soda Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Big 3 trzeba a nie mozna zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybol Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 A czym wam sie objawia brak prądu, ze wymieniacie alternatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Brakiem prądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 najczesciej jest to niedoladowany akumulator (przy czym mamy pewnosc ze jest sprawny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Spadki napięcia a zwłaszcza mrugajace światła ;) jeśli w chwilę po odpaleniu na instalacji nie ma okolic 14V to znaczy, że brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 akurat to nie jest objaw braku pradu tylko spadkow napiec moze to sie dziac nawet w przypadku jak mamy nadmiar pradu, ale konektory czy klema sa zle przykrecone itp itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 akurat to nie jest objaw braku pradu tylko spadkow napiec Zaraz, a my tu mówimy o rozładowanym akumulatorze czy jednak o instalacji która nie jest odpowiednia dla zapotrzebowania? Skoro są spadki to znaczy, że prądu brakuje. Oczywiście zakładam wcześniejszy przegląd i ewentualne poprawki na instalacji żeby wykluczyć jej wpływ... To jest dla mnie oczywisty krok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 rozmawiamy o wydajnosci pradowej alternatorajezeli alternator nie daje rady to wzmacniacz ciagnie prad z akujezeli w takim ukladzie przygasaja nam swiatla (widocznie, nie delikatnie) to znaczy ze instalacja do poprawki lub przegladu a samo przygasanie swiatel nie jest wyznacznikiem za slabego alternatora. wystarczy ze nie dokrecimy klemy na akumulatorze i wszystko niby dziala, ale juz rozrusznik sie nie zakreci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Jeśli alternator jest niewydajny prądowo to zamiast 14V spadamy do 12.8 które daje akumulator... Jeśli jest wydajny to będziemy się ciągle trzymać okolic 14V i nie ma bata! Jeśli utrzymasz 14V przy niewydajnym prądowo altku to chcę to zobaczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 czy ty wiesz o czym piszesz? wiesz do czego sluzy regulator napiecia w alternatorze? poszukaj sobie szkolnych podrecznikow o budowie alternatora i pradnic elektrycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Hmm... No ok... Skoro tak twierdzisz ;)Odsyłam. Myślałem, że o czymś nie wiem ale nie... Chyba jednak wszystko ok ;) https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Regulator_napi%C4%99cia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 czytaj dalejposzukaj wykresow charakterystyk alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 To może powiem inaczej... Jak masz rozładowany akumulator to na pracującym silniku jakie masz napięcie na instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 ehh... czytaj!jak nie masz aku w instalacji (a silnik ciagle pracuje) to napiecie jest stalejak wlaczysz w ten obwod rozladowane aku (duze obciazenie) to napiecie spadnie, silnik dostanie zadyszki, po chwili zwiekszy obroty, regulator napiecia zadziala i po chwili napiecie sie ustabilizuje ktos na forum juz mi probowal udowodnic ze nawet wlaczenie swiatel (110w) powoduje spadek napiecia w instalacjihttp://obrazki.diyaudio.pl/47/6713597de1dbaa387f5bdd3d83781475_1470673096.jpgjak widac przy slabiutkim silniku ze slabiutkim alternatorem roznicy praktycznie brak oj za malo pamietam o alternatorach ze szkoly zeby dokladnie opisac podstawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Czyli twierdzisz, że jeśli obciążenie będzie przekraczało możliwości alternatora to napięcie i tak zostanie takie samo? W przypadku pokazanym przez ciebie mamy doczynienia z obciążeniem przewidzianym dla tej instalacji... Weź z niej 100A i sprawdź czy napięcie ładowania spadło... Mówimy tu o zwiększeniu zapotrzebowania na prąd przez dodatkowe instalacje nie przewidziane przez producenta i przekroczeniu możliwości alternatora... Kiedy brakuje już prądu dla dodatkowych odbiorników z oryginalnego alternatora i trzeba zastosować mocniejszy (wydajniejszy prądowo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 nigdy nie testowwalem ale wydaje mi sie ze napiecie spadnie nieznaczniezwyczajnie alternator zacznie sie grzac i albo wlaczy sie zabezpieczenie (bezpieczniki lub termiczne) albo z czasem spalimy alternator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Spadnie znacznie... i to właśnie brak prądu o którym mówię ;) Może w instalacjach sq nie jest to tak zauważalne (zwłaszcza gdy słucha się na postoju i przy wyłączonym silniku) ale przy instalacjach spl, gdzie pobór prądu jest już o wiele większy i zazwyczaj znacznie przekracza możliwości oryginalnych alternatorów, jest to bardzo ładnie widoczne. Własnie dlatego do takich instalacji montuje się mocniejsze bądź dodatkowe alternatory... żeby utrzymać napięcie na instalacji na poziomie tych 14 a czasami i 16v. Nie to żebym chciał się tu kłócić ale wyżej H nie podskoczysz i ciągnąc z instalacji 200A przy 90A altku napięcia na poziomie nominału nie utrzymasz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybol Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 noi doszliśmy do sedna czy osoby ktore tutaj pisza o wymianie alternatora na wiekszy, w swoim aucie, mają faktycznie takie zapotrzebowanie? czy jednak trochę przesadzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 nie doszlismy wcale do sednajedynie musialbym doczytac zeby miec dalsze argumenty kolejny problem to wydajnosc pradowa alternatora w funkcji obrotowhttp://obrazki.elektroda.pl/5380496800_1426234416.jpg na zawodach mozna wkrecac silnik jedynie na 2000obr, wiec nigdy nie uzyskamy znamionowej wydajnosci alternatoratak wiec wymiana na mocniejszy spowoduje wieksza wydajnosc na niskich obrotach, czyli tam gdzie najczesciej go uzywamy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fridek Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 Na zawodach jedyne co ma robić alternator to ew podnosić napięcie do 16-18v. Jedyny przypadek w którym podnosi wydajność prądowa to niskie klasy z jednym Aku i to niskiej jakości. Sent from my Le X620 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 znalazlem podreczniki z technikum. wieczorem zeskanuje dzial o alternatorach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybol Opublikowano 5 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2017 nie ma o co sie kłócić, zależy kto co do czego potrzebuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 znalazlem podreczniki z technikum. No i jak tam ze spadkami napięcia po przekroczeniu maksymalnego obciążenia alternatora? ;) Jestem ciekaw jak to wygląda w teorii, w praktyce wiem ;) Wygląda to podobnie jak w przypadku trafo, po przekroczeniu jego maksymalnego obciążenia napięcie zaczyna spadać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybol Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 spadki napięcia bedą zawsze, pytanie czy macie aż takie spadki napięcia i potrzebujecie większych alternatorów przy instalacjach które najczęściej występuja.... czyli max 2 wzmaciacze sredniej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 6 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2017 Dąże ciągle do odpowiedzi na pytanie które tu padło czyli "po czym poznać, że brakuje prądu i trzeba wymienić alternator na mocniejszy"... Spadki napięcia wynikające z błędów w instalacji w tym przypadku pomijam bo każdy kto się bawi w CA powinien w pierwszej kolejności te błędy usunąć a co za tym idzie wyeliminować ich wpływ na spadki... W następnej kolejności jest już tylko alternator ale ktoś tu twierdzi, że na nim spadków napięcia nie będzie niezależnie od obciążenia więc ja czekam na poparcie tej tezy choćby jakimś wykresem napięcia na alternatorze w stosunku do jego obciążenia ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.