Skocz do zawartości

Fiat Brava 2001 - ekonomiczne gluszenie u kolegi dave'a :)


dave_19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jako ze chorobskiem zarazilem swojego kolege i kolega stal sie wlascicielem nowego autka, postanowil polepszyc oryginalne fiatowskie granie. Z zalozenia kolega nie jest wymagajacy, calosc miala byc w jak najmniejszych kosztach i jak najmniej inwazyjnie dla autka.

 

Do rzeczy. Radyjko to w tej chwili JVC z serii KD-G. Udalo sie namowic kolege na zainwestowanie w wygluszenie i dystanse i wsadzenie nie jakis elips tylko komponentu 16,5. Uff nie bylo latwo ale udalo sie. Zakupilismy roleczke Soudala srebrnego, do tego wkrotce przyszly dystanse z mdf z POWE i w tym tygodniu glosniczki helixa znany dark blue .

 

Przed polozeniem wygluszenia cale drzwi zostaly odtluszczone, ponadto wszystkie ciegna i przewody owinelismy gabka pod panele i spielismy zszywkami tak by nic nie rezonowalo. ponadto na miejsca ruchome zostal nalozony srodek smarujacy zeby wszystko ladnie i lekko pracowalo. Dodatkowo kolega zabezpieczyl srodek drzwi bezbarwnym srodkiem konserwujacym.

 

1 etap: po zdjeciu boczka wywalilismy ta gabke fabryczna przykrecilismy dystans i spowrotem boczek czy wszystko ladnie pasuje :).

2 etap: znow zdjelismy boczek zamocowalismy stabilnie dystans na wkrety montazowe (trzyma wery solidnie), montaz glosnika i ..zonk. lekko gorna blacha odpychala kosz glosnika. chwila zastanowienia, kleszcze w dlon i blacha zostala odgieta.

3 etap: to juz samo gluszenie drzwi, generalnie mialo byc jak najlepiej najnizszym kosztem tak aby te drzwi nie opadly. niestety co chwila lalo stad tylko kilka fotek. wieksze otowry zostaly pokryte kilkoma warstwami soudala a od spodu dla wzmocnienia jest jesce gabka. calosc wyszla o dziwo bardzo sztywna.

4 etap: to odsluch. wg mnie jest super jak na samo radio. nic nie brzeczy nie rezonuje, jest 100 razy lepiej niz fabryka.

5 etap: po drugim browarze zalozylismy boczki - wszystko elegancko spasowalo, szyba sie opuszcza.

 

plany:

 

1. zmiana jednostki na mojego kenia kdc-w 6031 - sa pelne filtry i sterowanie subem

2. montaz tweeterow z helixa w fabryczne miejsca - roznica pomiedzy fiatowskimi a helixa jest zajebis...

3. montaz okablowania pod wzmacniacz (bedzie pod fotelem)

4. kupno i montaz delikatnej 10" w closed - mysle ze tu sprawdzi sie jl audio 10w3

5. gluszenie klapy bagaznika i montaz wzmacniacza pod przod ( pewnie nastapi tez wymiana glonikow na cos poleczke wyzej).

 

Dzieki za uwage :)

post-1-1248597534.jpg

post-1-1248597535.jpg

post-1-1248597536.jpg

post-1-1248597537.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dave_19, wytlumienie drzwi i montaz glosnikow 16,5 w miejsca seryjne to 45 min roboty dla jednej osoby

dales ciala z MDF jak wiesz brava jak i bravo lubi chwytac wode przez uszczelki wiec te dystanse dlugo nie wytrzymaja mogles zastosowac dystanse aluminiowe koszt niewielki jak pamietam znajomy mi docinal ( toczyl) okolo 45 zł

 

wstawienie sykow w miejsca fabryczne to wielka pomylka w sumie kasa wyzucona w bloto dzwiek odbija sie od szyby i kieruje sie gdzie popadnie trzeba bylo ladowac syczki w slupki

 

w sumie mogles troche lepiej wygluszyc autko nie tylko przednie drzwi ale odrazu klape i caly bagaznik nie zapomnij o dociagnieciu zaczepow oparcia klapy bo lubi ona druchotac po nierownosciach jak masz jakies obiekcje pisz brava przebudowana moja jest cala :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animek, jesli dla ciebie to 45 min to nastepne autko odstawiam do ciebie :hyhy: troszke niedokladnie czytasz co zostalo napisane. oprocz samego tlumienia bylo czyszczenie calego 8 letniego syfu z drzwi, konserwowanie przymierzanie wiec chyba jednak nie tak 45 minut zwlaszcza ze w sumie rozbierane to 1 raz.

