juby Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 AvE! Czas trochę ułatwić sobie życie i zainwestować w busa. Wymagania konieczne: a) 5-6 osób b) wywrotka (najlepiej na 3 strony) c) DMC do 3.5t (na kategorię B). d) bliźniaki (będzie woził trochę kg) e) RWD. Cenowo ok 15k. No może cipkę więcej. Pole szukania trochę się zawęża. Iveco, sprinter, transit... Na którego stawiać? Przekonuje mnie iveco. Taki stoi dość blisko mnie za 15900 do nego + opłaty: Jakieś opinie, pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Przerobiłem trochę busów, transit wydał się najlepszy. Iveco nowszy model jeżdżą u mnie chłopaki i jest z niego duża beka. Lepszy pod tym względem jest ciężarowy reneult. Stały tekst kierowcy jak do mnie dzwoni: "planuje dojechać" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Ja przerobiłem znów troszkę busów i najlepsze co mnie spotkało to nie licząc lichej blachy to sprinter że starym klekotem 2.9, te z silnikami csi nie mówiąc już o ostatnim modelu to padaka i studnia bez dna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 A u nas trzecie iveco. Po sprinterach zgnilcach i transitach z papieru ciagle przeladowane iveco. Katy nie do zajechania. Jezdza wszedzie i woza wszystko. Nikt o to nie dba,na desce choinka a to nie potrafi sie rozpasc... nie chca juz innych samochodow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Co kraj to obyczaj, zdania podzielone. Juby będzie miał ciężki wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Mieliśy kilka w firmie ... najdłużej o dziwo służy Renault Master z tempym dizlem 2,5DSprintery zgnitki (ogladamy na codzien bo firma leży w ośrodku floty śląskiego pogotowia ratunkowego, gdzie są serwisowane) + chyba najczęściej zjeżdząją ze wszystkich.Iveco nie mają - ja jeździłem tylko raz i mogę powiedzieć, że zajebiscie duże spalanie (wypożyczałem lawetę to z Yarisem na pace 15L ropska nie robiło wrażenia).Mastery od czasu do czasu coś tam sie popsuje, a to przekaźnik chłodnicy a to tamto a to to - ogółem średnio często ale nie drogie rzeczy...Transportery w miarę chwalą, - tutaj jak sie cos psuło to głownie w motorze problemy. Lubiły też przygnić.Transity - chwalą za trakcję, ale też nie są bezawaryjne. Jak będziesz szukał - weź pod uwagę wersje aut ze wzmacnianymi zawiasami - lepiej sie prowadzą jak załadujesz im troche na pakę.Ogółem - pozytywne wrażenia mamy co do Renówki ... a lekko nie ma - beczki z olejem po ok 200 kg każda - transporty minimum 5-6 zarzuconych na pakę.Nabite około 450 tys. w tym momencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Iveco jest cale na ramie, warto wziac pod uwage jesli planuje sie duzo ladowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 Dokladnie, ta rama znosi wszystko... Ostatnio 3t asfaltu daily IV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oli Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Doka+skrzynia to nadwozie najczęściej stosowane u mnie w firmie. Praktycznie wszystkie auta to ten rodzaj nadwozia. Trochę ich przerobiliśmy i jakby tak zrobić podsumowanie, to najwięcej było Transitów i najlepiej się spisywały. Ale to były Transity z lat 90, tych kanciatych nie miałem. Kolega ma i chwali. U mnie po Fordach było wszystkiego po trochu: Jumper, Boxer, Transportery, Mitsubishi Canter. Każdy ma swoje wady i zalety i jak zwykle ciężko wskazać faworyta, ale jeżeli miałbym ze wszystkich aut wybrać te, które najwięcej znosi, to wybór padłby na ... Cantera. Co to auto znosi to ludzkie pojęcie...Auto z racji tego że jest dość toporne, swoje waży. Jego ładowność to coś ok. 800kg. Yhmmm Ostatnio woził mi 1,5-2,0 m3 betonu, a