Skocz do zawartości

Potrzebna porada w doborze kondensatora


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jakiś czas temu z racji że lubie jak się wszystko trzęsie od basu podczas jazdy zamieniłem sprzęt grający na mocniejszy specyfikację podam za chwilkę ale pojawił mi się problem z zasileniem wzmacniacza odpowiednią ilością prądu przez co światła mijania jak i cała reszta przygasa gdy dam głośność radia na więcej niż 50% a wzmacniacz mam skręcony na ok 70-80% jego mocy więc mam zamiar dokupić do tego kondensator i teraz chciałem się poradzić kogoś kto ogarnia ten temat bo nie wiem jaki dobrać .

 

Radio : ALPINE UTE-92BT

 

Przewody do wzmacniacza : 35mm2

 

Wzmacniacz : Crunch GTR 620.2 podpięty na

Moc 1 x 600 Wat RMS przy 4 Ohm

 

Skrzynia JBL GTO 1214 bp

Moc szczytowa: 1400 W

Impedancja: 4 Ohm

Skuteczność: 90 dB

 

Trochę się rozglądałem i zastanawiam się nad kondensatorem

Crunch CR1000CAP pojemność 1F

 

Podpowie ktoś czy taki wystarczy albo poleci coś ciekawego najlepiej z wyświetlaczem ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej. Big3 powinno załatwić sprawę. 35mm przewody na big3 tak jak do wzmacniacza byle to było wszystko miedź a nie CCA i myślę, że przy tej mocy nie powinno być problemów dużych ze spadkami. Za cenę kondensatora kupisz lepszy alternator używany (150zł) albo dołożyć i za 300-400 dopadniesz jakiś fajny akumulator AGM na przód zamiast seryjnego ale najlepiej zacząć od poprawnej instalacji czyli big3 i przewody do wzmacniacza dobrym kablem nawet i te 35mm miedzianym a do tego ewentualnie lepszy alternator bo to najtańsze koszty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma nie całe 2 lata EXIDE EXCELL EB740 12V 74AH P+ 680A a alternator nie jestem teraz pewnien ale dzisiaj to sprawdzę na pewno między 70-80 A co do tego big3 to mam dołożona jedynie masę między silnikiem a karoserią . Dzięki za porady na pewno jeszcze posprawdzam te wszystkie połączenia i zrobię całe big 3 bo przewodu mi jeszcze zostało sporo więc to nie problem ale i tak obawiam się że ten kondensator będę musiał zamontować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy radzą, big 3 najlepiej zrobić na przewodach 50mm,przygasanie świateł może się wiązać z tym że aku już słabe masz, 600 w w RMS to nie jest moc przy których światła powinny przygasać, ja miałem 1 kw w RMS to miałem dyskotekę, lecz spalił mi się głośnik, potem wsadziłem jakąś 'tubę' która miała z 200 w rms też światła przygasały. Dopiero jak zamontowałem superkondensator 54 f to przygasanie ustało. Więc polecam nowe aku i ewentualnie superkondensator 500 f to nie będzie przygasanie ewentualnie nowe aku no i big 3. A co do tych kondensatorów to one tylko fajnie wyglądają a nic nie dają, sam miałem 5f i nic nie dawał za bardzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś w tygodniu kupię nowy akumulator ale raczej nie żelowy tylko normalny i sprawdzę jeszcze raz ładowanie bo dziś pokazywało mi ok 13,8 a pod obciążeniem spadało do 13,6 więc alternator też wyciągnę i dam do sprawdzenia ewentualnie naprawy i odrazu dołożę te przewody ale mam 30mm2 więc chce je wykorzystać co do przygasania świateł to zdaje sobie sprawę że będzie w jakimś stopniu to występować dla tego zastanawiam się nad tym kondensatorem żeby chociaż ten akumulator nie dostawał przy tym wszystkim tak po dupie wcześniej miałem jakieś tam słabsze sprzęty grające pomontowane i też można powiedzieć że było to widać po światłach itp że jakiś pobór jest ale to co się dzieje w tej chwili jest dla mnie nie do zaakceptowania i chce coś z tym zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zacząć od najmniejszych kosztów tak jak kolega wyżej czyli od big 3, lecz obawiam się że nie pomoże to ci za bardzo, u siebie nawet jak wymieniłem alternator z 120a na 180 a największy jaki wchodził bez przeróbek to przygasanie wcale nie ustało. Winny jest aku który jest już wymęczony, dopiero jak dałem superkondensator 54f to było spoko, możesz sobie zrobić sam taki superkondensator takim kosztem. Na alledrogo były ogniwa Maxwell boostcap 350f za grosze, kupujesz 6 takich łączysz szeregowo i masz o wiele lepszy superkondensator niż te 1 f (one tylko fajnie wyglądają)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będzie problem z alternatorem bo na zimnym altku nawet bez big3 ładowanie powinno być większe :> No ale najprościej zrobić big3 w pierwszej kolejności później martwić się o alternator czy akumulator. U mnie podczas jazdy alternator ładuje 14.6 a na postoju jak dłużej pogram 14.0 bo nie ma chłodzenia jak trzeba choćbym trzymał 3k obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zacząć od najmniejszych kosztów tak jak kolega wyżej czyli od big 3, lecz obawiam się że nie pomoże to ci za bardzo, u siebie nawet jak wymieniłem alternator z 120a na 180 a największy jaki wchodził bez przeróbek to przygasanie wcale nie ustało. Winny jest aku który jest już wymęczony, dopiero jak dałem superkondensator 54f to było spoko, możesz sobie zrobić sam taki superkondensator takim kosztem. Na alledrogo były ogniwa Maxwell boostcap 350f za grosze, kupujesz 6 takich łączysz szeregowo i masz o wiele lepszy superkondensator niż te 1 f (one tylko fajnie wyglądają)

Mam taki pakiet i też sobie chwalę miałem xeteca 4g600mk2 plus pdx 1.1000 i nie było przygasania świateł. A było koło 1500rms.