 

mdf zostal zaimpregnowany fabrycznie mysle ze sie nic z nim nie stanie - mozna i aluminium ale to nie moje autko i nie moje pieniazki, i tak cud ze sa wogle dystanse i te 16 bo pierwotnie mialy byc jaja.

 

tweetery nie sa a beda dopiero montowane narazie graja fiatowskie bo nie starczylo czasu na zabawe z helixem - tylko szybka podmiana i juz slychac roznice.

 

co do klapy i bagaznika to dopiero bedzie gluszone jak napisalem. niestety oboje z kolega pracujemy dosyc długo codziennie i nie jestesmy w stanie zrobic wszystko w jeden dzien, zwlaszcza ze pogoda nie pomaga.

 

fakt mozna bylo okleic caluskie drzwi ale u samej gory jest sztywny plat blachy bez otworow technologicznych.

 

ja nie jestem wlascicielem autka, jestem tylko doradzaczem co mozna w tej kasie a co nie. :)

 

to pierwszy wazny etap, kolejne etapy w miare rozwoju kasiory wlasciciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dla ciebie to 45 min to nastepne autko odstawiam do ciebie :hyhy: troszke niedokladnie czytasz co zostalo napisane. oprocz samego tlumienia bylo czyszczenie calego 8 letniego syfu z drzwi, konserwowanie przymierzanie wiec chyba jednak nie tak 45 minut zwlaszcza ze w sumie rozbierane to 1 raz.

3 sruby od zawiasow 2 sruby na dole przy klamce imbus i po srodku imbus reszta zapinki czyli jakies 7 min stara mate odklejasz opalarka 10 min z czyszczeniem nowe maty na tyl z docinaniem 9 min maty na przod 10 min przykrecenie dystansow 3 min zalozenie boczkow max 10 min prosze cie nie pisz ze w miedzyc zasie browara nie wypiles miesiac temu w marea robilem wygluszenie cale drzwi i tyle czasu nam to zajelo

 

mdf zostal zaimpregnowany fabrycznie mysle ze sie nic z nim nie stanie - mozna i aluminium ale to nie moje autko i nie moje pieniazki, i tak cud ze sa wogle dystanse i te 16 bo pierwotnie mialy byc jaja.
ja tylko pisze ze MDF akurat dla BBMa jest straszny niestety nasze drzwi lubia chwytac wode uszczelkami i zazwyczaj po zimnie dystanse sa do wymiany

 

a nie jestem wlascicielem autka, jestem tylko doradzaczem co mozna w tej kasie a co nie. :)

to pierwszy wazny etap, kolejne etapy w miare rozwoju kasiory wlasciciela.

wiadomo ze nie odrazu krakow zbudowali tyle ze robicie na raty troche nie w kolejnosciach ale coz

 

mam pytanie jak zalozyliscie nowe glosniki ktoredy ciagneliscie kable rozwiercaliscie wtyczke czy przez srodek kostki pusiciles nowe okablowanie bo rozumiem ze nie pusciles tego na fabrycznych 2mm przewodzikach

 

co do fiata z klasy BBM zjadlem na nim wlasne zeby jesli macie jakis problemy wejdzie na forum BBTP.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba masz fiola na punkcie czasu albo ktos cie goni- znow nie czytasz dokladnie - oprocz tego robilismy konserwacje bezbarwnym srodkiem ktory musi schnac chwile i naklada sie go kilka warstw. wiec te 45 minut mozna w bajki wsadzic. poza tym boczki byly odkrecane 1 raz !! dystanse byly przymierzane kilka razy, kosz helixow haczyl w jednym miejscu wiec te twoje wyliczenia czasowe biora w leb. zreszta nikt nas nie gonil i nie robilismy to na wyscigi, ja nie chinczyk na tasmie. czasu bylo kilka godzinek po sobotniej pracy.

