czasem 6-7db). Brałem pod lupę starszą wersję HP 15" i sytuacja była znacznie lepsza, a główna zmiana to Qts (dokładniejszych brak). Skrzynia wychodziła mniejsza, przy lepszym "dole" i bardziej wyrównanej charakterystyce. Trochę poczytałem i generalnie wychodzi na to, że im większe Qts (pomijając inne paramtery, zresztą których podanych nie ma) tym bardziej głośnik skłania się ku graniu w Closed - przy przejsciu na Vented rośnie diametralnie powierzchnia z mocnym podbiciem i jeszcze bardziej diametralnie do zachowania w miarę spójnej charakterystyki. Przeglądam inne subwoofery, ale mam wrażenie, że w tej cenie do 1200-1300 zł, są same nowe wersje, które Qts posiadają na poziomie -.66+. Chyba, że ktoś potrafi coś doradzić, aby wyszło optymalnie. Założenie jest takie, żeby ciągnęło to muzykę typu Decaf-Rebassed, zakładam 31-38 hz, dobrze jakby przy 29hz chociaż było na 0db, jednak tutaj 29hz a 34hz to często 6-7 db różnicy... Pozdrawiam
  3. Witam. Mija powoli rok odkąd pożegnałem się z Citroenem C5 w kombii, a przesiadką na Mazdę 6 2017. Niestety, ale coraz bardziej odzywa się brak mojego hobby, którym było car audio. Przesiadka z Pride 15" pod 1400 rms oraz 4x AS 165R Evo na Bose bez suba okazała się mega bolesna (szczególnie pod względem basu, gdyż co by nie mówić zawsze gdzieś w głowie bas>reszta, aczkolwiek tej reszty nie zaniedbywałem). Aktualnie testowo mam włożony subwoofer Hifonics TD250R + SinusLive (1 lepszy na test) spięty pod wejście liniowe idące ze stacji do wzmacniacza Bose z pominięciem jego obrobki sygnału. Problem polega na tym, że... w kanapie nie ma otworu na narty. Jest podłokietnik z cupholderami, przyciskami podgrzewania tyłka, a za nim - zonk. Wszystko gra w bagażnik, bas słychać, ale po złożeniu kanapy różnica jest diametralna w głębi. Już nie wspominam, że przy normalnie "zamkniętej" kanapie, a tylko otwartych przednich drzwiach to jakość basu, zejście i głębia zwiększa się diametralnie jakbym co najmniej 4 takie zestawy włożył... dużo interferencji fal pewnie z Bose, zamknięty bagażnik i kubatura auta czyli Sedan. Trochę pomogło odciążenie Bose ze zmniejszeniem tonów niskich na 3/6 i to jest optimum (w górę gorzej, w dół gorzej). Interferencja mniejsza, faza dopasowana, itp. Bawiłem się z Frequency Generator, Noise Generator, Spectroid i w takim układzie jest to max, dalej można tylko działać z autem bezpośrednio, bagażnikiem itp. Zastanawiam się, czy są warsztaty które wycięły by otwór w kanapie + zrobiły dodatkową klapkę? Czy ustawienie wtedy szczeliny w kierunku środka, w miejscu tego przelotu dużo by zmieniło? Powoli przestaje mnie "podniecać" auto samo w sobie i nachodzą myśli sprzedaży go oraz powrót do C5 kombi w jakiejś wersji CrossTourer, wymiana altka od Artura i montaż 15" np Pride T v.3 albo S v.3. Jest sens w zabawę i barbarzyńskiego wycinania przelotu w kanapie czy jak to sedany - z gó*** bata nie urzeźbię? Gdyby były fajne CrossTourki bez 300k przebiegu to pewnie bym już auto wystawiał, ale bieda w autach taka, że hoho, a pakować się z 50k przebiegu na 300+ już nie mam zamiaru tym bardziej, że bujam się z "bezawaryjnym" 2.5 wolnossaku... Pozdrawiam
  4. Spróbowałem wpierw przez hi-input + czerwony i czarny z wiązki A, a masa do masy wzmacniacza. Grało, ale sygnał bardzo słaby. Spróbowałem jednak ze starym RCA. Dałem sygnal normalnie przez RCA czyli + do czerwonego i czarnego w wiązce A, a minus do masy wzmacniacza. Śmiga aż miło 0 problemów, wszystko działa !