Ale oprócz tego nowke agm Boscha 60ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie spokój na razie z pakietami i innymi wynalazkami, niech chłopak poprawi kable i zrobi poprawne ładowanie reszta potem nie mieszajcie mu w głowie.

zrób big3 bo ładowanie masz kiepskie, zostaw aku i altka na razie w spokoju

U mnie przy big 3 ładowanie wzrosło tylko o 0,2 v więc ja bym obstawiał na aku, no i po trochu altek bo 13.8 niby jest w normie ładowanie lecz trochę mało, czyli podsumowując big 3, jak nie pomoże to regeneracja bądź wymiana altka na większy, jeśli będzie znów przygasac to nowy aku najlepiej agm, jeśli dalej mało prądu to wtedy drugie aku z tyłu bądź pakiet 500 f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że u ciebie tak było nie znaczy że będzie u wszystkich, u mnie wręcz odwrotnie, było 13,8v po big 3 14,6v i niby wszystkie połączenia i kable w porządku.

 

To musiałeś mieć zaśniedzialy przewód od altka do aku, bo nie chce mi się wierzyć że bo big 3 taka różnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu kupię ten akumulator jak będę miał czas będzie to jenox jakiś bezkwasowy 63ah 600a i odrazu zrobię do końca to big3 a ładowanie jakie podawałem 13,8 było na wyjściu z alternatora sprawdzane i na Aku też jest tyle samo obawiam się że ten akumulator co mam teraz dostał parę razy do 0 nie doładowałem go odpowiednio i padł na rozruchu jest spory spadek prawie do 10v więc idzie na złom a jest sens zamontować nawet taki słaby kondensator w celu odciążenia jedynie trochę instalacji na aucie i nie wiem może jakiejś ochrony tego akumulator ma to jakiś sens ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu kupię ten akumulator jak będę miał czas będzie to jenox jakiś bezkwasowy 63ah 600a i odrazu zrobię do końca to big3 a ładowanie jakie podawałem 13,8 było na wyjściu z alternatora sprawdzane i na Aku też jest tyle samo obawiam się że ten akumulator co mam teraz dostał parę razy do 0 nie doładowałem go odpowiednio i padł na rozruchu jest spory spadek prawie do 10v więc idzie na złom a jest sens zamontować nawet taki słaby kondensator w celu odciążenia jedynie trochę instalacji na aucie i nie wiem może jakiejś ochrony tego akumulator ma to jakiś sens ?

Tego kondensatora 1 f możesz sobie darować, lepiej tak jak mówiłem pakiet superkondensatorów nawet ten 54 F, bądź drugi mniejszy aku 50 ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, pakiet superkondensatorów lub drugi akumulator przy mocy 600 W RMS? Coś mi tu nie gra, pewnie zaśniedziały jakieś łącza, ewentualnie trzeba dodać jakieś kable, być może nawet bez całego big3 i dojdzie do normy. Tak czy inaczej to pierwszy krok, bez tego kolejne i tak nie miały by sensu, a może prawdopodobnie to wystarczy. Poza tym przy spadkach do 13,8 V nie byłoby tego widac... A kondensatorów o niskich pojemnościach używa się do czegoś innego niż naprawiania błędów w instalacji elektrycznej. Przy takim graniu gdzie wszystko się trzęsie to i tak będzie niezauważalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, pakiet superkondensatorów lub drugi akumulator przy mocy 600 W RMS? Coś mi tu nie gra, pewnie zaśniedziały jakieś łącza, ewentualnie trzeba dodać jakieś kable, być może nawet bez całego big3 i dojdzie do normy. Tak czy inaczej to pierwszy krok, bez tego kolejne i tak nie miały by sensu, a może prawdopodobnie to wystarczy. Poza tym przy spadkach do 13,8 V nie byłoby tego widac... A kondensatorów o niskich pojemnościach używa się do czegoś innego niż naprawiania błędów w instalacji elektrycznej. Przy takim graniu gdzie wszystko się trzęsie to i tak będzie niezauważalne.

Dlatego napisałem żeby zaczął od podstawowych rzeczy, a jak nie pomoże to wtedy drugie aku lub ewentualnie superkondensator. Bo jak kolega pisał że uparł się na kondensator to już lepiej tą kasę wydać na pakiet, bo będzie bardziej wydajny, który nie ma małej pojemności bo taki który mam, czyli 54 F potrafi odpalić auto bez aku, więc potrafi zgromadzić trochę tego prądu,przy budowie jego nie przekroczyłem nawet 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...