Skocz do zawartości

Dwa woofery na stronę ?


rozek260
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


Mistrz ciętej riposty :) szykuj swój portfel sezon się zbliża a na stroicieli nie szczedzisz :D

 

Niestety, ale nawet aplikacja najlepszych przetworników nie rozwiąże problemu, a jedynie go tylko skomplikuje i jak już wydaje się że jest super to tak naprawdę jest jeszcze większa kupa ...

Stroiciel stroicielowi też nie równy tak jak nie ma idealnych systemów tak nie ma idealnych stroicieli, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dwa MW na stronę to nic złego. System 3w postawiony na visatonach posiada od chyba 3 sezonów niejaki MrWoofa z AYA. Auto jego to VW scirocco. W drzwiach ma dwie sztuki ale chyba są to 13 lub 15 - nie pamiętam ale na pewno mniejsze niż 16. Zamontowane są przy sobie ale na różnych wysokościach, drzwi ważą chyba tonę (aż ciężko się je otwiera). Sub zamontowany w nogach pasażera. Napędza to MX4 x 2 oraz dsp pro i tablet na źródle, całość zestrojona aktywnie. Od kilku lat jest zawsze w pierwszej trójce w najwyższej kategorii. Jest montażystą, stroicielem itd... oraz sędzią. Mnie osobiście jego system za bardzo nie podchodzi bo jest wyjałowiony z muzyki ale technicznie (pod zawody) to ciężko się do czegoś przyczepić. Kilka osób z forum słuchało tego auta i mogą potwierdzić że 2 x MW się da i to dobrze - ale ścieżka nie jest usłana płatkami róż, jest wręcz kręta i pełna wyrzeczeń (jak się nie ma pojęcia jak to zrobić)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jeszcze średniak jest w desce chyba na wprost membraną do kierowcy. Dla mnie nie ma tam polotu na dole, natomiast średnica jest mocno podkreślona, zdecydowanie bardziej przypadło mi do gustu mitsubishi , ale w nim kierownica po złej stronie i troszkę inaczej odbiera się ten system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że średniak u mnie tez będzie w desce z odbicia

A montaż i resztę zostawię Pawłowi .

Ze swej strony dodam tylko tyle że postaraj się je zamocować na ringu owalnym na to daj 1pierscien w kształcie 8.

Całe drzwi jak i deska pójdą do totalnej przeróbki . Jeśli chodzi o owal również miałem/mam taką myśl .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Na co zwrócić uwagę ? Na to co zawsze, poprawny montaż, kąt w danym aucie, i odpowiednie zestrojenie. Chyba nie liczysz na to że przy dwóch wooferach podam Tobie gotową receptę która się sprawdzi od tarpana po porsche cayenne. Może jedynie tyle że warto mieć wzmacniacz z większym zapasem mocy niż na jeden woofer.
 

Nie oczekiwałem gotowca. akurat miałem na myśli to co pisałeś później, by głośniki montować możliwie blisko siebie na owalu, zresztą podobnie piszą na zagranicznych forach.

Przewija się też kwestia cięć, że jako typowe woofery można montować bez "większych" kłopotów po 2 na stronę. Gdy woofer ma przetwarzać też średnicę wtedy lepiej z tego pomysłu zrezygnować. Jeśli coś źle rozumię wyprowadźcie mnie z błędu

 

 

 


Dwa MW na stronę to nic złego. System 3w postawiony na visatonach posiada od chyba 3 sezonów niejaki MrWoofa z AYA. Auto jego to VW scirocco. W drzwiach ma dwie sztuki ale chyba są to 13 lub 15 - nie pamiętam ale na pewno mniejsze niż 16. Zamontowane są przy sobie ale na różnych wysokościach, drzwi ważą chyba tonę (aż ciężko się je otwiera). Sub zamontowany w nogach pasażera. Napędza to MX4 x 2 oraz dsp pro i tablet na źródle, całość zestrojona aktywnie. Od kilku lat jest zawsze w pierwszej trójce w najwyższej kategorii. Jest montażystą, stroicielem itd... oraz sędzią. Mnie osobiście jego system za bardzo nie podchodzi bo jest wyjałowiony z muzyki ale technicznie (pod zawody) to ciężko się do czegoś przyczepić. Kilka osób z forum słuchało tego auta i mogą potwierdzić że 2 x MW się da i to dobrze - ale ścieżka nie jest usłana płatkami róż, jest wręcz kręta i pełna wyrzeczeń (jak się nie ma pojęcia jak to zrobić)...