  5. Wzmacniacz ma hi-input. Może faktycznie mniej problemowe będzie to rozwiązanie. Podłącze się pod wiązkę C na wyjściu z wzmacniacza Bose na przód i tyle. Dzis wszystko dojdzie to będę działał. Mam nadzieję że bezproblemowo w wersji przez hi-inpur
  6. Witam serdecznie, za długo nie wytrzymałem i jednak postawiłem na coś mniejszego co nie zagraci mi całego bagażnika jak 15" Mianowicie 2x10". Mam pytanie odnośnie podłączenia. Znalazłem schemat wiązek pre/post wzmacniacza Bose i można obejść reprodukcję wzmacniacza i wziąć sygnał liniowy sprzed niego. Problem w tym, że jest to sygnał różnicowy (a ten wzmacniacz co wziąłem na start wątpie, że ogarnie ) Można podobno mimo wszystko nie używać hi-input w wzmacniaczu i dalej wziąć sygnał nawet jeżeli nie obsługuje ale... Rozumiem to jako: + w kablu RCA biorę z wiązki 0920-515A (czerwony i czarny) jako sygnał non-inverted. Natomiast nie wiem za bardzo czy dobrze rozumuję co autor ma na myśli jako - w tym kablu: "Use the non-inverted output from the headunit as your positive wire and the ground connection you are using for your amp (whether it is the car chassis, battery negative, ground pins in the headunit-to-BOSE Amp cabling, etc.) as the negative signal/wire. For your given situation this is the best all around option and what I meant in that quote you posted. This will give you the constant neutral reference a single ended input expects (ground) and the non-inverted signal from the headunit will take the place of the standard AC positive signal/wire you'd have with a single ended output since they are functionally identical. This setup will be like if the headunit did use single ended connections, instead of differential." Bo brzmi to jak obcięcie kabla RCA = + jako czerwony oraz czarny (L/R) - sygnał non-inverted - jako? Tutaj rozumiem, że minus jako uziemienie docelowego wzmacniacza od subwoofera, jednak trochę mi to "ryje banię". Ktoś oświeci, czy ja coś źle rozumiem czy faktycznie takie podłączenie? Wiadomo, lepiej wziąć sprzed wzmacniacza sygnał liniowy z przodu (tam są pseudo suby w drzwiach, do 20hz ogarniają bez problemu), jednak jeżeli za dużo kombinacji i szkoda się głowić/znikoma różnica to może lepiej z wiązki 0920-515C wziąć sygnał na woofery poprzez hi-input i tyle? Prosiłbym o pomoc W załączeniu podgląd opisowy kabli.
  7. Przeciągnąć przeciągnąłem, mam teraz zagwozdkę jak to podłączyć. Nevermind, widzę, że + jest non-inverted, a - inverted w dodatku pomieszany High-Level z Low-Level. Chyba prościej będzie zamówić PAC AOEM-MAZ2 Interface <.< Poniżej schemat kostek. (spoiler) Temat do zamknięcia. Szkoda mi zabawy z kablami dalej. Auto idzie na wygłuszenie drzwi, a sprzęt prawdopodobnie znajdzie nowego właściciela, a mnie znajdzie ciekawszy wydech. Pozdrawiam
