Pawel S. Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 ja czekam na poparcie tej tezy choćby jakimś wykresem napięcia na alternatorze w stosunku do jego obciążenia ;)nie ma takiego! wszystkie wykresy sa przy stalym napieciu cierpliwosci, wrzuce skan ;)ale sasiad wzywa na grila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 wszystkie wykresy sa przy stalym napieciu To nam tylko daje informacje o tym jaką wydajność ma dany alternator przy danym napięciu... A tu raczej chodzi o kwestię czy napięcie na wyjściu może być niższe po przekroczeniu jego wydajności ;)Przyjmijmy alternator 100A który przy obrotach silnika rzędu 2k rpm ma wydajność 70A... Jeśli przy tych obrotach obciążenie na instalacji wyniesie 200A to alternator utrzyma napięcie na poziomie 14V czy to napięcie spadnie? Można to sprawdzić doświadczalnie w dość prosty sposób ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janek Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Doświadczalne sprawdziłem w tico Prądu zabrakło i całkowity black out na 1-2s Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 obciążenie na instalacji wyniesie 200A Wtrącę tylko że sinusa chyba nikt nie słucha żeby tyle prądu płynęło Ktoś robił pomiary kiedyś przy "pałowaniu" i nie wiem czy 50A przekroczył, postaram się poszukać tego tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 To ja ci gwarantuje, że średnia przy moim słuchaniu to okolice 140A minimum na sam sprzęt... A gdzie reszta osprzętu ;) A ja to pikuś... W innych autach (i tu daleko szukać nie muszę) średnie obciążenie na instalacji przy "normalnym słuchaniu" sięgnie spokojnie 300A i wyżej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Hehe... Wy zapominacie miśki ze niektorzy woza po 3kw i duze suby... a polemika tu jakbysce zapomnieli ze sq to nie pępek swiata. Oczywisce ze w momencie gdy wydoisz poborem akumulator do jakiegos stopnia pozniej w pale dostaje alternator. A 70 czy 90a to tylko znikoma cześć jakiej potrzebuje wieksze mono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 sinusa chyba nikt nie słucha żeby tyle prądu płynęło Przy siusie przynajmniej światła nie będą mrugać bo obciążenie będzie stałe i tak... U mnie w aucie dość często idzie sinus ;)Hehe... Wy zapominacie miśki ze niektorzy woza po 3kw i duze suby... a polemika tu jakbysce zapomnieli ze sq to nie pępek swiata. Oczywisce ze w momencie gdy wydoisz poborem akumulator do jakiegos stopnia pozniej w pale dostaje alternator. A 70 czy 90a to tylko znikoma cześć jakiej potrzebuje wieksze mono. I tu leży sedno sprawy Pięknie powiedziane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 http://pawel.diyaudio.pl/alternator.PDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 http://pawel.diyaudio.pl/alternator.PDF "You don't have permission to acces" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 nie wiem dlaczego nie dziala z tamta nazwahttp://pawel.diyaudio.pl/altek.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 4.7.5. rys. 4.32 b i c... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Mnie w ogóle śmieszą te tematy pomału, temat prądu jest banalny, tutaj głównie chodzi o chęci tak na prawdę, bo co za problem zrobić prąd na te 2-3kw, a nawet i więcej. Najlepiej siedzieć w necie i pierdzielić farmazony powielając stereotypy forumowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Na swoim przykładzie powiem że "impulsu basowe" są najgorsze.Piosenka typu techno gdzie są uderzenia basu, choinka ze świateł mimo obrotów podczas jazdy, nie ważne czy to 1500 czy 3000, gdzie przy linii basowej nawet na wolnych obrotach nic się nie dzieje, czasami pojawi się bardzo mały i krótki spadek na dosłownie ułamek sekundy i potem jest ok. Kwestia alternatora i regulatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Te chwilowe, impulsowe uderzenie rozwiąże montaż kondensatora, ale nie takiej zabawki 1 czy 6f. Ostatnio Mocno zainteresowałem się w tym temacie. Teoria mało mnie interesuje, cały czas wykonuję próby, testy itd. Prawda jest taka, że akumulator po kilku uderzeniach traci swoją wydajność i oddaje coraz mniej, sam alternator nie jest w stanie sobie z tym poradzić, bo najlepiej jest jak gdzieś gromadzi energię. Kondensator jest najszybyszy, nie puchnie jak aku, oddaje tyle co dostanie, zanikają jakiekolwiek szarpniecia, o których wspominasz Akumulator ładujesz kilka godzin, a jesteś w stanie wydoić w kilka minut, kondek przyjmuje prąd w kilkanaście sekund i uzupełnia się w ułamkach sekund. Niekończąca się przyjemność. Takie moje skromne chłopskie zdanie.Oczywiście da się naładować odpowienio ah akumulatorów i bardzo mocne alternatory, ale... Decyzja