 

tweetery kwestia wyboru wlasciciela autka co mu lepiej podpasuje.

 

przewody nie ciagnelismy - gratis od poprzedniego wlasciciela (byc moze cos tam lepszego gralo ale zabral), gdybysmy nawet puscili je fabrycznymi to czyzby to nie gralo ??- nie wiem czy widziales przewody jakie dolaczone byly do zestawu helixa, te fabryczne z tylu w bagazniku w bravie sa ze 3 razy grubsze :hyhy:

no chyba ze te tez zostaly wymienione bo wygladaja na solidne (na oko jakies 2 x 2mm2 sama miedz)

 

chyba ze uwazasz ze te 50 rms trzeba gonic 4mm2 ??

 

wg mnie zaczelismy od dobrej strony czyli podstaw a nie np "tuby" :)

 

instalka jest budzetowa, kasy jest tyle i tyle i nie bedziemy bic na tym pucharow. ma byc cos lepszego niz fabryka i jest juz zdecydowanie lepiej.

 

z porad napewno skorzystamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dave - nie przejmuj się kolegą Animkiem ... bo to nie ma sensu ...

Jeden zrobi to tak jak Ty - na spokojnie, z głową, o niczym nie zapominając i wszystko będzie mieć ręce i nogi, drugi zrobi to z cyklu kolegi Animka - czyli formuła jeden on-live ...

Niestety kolega Animek zapomniał, że to nie żadne zawody, nie ma żadnej nagrody, więc chwalenie się w ile to można zrobić moim zdaniem jest bezsensu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hellsin, moze faktycznie po zrobieniu x aut z koncernu fiata to zajmuje 45 minut ale po co ??

 

pierwsze drzwi zajely ze 2 godziny: zdjecie tapicerki, zerwanie gabki, czyszczenie, odtluszczenie, potem konserwacja, przymierzenie dystansu i glosnika, zdjecie tego bo haczy, szukanie w ktorym miejscu haczy, giecie blachy, znow zalozenie, zalozenie boczku czy sie miesci wszystko, zdjecie boczku, i dopiero nakladanie maty, potem dogrzewanie na rogach i zalamaniach. jakby nie bylo troche czasu schodzi... a i piwo trzebabylo wypic :hyhy: ... i nie w 2 minuty bo lubie powoli :)

 

tweetery sa narazie tam pojezdzi sobie poslucha czy mu pasuje, to ma sie jemu podobac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie jak zalozyliscie nowe glosniki ktoredy ciagneliscie kable rozwiercaliscie wtyczke czy przez srodek kostki pusiciles nowe okablowanie bo rozumiem ze nie pościłeś tego na fabrycznych 2mm przewodzikach

Nie wiem o co tu Ci chodzi,jest napisane że budżetowa instalka wiec po co zmieniać przewody??Myślisz ze odczujesz różnice między 2mm ori a 2,5mm czy 4mm z OBI i to jeszcze 50/50 z alu??Ja już bym ori wolał zostawić.Mam u siebie pociągnięte profigoldy 1,5mm do R6 i żadnej różnicy po zmianie nie wyczułem a maiłem dawniej 2,5mm.