przednie koła ciągle dotykały asfaltu i jeszcze dawały pokierować samochodem:). Licząc średnio m3 betonu waży 2,0 t ..., mamy wynik rzędu 3-4 t:).Nie wiem ile to auto ma już przejechane,ale chyba sporo, bo wajcha od biegów lata tak,że trzeba nieźle się namachać, żeby konkretny bieg wbić, a kierownica ma takie luzy, że jadąc na prostej drodze i korygując tor jazdy wyglądamy jak byśmy chcieli skręcać, ale jesteśmy niezdecydowani:).Najlepsze jest to, że przez 3,5 roku użytkowania tylko raz byliśmy u mechanika na wymianę hamulców z tyłu. Faktem jest że w Polskę nim nie jeździmy, tylko na swoje potrzeby w promieniu 50km od roboty, ale praktycznie tylko lejemy ropę i jazda. Silnik pali na dotyk, kiper wywala co byś mu na pakę nie wrzucił, serwis puki co-symboliczny, a auto ma podejrzewam z 600-700 tyś.km najechane jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 Nie chce siac paniki ale 1m3 to 1600 kg ktorego bys nie wziac zgodnie z wytycznymi betoniarni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oli Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 http://iletowazy.pl/materialy/ile-wazy-m3-betonu/ Nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli w drugiej części zdania. Betoniarnia nie załadowałaby mi betonu, bo to przekroczy DMC mojego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 Podziękował za wszelkie info Tak jeszcze patrzę, bo wcześniej je pominąłem ze względu na napęd, ale jest jeszcze wersja syncro: http://allegro.pl/volkswagen-t4-t5-4x4-syncro-doka-skrzynia-wywrotka-i6627936366.html /t4 syncro/ Liczę się z tym, że nie przyjmie tyle co iveco, czy canter, ale kuty na 4 buty bardzo by się przydał. 2 tony weźmie na klatę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oli Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Takiego też miałem. Silnik 1,9 Td, wzmocnione zawiasy, dubel kabina. Auto nie do zdarcia. Poza silnikiem, niewiele w nim działało, ale odpalał i jechał. Max co nim wiozłem to ok.1,2 t, ale przednie koła ledwo dotykały drogi. No i to były krótkie odcinki, "wokół komina". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Hehe prawie 1.2 to przyjmuje audi c5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pretor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Hehe prawie 1.2 to przyjmuje audi c5 CZego ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Te iveco co pokazałeś w pierwszym poście tematu to jedna z lepszych opcji. Kuzynki mąż jest budowlańcem i posiadał takiego iveco z motorem 2.5td, auto miało problemy z odpalaniem zimą ale może to jednostkowy problem, części były śmiesznie tanie do niego, psuł się rzadko. Krzyżaki, licznik przestał sie kręcić, akumulator, troche gnił, wyrwana gałka od biegów(ale dało się wsadzić ją i zmieniać biegi dalej). Brak innych wad. Zalety, skrzynia "ciężarowa", bliźniak, mocna rama, ładowność spokojnie ponad 1.5t, mocny motor dzięki skrzyni chyba po częsci ale na pusto 135 (gps 125) wyciągał a napakowany 7ludzi+1.5tony 110-115. Bez problemu wytachał z podwórka przyczepe 4.5t od traktora pełną gruzu ceglastego. Został sprzedany ze względu na brak klimatyzacji. Spalanie przy max 80km/h około 7l do 10 pełny, powyżej 80 zaczynał palić jak smok powyżej 11l ropy lub placuszków, bo przetrawił wszystko. Użytkowany około 5 lat, zawieszenie robione raz z przodu, krzyżaki dwa razy, silnik zero, skrzynia zero, aku zmieniame co zimę, swieca płomiennikowa również, plak zimą do odpalania ale może tylko on tak miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Jak to czego? 960kg car audio plus 2 os 200kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.