Skocz do zawartości

Bezpiecznik na kablu zasilającym


Gość Rufusowaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rufusowaty

witam mam takie pytanie...

 

jestem elektrykiem i niedawno zaczalem montowac przewody do podpięcia naglosnienia w aucie i co mnie bardzo zdziwilo to montaz bezpiecznika na kablu zasilającym przed akumulatorem :) bardzo mnie zastanawia po co to montowac...wystarczy zalozyc grubszy kabel albo wiekszy bezpiecznik we wzmacniaczu i po wszystkim... wszedzie pisze ze bezpiecznik sie montuje po to zeby nie spalic instalacji ( głupota ) czy ktos widział kiedy kolwiek żeby wsadzać bezpiecznik po wyjściu kabla z gniazdka w domu podczas podpinania kina domowego ?:hyhy: za gniazdkiem to rozumiem w koncu 220 V jest dopiero podczas wyjscie z gniazdka...wzmacniacze potrzebują 12V napięcia a wlasnie tyle daje akumulator więc powiedzcie mi naprawde po co jest ten bezpiecznik ??

 

PS. W serwisie Car audio zapytałem sie faceta który montuje to od 10 lat i nie potrafil mi wytłumaczyć po co ten bezpiecznik skoro zamontowany jest kabel 50mm2 do nagłośnienia 1000W RMS...

 

według mojego doświadenia wystarczy zamontować większy bezpiecznik w wzmacniaczu i tak wszystkie inne przewody przechpodzą rpzez niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapnij sobie przewod 10mm2 do akumulatora przez bezpiecznik i zewrzyj z karoseria. Potem zrob ten sam test , ale bez bezpiecznika (na wlasna odpowiedzialnosc) to moze zrozumiesz.

 

W instalacja elektrycznej tez nie dajesz bezpiecznika za transformatorem (zrodlem zasilania) ?? Swietny z ciebie elektryk musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśteś elektrykiem, więc zadam Ci pytanie podobne do twojego, a mianowicie

Po co w mieszkaniu masz bezpieczniki?

Po co na klatce schodowej masz bezpiecznik główny do mieszkania?

Po co są bezpiecznik w podstacjach WN, SN i NN?