Tam siedzą 2 x AL130, podobno bardzo ciekawe woofery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę dwa woofery do dwa razy więcej problemów Ale też zdaje sobie sprawę że da to dwa razy więcej "radości" po rozwiązaniu problemów strojeniowo montażowych .

 

Nikt tego nie napisał , chodziło raczej o kwestię czy 2 woofery to błąd .

Bo zaraz dojdziemy do wniosku , ze samochód z jednym nie jest w stanie grac poprawnie i sprawiać frajdy .

Ma większy potencjał w zakresie w jakim jest użyty , odsłuchowo być może jest łatwiej postrzegany ( nie glośniejszy ) przy niższych poziomach dźwięku .

Coś tak jak kolumny na 12 w pokoju słuchane wieczorem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dochodzi kwestia, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie wpakować pieniądze w montaż, czy w drugi woofer. I jednym i drugim rozwiązaniem dąży się do tego samego celu :wink2:

Nie mam zamiaru robić tego na skróty ile trzeba będzie tyle będzie zrobione i wydane jeśli o to ci chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od pytania czego takiego co 1 woofer nie jest mi w stanie dać oczekuje od zestawu 2 sztuk. Trochę zrobiła się nagonka że przecież były auta które miały 2 sztuki i wygrywały to i tamto, znaczy że jak ktoś krytykuje = nie potrafi. Z drugiej strony jednak jakieś 90%(poprawcie jeśli się mylę) aut które wygrało cokolwiek miało jednak 1 woofer na stronie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ja bym zaczął od pytania czego takiego co 1 woofer nie jest mi w stanie dać oczekuje od zestawu 2 sztuk. Trochę zrobiła się nagonka że przecież były auta które miały 2 sztuki i wygrywały to i tamto, znaczy że jak ktoś krytykuje = nie potrafi. Z drugiej strony jednak jakieś 90%(poprawcie jeśli się mylę) aut które wygrało cokolwiek miało jednak 1 woofer na stronie...

 

Nie wiem czy to jest odpowiedz , ale.....

 


Nikt tego nie napisał , chodziło raczej o kwestię czy 2 woofery to błąd .

Bo zaraz dojdziemy do wniosku , ze samochód z jednym nie jest w stanie grac poprawnie i sprawiać frajdy .

Ma większy potencjał w zakresie w jakim jest użyty , odsłuchowo być może jest łatwiej postrzegany ( nie glośniejszy ) przy niższych poziomach dźwięku .

Coś tak jak kolumny na 12 w pokoju słuchane wieczorem .


A samochody miały zdecydowanie więcej do zaoferowania niż tylko 2 -x wooferów w drzwiach i dlatego zostały zapamiętane i sklasyfikowane jak wyżej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt Panie Józefie, ten post mi umkął i w sumie wyjaśnia to co miałem na myśli, jakość tych systemów nie wynikała z tego że miały 2 wf na stronę, a wybór ten został zapewne podjęty świadomie - czyli najpierw wiemy czego szukamy a później znajdujemy rozwiązanie. W przypadku tego tematu mam wrażenie że rozek najpierw wybrał rozwiązanie a teraz stara się znaleźć ewentualne zalety  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi natomiast (i chyba nie tylko mnie ) jak te poziomy aut z tych zamierzchłych czasów plasowały by się w obecnych czasach. Czy fenomenem było wtedy to że w czasach niedalekich od papieru na kartki biły wszystko bo po prostu coś się w nich działo, czy były tak fenomenalne że nic  w obecnym wieku nie powstało lepszego mimo znacznie lepszych możliwości sprzętowych, dostępności systemów pomiarowych, większej/łatwiej dostępnej wiedzy ???

 

Ciekawe jest jak bardzo odgrywa role tutaj to że były, ale już nie ma i nigdy nie będzie ??? Ile z tego wszystkiego zyskało aprobatę przez to że większość klocków była "zdobyta bo się udało "  i na nich kombinowano ???

