Rzeźnik Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Zastanawiam się nad zastosowaniem separatora Stingera SR80 - dla zainteresowanych urzadzenie pozwala podczaczenia dwoch aku i podczas postoju poboru tylko z aku np z bagaznika, tak by nie obciazac przedniego aku i nie miec problemu z zaplonem natomiast podczas jazdy doladowanie aku od audio. i teraz pytania: 1. przy poborze max 350A czy moge go zastosowac czy raczej nie ? *sytuacja gdy pojdzie pobor pod max a on znosi max 80A 2. jakie urzadzenie moge jeszcze zastosowac, i to raczej nie SR200, bo troche zbyt duzo kosztuje. 3. Jaki aku zastosowac na bufor jak najtaniej, aku/zel obojetnie, na zastosowania typu dluzsze sluchanie na postoju, oraz pierdy do dB. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 na zastosowania typu dluzsze sluchanie na postoju tanio to kwasiak z kanalikiem do odprowadzania oparów z autapierdy do dB Stinger lub Ground Zero [ Dodano: 2009-04-26, 22:46 ]jakie urzadzenie moge jeszcze zastosowac Szukać jakiegoś przekaźnika, który jest w stanie znieść takie prądy, po rożnych większych hurtowniach elektrycznych i wzbudzenie do niego pociągnąć ze stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 ma być tanio i do tego i tego, może nie stricte dB dragi ale w razie czego. W Stanach jest kinetic hc600 zwany cap killerem, czegos takiego szukam - mozliwie najtaniej o tych separatorach doczytalem wlasnie ze powoduja straty pradu, jednak tak czy inaczej chce takie cos [ Dodano: 2009-04-26, 23:06 ]mam mała centre plus 44Ah i 400Am i sie tak zastanawiam czy starczy. z drugiej strony chcialbym cos z wiekszym pradem... [ Dodano: 2009-04-27, 00:31 ]na sasiednim forum znalazlem wypowiedz dystrybutora "A może taka sistema:1. Jedna bateria z przodu.2. Druga bateria (żelówka) z tyłu dla podniesienia wydajności sprzętu (duzy prad w impulsie - niska rezystancja wewn.) i tylko do grania na postoju.3. Obie baterie separowane przekaźnikiem Stinger SR200:http://www.stingerelectro...t%20DIAGRAM.pdfSeparowanie przydaje się również podczas dłuzszego postoju gdy nic nie gra, gdyż zapobiega wzajemnemu oddziaływaniu jednego aku na drugi i przez to powolnemu ale jednak rozładowywaniu się obu bateri nawzajem.4. Prekaźnik sterowany kluczykiem stacyjki (pozycja zapłon ON).5. Na postoju (zapłon OFF) sprzęt gra tylko z tylnej baterii nie powodując rozładowania przedniej.6. Po załączeniu zapłonu przekaźnik SR200 łączy obie baterie w kupę, auto ma czym odpalić (przód jest nierozładowany) i podczas jazdy ładują się obie baterie.7. Przewody "Remote" od wzmacniaczy sterowane są multikontrolerem monitorującym napięcie baterii tylnej z możliwością zaprogramowania minimalnego i bezpiecznego napięcia, poniżej kórego nie powinno się często rozładowywać akumulatora tylnego aby nie zmniejszać jego żywotności i sprawności (np. 10,0 - 10,5V). Poniżej i tak już sprzęt zaczyna charczeć wiec nie ma co wiecej katowac aku. Po osiągnięciu tego minimalnego napięcia 10,5V, multikontroler wyłącza wszystkie napięcia "Remote" i wyłącza tym samym muzę (wzmacniacze) aby dalej nie dołować tylnego akumulatora lub gdy ktoś zapomni wyłaczyć sprzętu.8. Wszyscy zadowoleni, nie trzeba ciągle pamiętać czy aby nie zaczęła już padać tylna bateria, zawsze jest czym odpalić auto a ja przy okazji coś zarobię " [ Dodano: 2009-04-27, 00:33 ]tylko ze to caly czas nie w moj budzet, potrzebuje cos tanszego [ Dodano: 2009-04-27, 12:32 ]aha bład mam, 250A pobor pradu max. Co sadzicie o tym SR80, jakies alternatywy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Najlepszym wyjściem jednak będzie chyba SR200 A co do akumulatora to pytanie jaki masz alternator bo to pod niego trzeba by było go dobierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 I do przejechanych kilometrów , krótkie trasy a długie to różnica jednak z tym samym altkiem, chodzi oczywiście o ładowanie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Poszukaj na allegro diód prostowiczych na duży amperaż(bez problemu da się dostać takie na 80A i więcej. Nie zdziwiłbym się jakby koszta wyniosły mniej niż SR200, a sprawdzi się takie rozwiązanie na pewno. Muszę uśmiechnąć się do kumpla z poprzedniej roboty. Jakiś czas temu wisiały na warsztacie 4 diody 120A. Muszę spróbować je załatwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 cursor, tak tylko na postoju wzmacniacz będzie "brał" prąd z obydwu akumulatorów a tego Rzeźnik, właśnie nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 cursor, tak tylko na postoju wzmacniacz będzie "brał" prąd z obydwu akumulatorów