Skocz do zawartości

Wymiana alternatora na mocniejszy


Sławek S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


ja czekam na poparcie tej tezy choćby jakimś wykresem napięcia na alternatorze w stosunku do jego obciążenia ;)
nie ma takiego! :P

wszystkie wykresy sa przy stalym napieciu

 

cierpliwosci, wrzuce skan ;)

ale sasiad wzywa na grila :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

 


wszystkie wykresy sa przy stalym napieciu

 

To nam tylko daje informacje o tym jaką wydajność ma dany alternator przy danym napięciu... A tu raczej chodzi o kwestię czy napięcie na wyjściu może być niższe po przekroczeniu jego wydajności ;)


Przyjmijmy alternator 100A który przy obrotach silnika rzędu 2k rpm ma wydajność 70A... Jeśli przy tych obrotach obciążenie na instalacji wyniesie 200A to alternator utrzyma napięcie na poziomie 14V czy to napięcie spadnie? Można to sprawdzić doświadczalnie w dość prosty sposób ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


obciążenie na instalacji wyniesie 200A

 

Wtrącę tylko że sinusa chyba nikt nie słucha żeby tyle prądu płynęło :P 

Ktoś robił pomiary kiedyś przy "pałowaniu" i nie wiem czy 50A przekroczył, postaram się poszukać tego tematu  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja ci gwarantuje, że średnia przy moim słuchaniu to okolice 140A minimum na sam sprzęt... A gdzie reszta osprzętu ;) A ja to pikuś... W innych autach (i tu daleko szukać nie muszę) średnie obciążenie na instalacji przy "normalnym słuchaniu" sięgnie spokojnie 300A i wyżej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe... Wy zapominacie miśki ze niektorzy woza po 3kw i duze suby... a polemika tu jakbysce zapomnieli ze sq to nie pępek swiata. Oczywisce ze w momencie gdy wydoisz poborem akumulator do jakiegos stopnia pozniej w pale dostaje alternator. A 70 czy 90a to tylko znikoma cześć jakiej potrzebuje wieksze mono.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


sinusa chyba nikt nie słucha żeby tyle prądu płynęło  

 

Przy siusie przynajmniej światła nie będą mrugać bo obciążenie będzie stałe :P i tak... U mnie w aucie dość często idzie sinus ;)


Hehe... Wy zapominacie miśki ze niektorzy woza po 3kw i duze suby... a polemika tu jakbysce zapomnieli ze sq to nie pępek swiata. Oczywisce ze w momencie gdy wydoisz poborem akumulator do jakiegos stopnia pozniej w pale dostaje alternator. A 70 czy 90a to tylko znikoma cześć jakiej potrzebuje wieksze mono.

 

I tu leży sedno sprawy :D Pięknie powiedziane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w ogóle śmieszą te tematy pomału, temat prądu jest banalny, tutaj głównie chodzi o chęci tak na prawdę, bo co za problem zrobić prąd na te 2-3kw, a nawet i więcej. Najlepiej siedzieć w necie i pierdzielić farmazony powielając stereotypy forumowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoim przykładzie powiem że "impulsu basowe" są najgorsze.

Piosenka typu techno gdzie są uderzenia basu, choinka ze świateł mimo obrotów podczas jazdy, nie ważne czy to 1500 czy 3000, gdzie przy linii basowej nawet na wolnych obrotach nic się nie dzieje, czasami pojawi się bardzo mały i krótki spadek na dosłownie ułamek sekundy i potem jest ok. 

Kwestia alternatora i regulatora ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te chwilowe, impulsowe uderzenie rozwiąże montaż kondensatora, ale nie takiej zabawki 1 czy 6f. Ostatnio Mocno zainteresowałem się w tym temacie. Teoria mało mnie interesuje, cały czas wykonuję próby, testy itd. Prawda jest taka, że akumulator po kilku uderzeniach traci swoją wydajność i oddaje coraz mniej, sam alternator nie jest w stanie sobie z tym poradzić, bo najlepiej jest jak gdzieś gromadzi energię. Kondensator jest najszybyszy, nie puchnie jak aku, oddaje tyle co dostanie, zanikają jakiekolwiek szarpniecia, o których wspominasz :) Akumulator ładujesz kilka godzin, a jesteś w stanie wydoić w kilka minut, kondek przyjmuje prąd w kilkanaście sekund i uzupełnia się w ułamkach sekund. Niekończąca się przyjemność. Takie moje skromne chłopskie zdanie.