 

w 2000 roku pamiętam miałem w mercedesie w123 sony  mdx-c800rec i jakiż to był szał, a jak on grał w połączeniu ze wzmacniaczem sonego 4040 z osobnymi tw i wooferami ... , a wariacje z miedziakami to już ...

 

 

 


W przypadku tego tematu mam wrażenie że rozek najpierw wybrał rozwiązanie a teraz stara się znaleźć ewentualne zalety :)

no to odkryciem się poszczyciłeś :wink2: łach z tego już w galerii od dawien dawna jest , ale jeszcze tylko zdjęć brakuje :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd właśnie moje zaciekawienie na temat poziomu - który można wnioskować że jest nie do doścignięcia w obecnym wieku i "żwirek i muchomorek" będą żyli wiecznie 

 

 

p.s. Nie mam na celu tym pytaniem kogoś urazić, czy podważyć osiągnięcia, a jedynie jakoś to sobie zobrazować. Teleranek też jest czymś wyjątkowym bo był kiedyś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cała pewnością , było bardziej różnorodnie ze sporo większym udziałem systemów pasywnych , ale tez często konkurujące w bezpośrednim starciu z autami wyposażonymi w procesor i w oparciu o te same kryteria . A to już samo w sobie jest wyzwaniem innej miary przez pryzmat "współczesnych " instalacji .


 

 


Stąd właśnie moje zaciekawienie na temat poziomu - który można wnioskować że jest nie do doścignięcia w obecnym wieku i "żwirek i muchomorek" będą żyli wiecznie





p.s. Nie mam na celu tym pytaniem kogoś urazić, czy podważyć osiągnięcia, a jedynie jakoś to sobie zobrazować. Teleranek też jest czymś wyjątkowym bo był kiedyś
 

 

Możesz wierzyć w co chcesz , ale jest kilku użytkowników forum którzy przez ostatnie kilka lat mieli możliwość bezpośredniego obcowania z jednym z tych systemów ( chociaż nie miał pary wooferów na stronę ) .

Zacznij jednak od tego co powyżej i wskaż współcześnie taki samochód , a do tego nie pochodził w ten czy inny sposób z południa , czy Sląska jak wolisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie jeszcze więcej zdjęć wiem że tak bardzo lubicie A jak Cię bolą to nie patrz :) nie ma jak pospolite krzykacze :D

Jeden całkiem niedawno szukał skrzypka na dachu auto stroilo juz pół polski , sędziowie z de nie są obiektywni i jeszcze martwi się o moj portwel :D A drugi oceniał instalki z pozycji pasażera zapewne nigdy nie słyszał takiej konfiguracji :)

Zostało napisane jasno i wyraźnie były/są auta które grają lepiej niz dobrze dwoma A nawet czterema na stronie. Nic na temat tylko pokrzyczec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cała pewnością , było bardziej różnorodnie ze sporo większym udziałem systemów pasywnych

Czyli systemy były bardziej skomplikowane i w znacznym stopniu liczyła się wiedza, pozyskana z książek i doświadczenia ludzi stricte związanych z branżą ???  Co za tym idzie nauka wynikała z metody prób i błędów do momentu dopracowania  i rozpowszechnienia  rozwiązań w innych pojazdach ... Nie tak dawno temu słuchałem zapewne kopię instalacji z tych dawnych lat i nie mogę powiedzieć że zostałem powalony  na kolana i zdecydowanie bardziej podobało mi się auto "aktywne " mimo mniejszych/większy problemów technicznych ...

 

 

 

ale tez często konkurujące w bezpośrednim starciu z autami wyposażonymi w procesor i w oparciu o te same kryteria

Czyli wiedza kontra umiejętność wykorzystania potencjału procesora.

 

 

 

Możesz wierzyć w co chcesz , ale jest kilku użytkowników forum którzy przez ostatnie kilka lat mieli możliwość bezpośredniego obcowania z jednym z tych systemów ( chociaż nie miał pary wooferów na stronę )

Kilka razy byłem u Pana i nigdy nie miałem przyjemności posłuchać, dlatego mnie zastanawia fakt tak wielkiego pogłosu z prostej przyczyny jaką jest ciekawość nie urażenie kogoś, albo co gorsza podważanie osiągnięć

 

 

 

Zacznij jednak od tego co powyżej i wskaż współcześnie taki samochód , a do tego nie pochodził w ten czy inny sposób z południa , czy Sląska jak wolisz .

