Skocz do zawartości

Problem z przegrzewaniem? Przyrywa przy jeździe na nierównościach


Blad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Od okołu roku jeździ u mnie w Leonie II takie zestaw

Radio Adayo CE4KC8

Wzmacniacz Eton PA504

Przód głośniki Morel Tempo 6

Tył głośniki seria

Subwoofer Rockford Fosgate HE2

 

Wzmacniaczem zasilany jest przód i sub na mostku. Sygnały osobne na przód + sygnał do sterowanie subem. Tylne głośniki coś tam grają, ale wyciszone są mocno.

 

Pojawił się ostatnio dziwny problem z którym nie umiem sobie poradzić.

Mianowicie jak zapalę auto ujadę powiedzmy z 10km - wszystko jest ok. Później jak wszystko się trochę nagrzeje, w kabinie zrobi się ciepło przy jakiejkolwiek głośności radio po wjechaniu nawet na najmniejszy uskok odcina moc grania na 2-3 sek. Jak jadę po kostcę brukowej to nawet nie ma mowy o słuchaniu muzyki. Podczas tej przerwy jak się dobrze wsłuchać to coś w tle gra tylko mega cicho.

Przekopałem całą instalację z radia do wzmacniacza i później do głośników, za radiem kable przestawiałem z milion razy i za każdym razem d**a.

 

Wczoraj zauważyłem za to inną rzecz. Jak zaczęło przerywać, ustawiłem temperaturę na panelu klimy na LO i mocny nawiew - Po chwili się uspokoiło i grało dobrze. Zmieniłem z powrotem na 21 i słabszy nawiew - zaczęło po jakimś czasie znowu rwać. I again zimno - jest git, ciepło jest źle.

Diagnoza w teorii prosta, radio się przegrzewa - tylko dlaczego? Tył gra ledwo ledwo, wszystko inne połączone przez RCA, katowane nie jest.

 

Próbuje rozwiązać ten problem jakoś we własnym zakresie, jak już nie będę mógł nić zrobić to wyślę radio na gwarancję (może jakiś zimny lut puścił, albo coś się uwaliło), ale to ostateczność bo nie umiem jeździć bo muzyki ;/

Bardzo proszę o pomoc, może ktoś miał podony problem, lub wie jak sobie z tym poradzić.

 

Pozdrawiam

Blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to jak by gdzieś kable nie łączył do końca ale jak sprawdzałeś połączenia itp to nie ma mowy o tym. 

Odepnij tył jeżeli zasilacz radiem i sprawdź co się będzie działo. 

Jeżeli dałbyś radę to podmień radio. 

Pytanie czy przerywa dźwięk z etona czy wszystko cichnie na raz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tył mam pod radiem z tym że to działa już od roku. No od tygodnia nie działa ;) Tył to oryginalne Seatowe głośniki. Mają 4 ohmy.

Dzisiaj jeszcze raz wszystko po sprawdzałem za radiem i nie ma bata że coś jest luźne. Gdyby tak było to nie pomagała by zabawa temperatura i nadmuchem wew. auta.

Radia nie mam jak podmienić bo musiał bym szukać przejściówek VAG - ISO. Pod to radio od razu wpinam się bo jest dedykowane.

Spróbuje wyciągnąć głośniki tylne. Szybka robota i zobaczymy czy to coś pomoże.

Dźwięk cichnie z wszystkiego na raz. Gdyby to sam wzmacniacz odcinało tam szukał bym przyczyny, a tutaj dziwna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaję. Myślałem że chodzi o przewiew, ale jak dałem ciepłe powietrze i mocny nadmuch to rwało, ustawiłem na chłodne i jest ok.

Od tygodnia już kombinuje co to może być i nie mam pojęcia.

 

Kable są ok. Sprawdzone. Radio wycisza się nawet przy gwałtownym przyspieszeniu, więc wychodzi na to że nawet nie musi być dziur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co ma w takim przypadku do tego nawiew? I czy nie działało by to na sam przód? Tył powinien grać.

Oczywiście sprawdzę to, mimo iż wydaje mi się to bez sensu, ale z drugiej strony czy wszystko musi być z sensem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz walnięty regulator napięcia to może napięcie wzrastać i we wzmacniaczu włącza się zabezpieczenie, a radio świruje. Inna opcja w związku z wysokim napięciem, końcówki mocy radia mogą się szybciej przegrzewać. Skojarzyło mi się po Twoim poście o gwałtownym przyspieszeniu, gdzie przy uszkodzonym regulatorze napięcia, wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, będzie wzrastać napięcie.

 

Jak przód przestaje grać to wzmacniacz jest włączony?

 

Zrób jeszcze dwa testy:

1. Odłącz sygnałówki od wzmacniacza, zostaw sam remote podłączony do wzmacniacza. Jeżeli problem wystąpi to usłyszysz to w tylnych głośnikach.

2. Jeżeli problem wystąpił odłącz również remote żeby wzmacniacz był wyłączony i nic z nowej instalacji nie było podłączone pod radio.

 

Możliwe, że wzmacniacz jest uszkodzony i obciąża radio na lini remote. Straszne dużo niewiadomych i możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winc tak.

1) Po całkowitym odłączeniu tyłu dalej to samo.

2) Po całkowitym odłączeniu po kolei głośników a później całego wzmacniacza dalej to samo.

3) Kabel remote w żaden sposób nie jest połączony z radem. Jest podpięty do gniazda 12v w bagażniku

 

Jestem w kontakcie z przedstawicielem producenta. Może uda się coś wykombinować zdalnie. Nowy soft w radiu itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobne cyrki ale sprawcą był odizolowany przewód od tel mute też reagował na nawiewy(drgania).. Raz sobie dotykał masy i wyciszał raz nie.. Nie wiem czy owe radio go ma.. W kolegi audi fabryczne radio audi concert albo jakoś tak. Reagowało na zmiany temperatury. Sprawcą okazał się procesor audio raz włączało się i grało na full raz wyciszone do minimum bez reakcji na pokrętło VOL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...