Oczywiście da się naładować odpowienio ah akumulatorów i bardzo mocne alternatory, ale... Decyzja należy do każdego z nas, w co woli iść.

Najlepiej jest to zrównoważyć, wszystkiego po trochę i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Kondensator jest najszybyszy, nie puchnie jak aku
tylko ze teoretycznie jeden duzy kond jest najwolniejszy

ideologicznie powinna to byc bateria mniejszych kondow zeby zmniejszyc opor wewnetrzny i wtedy by oddawaly prad jeszcze szybciej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam borykam się z tym problemem, chwile miałem małą żelówkę zaraz przy piecu i troszkę pomogło ale i tak nie wyeliminowałem problemu do końca :/

Mi się wydaje że problem leży w budowie regulatora/alternatora bo przed impulsem basu utrzymuje napięcie i "ledwo pracuje" w momencie uderzenia piec szarpnie większą ilość prądu i zanim regulator "wzbudzi" altek "do pełnej pracy" mija ułamek sekund gdzie to napięcie spada i szybko wraca do swojej wartości.

Nie oszukujmy się producenci altków/regulatorów nie przewidują tak dużego zapotrzebowania na prąd i tak dynamicznych poborów prądu w autach :)

Do tego wszystkiego paro metrowe kable do wzmaków i mruganie gotowe :) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze teoretycznie jeden duzy kond jest najwolniejszy

ideologicznie powinna to byc bateria mniejszych kondow zeby zmniejszyc opor wewnetrzny i wtedy by oddawaly prad jeszcze szybciej ;)

 

 

Odpowiedzią na te problemy jest superkondensator... Opór wewnętrzny bardzo mały więc szybkie ładowanie a potrafi na strzał oddać ponad 2000A... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6x250zl... 1500zł... Ile zapłacisz za stabilne zasilanie pod 3kW w tradycyjny sposób robione? Altek, 2-3 żele, instalacja... To już troszkę wyższa technologia, na upartego nie wymaga nawet dodatkowej baterii w bagażniku żeby dobrze zasilić mocny piec ;) Powiem tylko tyle, że przy 90A i 100Ah w bagażniku jeden taki pakiet stabilnie zasila 5kW utrzymując napięcie na poziomie 13.8-14v bez spadków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6x250zl... 1500zł... Ile zapłacisz za stabilne zasilanie pod 3kW w tradycyjny sposób robione? Altek, 2-3 żele, instalacja... To już troszkę wyższa technologia, na upartego nie wymaga nawet dodatkowej baterii w bagażniku żeby dobrze zasilić mocny piec ;) Powiem tylko tyle, że przy 90A i 100Ah w bagażniku jeden taki pakiet stabilnie zasila 5kW utrzymując napięcie na poziomie 13.8-14v bez spadków ;)

Pamiętaj jeszcze o tym, że ten superkondesator sam się nie naładuje, żeby go "napełnić" też musisz mieć jakiś bufor tak? Pierwsze "strzały" może wytrzyma, ale na kolejne skąd weźmie prąd skoro wydoisz aku na naładowanie konda, a sam altek nie jest w stanie sam zapewnić naładowania? Może to jakaś alternatywa na SPL, szybkie walnięcie i koniec, ale na codzień?  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


żeby go "napełnić" też musisz mieć jakiś bufor tak?

 

No nie bardzo rozumiesz o co chodzi w użyciu takich kondów ;) nie ładuje się on a akumulatora a z alternatora, nie doisz go do zera, prąd jest z niego pobierany tylko w momencie w którym alternator nie może już utrzymać tych powiedzmy 14V... Zapas prądu masz z akumulatora a kondensatory mają utrzymać stałe napięcie w momencie w którym piec ciągnie najwięcej prądu... Choć na jednorazowy strzał na zawodach też się nadaje, później na full naładuje się w kilka sekund po odpaleniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...