Skocz do zawartości

Spadek napięcia, czy mozna puscic dodatkowy kabel od altka?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z autkiem a dokladniej z jego prądem. Myslałem na początku ze problem tkwi w zbyt duzym poborze prądu poniewaz swiatła i obroty mi spadały przy basie, jednak z czasem zauwazyłem ze obroty mi skaczą nawet jak włącze kierunkowskazy. Zacząłem wiec szukac przyczyny, wyczyściłem mase (fabryczną) z silnika do aku, dałem dodatkową z budy do aku, poczyściłem styki itp. Problem nadał występuje, tylko ze doszedłem do 1 rzeczy po tych modyfikacjach. 

 

Zmierzyłem napięcie bezpośrednio na plusie od altka i minus do silnika, napiecie spadało nie całe 10 setnych a na aku było to przewaznie 1V +/- . Moje pytanko brzmi następująco, czy wina jest w plusie od altka do aku? (bo tak mi sie przynajmniej wydaje) Chciałem podmienic ten plus ale problem jest w tym ze idzie on przez cały silnik i po drodze zasila rózne "bajery" wiec musiał bym całą wiązke rozdupczac (dysponuje schematem elektrycznym, jesli to w czyms pomoze), i zastanawiam sie czy moge puscic oddzielny przewód od altka (2 plus) bezposrednio do aku i czy to zniweluje te spadki napięcia jak i spadki obrotów?

 

Co do obrotów to podwyzszają sie gdy właczam swiatła wiec wydaje mi sie ze tutaj wszystko gra tylko problem z napięciem.. Autko to nissan primera p11 98r.

 

Z góry WIELKIE dzieki za pomoc :) Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o tak zwanym BIG 3. Ja u siebie to ostatnio zrobiłem i powiem szczerzę nie spodziewałem się aż takich efektów. Napięcie na radiu wzrosło o 0.3V. Teraz ładowanie praktycznie nie schodzi poniżej 14.1V. A potrafi czasem i do 14.4v dobić (oczywiście na obrotach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz puścić bezpośrednio, dawanie na tym przewodzie bezpiecznika jakiegokolwiek moim zdaniem sensu nie ma. Po co to robić ?

 

 

 


czy to zniweluje te spadki napięcia jak i spadki obrotów?

 

Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział :) Wiem jedno - w Japończykach, to częsta przypadłość z tymi obrotami, problemami z ładowaniem, brakiem prądu, małymi alternatorami :) Miałem problemy w Nissanie Sunny, w Hondzie to samo :) Obroty falują, jak im się podoba, mimo, że mam wszystko zdublowane, poczyszczone, zabezpieczone, alternator zregenerowany, a jak światła odpalę, czy szyby otwieram/zamykam, to bardzo spadają (500 obr/min). Tylko jeszcze aku by trzeba było sprawdzić/wymienić, bo już pomysły i mi się skończyły na te obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie aku chyba az taki zły nie jest, trzyma 12.5V elektrolit w dobrej kondycji..

 

Mam jeszcze takie pytanko przy okazji, jak sobie robie mase np. do karoserii to czyszczę z blachy i dopiero przykręcam całość wraz z kablem i zauważyłem juz 2 raz tak mam ze zaraz mi to śniedzieje itp. Czy jak to juz jest przykręcone do tej "gołej blachy" moge psiuknąć jakimś lakierem zeby nic sie z tym nie działo? Czy wymazać to w miedzi z tubki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...