 

ze Szczecina się liczą ???

 

Czy nie powinny one nadal istnieć, aby młodzież się edukowała ??? :wink:

 

 

 

sędziowie z de nie są obiektywni

wyciągaj wnioski takie jakie one są, a nie tak ja ty je widzisz !!! Szczerze to twój portfel mi jest obojętny, a raczej z sensu jego użycia inny "ktosik " może wyciągnąć swoje wnioski, a reszta jest intrygująca i ciekawa więc nie przestawaj :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągaj wnioski takie jakie one są, a nie tak ja ty je widzisz !!! Szczerze to twój portfel mi jest obojętny, a raczej z sensu jego użycia inny "ktosik " może wyciągnąć swoje wnioski, a reszta jest intrygująca i ciekawa więc nie przestawaj :rotfl:

ja mam wyciągnięte . A Ty ? Co portwela to chyba nie bo nie pierwszy raz poruszsz jego temat . A gdy przychodzi co do czego to monolog na 5 stron z którego nic nie wynika tylko unikanie odpowiedzi A tak naprawdę nie masz nic do powiedzenia na temat wiedzy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dochodzi kwestia, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie wpakować pieniądze w montaż, czy w drugi woofer. I jednym i drugim rozwiązaniem dąży się do tego samego celu :wink2:

 

 

 

 

Nie chodzi o kasę w jej wydaniu tylko na co lepiej ją przeznaczyć. Skoro cel może być łatwiejszy do osiągnięcia ...

 

Gruby portfel - dwa dodatkowe kanały i ewentualnie kombinacja ze sterowaniem suba, ew tworzenie pasywki na górę, żeby był  wolny kanał w procku na suba. Można też z jednego co za tym idzie walaka z montażem i nikt  za tysia nie będzie leżał przy takim aucie 

 

prosty jak budowa cepa. Czytamy ze zrozumieniem przecież to nie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze Szczecina się liczą ???

 

Może być , tylko czy to reprezentant "nowego " czy kontynuacja dawnego , nie wiem tez czy piszesz o samochodzie z/bez ingerencji czasowych ( procka ) a jedynie z pasywnymi podziałami.

 

Czyli systemy były bardziej skomplikowane i w znacznym stopniu liczyła się wiedza, pozyskana z książek i doświadczenia ludzi stricte związanych z branżą ??? Co za tym idzie nauka wynikała z metody prób i błędów do momentu dopracowania i rozpowszechnienia rozwiązań w innych pojazdach ... Nie tak dawno temu słuchałem zapewne kopię instalacji z tych dawnych lat i nie mogę powiedzieć że zostałem powalony na kolana i zdecydowanie bardziej podobało mi się auto "aktywne " mimo mniejszych/większy problemów technicznych ...

 

 

 

Nie wiem czego słuchałeś , nie każdemu pieskowi na imię Azor dano , tym bardziej , ze piszesz o kopii.

 

Czyli wiedza kontra umiejętność wykorzystania potencjału procesora.

Dla mnie jedno i drugie wymaga wiedzy

 

 

 

Czy nie powinny one nadal istnieć, aby młodzież się edukowała ??? :wink:

 

Nie wiem :wink2: , Kopernik zapewne tez nie o tym myślał

Moje auto zawsze było bardziej poligonem , miło , ze jest ciepło wspominane , ale doświadczenia tam zdobyte były bazą do realizacji kolejnych wyzwań . Samo w sobie nigdy nie było celem zasadniczym , a jedynie obrazowało jakiś tam etap rozwoju , bardziej skupiałem się zewnętrznych realizacjach . Nie przypominam sobie , abym kiedyś sam pozycjonował je gronie tych "kultowych " , co nie znaczy , ze jakoś tam nie grało , bo za coś mi te gliniaki dawali :wink2: . Są inne i tych mogę w uzasadnionych przypadkach bronić jak Częstochowy :wink: , a o możliwości  odsłuchu jednego z nich pisałem . Jak widzisz nie mam też najmniejszego problemu w pisaniu dobrze o innych , byle było o czym pisać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...