Skocz do zawartości

Separcja i podłaczanie dwóch akumulatorów/ Jaki aku na bufor


Rzeźnik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zastosowaniem separatora Stingera SR80 - dla zainteresowanych urzadzenie pozwala podczaczenia dwoch aku i podczas postoju poboru tylko z aku np z bagaznika, tak by nie obciazac przedniego aku i nie miec problemu z zaplonem natomiast podczas jazdy doladowanie aku od audio.

 

i teraz pytania:

 

1. przy poborze max 350A czy moge go zastosowac czy raczej nie ? *sytuacja gdy pojdzie pobor pod max a on znosi max 80A

 

2. jakie urzadzenie moge jeszcze zastosowac, i to raczej nie SR200, bo troche zbyt duzo kosztuje.

 

3. Jaki aku zastosowac na bufor jak najtaniej, aku/zel obojetnie, na zastosowania typu dluzsze sluchanie na postoju, oraz pierdy do dB.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zastosowania typu dluzsze sluchanie na postoju
tanio to kwasiak z kanalikiem do odprowadzania oparów z auta
pierdy do dB
Stinger lub Ground Zero

 

[ Dodano: 2009-04-26, 22:46 ]

jakie urzadzenie moge jeszcze zastosowac
Szukać jakiegoś przekaźnika, który jest w stanie znieść takie prądy, po rożnych większych hurtowniach elektrycznych i wzbudzenie do niego pociągnąć ze stacyjki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma być tanio i do tego i tego, może nie stricte dB dragi ale w razie czego.

 

W Stanach jest kinetic hc600 zwany cap killerem, czegos takiego szukam - mozliwie najtaniej

 

o tych separatorach doczytalem wlasnie ze powoduja straty pradu, jednak tak czy inaczej chce takie cos :|

 

[ Dodano: 2009-04-26, 23:06 ]

mam mała centre plus 44Ah i 400Am i sie tak zastanawiam czy starczy.

 

z drugiej strony chcialbym cos z wiekszym pradem...

 

[ Dodano: 2009-04-27, 00:31 ]

na sasiednim forum znalazlem wypowiedz dystrybutora

 

"A może taka sistema:

1. Jedna bateria z przodu.

2. Druga bateria (żelówka) z tyłu dla podniesienia wydajności sprzętu (duzy prad w impulsie - niska rezystancja wewn.) i tylko do grania na postoju.

3. Obie baterie separowane przekaźnikiem Stinger SR200:

http://www.stingerelectro...t%20DIAGRAM.pdf

Separowanie przydaje się również podczas dłuzszego postoju gdy nic nie gra, gdyż zapobiega wzajemnemu oddziaływaniu jednego aku na drugi i przez to powolnemu ale jednak rozładowywaniu się obu bateri nawzajem.

4. Prekaźnik sterowany kluczykiem stacyjki (pozycja zapłon ON).

5. Na postoju (zapłon OFF) sprzęt gra tylko z tylnej baterii nie powodując rozładowania przedniej.

6. Po załączeniu zapłonu przekaźnik SR200 łączy obie baterie w kupę, auto ma czym odpalić (przód jest nierozładowany) i podczas jazdy ładują się obie baterie.

7. Przewody "Remote" od wzmacniaczy sterowane są multikontrolerem monitorującym napięcie baterii tylnej z możliwością zaprogramowania minimalnego i bezpiecznego napięcia, poniżej kórego nie powinno się często rozładowywać akumulatora tylnego aby nie zmniejszać jego żywotności i sprawności (np. 10,0 - 10,5V). Poniżej i tak już sprzęt zaczyna charczeć wiec nie ma co wiecej katowac aku. Po osiągnięciu tego minimalnego napięcia 10,5V, multikontroler wyłącza wszystkie napięcia "Remote" i wyłącza tym samym muzę (wzmacniacze) aby dalej nie dołować tylnego akumulatora lub gdy ktoś zapomni wyłaczyć sprzętu.

8. Wszyscy zadowoleni, nie trzeba ciągle pamiętać czy aby nie zaczęła już padać tylna bateria, zawsze jest czym odpalić auto a ja przy okazji coś zarobię :?:

 

 

"

 

[ Dodano: 2009-04-27, 00:33 ]

tylko ze to caly czas nie w moj budzet, potrzebuje cos tanszego :)

 

[ Dodano: 2009-04-27, 12:32 ]

aha bład mam, 250A pobor pradu max.

 

Co sadzicie o tym SR80, jakies alternatywy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na allegro diód prostowiczych na duży amperaż(bez problemu da się dostać takie na 80A i więcej.

Nie zdziwiłbym się jakby koszta wyniosły mniej niż SR200, a sprawdzi się takie rozwiązanie na pewno.

 

Muszę uśmiechnąć się do kumpla z poprzedniej roboty. Jakiś czas temu wisiały na warsztacie 4 diody 120A. Muszę spróbować je załatwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cursor, tak tylko na postoju wzmacniacz będzie "brał" prąd z obydwu akumulatorów a tego Rzeźnik, właśnie nie chce

A jakby z altka do aku podłączyć na + też diodę. Do tego użyć stycznika, który w momencie gdy alternator zacznie ładować wzbudzi stycznik, i dopiero wtedy będzie on łączyć oba akumulatory.

 

Trochę to przekombinowane, ale jakby dobrze poszukać gratów to może wyjść sporo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to jest praktycznie takie samo urzadzenie jak ten STINGER Sr200/80

Nie to nie jest to samo urządzenie, ale taki stycznik sprawdzi się, żeby rozdzielić 2 akumulatory.

 

Zasilanie wzbudzenia podłączasz albo przez dodatkowy włącznik, albo możesz zastosować diodę o dużym amperażu na plusowym przewodzie z alternatora, a bezpośrednio do altka podłączyć wzbudzenie stycznika. W tym momencie po wyłączeniu silnika stycznik się rozłączy i zasilanie do sprzętu będzie brane tylko z jednego aku(zadziała to tak samo jakbyś miał włącznik, ale będzie to bardziej z automatyzowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna to zrobic na zasadzie przycisku on/off takiego zwyklego ?? bo jednak chyba by mi to lepiej odpowiadało no i mniej roboty

Jak najbardziej. Jest to najtańsze rozwiazanie.

 

Stycznik wpinasz między oba akumulatory, masę dublujesz do cewki stycznika, a plus podłączasz poprzez włącznik w kabinie.

Na postoju wyłączając stycznik odłączasz CA od głównego zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i dla tego lubie to forum:) szybko i sprawnie.

 

i tak montuje jakis maly panel z kilkoma przełacznikami.

 

tzn subbas (rem od t10001), radio (ogladanie dvd nie tylko na postoju), ten stycznik oraz najprawdopodobniej ps2

 

świetnie jeden problem z d.. tzn z głowy :D

 

jeszcze aku na bufor.

 

żelowka czy kwas ? jak najtaniej, pojemnosc 40-60Ah, prad - jak najwiekszy, napiecie wiadomo 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...

lepiej podłaczyć chyba pod stacyjke wtedy np na zawodach musisz stac na zgaszonym silniku przekrecasz tylko kluczyk i masz prąd z dwóch aku. :)

 

[ Dodano: 2010-05-20, 00:53 ]

Wyżej mowa była o mulikontrolerze a z kąd coś takiego wziąć . Bo szkoda rzeczywiście męczyć aku jak nie ma mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...