A co do czasu to ja bym to zrobił w 5 min razem z bagajem :hyhy:

Moim zdaniem jak na budżet to w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra moze jestem narwany :) kurcze ale ciekawi mnie jedno gdzie ty w bravie miales

gabki
:hyhy:

pierwsze slysze

moze to i rutyna ze wygluszenie mi zajmuje tyle czasu po prostu znam nasze padaki i tyle co do przewodow orginalnych glosnikow oba razem maja 2 mm w standarcie jest to cieniutki kablelek nie wiem czy lepszy nie byl by przewod telefoniczny jak by go wlosi zainstalowali

skoro kable juz miales poprowadzone to gratulacje polowa roboty z glowy

 

z predkoscia duzo tu nie ma do czynienia bo jak ktos rozbieral te same drzwi kilkunastokrotnie to wie czego sie spodziewac i gdzie co przykrecic oraz w jakie miejsca stad ten czas u mnie

 

sorry moj blad po co sie wcinam przeciez jestes specem od wytlumiania drzwi w bravolotach i doginasz blachy w miejscu osadzenia dystansow tak wiec ok nie bede sie wcinal

 

robote zrobiles profi

pozdro

 

p.s. na ostatniej focie widac ze laczyles 2 maty razem na najwiekszej jopie w drzwiach no mucha nie siada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm u nas po sciagnieciu boczkow cale drzwi zalepione byly jednym kawalkiem cieniutkiej gabki i wygladalo to fabrycznie wiec nie wiem co cie tu dziwi, duzo aut tak ma ..

 

kolego widze ze sie spinasz bo wiecej osob zwrocilo ci uwage na chwalenie sie 45 minutowym gluszeniem. nie jestem specem nigdzie tak nie pisze i nigdy sie za takiego nie uwazam. pisze wyraznie co bylo robione podczas montazu.

 

doginany byl rog blachy ktory po wlozeniu glosnika zachaczal o fragment kosza, a nie cala blacha - skoro robiles je tyle razy to chyba to wiesz ??

 

ps. to powiedz mi mistrzu jak mata o szerokosci 15 cm zakleic najwieksza "jope" jak to okresliles w jednym kawalku ?? cuda cudenka ?? o ile dobrze widzisz lub nie sa tam 3 warstwy - ostatnia do duzy kwadrat usztywniajacy calosc. warsty pod spodem zakladane na siebie z zakladka 4-5 cm (laczenie wyszlo tuz obok brzegu otowru) wiec mysle ze chyba lepiej bez dodatkowych wspornikow nie da rady zrobic tym rozmiarem maty .

 

95 % gluszeniu zaprezentowanego tu na forum jest podobnie, ropbilem podobnie u sibie i nic nie peklo czy odpadlo

 

powtarzam to jest budzetowa amatorska instalka. bledy sa napewno bo jestem amatorem.

 

chyle czola przed mistrzem glusznia bravek - postaram sie poprawic :hyhy:

 

chetnie zobacze fotki z twojego gluszenia

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe smieszny jestes panie Animek, ze szok... Z 5 razy Ci mowia ze to "sztuka" budzetowa a tu wciaz jedno i to samo jak kon pod góre...

Wez zmien tołaczenie bo koles nei bedzie mogl spac po nocach.... Booosze jaki to błąd to łaczenie, serio patrzec sie nie da i napewno od tej szczeliny pomiedzy matami fala akustyczna z tegóz jakze prestizowego woofera odbija sie tworzac amplitude i powodujac zakłucenia pracy tweetera...

 

Skoro nic nie rezonuje to efekt osiagniety, po cholere w tak budzetowej instalce wyklejac cale drzwi mata skoro blacha nie ma tendencji do rezonansu, no chyba ze po to aby tacy jak Animek, spali spokojniej i nie mieli sie czego czepic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dave_19, wytlumienie drzwi i montaz glosnikow 16,5 w miejsca seryjne to 45 min roboty dla jednej osoby

 

 

Tak?? Musze pogadać z mattomem w takim wypadku musimy zatrudnić Cię do Axela.

 

W te 45 minut wliczasz porządne odtłuszczenie i wyczyszczenie całego syfu, montaż głośnika, założenie tapicerki itp?

 

Reasumując jeżeli podjechałbym do Ciebie samochodem to w 45 minut odkręcisz mi całe boczki, dobrze odtłuścisz i wyczyścisz cały syf, zamontujesz dystans mdf, wytłumisz drzwi, zamontujesz glośnik, skręcisz całość??

 

Ile kasujesz za wytłumienie? Podjadę z chęcią do Ciebie. Materiał będę miał. Dystansu nie trzeba montować bo mam panel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...