  8. Witam serdecznie. Zakończyłem przygodę z Citroenem C5, a wraz z tym nabyłem Mazde 6 Sedan 2017/18. Szczerze mówiąc nie chce się bawić w wygłuszanie na ten moment bo nie mam na to czasu (wiem ile mi to zajęło w poprzednim). System nagłośnienia to "Bose" i pomimo, iż dla wielu szajs, pozytywnie jestem zaskoczony. Funkcja center, wszystko przede mną + nawet max wysokie i przy 45 na 60 (zakładam, że 60 max bo tam nie doleciałem) nie mogłem przekrzyczeć wokalu z Dżem - Zapal Świeczkę, a system gra dodyć czysto - w tym sensie, że nie ma efektu wydzierania głośników czy zniekształceń jakichkolwiek pasm. Z tego co wiem niskotonowe robiące za pseudo suby są w przednich drzwiach. Osobiście chciałbym mieć w radiu bas 0 do 3 max (na 6). Boczki potrafią się odezwać przy 4-6 w jednym poszczególnym wąskim zakresie niskich częstotliwości. Planuję dołożyć wzmacniacz i subwoofer, który jeszcze zostawilem z poprzedniego auta - Pride Junior Pro 15" + Pride Mezzo. Sub z czasem zamienię na mniejszy bo priorytet to odciążenie Bose i basu w drzwiach, a dodanie pazura subem, tymczasowo tym - wpierw ogarnięcie kabla plusowego. Moje pytanie jeżeli ktoś miał styczność - Gdzie najlepiej przebić się kablem przez ścianę grodziową? Za akumulatorem widze wiązkę ktora przechodzi do środka przez szeroką gumę. Nie chciałbym aby to szło przez te kable centralnie, wiec może jest inny punkt? Ewnentualnie czy ta guma jest +/- taka szeroka jak dziura? Wtedy mógłbym zrobić miejsce po zewnętrznej części gumy i się przebić, jednak nie chce przebijać tego bez pewności ze przejdzie, a nie zatrzyma się na ścianie grodziowej bo guma ogromna, a przejście w grodzi tylko na obwód tych kabelków... Byłbym wdzięczny za naprowadzenie. Pozdrawiam
  9. Tak, nie trzeba jej ciąć, zsuwa się w stronę kabla. A pod nim ładnie jest + i - bez odseparowania. P.S to raczej nie termokurcz, bo po "ściśnięciu" zwarcie gwarantowane. Zwykły kawałek oplotu, żeby zasłonić. Pod nim kryje się "arcydzieło"
  10. Mały update dla wyjaśnienia tematu (często gęsto, zakładający dostanie info/naprawi, a nie powie co było może się przydać). Padła masa we wzmacniaczu (radio nie). Winny był kabel Kicx RCA06 i radzę na to badziewie uważać. Kabel jak był przeciągnięty raz i podłączony, to tylko przy wymianie wzmacniacza na nowy, były ruszane RCA (nie kręcone, po prostu wyjmij-włóż). Rozkręciłem końcówki tego wspaniałego kabla i pod metalową końcówką, cienkim oplotem, ukazał się pięknie odsłonięty +, 1mm od obok umieszczonej długiej blaszki z -. Na 2 końcówkach, parę nitek cieniutkiego kabla od +, który był licho dolutowany (brak jakichkolwiek separacji między + a -), dotykały - i wrażenia gotowe Nie chciało mi się bawić w wyjmowanie już tego dokładnie, więc kabel spotkały nożyczki i wylądował w śmietniku, zastąpiony 2x Pride Sapphire (więc już mam w sumie 3 pary tego kabla i jest o wiele solidniejszy). Polecam sprawdzać kabel Kicx RCA 06 (czarny oplot, czarno-złote końcówki) i odkręcić końcówki, żeby zobaczyć czy wszystko ok. Dla mnie to śmiech na sali, żeby kabel + był z nadmiarem w środku w dodatku 0.5cm końcowe bez oplotu, gibający we wszystkie strony, bez żadnego zabezpieczenia między +, a -, lub chociaż klej nałożony czy coś dla usztywnienia. Nie, luty 0.5-1mm i wystające druciki Wystarczy zgiąć kabel (dalej na oplocie), a + ładnie się stykał z -.
  11. https://streamable.com/6vdrum Sorry za jakość, ale ściągnięte z messengera, a tam jak poleci dekompresja z 4k to pożal boże Tak to wyglądało. Wszystko off, samo zasilanie, remote z zasilania wzmaka. Widać po lampce przeskok napięcia + słychać głośniki.
