Skocz do zawartości

podłaczenie zestawu alpine


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam dwa wzmacniacze starej serii alpine. Model 3549 i 3541 chciałbym je spiąc razem ze zwrotnicą aktywną alpine 3653. Nie mogę dojść z kanałami w tych wzmacniaczach może z racji tego że jestem laikiem. Jesli model 3549 ma dwa kanał to jak mam je podłaczyć do subwoofera i woferów. Chce zasilić z przodu dwa głośniki. Myślałem podpiąć gwizdki pod radio (alpine cda 7873r) a dolny w drzwiach pod zwrotnice i  pod duży wzmacniacz 2 kanałowy. Czy wykorzystać duży do subwoofera a mały do przodu ale w takim razie zwrotnica będzię zbedna. Dobrze to wywnioskowałem? Ewentualnie proszę o pomoc w połaczeniu tego zestawu bo chyba zabrałem się za coś czego nie ogarniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu masz temat o samej zwrotnicy na naszym forum :wink: 

Jeśli brak zwrotnicy pasywnej pod zestaw odseparowany, to na ten moment z tymi 2'woma alpinami możesz jedynie pociąć aktywnie system przedni bez suba: mniejszy daj na tw a większy na wf. Jeśli jest zwrotka pasywna ori - to ma szanse zagrać całość: małego na przód a większego na suba.

 

Pomijam oczywiście sprawę mocy bo to jak zagra to oddzielna sprawa choć ma być o wiele lepiej niż radio bo 40W to raptem nie aż tak mało na przód.

 

Wszytko wyżej nie ma sensu jeśli radio nie ma co najmniej 2 pary RCA a najlepiej 3 pary. Czytaj aktywka = wiele wzmacniaczy :hyhy:

Mając 3 pary RCA - na zwrotce aktywnej potniesz przód (po jednej  parze na TW L+P i drugiej na WF L+P które doprowadzasz do aktywki i z niej do wzmacniacza) a z radia utniesz sub od góry. Dodatkowy wzmak potrzebny na suba do którego doprowadzasz 3'cią pare RCA.

Mając 2 pary - na zwrotce potniesz przód (po jednej  parze na TW L+P i drugiej na WF L+P jak wyżej) a z 3549 z wyjścia out weźmiesz sygnał na wzmacniacz suba które ma mieć filtr dolnoprzepustowy by suba od góry uciąć.

 

Tak to się mniej więcej ma w duuuuużym skrócie :D