należy do każdego z nas, w co woli iść.Najlepiej jest to zrównoważyć, wszystkiego po trochę i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Kondensator jest najszybyszy, nie puchnie jak akutylko ze teoretycznie jeden duzy kond jest najwolniejszyideologicznie powinna to byc bateria mniejszych kondow zeby zmniejszyc opor wewnetrzny i wtedy by oddawaly prad jeszcze szybciej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abstynent Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Sam borykam się z tym problemem, chwile miałem małą żelówkę zaraz przy piecu i troszkę pomogło ale i tak nie wyeliminowałem problemu do końca Mi się wydaje że problem leży w budowie regulatora/alternatora bo przed impulsem basu utrzymuje napięcie i "ledwo pracuje" w momencie uderzenia piec szarpnie większą ilość prądu i zanim regulator "wzbudzi" altek "do pełnej pracy" mija ułamek sekund gdzie to napięcie spada i szybko wraca do swojej wartości.Nie oszukujmy się producenci altków/regulatorów nie przewidują tak dużego zapotrzebowania na prąd i tak dynamicznych poborów prądu w autach Do tego wszystkiego paro metrowe kable do wzmaków i mruganie gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 tylko ze teoretycznie jeden duzy kond jest najwolniejszyideologicznie powinna to byc bateria mniejszych kondow zeby zmniejszyc opor wewnetrzny i wtedy by oddawaly prad jeszcze szybciej ;) Odpowiedzią na te problemy jest superkondensator... Opór wewnętrzny bardzo mały więc szybkie ładowanie a potrafi na strzał oddać ponad 2000A... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Odpowiedzią na te problemy jest superkondensator...hmm... to ja chyba takich nie widzialem. pod pojeciem "supercap" znam kondy o OLBRZYMIEJ pojemnosci ale pradu wielkiego nie oddaja bo pelnia role czegos na wzor akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 W takim razie polecam lekturę ;) http://www.portalnaukowy.edu.pl/index.php/elektroprojekty/219-superkondensatory-w-praktyce-mikroprocesorowa-zgrzewarka-i-przecinarka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 no ladnie widac ze ten dzial mocno sie rozwija chyba pora policzyc czy to sie oplaca http://www.tme.eu/pl/details/bcap3000p270k04/superkondensatory/maxwell-technologies/6-7x 250zl podziekuje, poczekam az troche stanieja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 6x250zl... 1500zł... Ile zapłacisz za stabilne zasilanie pod 3kW w tradycyjny sposób robione? Altek, 2-3 żele, instalacja... To już troszkę wyższa technologia, na upartego nie wymaga nawet dodatkowej baterii w bagażniku żeby dobrze zasilić mocny piec ;) Powiem tylko tyle, że przy 90A i 100Ah w bagażniku jeden taki pakiet stabilnie zasila 5kW utrzymując napięcie na poziomie 13.8-14v bez spadków ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Mam zrobionego customa złożonego z kilkunastu sztuk, może pokaże wam niedługo co to potrafi Jak szybko oddaje i jak szybko się ładuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynDmx Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 6x250zl... 1500zł... Ile zapłacisz za stabilne zasilanie pod 3kW w tradycyjny sposób robione? Altek, 2-3 żele, instalacja... To już troszkę wyższa technologia, na upartego nie wymaga nawet dodatkowej baterii w bagażniku żeby dobrze zasilić mocny piec ;) Powiem tylko tyle, że przy 90A i 100Ah w bagażniku jeden taki pakiet stabilnie zasila 5kW utrzymując napięcie na poziomie 13.8-14v bez spadków ;)Pamiętaj jeszcze o tym, że ten superkondesator sam się nie naładuje, żeby go "napełnić" też musisz mieć jakiś bufor tak? Pierwsze "strzały" może wytrzyma, ale na kolejne skąd weźmie prąd skoro wydoisz aku na naładowanie konda, a sam altek nie jest w stanie sam zapewnić naładowania? Może to jakaś alternatywa na SPL, szybkie walnięcie i koniec, ale na codzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 żeby go "napełnić" też musisz mieć jakiś bufor tak? No nie bardzo rozumiesz o co chodzi w użyciu takich kondów ;) nie ładuje się on a akumulatora a z alternatora, nie doisz go do zera, prąd jest z niego pobierany tylko w momencie w którym alternator nie może już utrzymać tych powiedzmy 14V... Zapas prądu masz z akumulatora a kondensatory mają utrzymać stałe napięcie w momencie w którym piec ciągnie najwięcej prądu... Choć na jednorazowy strzał na zawodach też się nadaje, później na full naładuje się w kilka sekund po odpaleniu ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 później na full naładuje się w kilka sekund po odpaleniu ;)szczerze mowiac to ja bym sie troche obawial tego szybkiego ladowania. tez ladne prady pojda przez czas ladowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.