a tego Rzeźnik, właśnie nie chceA jakby z altka do aku podłączyć na + też diodę. Do tego użyć stycznika, który w momencie gdy alternator zacznie ładować wzbudzi stycznik, i dopiero wtedy będzie on łączyć oba akumulatory. Trochę to przekombinowane, ale jakby dobrze poszukać gratów to może wyjść sporo taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Wszystko pięknie tylko i tak trzeba wydać jakieś tam pieniądze bo taki stycznik przyjmijmy 200A z cewką sterującą na 12V mało kosztować nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 ja sie zdenerwuje to kupie tego Stingera, bo objechalem hurtownie i nic 30A max ale nadal szukam czegos takiego, moze innej firmy taniej sie znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 wystarczy zwykly stycznik, nie ma co kombinowac z diodami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 mozna jakis link otrzymac, nie mam bana na google, ale nie wiem jak tego szukac. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Styczniki na 12V:http://www.allegro.pl/search.php?string=st...1&country=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 czyli to jest praktycznie takie samo urzadzenie jak ten STINGER Sr200/80 bo widze ze tez ma wzbudzenie itp, tylko pytanie jaki ma Amperaz, juz wyslalem zapytanie do sprzedajacego 119zł to dosc przyjemna cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 czyli to jest praktycznie takie samo urzadzenie jak ten STINGER Sr200/80Nie to nie jest to samo urządzenie, ale taki stycznik sprawdzi się, żeby rozdzielić 2 akumulatory. Zasilanie wzbudzenia podłączasz albo przez dodatkowy włącznik, albo możesz zastosować diodę o dużym amperażu na plusowym przewodzie z alternatora, a bezpośrednio do altka podłączyć wzbudzenie stycznika. W tym momencie po wyłączeniu silnika stycznik się rozłączy i zasilanie do sprzętu będzie brane tylko z jednego aku(zadziała to tak samo jakbyś miał włącznik, ale będzie to bardziej z automatyzowane). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 mozna to zrobic na zasadzie przycisku on/off takiego zwyklego ?? bo jednak chyba by mi to lepiej odpowiadało no i mniej roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Ten stycznik od wyciągarki teoretycznie pod względem obciążenia powinien dać radę, ponieważ znalazłem gdzieś że taka wyciągarka ma pobór prądu od 65 do 450 A Tylko nie wiem czy on jest przystosowany do pracy ciągłej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 mozna to zrobic na zasadzie przycisku on/off takiego zwyklego ?? bo jednak chyba by mi to lepiej odpowiadało no i mniej robotyJak najbardziej. Jest to najtańsze rozwiazanie. Stycznik wpinasz między oba akumulatory, masę dublujesz do cewki stycznika, a plus podłączasz poprzez włącznik w kabinie. Na postoju wyłączając stycznik odłączasz CA od głównego zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 mozna to zrobic na zasadzie przycisku on/off takiego zwyklego ?? bo jednak chyba by mi to lepiej odpowiadało no i mniej robotyDla mnie prościej podpiąć pod zapłon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2009 i dla tego lubie to forum:) szybko i sprawnie. i tak montuje jakis maly panel z kilkoma przełacznikami. tzn subbas (rem od t10001), radio (ogladanie dvd nie tylko na postoju), ten stycznik oraz najprawdopodobniej ps2 świetnie jeden problem z d.. tzn z głowy jeszcze aku na bufor. żelowka czy kwas ? jak najtaniej, pojemnosc 40-60Ah, prad - jak najwiekszy, napiecie wiadomo 12V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemala2 Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 mam stycznik z cewką na 24v pomimo tego obsłuży ci 12v poszukaj w necie notki moeller DIL m©9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 no dobra tylko jak tam mam wlozyc kabel 50mm2 chyba ze nie to o czym mysle prosze o link lub zdjecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemala2 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Polecam ten link tematyka ta sama,czyli wykorzystanie dwóch źródeł prądu wraz z opisem i schematem http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/patenty/2aku/2aku.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakulec Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 lepiej podłaczyć chyba pod stacyjke wtedy np na zawodach musisz stac na zgaszonym silniku przekrecasz tylko kluczyk i masz prąd z dwóch aku. [ Dodano: 2010-05-20, 00:53 ]Wyżej mowa była o mulikontrolerze a z kąd coś takiego wziąć . Bo szkoda rzeczywiście męczyć aku jak nie ma mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.