  12. Update v2. Podpięty stary Crunch 1200.4. Bez problemów. Wzmacniacz finalnie
  13. Witam serdecznie, chciałbym zasięgnąć opinii, czy wysyłać wzmacniacz na gwarancję, otóż: Wszystko było ok parę miesięcy. Nagle od tygodnia, po wyłączeniu radia, jest mocne puknięcie na przód i tył. Wzmacniacz, który zasila suba - cisza. Jest podłączony pod ten sam remote, radio i zasilanie. Odłączałem wszystko i ponownie podłączałem, czyli: -RCA (od 4 kanałowego i suba) -BIG 3 -wiązki radia -kable głośnikowe -kable zasilające -zmieniałem sygnał remote na antenowy x2 -zamieniałem RCA przód/tył, tylko przód, tylko tył -odłączałem całkowicie RCA Sub startuje i wyłącza się łagodnie, cisza cały czas, natomiast 4 kanałowy czy z RCA, czy bez, zawsze puknięcie jest na wszystkie 4 kanały podczas wyłączania radia. Dodatkowo usłyszałem, że podczas włączania jest cichy pisk jakby bomba spadała (coraz niższy i słabszy). Po chwili cisza. Potencjometr radia działa dobrze, nie ma żadnych przeskoków na sygnale na sub czy przód i tył. Jest to dosyć irytujące i uciążliwe + chyba niezbyt bezpieczne dla głośników (aczkolwiek stare wzmacniacze domowe zazwyczaj zawsze strzelały i wszystko żyje do dziś pewnie ) Dzieje się tak podczas pracy silnika, jak i z wyłączonym. Moje podejrzenie pada na sekcję łagodnego startu/wyłączania. Jeszcze coś, co warto sprawdzić, czy wzmacniacz na gwarancję? Obstawiałbym radio, ale zmiany RCA (oraz bez) itp + to, że monoblok+sub startuje i wyłącza się idealnie cicho i gładko raczej dyskwalifikuje winę radia. Proszę o opinię, najwyżej pojutrze wyślę wzmacniacz. Pozdrawiam
  14. Było robione jak mówisz na wiele sposobów i nijak to wychodziło ... Regulację płynną mam na wzmacniaczu, ale nie mam kogo "zrekrutować" do kręcenia tym, a będąc w bagażniku i chodząc co chwila - opinia jest niemiarodajna (dlatego aktywka to zbawienie, jeżeli chodzi o takie ustawianie). Testowane na aplikacji: Frequency Generator w trybie stałym np. 50hz, 70, 65, (no wszystko z przedziału 50-120) oraz w trybie Sweep 50-120 (zmiana płynna od 50 do 120 np w czasie 5 sekund i powrót i znowu). Na ten moment tylko woofery out of phase. Jak dałem tweetery, to dźwięk był z lekka psychodeliczny. Odwrócona faza między tweeterem, a wooferem w moim odczuciu - dźwięk pełniejszy, przejrzysta góra, liniowa charakterystyka, ale tylko w przypadku zmiany fazy woofera. Zmiana fazy tweetera - słychać, że jest zmieniona faza i psychodela wypisz wymaluj. Jak grają w fazie woofer/tweeter, to nie jest źle, ale ma się ochotę pogrzebać w EQ jeżeli chodzi o średnie (przewaga) i wysokie (zdominowane przez średnie). Teraz na płasko jest tak jak sobie to z początku wyobrażałem. BR. Sub w stronę klapy, BR w bok. Czasy przeróżne brałem, a raczej odległości. Praktycznie całą skalę przejeździłem od 0 do 620 cm przy różnych zboczach i cięciach. Jak na złość, zawsze coś nie halo. Skok co 2 cm, więc kręcenia miałem parę miesięcy w połączeniu z resztą. O radiu tak czy siak myślałem jakimś "lepszym", najlepiej jakby miało AptX. Przez jacka nie posłucham, bo mam Note 10+, a z USB się nie bawię, bo słucham multum piosenek jak i gatunków + zwyczajnie korzystam z YT, plików ściągniętych np. jakieś rebassed, oraz Spotify/Tidal/Deezer. Jeżeli masz jakieś godne polecenia, najlepiej z lepszym kodekiem BT (zamiast AAC/SBC) to chętnie
  15. Wspomniałem gdzieś wyżej, ale dla ścisłości:Wszystko nowe BIG3 Simplex 50mm2 Kabel + 50mm2 Simplex Rozdzielacz Pride Sapphire 50-> 2x25 Krótkie odcinki do wzmacniaczy Simplex 25mm2 Kable - 2x25mm2 Simplex (każdy wzmak 25mm2 krótkie odcinki) Kabel sygnałowy na przód i tył Kicx RCA06 Kabel sygnałowy na sub Pride Sapphire 4x Audio System R165 Evo Pride Quattro Plus Pride Junior Pro 15" Pride Mezzo Buda strojona na 33hz Wygłuszone drzwi + bagażnik Radio Kenwood KMM305-BT Kable do głośników 2x 2.5mm2 Kabel do suba SP Audio 2x 8mm2
×
×
  • Dodaj nową pozycję...