k0mp4tybiln7 Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Witam, mam problem z autkiem a dokladniej z jego prądem. Myslałem na początku ze problem tkwi w zbyt duzym poborze prądu poniewaz swiatła i obroty mi spadały przy basie, jednak z czasem zauwazyłem ze obroty mi skaczą nawet jak włącze kierunkowskazy. Zacząłem wiec szukac przyczyny, wyczyściłem mase (fabryczną) z silnika do aku, dałem dodatkową z budy do aku, poczyściłem styki itp. Problem nadał występuje, tylko ze doszedłem do 1 rzeczy po tych modyfikacjach. Zmierzyłem napięcie bezpośrednio na plusie od altka i minus do silnika, napiecie spadało nie całe 10 setnych a na aku było to przewaznie 1V +/- . Moje pytanko brzmi następująco, czy wina jest w plusie od altka do aku? (bo tak mi sie przynajmniej wydaje) Chciałem podmienic ten plus ale problem jest w tym ze idzie on przez cały silnik i po drodze zasila rózne "bajery" wiec musiał bym całą wiązke rozdupczac (dysponuje schematem elektrycznym, jesli to w czyms pomoze), i zastanawiam sie czy moge puscic oddzielny przewód od altka (2 plus) bezposrednio do aku i czy to zniweluje te spadki napięcia jak i spadki obrotów? Co do obrotów to podwyzszają sie gdy właczam swiatła wiec wydaje mi sie ze tutaj wszystko gra tylko problem z napięciem.. Autko to nissan primera p11 98r. Z góry WIELKIE dzieki za pomoc Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfojs Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Ja u siebie też puściłem dodatkowy plus zostawiając fabryczny i trochę to pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k0mp4tybiln7 Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Wolał bym rozwiązać problem, tylko nie wiem czy dobrze szukam dla tego licze na Waszą wiedze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Poczytaj o tak zwanym BIG 3. Ja u siebie to ostatnio zrobiłem i powiem szczerzę nie spodziewałem się aż takich efektów. Napięcie na radiu wzrosło o 0.3V. Teraz ładowanie praktycznie nie schodzi poniżej 14.1V. A potrafi czasem i do 14.4v dobić (oczywiście na obrotach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k0mp4tybiln7 Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Wiem o big 3, i dla tego zagłebiam sie w zrobienie prawidłowo okablowania jednak nie jest tam wspomniane czy ten kabel od altka do dodatkowy czy podmianka za ten co był dla tego pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jankus Opublikowano 29 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Można podmienić Ale równie dobrze można dołożyć dodatkowy. Jeden i 2 sposób jest prawidłowy. Ja u siebie poprostu dołożyłem, amerykańce na youtubie też dokładają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k0mp4tybiln7 Opublikowano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2015 Tylko zalezy mi na tym zeby zniwelować te spadki bo obroty mi spadają, czasami potrafią do 600-500 a to nie jest zdrowie dla silnika i musze sie wstrzymywac z "odkrecaniem" Ale skoro mozna to bede musial przetestowac, dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zientek Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Jakie masz auto?U mnie dodanie kabla zajęło 15 minut w Golfie Pomogło, wcześniej miałem nawet na nim bezpiecznik, ale go usunąłem i skróciłem kabel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Możesz puścić bezpośrednio, dawanie na tym przewodzie bezpiecznika jakiegokolwiek moim zdaniem sensu nie ma. Po co to robić ? czy to zniweluje te spadki napięcia jak i spadki obrotów? Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział Wiem jedno - w Japończykach, to częsta przypadłość z tymi obrotami, problemami z ładowaniem, brakiem prądu, małymi alternatorami Miałem problemy w Nissanie Sunny, w Hondzie to samo Obroty falują, jak im się podoba, mimo, że mam wszystko zdublowane, poczyszczone, zabezpieczone, alternator zregenerowany, a jak światła odpalę, czy szyby otwieram/zamykam, to bardzo spadają (500 obr/min). Tylko jeszcze aku by trzeba było sprawdzić/wymienić, bo już pomysły i mi się skończyły na te obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k0mp4tybiln7 Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 U mnie aku chyba az taki zły nie jest, trzyma 12.5V elektrolit w dobrej kondycji.. Mam jeszcze takie pytanko przy okazji, jak sobie robie mase np. do karoserii to czyszczę z blachy i dopiero przykręcam całość wraz z kablem i zauważyłem juz 2 raz tak mam ze zaraz mi to śniedzieje itp. Czy jak to juz jest przykręcone do tej "gołej blachy" moge psiuknąć jakimś lakierem zeby nic sie z tym nie działo? Czy wymazać to w miedzi z tubki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 Daj miedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_j Opublikowano 30 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2015 daj smar miedziany jak Kolega wyżej napisał zrobiłem to u siebie i efekty sa widoczne od razu na woltomierzu .. wcześniej napięcie oscylowało 13,6-14,0 po BIG3 nie schodzi poniżej 14,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 31 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Jezeli to benzyna to silniczek krokowy i przepustnice wyczysc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.